Ga naar inhoud

Twijfel merk & cc prothesewissel


Aanbevolen berichten

Hallo dames, 🙂

 

17 jaar geleden heb ik 350cc high profile op de spier Eurosilicone gekregen. Ze zagen er zonder kleding erg fake uit, het waren twee halve bollen op mijn lichaam, de randen waren duidelijk zichtbaar dus ik vermeed daardoor decolleté shirts. Ik ben inmiddels zo’n 10 kilo aangekomen en het extra vetlaagje & de zwaartekracht heeft er gelukkig voor gezorgd dat het er natuurlijker uit is gaan zien.

 

Vanwege aanhoudende hoofdpijnklachten heb ik besloten om voor een wissel te gaan ondanks dat de echo vorig jaar geen scheuren etc liet zien en dan ook meteen ietsjes groter. Ik ben 1.72 en 68 kilo met een peerfiguur en waarschijnlijk is mijn borstbreedte 13 cm. (was niet bij alle artsen het geval, kreeg ook 12 en 14 cm te horen)

 

Ben bij verschillende artsen op consult geweest met verschillende adviezen en uiteindelijk de operatie gepland voor oktober (😯)  bij een arts die erg goed aangeschreven staat. Zijn advies was in eerste instantie weer OP de spier en weer Eurosilicone. Ik wil absoluut geen randen meer zien en wil daarom liever dual plane en het liefst geen Eurosilicone gezien dit nauwelijks meer gebruikt wordt in NL. Motiva leek mij een goede keuze op het moment maar de meeste artsen die ik heb gesproken werken alleen met Mentor wat mij erg aan het twijfelen maakt. 

 

Mijn dilemma, voor Motiva gaan of voor voor de ‘veilige’ Mentor die wel harder blijkt te zijn? De Xtra bijvoorbeeld? Deze is smaller met meer projectie, Motiva is breder en ik ben bang voor te brede borsten/sideboob omdat ik van boven slank ben en dat zo wil houden. 🙂

 

En de grootte? Ik wil natuurlijk ogende borsten, de breedte nu vind ik oke maar wil ze wat voller.

 

450cc dus +100cc leek met het passen oke maar ga ik dan genoeg verschil zien? 

500cc dus +150cc vond ik weer te groot. Ik draag altijd voorgevormde bh’s en ben bang dat het té wordt. 

 

Mijn huidige eurosilicone is :

350cc HP  11,6 cm diameter x 4,6 projectie

Motiva round full 450cc:  12,5 cm x 5,1 cm

Motiva round full 500cc:   13 cm x 5,3 cm

Mentor Xtra 470cc:   12,3 cm x 5,9 cm

Mentor Xtra 515cc:   12,6 cm x 6,2 cm

 

Of een andere Mentor? Cohesive I/II/III HP? Ik zie het niet meer.. 

 

🥲 graag jullie advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde dilemma - ook wissel van 385 naar 550/600/650 - volgende week nog een pas sessie en 6 oktober is het zo ver.

 

Op dit moment gekozen voor de Mentor Smooth Round High Profile Xtra (SHPX-560, 595 of 650)

 

560 - 12,7 en 6,3

595 - 13.1 en 6,5

650 - 13,5 en 6,5

 

Mentor vanwege veilig ja - ik heb dus de slechte Natrelle (ruwe buitenkant) en die willen we er uit... bah.

 

Ook is mijn vraag om naar Motiva Ergonomix te gaan - ook omdat deze 'zachter' zouden zijn - met name zouden ! Ik heb de Mentor in handen gehad en die zijn al bizar zacht hoor !

Dus hopelijk goed advies en eventueel ligt er ook een Motiva Ergonomix :)

 

Ook keuze voor spier of dual plane - Dual plane heb ik nu, en zal het ook wel weer worden.

 

Verder sluit ik aan bij je - voller, ja - te groot, nee :)

 

Keuzes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor jullie berichtjes dames. 
 

Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met de chirurg over mijn twijfels en hij raadde aan om het of zo te laten (dus niet opereren) of Motiva Ergonomix 450cc full dual plane te plaatsen ipv de Round 500cc die we bij het consult hebben besproken. Hij noemde ook de  Corsé omdat deze smaller is met meer projectie maar dat zou toch wat ballerig ogen. 
 

Het advies om het zo te laten heb ik meer gehoord maar ik ben zoveel bezig geweest met een wissel het afgelopen jaar dat ik er wel mee door wil gaan. Ze zitten er al zolang in, als ik nu niet wissel dan ‘moet’ het voor mijn gevoel na een korte tijd toch. Ook loop ik al 1,5 jaar met onverklaarbare hoofdpijn rond. Heb al meerdere onderzoeken gehad, medicijnen en therapiën geprobeerd en niets lijkt te helpen dus het idee dat er iets niet goed is met mijn prothesen zit ook steeds in mijn hoofd. 

 

Zijn er dames die ook ‘maar’ 100cc verschil hebben genomen bij een wissel, zie je wel een mooi verschil? En hoe is het volume bovenin bij de Ergonomix?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc gaf aan, dat een vergroting van 1 cup, 150-200cc nodig zou zijn. Of je 100cc gaat zien of merken, is een twijfel.

 

Ook ik wil wel een maatje groter, vrijdag ga ik weer passen, en proberen we naar 595 te gaan en zelfs 650 of 700 - om zo te zien hoeveel verschil dit nou is op mijn frame.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb ook begrepen dat 150cc ongeveer 1 cupmaat is. Maar wat is eigenlijk een cupmaat groter, zo moeilijk om dat ‘in te beelden’..

 

Het lastige is dat de Motiva niet standaard aanwezig is in de kliniek, de 450cc zal nu voor mij besteld worden. Mocht de arts net voor de operatie denken hmm 500cc of iets anders zou toch beter zijn dan ligt het er dus niet.. Mijn consult was in maart en daarna was een pasafspraak met de arts erbij niet mogelijk, hij is volgeboekt tot volgend jaar. Ik kon toen wel bij een waarnemend arts passen maar de 100cc pasprothese set was niet aanwezig, alleen de 150cc (met mn huidige prothese samen dus 500cc) en dat leek me toen best groot. 
 

In hoeverre is een pasprothese te vergelijken met het daadwerkelijke resultaat? Zijn er dames die zeggen, het is groter of juist kleiner uitgevallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

😉1 cupmaat = 

Ga naar de lingerie-afdeling van een warenhuis. Pak 1 maat groter uit het rek. 

Trek hem aan in het pashokje. Vul de 'lucht' op met zakdoekjes, sokken of wat je voor handen hebt. Truitje erover en dát is 1 cupmaat meer 😜

Zo stond ik ooit, 10 jaar geleden, ook in een pashokje. Had wel wintersokken meegenomen, want ging van B naar F 🙈

 

Xx BB

  • Like 1
  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha zo heb ik exact vorige week ook gedaan - bij Hema een 80F gekocht (heb nu 80D) en gevuld met zakjes water (verschil huidige prothese en nieuwe) en kijken hoe het opvult.

Nou, die 80F was niet mega verschil kan ik je zeggen, en dat is 2 cups groter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf twee weken geleden een prothesewissel gehad, van 230cc moderate naar 355 cc Motiva ergonomix full. Ik ben tot nu toe heel erg tevreden over het resultaat. Ik wilde meer volume aan de bovenkant zonder dat het er te nep uit zou zien en dat is zeker gelukt. Ik was bang dat het te groot zou worden en dit heb ik ook aangegeven.

 

Ik kon geen pasprothese gebruiken omdat het een implantaatwissel was dus ik heb de arts vertrouwd. Ik ben geopereerd door dokter Van Zele bij Acura, hij had veel voor- en na foto's op zijn website dus ik wist wel wat ik kon verwachten.

 

Ik heb wat voor- en na foto's in mijn album gezet, mocht je die willen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.