Ga naar inhoud

Voorstellen en veel vragen


Kijkhaar

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal! Ik ben nieuw op dit forum en wil me graag even voorstellen. Al een tijdje denk ik na over een kleine borstvergroting. Na mijn bezoek aan de Boerhave kliniek bij Dr Schuringa zijn er allerlei twijfels en vragen gekomen waar ik op dit forum hopelijk een antwoord kan vinden. 
Ik ben 51 jaar, weeg 60kg en heb nu een B75. Ik heb echt wacht je noemt een ‘peer’ figuur. 
Mijn wens is geen grote borsten, maar meer een opvulling van wat ik nu heb. Ik wil hooguit een kleine C-cup.
Ik weet niet of het kan maar ik gooi gelijk maar even al mijn vragen in de groep:

- wie heeft er ervaring met Dr Schuringa van Boerhave?

- Ik wil een anatomische druppel vorm, maar hij adviseerde een ronde prothese, 250cc, vóór de borstspier. Wie heeft ook zoiets gehad? 
- en dan al die verhalen over lekkende siliconen. Schuringa zegt dat de mentor prothesen niet gaan lekken want dat zijn vaste siliconen. Toch hoor je dat het wel kan. Het schrikt me een beetje af. Hoe zien jullie dat? 
- Ruwe ( zoals Schuringa voorstelt) of gladde protheses? 
 

Sorry, veel vragen🫢 Dank alvast voor jullie reacties 😊

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu een b cup hebt, denk je dan dat een c cup “waar voor je geld” gaat zijn? Of is het net een beetje meer en vulling boven in? 
volgens internet gaan ronde ook na verloop van tijd iets hangen waardoor je een druppelvorm krijgt. Over het algemeen is het best lastig om te zien wat voor prothese er in zit, helemaal achter de spier. Je krijgt ze voor de spier, misschien dat dat anders is. Heb je al eens gekeken naar motiva ergonomix? Best of both lijkt het. 
 

het lekken is volgens internet sinds de Nieuwste siliconen echt zo goed als onmogelijk; met de eerste protheses was er ook een soort vloeistof die ging zweven, dat is echt wezenlijk anders. 
 

ik zou voor gladde gaan. Ik zeg dat omdat ik nu ruwe heb en die zijn net iets te hoog vast gegroeid. Ik weet niet wat het nadeel van gladde is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je reactie. 
Ik vind een bh met push up al teveel van het goede. Vind het zo in de weg zitten. 
Mijn wens is ‘pronte borstjes’. Net wat meer vulling bovenin inderdaad. 
Ik sport ook veel dus wil er tijdens het sporten (hardlopen) geen last van hebben. 
Ik twijfel dus inderdaad of het dan wel de moeite waard is..

Volgens  de pc zouden de ruwe protheses beter op zijn plaats blijven. Maar ik lees ook veel over rimpel vorming.

Afijn, nog veel stof tot nadenken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Kijkhaar;

 

ik heb sinds 2003 ronde protheses die er naar verloop van tijd heel natuurlijk uit zijn gaan zien..

Rimpel vorming is vooral zichtbaar wanneer je weinig eigen weefsel/ bedekking hebt.

Anatomische protheses zijn harder zodat ze hun vorm behouden wat minder natuurlijk aanvoelt. Voor zover ik weet worden deze altijd (deels) achter de spier geplaatst om te voorkomen dat je randen ziet. 
Of de huidige protheses wel of niet ooit kunnen gaan lekken, weet ik niet. Elke prothese gaat een keer ‘werken’ of zweten en zal vervangen moeten worden. Daarnaast weet je niet hoe je lijf reageert op de implantaten qua bv kapselvorming.

De implantaten die ik heb (en volgende maand laat vervangen) zijn ruw. Van mijn pc begreep ik dat juist de ruwe ‘nopjes’ na verloop van tijd los laten en kans geven op lymfeklier kanker. Dat wist men vroeger niet. Zo is dat met alles.

Je neemt dus altijd een risico. De vraag is of je dat er voor over hebt en wat dit aangaat, adviseer ik je om bij twijfel vulling in je beha te doen en niet in je borst🙏

Lieve groet, Bosbloemen

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Bosbloemen zei:

Hoi Kijkhaar;

 

ik heb sinds 2003 ronde protheses die er naar verloop van tijd heel natuurlijk uit zijn gaan zien..

Rimpel vorming is vooral zichtbaar wanneer je weinig eigen weefsel/ bedekking hebt.

Anatomische protheses zijn harder zodat ze hun vorm behouden wat minder natuurlijk aanvoelt. Voor zover ik weet worden deze altijd (deels) achter de spier geplaatst om te voorkomen dat je randen ziet. 
Of de huidige protheses wel of niet ooit kunnen gaan lekken, weet ik niet. Elke prothese gaat een keer ‘werken’ of zweten en zal vervangen moeten worden. Daarnaast weet je niet hoe je lijf reageert op de implantaten qua bv kapselvorming.

De implantaten die ik heb (en volgende maand laat vervangen) zijn ruw. Van mijn pc begreep ik dat juist de ruwe ‘nopjes’ na verloop van tijd los laten en kans geven op lymfeklier kanker. Dat wist men vroeger niet. Zo is dat met alles.

Je neemt dus altijd een risico. De vraag is of je dat er voor over hebt en wat dit aangaat, adviseer ik je om bij twijfel vulling in je beha te doen en niet in je borst🙏

Lieve groet, Bosbloemen

 

 

 

Dank je wel voor je reactie. Mijn pc adviseerde juist ruwe implantaten omdat deze dan beter blijven zitten ivm kapselvorming. 
Vreemd he, dat elke arts toch weer andere adviezen geeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Jemapelle zei:

Als aanvulling; ik heb anatomisch voor de spier. Als er genoeg bedekking is en de juiste chirurg zullen ze voor de spier gaan. 
 

wat je voor een bescheiden vergroting nog kunt overwegen is met eigen vet te vergroten! 

Ja voor de spier is voor mij prima, dat kan ook gewoon zegt de pc. 
 

Mijn vraag naar de pc was juist dat ik lipofilling wilde maar dat was geen optie zei hij. Je kan er hooguit een cup maat mee vergroten. Maar dat is juist wat ik wil, hooguit een cup groter. Ik was een beetje overdonderd door zijn reactie en ben er verder niet op in gegaan en heb toen verschillende protheses gepast.

 

Ik heb nog een bel afspraak met hem om het nog eens te bespreken. Hij mompelde namelijk ook iets dat ik niet genoeg vet zou hebben. Nou, ik kan je vertellen, er zit nog best wat vlees aan de kont en bovenbenen hoor, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zit niet vast aan een chirurg hè! En in jouw geval, waarbij je een bescheiden vergroting wil, is het zeker een optie. Maar niet heel veel chirurgen zijn er bekend mee of bekwaam in. De meesten willen toch echt een of meer cupmaten Erbij en dan moet je siliconen. 
ik heb de eerste keer ook lipofilling gehad, zag het niet zitten om siliconen te nemen, en als je niet heel veel hebt is een vergroting van 100cc al behoorlijk fors. Ik ging daar wel tevreden mee zijn. Na de ingreep zijn ze enorm gezwollen en daar was ik wel content mee maar dat bleef niet hè. Later alsnog voor implantaten gegaan maar de lipo heeft wel verbetering van de vorm gebracht. Het is overal net een laagje meer zeg maar. 
xander bakker doet t ook regelmatig zie ik op z’n insta. En via Jan van gooyen zie ik t ook veel voorbij komen. Misschien moet je je zelf nog even wat meer tijd gunnen om ook dit pad goed uit te wandelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja over dat lekken; vroeger zat er een vloeistof in de protheses die echt kon gaan lekken. Nu als je een prothese doorsnijdt blijft de inhoud er gewoon in. Moet je maar eens googelen, zijn best veel filmpjes over te vinden. Daarnaast komt er in 6 weken een kapsel om omdat de prothese niet lichaamseigen is, als er al iets lekt blijft dat daar wel binnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te lezen dat je ervaringsdeskundige bent op het gebied van lipofilling. Ik heb er al het een en ander over opgezocht en het is inderdaad de huidige vorm van de borst maar dan een laagje meer.  

En inderdaad wil ik nog te rade gaan bij een andere arts. Dank je wel voor de tips daarvoor!

Wat betreft het lekken heb ik ook al veel over gelezen. Ik houd er een hele studie op na, haha! Prothesen kunnen dus gaan zweten en dat zou bij sommige vrouwen ook al klachten kunnen veroorzaken. 

Waar ik ook op gestuit ben is dat in zeldzame gevallen de niet lichaams eigen implantaten auto-immuun ziekten kunnen veroorzaken. 

En bij vrouwen die al een auto immuunziekte hebben kan het deze ziekte nog meer tiggeren.

Nu wil het geval dat ik twee auto immuunziektes heb; Hashimoto (schildklier) en Lichen Sklerose (verstrakken van de huid in de schaamstreek). Dus ja, ik neig nu toch meer naar lipofilling dan implantaten. Hoewel ik met implantaten echt veel mooier resultaat vind geven. 

Afijn. Ik blijf nog een poosje twijfelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.