Ga naar inhoud

Wissel : 19 december 2022 : Dr. Fresow : Klaver kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Wat fijn om hier zoveel informatie te lezen. 

Heb nu 255 cc (ze zitten al 16 jaar), hoog tijd voor een wissel. Wil graag groter en meer volume bovenop.

 

Wil graag meerdere artsen spreken, daarom bij 3 klinieken een consult gepland. 

Wie heeft er nog meer ervaring bij de volgende klinieken en/of artsen?

 

Boerhaave, bij dr. Fortuijn

Klaver Klinieken, dr. Fresow

Bergman, dr. van Dam.

 

Het duurt nog even, maar vind het nu al enorm spannend!

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Bigboobsdoitbetter zei:

Hi,

 

ikzelf geen ervaring mee.  
heb je al een idee hoeveel groter je zal willen? Rond of druppel?

indd erg spannend he.  
Ik krijg 15 augustus een wissel.  Van 335 anatomisch xhp dualplane  naar 725 rond corse dualplane 
aftellen nu😅

He hoi!

 

Wat leuk om een reactie te krijgen!

Wow, dat flink veel meer, weet je al op welke cup je ongeveer komt? Nog een maandje wachten voor jou, spannend!!

 

Ik wil ook groter en ronder. Zou ook graag meer vulling bovenop willen. Heb nu druppel voor de spier. Kan de randen aan de bovenkant wat voelen, maar je ziet ze gelukkig niet.

Zou bij de wissel graag ronde protheses willen, en dan wellicht ook dualplane.

Ben benieuwd wat er door de verschillende artsen geadviseerd gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hi!

Ik heb inmiddels 2 consulten gehad, een bij Boerhaave en een bij Klaver Klinieken.

Wat gek, om echt 2 totaal verschillende adviezen te krijgen.. 

 

Heb gekozen voor Klaver Kliniek, word 19 december geopeerd door dr. Fresow.

Ik ga van 255 anatomisch voor de spier, na mentor Xtra 440 cc dual plane!

 

Had ook nog een consult bij Bergman, maar die heb ik afgezegd.

 

Duurt nog een dikke 3 maand, maar nu al veel zin in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, daar heb je zeker gelijk in. Nog niet zo aan gedacht. 

Maar beide artsen waren wel verschillend van mening over voor of achter de spier.

Ik kies liever voor achter de spier, omdat ik nu voor de spier al randen voel. En het lijkt mij dat met een groter implantaat het nog beter te voelen zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Wissel zei:

Andere advies was anatomisch, 425 en voor de spier. 

 

 

Hoi hoi

 

Met de ronde Xtra krijg je wat meer bolling en een halve cm meer projectie, wat toch vaak neerkomt op een halve cupmaat meer (wel een beetje afhankelijk van welke omtrekmaat je hebt in bh) 

Het plaatsen van dual plane of voor de spier is wel een heel ander advies idd, maar ik snap het goed dat je kiest voor dual plane als je nu al de randen voelt. De prothese die je gaat krijgen (of zou krijgen in het geval van de anatomische) zijn toch wat breder en onder de spier wordt dan toch net dat beetje meer bedekking gegeven. Het is niet zo, wat vaak gedacht wordt, dat dual plane een ronde prothese er anatomisch laat uitzien. 

 

Ik zal je topictitel even aanpassen en je verhuizen naar de operatie verslagen, dan kun je dit topic ook na je operatie blijven gebruiken :35:

 

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, best_boobie zei:

Hoi hoi

 

Met de ronde Xtra krijg je wat meer bolling en een halve cm meer projectie, wat toch vaak neerkomt op een halve cupmaat meer (wel een beetje afhankelijk van welke omtrekmaat je hebt in bh) 

Het plaatsen van dual plane of voor de spier is wel een heel ander advies idd, maar ik snap het goed dat je kiest voor dual plane als je nu al de randen voelt. De prothese die je gaat krijgen (of zou krijgen in het geval van de anatomische) zijn toch wat breder en onder de spier wordt dan toch net dat beetje meer bedekking gegeven. Het is niet zo, wat vaak gedacht wordt, dat dual plane een ronde prothese er anatomisch laat uitzien. 

 

Ik zal je topictitel even aanpassen en je verhuizen naar de operatie verslagen, dan kun je dit topic ook na je operatie blijven gebruiken :35:

 

Xx BB

Dankjewel, fijne uitleg!

Twijfel alleen of ik het wel groot genoeg ga vinden.

Twijfel alleen of ik de projectie wel ver genoeg vind.

Met passen leek het best flink, maar ik heb mijn huidige protheses even opzocht en dat verschilt in projectie maar 0,2.

In de breedte gaat mijn borst wel meer gevuld worden, ga van 11,5 cm naar 13,1 cm.

Ik ben van plan om morgen even contact op te nemen met de kliniek en even vragen of 440 ook het maximale was, weet ik niet meer zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Wissel zei:

Dankjewel, fijne uitleg!

Twijfel alleen of ik het wel groot genoeg ga vinden.

Twijfel alleen of ik de projectie wel ver genoeg vind.

Met passen leek het best flink, maar ik heb mijn huidige protheses even opzocht en dat verschilt in projectie maar 0,2.

In de breedte gaat mijn borst wel meer gevuld worden, ga van 11,5 cm naar 13,1 cm.

Ik ben van plan om morgen even contact op te nemen met de kliniek en even vragen of 440 ook het maximale was, weet ik niet meer zeker.

Welke 255 heb je op het moment dan? Merk, profile? 

Kan wel eens even met je meekijken als je wilt. 

Bellen om te horen wat het maximum is dat geplaatst kan worden door deze arts, is nooit verkeerd :35:

 

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, best_boobie zei:

Welke 255 heb je op het moment dan? Merk, profile? 

Kan wel eens even met je meekijken als je wilt. 

Bellen om te horen wat het maximum is dat geplaatst kan worden door deze arts, is nooit verkeerd :35:

 

Xx BB

Ik heb momenteel McGan 410 MF. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Wissel zei:

Ik heb momenteel McGan 410 MF. 

 

Die 255 MF is idd 11,5 cm breed en heeft een projectie van 4,6 cm.
Hij is anatomisch, dus geeft bovenaan in je borst minder vulling dan de Xtra zal doen.
De 440 Xtra is 13,1 cm breed idd en geeft 4,8 cm projectie.
Je gaat van een high profile (anatomisch) implantaat, naar een moderate plus profile prothese.... Ik heb geen idee wat je graag wilt: meer cleavage? Meer bolling? Een grotere cupmaat? Je geeft in je eerste bericht aan dat je ze groter wilt hebben, maar wat versta je daaronder? :P 

Je borsten zullen sowieso voller ogen, aangezien je meer die bolling bovenop zult hebben, en een breder implantaat geeft sowieso een vollere boezem.
Wil je echter ook meer projectie, dan is het wel handig om te weten of er ook een High profile prothese geplaatst zou kunnen worden, evt ook de Xtra.
Je zou dan uitkomen op 545 cc (of evt de 515)
Dan krijg je een prothese die rond de 12,6/12,8 cm breed is met een projectie van 6,2/6,3 cm.

Afhankelijk van de visie van Fresow, zal hij wel of niet deze high profile willen plaatsen, maar natuurlijk hangt dat ook af van jouw wens en jouw postuur....

Heb je ondertussen al iets gehoord van de kliniek?

 

xx BB

Dan ga je er dik anderhalve, pakweg 2 cupmaten op vooruit en dus ook in projectie.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, best_boobie zei:

 

Die 255 MF is idd 11,5 cm breed en heeft een projectie van 4,6 cm.
Hij is anatomisch, dus geeft bovenaan in je borst minder vulling dan de Xtra zal doen.
De 440 Xtra is 13,1 cm breed idd en geeft 4,8 cm projectie.
Je gaat van een high profile (anatomisch) implantaat, naar een moderate plus profile prothese.... Ik heb geen idee wat je graag wilt: meer cleavage? Meer bolling? Een grotere cupmaat? Je geeft in je eerste bericht aan dat je ze groter wilt hebben, maar wat versta je daaronder? :P 

Je borsten zullen sowieso voller ogen, aangezien je meer die bolling bovenop zult hebben, en een breder implantaat geeft sowieso een vollere boezem.
Wil je echter ook meer projectie, dan is het wel handig om te weten of er ook een High profile prothese geplaatst zou kunnen worden, evt ook de Xtra.
Je zou dan uitkomen op 545 cc (of evt de 515)
Dan krijg je een prothese die rond de 12,6/12,8 cm breed is met een projectie van 6,2/6,3 cm.

Afhankelijk van de visie van Fresow, zal hij wel of niet deze high profile willen plaatsen, maar natuurlijk hangt dat ook af van jouw wens en jouw postuur....

Heb je ondertussen al iets gehoord van de kliniek?

 

xx BB

Dan ga je er dik anderhalve, pakweg 2 cupmaten op vooruit en dus ook in projectie.
 

He bb, bedankt voor je reactie! 

Mijn wens is inderdaad groter (maar niet te, moet wel in verhouding blijven) en meer bolling bovenop én dichter bij elkaar.

Volgens dr. Fresow ga ik dat hiermee zeker bereiken, het wordt volgens hem flink meer.

Bij meer projectie zal ik in moeten leveren op de breedte van de prothese, en dat wil ik liever niet. 

 

Hij gaf ook aan, dat bij een anatomische prothese de projectie onder het midden zit en bij een ronde de projectie in het midden. 

 

Lastige keuze vind ik het al met al, maar ik heb nu besloten gewoon voor de 440 te gaan

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Wissel zei:

He bb, bedankt voor je reactie! 

Mijn wens is inderdaad groter (maar niet te, moet wel in verhouding blijven) en meer bolling bovenop én dichter bij elkaar.

Volgens dr. Fresow ga ik dat hiermee zeker bereiken, het wordt volgens hem flink meer.

Bij meer projectie zal ik in moeten leveren op de breedte van de prothese, en dat wil ik liever niet. 

 

Hij gaf ook aan, dat bij een anatomische prothese de projectie onder het midden zit en bij een ronde de projectie in het midden. 

 

Lastige keuze vind ik het al met al, maar ik heb nu besloten gewoon voor de 440 te gaan

 

 

Nou precies, dat was wat ik al dacht. Afhankelijk van de ruimte die er is, wordt er gekeken naar de wens: voller is meestal meer breedte en dan kun je niet ook nog eens een hoop projectie erbij nemen om niet te groot uit te komen. 

Dan is het idd gewoon een goede keuze en goed dat je nog even contact opgenomen hebt. Zo heb je meer zekerheid en een goede uitleg gehad :35:

 

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 7-9-2022 om 21:37, Wissel zei:

Hm, daar heb je zeker gelijk in. Nog niet zo aan gedacht. 

Maar beide artsen waren wel verschillend van mening over voor of achter de spier.

Ik kies liever voor achter de spier, omdat ik nu voor de spier al randen voel. En het lijkt mij dat met een groter implantaat het nog beter te voelen zal zijn.

Mijn ervaring is dat per kliniek er echt een andere style / voorkeur is. Met name voor of achter de spier. De een zegt bijna alleen voor de super te doen en de andere bijna alleen achter. 

 

Nog 1.5 maand en dan mag je!  Je hebt je huidige wel lang gehad, wat fijn! Waren ze ook echt al aan vervanging toe of wilde je gewoon wat nieuws? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, SharonKo zei:

Mijn ervaring is dat per kliniek er echt een andere style / voorkeur is. Met name voor of achter de spier. De een zegt bijna alleen voor de super te doen en de andere bijna alleen achter. 

 

Nog 1.5 maand en dan mag je!  Je hebt je huidige wel lang gehad, wat fijn! Waren ze ook echt al aan vervanging toe of wilde je gewoon wat nieuws? 

He! Ja, de tijd gaat snel. Heb er heel veel zin in!

Ik heb geen klachten, maar heb ze al heel erg lang duur wil ze puur uit voorzorg laten vervangen. En ook vind ik ze naar 3 zwangerschappen niet zo mooi meer.

Ben heel erg benieuwd hoe het word!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk hoor. Straks weer een mooie nieuwe set! 

 

Ik zie overal dat bij een wissel velen bijna 2x zo groot gaan als ze eerst hadden. Waarom is dat eigenlijk? 

Ben je gewend geraakt en wil je meer, of te klein begonnen? 

 

De keuze voor hoeveel cc, projectie en vorm vind ik zo moeilijk. 

 

Er is mij 305 aangeraden, maar ben bang dat ze te groot, maar ook bang dat ze te klein zijn. Het is zo lastig!

 

Jij daarvoor gedacht dat ze te klein waren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Tijdens mijn eerste bv was ik 18 jaar, stukje smaller en had 0 borst.  Ik weet eerlijk gezegd niet of dit het maximale was destijds.

Heb ze vooral in het begin echt niet te klein gevonden, het was echt een enorme vooruitgang

 

Heb nu meer weefsel/huid. Mede door 3 x zwanger te zijn geweest. 

Mijn huidige protheses zijn maar 11 cm terwijl nu mijn borstbreedte 13 is. Mede door mijn eigen wens om een vollere borst te krijgen, en meer bij elkaar, moet er meer cc in om het helemaal weer op te vullen. 

Qua projectie ga ik er vrijwel niet op vooruit, al kan je mijn huidige prothese met mijn nieuwe niet met elkaar vergelijken. Heb nu anatomisch en krijg rond.

 

Soms heb ik nog een beetje twijfel, of ik toch niet iets groter zou moeten. Maar realiseer me ook, dat er nu ook bijna 200cc bij komt, dat zou je toch wel moeten zien.

 

Ik ben ook wel benieuwd naar jou verhaal, heb je een eigen topic? Ga even zoeken.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog geen topic! Eigenlijk wel tijd hè. 

 

11.5 cm is aangeraden, maar een andere zei 12. 

Ik wil ze graag dicht bij elkaar, want vind dat het mooiste. 

 

Hoe gaat het met slapen en bewegen?  Zelfde als eerste keer? En wat vind je partner ervan? Ik vind het belangrijk dat ik het mooi vind, maar zou het ook fijn vinden als mijn partner het prachtig vindt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SharonKo

 

Haha, ik kon al niks vinden! Wat is je voorsituatie?

 

Ik heb geen idee hoe het zal gaan met herstel, ik neem me voor dat het flink pittig zal zijn. Omdat ze nu dual plane komen. Gelukkig kan ik mij in een periode laten opereren wanneer mijn man veel thuis is.

 

Mijn partner vind het geweldig, die kan niet wachten! Ik was ook al samen met hem tijdens mijn 1e bv. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.