Ga naar inhoud

Raar plekje 6 week po


RoosT

Aanbevolen berichten

Hey, ik ben nu 6 week po van een verkleining en heb sinds eergister een raar plekje precies op mijn litteken. Eerst leek het een soort puistje maar deze is nu wat groter geworden en lijkt het wat ontstoken. Heeft iemand enig idee waarvan het kan komen en of ik me zorgen moet maken / contacr moet opnemen met mn arts? Mijn litteken is verder al erg vervaagd en was al goed genezen, dus ik sta er een beetje verbaast van. Groetjes

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik meestal zie is dat het spitting stitches zijn; niet opgeloste hechtingen die hun weg naar buiten vinden. Misschien kun je m zelfs zien zitten? 
zolang je geen alarmsignalen krijgt (pijn, roodheid, warmte) zou ik me geen zorgen maken. Alleen, als het open is aan de hygiëne denken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi!
Ik had precies zo'n plekje, 2 zelfs. 

Bij de PC gevraagd en die zei ook dat het die oplosbare hechtingen waren... 

Het wordt bij die oplosbare hechtingen een beetje survival of the fittest, gaan ze eerst oplossen of werkt je lichaam ze eerst eruit, zei mijn PC.

Bij mij hadden ze eerst een weekje 2x per dag met water spoelen en Betadine erop aangeraden, maar dat werkte niet goed genoeg en toen is ie er gewoon door de PC uitgehaald.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie of voel nog niet iets uitsteken, het was ook wel apart het begon eerst als een donker klein puntje (leek op soort van mee etertje) en opeens was het open en kwam er ook wat wondvocht uit. Nu is het wondje dicht. Maar zie in mn bh dat het wel wat gebloed heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, RoosT zei:

Dit is het wondje nu, mn huid vervelt ook aardig erom heen

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Als je zelf geen hechting ziet of voelt zitten, zou ik even contact opnemen met je pc. Zij kunnen er beter even naar kijken, of hun oordeel over vellen. 

Afwachten is waarschijnlijk wat ze zullen adviseren, want hoogstwaarschijnlijk is het een onopgeloste hechting die eruit wil, maar wij zijn de pc niet, en hij moet beslissen wat te doen :)

 

Xx BB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-9-2022 om 21:29, best_boobie zei:

Als je zelf geen hechting ziet of voelt zitten, zou ik even contact opnemen met je pc. Zij kunnen er beter even naar kijken, of hun oordeel over vellen. 

Afwachten is waarschijnlijk wat ze zullen adviseren, want hoogstwaarschijnlijk is het een onopgeloste hechting die eruit wil, maar wij zijn de pc niet, en hij moet beslissen wat te doen :)

 

Xx BB

 

Ja precies. Tot nu toe zie ik niks / voel ik niks uitsteken. Het wondje lijkt tot nu toe dicht en is ook niet ontstoken ofzo. Denk dat als het niet wegtrekt ik maandag even contact opneem met het ziekenhuis. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.