Ga naar inhoud

Soofjee : 29 augustus 2022 : Dr. Ahmed : Blooming


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Via deze weg stel ik mezelf even voor en deel ik mijn ervaring!

 

Afgelopen maandag heb ik mijn BV gehad (360 cc motiva ergonomix round)! Ik ben geholpen door dr. Ahmed van kliniek Blooming. Al jaren dacht ik er over na om een BV te laten nemen en na heel wat (online vooral) onderzoek ben ik bij Blooming uitgekomen. 

 

Heb in maart dit jaar mijn eerste consult gehad en dit verliep erg prettig. Dr. Ahmed is erg persoonlijk, denkt met je mee en adviseert naar mijn idee goed. Ik twijfelde tussen 340 cc en 360 cc. Dr. Ahmed adviseerde mij 360 cc want dit pastte goed bij mij lichaam (ik wilde vooral een natuurlijke look). Ook gaf hij aan dat vrouwen vaker spijt hebben dat ze niet voor de grotere cc zijn gegaan, als ze tussen twee maten twijfelden. Ik voelde me op mijn gemak en heb daarom de operatie ingepland! 

 

Omdat ik niet uit de buurt kom hebben mijn vriend en ik de dag ervoor een hotel geboekt zodat we maandag ochtend (moest me om 08.30 melden) mooi op tijd waren bij medisch kliniek Velsen.

 

De operatie ging goed en na een overnachting in de kliniek mocht ik weer naar huis met wat pijnstilling.

 

Heb vandaag gedoucht en zag voor het eerst (zonder bh) het resultaat. Ik moest zelf een beetje lachen omdat het er echt nog gek uitziet. Erg hoog en strak. Dr. Ahmed zei dat ik geduld moest hebben en dat het zeker wel 6 maanden duurt voordat het echt de vorm gaat krijgen die gewenst is. 

 

Verder qua pijn merk ik echt dat het super strak voelt (vanwege dual plane). Dat is wel echt even wennen. Ik probeer rustig aan te doen, mijn armen zo min mogelijk te bewegen (af en toe wel beetje naar voren strekken maar niet elleboog boven de schouders). Ook het slapen is erg wennen aangezien ik écht geen rugslaper ben.

 

Ik hoop dat de pijn na een paar dagen afneemt en kijk erg uit naar het eind resultaat, ook al duurt dat nog even hihi

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi! ik heb dokter Ahmed zaterdag ontmoet, hij deed mijn ' volgende ochtend controle', inderdaad wat een aardige man. Ik vond de verpleging ook super vriendelijk en met alles wat ze deden duidelijke uitleg. 

Slapen is een dingetje he. ik mag op mijn zij, op rechts lukt dit al een beetje maar op links doet zeer. maar een hele nacht op de rug gaat ook zeer doen in mijn rug. och de ellende die we onszelf aandoen 🙂 . nu begint het grote wachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verpleging vond ik ook heel zorgzaam, lief en rustig. Fijn dat jij ook een goede ervaring met hen hebt gehad.

 

Ja het slapen is een kunst op zich. Ik zit meer rechtop dan dat ik lig. Komt echt nog door dat trekkerige gevoel dat ik niet helemaal plat durf. Kan niet wachten om gewoon weer op mijn zij te kunnen liggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een interne bh, alleen dus wel dual plane.

 

Pijn is echt wisselend. Gedurende de dag echt erge spierpijn gevoel en het trekt enorm. Ik probeer zo veel mogelijk te ontspannen maar merk ook dat m'n houding hierdoor wat slechter wordt. Het trekt m'n rug wat krommer zeg maar.

 

Ik slik 4 keer 2 tabletten paracetamol en echt bij hoge pijn oxycodon. De kliniek gaf aan dat ik die oxycodon beter kon laten staan ivm de bijwerkingen. Heb de eerste twee dagen wel hele dag geslikt, maar merk dat ik er enorm suf en slaperig van word..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oxycodone is ook wel een forse pijnstiller. ik kreeg het paracetamol advies en 3x daags diclofenac, en daar ben ik maandags al mee gestopt. nu alleen nog paracetamol en dat hoeft echt niet meer om de zoveel uur. denk dus dat ik de dosering maar ga aanpassen.

wat ik nog wel vervelend vind is het gebrek aan stoelgang. 

 

waarom heb jij een interne beha, om meer cleavage te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt dat heb ik ook gemerkt haha.. heb verder niks anders voorgeschreven gekregen, dus ook geen diclofenac. Probeer het voor nu alleen bij paracetamol te houden en dat straks ook af te bouwen.


Heb ook iets gekregen voor de stoelgang maar dat is bij mij ook nog niet op gang gekomen helaas. Allemaal nog even afwachten. Zijn natuurlijk nog maar vrij recent geopereerd dus het kan (hopelijk) alleen maar beter worden

 

Onder andere cleavage idd! Maar ook omdat ik geen onderplooi van mezelf had en dunne huid etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Redelijk stabiel! Het is vooral nog spierpijn en het strakke/drukkende gevoel op de borst. Slik nu alleen paracetamol en dat gaat me goed af.

 

Moet eerlijk zeggen dat ik denk ik wel onderschat heb hoe lang het duurt voordat het echt helemaal hersteld is. Ik had van tevoren wel flink ingelezen op allerlei pagina's en op de forum hier dat het heel erg verschilt per persoon natuurlijk. Dat het zeker 6 maanden duurt voordat je het eindresultaat ziet wist ik, maar hoe lang de pijn aan zou houden... Moet echt wennen dat je zo weinig kan en mag.. Maar ben al lang blij dat het tot nu toe nog redelijk goed gaat (even afkloppen hihi).  

 

Hoe gaat het met jou? Wanneer moet je terug voor controle?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update: 

De pijn is een stuk minder, de spanning is er nog wel iets. Ook ben ik nog erg voorzichtig met het gebruiken van m'n armen. Ellebogen niet boven m'n schouders! Ik merk dat ik veel dingen al weer zelf probeer te doen, douchen, koken, schoonmaken.. alles zolang het geen pijn doet. Met tillen kijk ik nog wel uit. 

 

Toch de afgelopen dagen wel wat (meer) last van mn linker borst (in verhouding tot m'n rechter borst). Dit uit zich vooral in wat steken af en toe in de zijkant en boven op (de spier misschien?). Ook doet het wondje links wat meer pijn en de huid/spieren daar onder. Maar misschien dat dit van de BH komt. 's Nachts de onderste knoopjes los en dat is al een hele verademing. Verder voel ik mij prima dus ik zie het als onderdeel van het herstel.

 

Ook merk ik dat ze al iets meer als m'n eigen borsten voelen, ipv betonnen blokken. We zitten nog maar op ongeveer 1,5 week dus nog erg vers allemaal. Hopelijk blijft het goed gaan!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het zonder beha zijn zoals onder de douche, nog even spannend. Ze vallen ee heus niet af, maar ik vind het toch spannend. Heb jij dat ook?

 

die steekjes zijn heel typisch. En 1 borst is niet gek, het gaat niet symmetrisch. Ik heb ook random ergens een keer een steek, dan is het de incisie. Dan weer ergens anders. Hoort er allemaal bij zeggen we dan maar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha je herkenbaar! Het liefst draag ik de BH ook tijdens het douchen maar dat leek me toch niet zo'n handig idee omdat de pleister dan misschien te nat wordt.. hoe vervelend dat ding soms ook zit, als hij even uit is wil ik hem het liefst zo snel mogelijk weer aan.

 

Heb je gelijk in! Maar toch ga je snel al denken van 'wat als het toch dit is.. of dat..'

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.