Jump to content

boobievanenaarb : 28 oktober 2022 : Dr. Eltahir : Bergman Clinics

Recommended Posts

Hoi allemaal. Wat fijn dat dit forum er is! Ik ben precies een week geleden geopereerd door dokter Eltahir in Bergman Clinics. De operatie is gied gegaan, bij beide borsten is iets meer dan 300 gram verwijderd dus dat zal echt voor verlichting gaan zorgen. Een dag na de operatie kreeg ik wel een behoorlijke zwelling bovenin mijn linkerborst. Niet pijnlijk of rood. Heb eigenlijk sowieso weinig pijn gehad. Merk nu een week later dat die zwelling wel minder is geworden maar vind dat beide borsten wel strak gespannen staan. Nu ben ik zo bang dat dadelijk er teveel spanning op de littekens komt. Droom er zelfs van.. Hebben jullie tips om iets te doen tegen de zwelling? Ik neem al extra vitamine C en arnica druppels. Oja ook is mijn borstbeen tussen de borsten helemaal bont en blauw..maar mn borsten niet..raar toch? Los van mijn zenuwen is het mij tot nu toe mee gevallen...

Op 4-11-2022 om 09:00, boobievanenaarb zei:

Hoi allemaal. Wat fijn dat dit forum er is! Ik ben precies een week geleden geopereerd door dokter Eltahir in Bergman Clinics. De operatie is gied gegaan, bij beide borsten is iets meer dan 300 gram verwijderd dus dat zal echt voor verlichting gaan zorgen. Een dag na de operatie kreeg ik wel een behoorlijke zwelling bovenin mijn linkerborst. Niet pijnlijk of rood. Heb eigenlijk sowieso weinig pijn gehad. Merk nu een week later dat die zwelling wel minder is geworden maar vind dat beide borsten wel strak gespannen staan. Nu ben ik zo bang dat dadelijk er teveel spanning op de littekens komt. Droom er zelfs van.. Hebben jullie tips om iets te doen tegen de zwelling? Ik neem al extra vitamine C en arnica druppels. Oja ook is mijn borstbeen tussen de borsten helemaal bont en blauw..maar mn borsten niet..raar toch? Los van mijn zenuwen is het mij tot nu toe mee gevallen...

Hoi hoi

Van harte met je 'nieuwe' borsten! Er is aardig wat weggehaald bij je, dat zal idd zeker voor verlichting zorgen! Fijn!

Wat betreft spanning op de borsten, daar is eigenlijk weinig aan te doen. Het enige dat je kunt doen, is zorgen dat je goed blijft drinken. Hoe meer vocht het lichaam toegediend krijgt, des te minder heeft het de neiging om vocht vast te houden.
Oh en wat ook belangrijk is, is dat je je rustig houdt. Hoe rustiger (wel bewegen, maar niet forceren) je je houdt, des te minder stuwing zou je moeten krijgen. Het vergt even wat geduld, maar uiteindelijk komt het goed :)

Het blauw zakt meestal naar het punt waar het de minste weerstand heeft. Het is een grote operatie, dus hier en daar zal zeker wat bloed zijn blijven zitten. Langzaamaan zal dat wel verdwijnen, samen met alle kleuren van de regenboog ;) 

Bij een borstverkleining gebeurt het wel eens dat het litteken ietsje open gaat bij het 'drielandenpunt'. Als dat gebeurt, dit altijd even melden bij je kliniek en vragen hoe zij graag hebben dat je het gaat verzorgen. Dit is iets waar je je verder geen zorgen over hoeft te maken. 

Je bent 28 oktober geopereerd? Ik zal dat alvast in je topictitel vermelden. Mocht het niet kloppen, hoor ik het van je :35: 

Een heel goed herstel gewenst!!

xx BB

Hoii, ik wil je heel veel sterkte toewensen bij het herstel én bedanken voor je bericht! Ik word 10 november geopereerd en tel steeds zenuwachtiger de dagen af... Goed om te lezen dat het tot nu toe meevalt! Echt spannend he..

groetjes, mies

@mies71 dankjewel! Het aftellen tot de operatie is echt spannend! Ik ben nu 8 dagen po en qua pijn is het mij zo ontzettend meegevallen. Heb tot de derde dag po nog paracetamol genomen en daarna niet meer. Kan eigenlijk ook best prima op mijn zij slapen als ik niet te wild omdraai. Tip is om rollend te draaien,  ik hou mijn armen dan voor mijn borst. Overdag doe ik verder nog niks...heb voor de 1e 2 weken veel hulp geregeld,  ben namelijk alleenstaande moeder van 2 kleintjes. Lekker met een kussen en dekbed op de bank en af en toe even een frisse neus halen of beetje rondscharrelen. Elke dag douche ik kort en laat daarna de boel een half uur drogen aan de lucht. Woensdag moet ik naar Heerenveen voor controle bij de verpleegkundige, dan mogen ook de pleisters eraf. Ben benieuwd wat zij ervan vind! Ik heb ook foto's geplaatst mocht je dat interessant vinden. Als de pleisters eraf zijn zal ik nieuwe foto's plaatsen. Mocht ik je niet meer spreken...heel veel succes! En als je vragen hebt...kom maar op...xx

14 uur geleden, boobievanenaarb zei:

@best_boobiebedankt voor je lieve en gerustellende reactie! Ja 28 oktober ben ik geopereerd inderdaad. Heb ook een album aangemaakt met foto's tot nu toe. Merk dat ik het zelf prettig vind om foto's te kijken van andere meiden dus misschien dat mijn foto's weer iemand anders kunnen helpen. Xx

Oh ik zie een foutje in mijn tekst voor wat betreft het toedienen van vocht en vasthouden van vocht. Ik pas het even aan... 

Heel goed dat je andere meiden wilt helpen met je foto's :35:

Goed herstel!! 

Xxx

Op 5-11-2022 om 07:51, boobievanenaarb zei:

@best_boobiebedankt voor je lieve en gerustellende reactie! Ja 28 oktober ben ik geopereerd inderdaad. Heb ook een album aangemaakt met foto's tot nu toe. Merk dat ik het zelf prettig vind om foto's te kijken van andere meiden dus misschien dat mijn foto's weer iemand anders kunnen helpen. Xx

Uw foto's zien er echt geweldig uit! Daar teken ik meteen voor...

Maar mijn "voorsituatie" is een stuk slechter vrees ik 😂

Share

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.