Ga naar inhoud

Borstvergroting met 20 jaar, te jong?


Ilse28

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

 

Momenteel ben ik nog 19 jaar oud. Ik ben van plan een borstvergroting te ondergaan wanneer ik 20 word. Dit is iets wat ik al heel erg lang wil, mijn borsten zijn namelijk in de puberteit amper gegroeid. Terwijl iedereen om mij heen ontwikkelde, bleef ik vrijwel hetzelfde; zelfde lengte, zelfde gewicht en zelfde fysiek. Ik ben er gelukkig nooit mee gepest maar toch zat het me altijd dwars. Heel vaak ben ik te laat of helemaal niet op school gekomen omdat ik 's ochtends tijdens het omkleden in tranen uitbarstte. Kleren pasten niet goed, ik kon nooit mee naar de Hunkemöller om leuke bh's te kopen, tijdens het omkleden bij de gym stond ik altijd maar naar de muur gedraaid, etc. Zwemmen is ook iets wat ik door onzekerheid al sinds mijn 12e niet meer gedaan heb. Ik voelde me gewoon... anders. Elk meisje had een lichaamsdeel wat ik niet had. Toen ik 14/15 jaar oud was ontwikkelde ik ook een eetstoornis door mijn borsten. Mijn logica was namelijk dat als ik kleine borsten had, de rest van mijn lichaam ook klein moest zijn. Gelukkig is dit lang geleden en ben ik inmiddels weer hersteld, maar mijn borsten zijn nog steeds precies hetzelfde als toen: extreem klein. Ik lijk oprecht op een 12 jarig meisje die net aan de puberteit is begonnen. Ik zit hier heel erg mee en ik hoop dat jullie dit snappen. Waarom ze zo klein zijn? Geen idee. Mijn hormoonhuishouding is normaal en volgens de dokter zijn ze ook niet onderontwikkeld (in de zin dat ze melk kunnen produceren). Of het in de familie zit weet ik ook niet, mijn moeder is altijd al een C/D cup geweest en mijn vaders kant van de familie heeft geen vrouwen. Ik ben 1,63m en weeg 50kg, dus voor iemand van mijn bouw is het ook wel normaal om kleine borsten te hebben, maar zó klein... Ik draag nu meestal een 70A maar eigenlijk is dat nog te groot. Het is ook niet alsof ik echt een bh nodig heb... ik draag het meer als borst prothese... haha☹️.

 

Maar goed, nu ben ik dus van plan een borstvergroting te doen. Ik denk hier eigenlijk sinds mijn 15e al over na, maar nu dat 18+ ben kan ik het ook werkelijk gaan doen. Toch twijfel ik nog vanwege mijn leeftijd, het is ook best een grote beslissing om op zo'n jonge leeftijd te nemen. Ik hoor veel mensen zeggen dat het beter is om te wachten tot je lichaam volgroeid is en dat het eigenlijk nóg beter is om te wachten tot je kinderen hebt gehad. Dat van die kinderen gaat hem sowieso niet worden. Ik heb wel een kinderwens maar dit is pas over minstens 10 jaar en ik wil niet mijn gehele jeugd verspillen aan deze onzekerheid. Maar wachten tot mijn lichaam volgroeid is... wat houdt dat eigenlijk precies in? Mijn borsten zijn sinds mijn 14e al niet meer gegroeid, de kans dat ze na mijn 20ste nog zullen groeien lijkt mij dus ook erg klein. Tuurlijk hoop ik ergens nog dat ik op een dag magisch wakker wordt met een mooie cup B, maar realistisch gezien weet ik eigenlijk wel dat dit er niet inzit. Ook kun je zeggen dat mijn hersenen nog niet volgroeid zijn en ik later wellicht spijt krijg van deze keuze. Ik snap dit ergens wel, maar is het niet normaal voor een vrouw om borsten te willen? Uiteindelijk willen we allemaal normaal zijn, toch? Het is gewoon heel dubbel allemaal. Ergens voel ik me nog te jong voor een borstvergroting, maar tegelijkertijd voel ik me ook te oud om met zulke kleine borsten rond te lopen. Voel me net een klein kind.

 

Wat vinden jullie? Zouden jullie een borstvergroting op zo'n jonge leeftijd afraden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon doen. Tuurlijk, het is een ingreep, maar je moet t ook niet veel spannender maken dan het is. Flaporen is ook snijden in een gezond lichaam…

het is jouw lijf, en jij wordt op dit moment niet blij van jouw lijf. En het onderdeel waar je niet blij van wordt (ongelukkig zelfs) is niet iets wat zich laat trainen of diëten. Als je iets Met je borsten wil zul je naar implantaten moeten kijken. 
 

voor mezelf, ik had ze wel 10 jaar eerder willen hebben. Misschien niet met 20, maar dat ben ik en jij bent jij. 
 

pro choice All the way. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heei Ilse! 
 

Zelf heb ik afgelopen donderdag een borstvergroting gehad en ik herken me op veel punten in je verhaal. Ik ben nu 26 jaar, maar zat ook vanaf mijn 18e al in een twijfel. Ook ik wist eigenlijk toen al dat ik dit gewoon wilde, maar een aantal punten gaven mij twijfel. De twijfel wilde ik zelf weg hebben, voor ik de definitieve beslissing nam.
Vooral; Doe ik dit echt voor mezelf of ben ik onzeker dat een man hier problemen mee heeft? 
Want voor die reden, zou ik nooit een operatie als deze ondergaan. Niet vanuit onzekerheid wat een ander van mij vindt, maar echt puur voor mezelf.

 

Ik ben zelf blij dat ik een paar jaartjes extra gewacht heb, intiem met andere ben geweest en voor mij de bevestiging te hebben dat dit een keuze is geweest 100% voor mezelf en niet uit onzekerheid op intiem vlak. 
 

Op het gebied van kinderwens, dit heb ik zelf redelijk snel laten varen. Voor me 31e wil ik sowieso geen kinderen, mocht ik dan kinderen willen en is het me geschonken dan zou ik er meer dan 1 willen. Voor die hele circus rond is en de jongste oud genoeg zijn voor een nieuwe operatie (het valt mij niet mee in ieder geval) dan zijn we toch al gauw weer dik 10 jaar verder en komt de wissel toch alweer in de buurt 😜

 

Xx 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hi!

 

Ik ben nu 34. Maar heb op mijn 18 mijn borstvergroting gehad. Nooit, maar dan ook nooit spijt van gehad.

Ik had ook werkelijk niks en was ziels ongelukkig. 

Ben daarna 3 x zwanger geweest waardoor het nu wel tijd is voor een wissel. 

 

Je moet doen waar jij je zelf goed bij voelt en wat jij wilt.

 

Succes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 2-8-2022 om 18:39, Ilse28 zei:

Hoi iedereen,

 

Momenteel ben ik nog 19 jaar oud. Ik ben van plan een borstvergroting te ondergaan wanneer ik 20 word. Dit is iets wat ik al heel erg lang wil, mijn borsten zijn namelijk in de puberteit amper gegroeid. Terwijl iedereen om mij heen ontwikkelde, bleef ik vrijwel hetzelfde; zelfde lengte, zelfde gewicht en zelfde fysiek. Ik ben er gelukkig nooit mee gepest maar toch zat het me altijd dwars. Heel vaak ben ik te laat of helemaal niet op school gekomen omdat ik 's ochtends tijdens het omkleden in tranen uitbarstte. Kleren pasten niet goed, ik kon nooit mee naar de Hunkemöller om leuke bh's te kopen, tijdens het omkleden bij de gym stond ik altijd maar naar de muur gedraaid, etc. Zwemmen is ook iets wat ik door onzekerheid al sinds mijn 12e niet meer gedaan heb. Ik voelde me gewoon... anders. Elk meisje had een lichaamsdeel wat ik niet had. Toen ik 14/15 jaar oud was ontwikkelde ik ook een eetstoornis door mijn borsten. Mijn logica was namelijk dat als ik kleine borsten had, de rest van mijn lichaam ook klein moest zijn. Gelukkig is dit lang geleden en ben ik inmiddels weer hersteld, maar mijn borsten zijn nog steeds precies hetzelfde als toen: extreem klein. Ik lijk oprecht op een 12 jarig meisje die net aan de puberteit is begonnen. Ik zit hier heel erg mee en ik hoop dat jullie dit snappen. Waarom ze zo klein zijn? Geen idee. Mijn hormoonhuishouding is normaal en volgens de dokter zijn ze ook niet onderontwikkeld (in de zin dat ze melk kunnen produceren). Of het in de familie zit weet ik ook niet, mijn moeder is altijd al een C/D cup geweest en mijn vaders kant van de familie heeft geen vrouwen. Ik ben 1,63m en weeg 50kg, dus voor iemand van mijn bouw is het ook wel normaal om kleine borsten te hebben, maar zó klein... Ik draag nu meestal een 70A maar eigenlijk is dat nog te groot. Het is ook niet alsof ik echt een bh nodig heb... ik draag het meer als borst prothese... haha☹️.

 

Maar goed, nu ben ik dus van plan een borstvergroting te doen. Ik denk hier eigenlijk sinds mijn 15e al over na, maar nu dat 18+ ben kan ik het ook werkelijk gaan doen. Toch twijfel ik nog vanwege mijn leeftijd, het is ook best een grote beslissing om op zo'n jonge leeftijd te nemen. Ik hoor veel mensen zeggen dat het beter is om te wachten tot je lichaam volgroeid is en dat het eigenlijk nóg beter is om te wachten tot je kinderen hebt gehad. Dat van die kinderen gaat hem sowieso niet worden. Ik heb wel een kinderwens maar dit is pas over minstens 10 jaar en ik wil niet mijn gehele jeugd verspillen aan deze onzekerheid. Maar wachten tot mijn lichaam volgroeid is... wat houdt dat eigenlijk precies in? Mijn borsten zijn sinds mijn 14e al niet meer gegroeid, de kans dat ze na mijn 20ste nog zullen groeien lijkt mij dus ook erg klein. Tuurlijk hoop ik ergens nog dat ik op een dag magisch wakker wordt met een mooie cup B, maar realistisch gezien weet ik eigenlijk wel dat dit er niet inzit. Ook kun je zeggen dat mijn hersenen nog niet volgroeid zijn en ik later wellicht spijt krijg van deze keuze. Ik snap dit ergens wel, maar is het niet normaal voor een vrouw om borsten te willen? Uiteindelijk willen we allemaal normaal zijn, toch? Het is gewoon heel dubbel allemaal. Ergens voel ik me nog te jong voor een borstvergroting, maar tegelijkertijd voel ik me ook te oud om met zulke kleine borsten rond te lopen. Voel me net een klein kind.

 

Wat vinden jullie? Zouden jullie een borstvergroting op zo'n jonge leeftijd afraden?

Hoi hoi. Misschien moet je gewoon ook even een consult (of meerdere)  aanvragen. Het is niet eng, ze doen dat dagelijks. Kun je wel zien en gewicht voelen hoe het dan is. 

 

Of probeer de 3d simulatie van Bergman en kijk hoe je dat vindt. 

 

20 jaar vind ik niet echt te jong. Je moet het voor jezelf doen en niet voor iemand anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe waar je je goed bij voelt ! Als je nu ongelukkig bent met je borsten en je het helemaal voor jezelf doet moet je het gewoon doen. Ik ben inmiddels 38 en ben over 2 weken aan de beurt voor een borstvergroting. Ik heb er super veel zin in maar vindt het ook enorm spannend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Ik ben bijna 40 en ga er nu voor. Heb ook nauwelijks borstvorming en overweeg het al sinds mijn 18e. Ooit op mijn 18e bij een PC geweest, maar niet doorgezet. Nu ga ik dat wel doen en vraag ik me af waarom ik zo lang getwijfeld heb. Dus als je dit graag wilt, er dan gewoon voor gaan. 20 is zeker niet te jong! En wellicht ook goed om te kijken naar mogelijkheden voor vergoeding.. kan via een NL zorgverzekering indien je geen plooi hebt en echo <1 cm klierweefsel uitwijst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb een AA/A... beter gezegd: ik HAD😊 In mijn tienertijd hoopte ik dat ze zouden groeien maar dat deden ze niet. Toen ik zwanger was, 3 keer en 3 keer borstvoeding gingen ze tot een B. Ik hoopte dat ze zo zouden blijven. Ik droomde van een borstvergroting maar niet doorgezet en ik mocht ook niet van mijn ex. Op mijn 40 ben ik gescheiden en ben ik actie gaan ondernemen. Het kost wat dus ben ik gaan sparen. Ik ben nu 45 en trotse vrouw van een boezem. Niks geks, 355 en 375 cc. Dus ga ervoor meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.