Ga naar inhoud

Graag lees ik ervaringen van 50 plussers


Aanbevolen berichten

Zou je mij je ervaringen willen vertellen

 wat nog evt consequenties zijn voor dunnere huid die we dan krijgen. Heeft Dualplane noodzaak omdat je anders op latere leeftijd de prothese gaat zien?

 Wil graag voor de spier? Hoe weet je nu zelf of wil je veel of weinig borst  weefsel hebt? ik heb kleine b cup met vooral bovenin volume verlies. Hoor heel graag ervaringen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik word 8 september 55 jaar. Heb mijn implantaten op 28-6-2017 laten plaatsen (werd 1,5 maand later 50).

Ze gaan er over 1,5 week op 2 augustus 2022 weer uit. 

 

Mijn implantaten zijn achter de spier geplaatst Polytech dual plane 2 (L 445 ml/R 395 ml). Een van de implantaten is er onderuit geschoten en de andere ziet er vreemd uit omdat mijn eigen borstweefsel er overheen is gaan hangen. Nu had ik wel al een grote C-cup dus dat is wellicht anders. Ik had ook bovenin volumeverlies, zie foto. 

 

Ik ga nu dus voor een explantatie en een lift in de hoop op een mooie C-cup uit te komen. 

 

Een iets ander verhaal wel dan dat van jou......

 

Als ik het opnieuw zou doen (ik kies nu bewust niet meer voor implantaten) dan koos ik ervoor om eigen vetweefsel naar de borst te verplaatsen. Dit in combinatie met een lift. Ik wens jou iig veel wijsheid toe. 

 

Vragen of foto's voor/na en nog voor de operatie (eventueel straks erna als je die graag wilt zien en als de operatie slaagt) dan wil ik die wel zenden. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, ansjepansje ehv zei:

Fijn je reactie!

 Maar eigenlijk raad je mij implantaten dus af.

 Natuurlijk is met eigen vet en lift ook top maar dan ben wel heel veel geld kwijt. Denk je dat ik te oud heb ivm dat het gaat zakken en zo?

groet

  ik wil van b naar c

Ik raad het niet af, dat is niet mijn bedoeling. Mijn ervaring zal zeker niet de jouwe zijn. Het best laat je jezelf informeren bij een goede kliniek met dito artsen. Omdat je niet zo'n grote borsten van jezelf hebt zal het niet zomaar gaan hangen denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik ben ook nieuw op dit forum en heb me al voorgesteld maar krijg nauwelijks reacties. Toch zelf even verder gaan zoeken en kwam op jullie gesprek terecht. Ik ben zelf net 51 geworden. Ben 1.65 lang en weeg 61kg. Ik heb nu B75. Vroeger waren het leuke pronte borstjes maar nu zijn het wat uitgezakte puntjes geworden, haha! Ik zou graag wat meer opvulling willen, geen grote cup.

 

Ik ben al op consult geweest en de pc raadde 250cc rond voor de spier aan. Maar ik vind dat eigenlijk al te groot! Het liefst wil ik lipofilling maar dat raadde de arts af. 

 

Ik zit denk ik in hetzelfde schuitje als jij. Hoe sta jij tegenover implantaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-6-2022 om 09:40, ansjepansje ehv zei:

Zou je mij je ervaringen willen vertellen

 wat nog evt consequenties zijn voor dunnere huid die we dan krijgen. Heeft Dualplane noodzaak omdat je anders op latere leeftijd de prothese gaat zien?

 Wil graag voor de spier? Hoe weet je nu zelf of wil je veel of weinig borst  weefsel hebt? ik heb kleine b cup met vooral bovenin volume verlies. Hoor heel graag ervaringen

Hoi Ansjepansje, ik ben begin 50 en heb in 2003 na 2 kinderen en lang borstvoeding geven, 265 cc voor de spier ronde protheses van McGhan (toen was dat de beste) laten plaatsen.
Mijn originele voorsituatie was een volle cup 75 A. Tijdens de borstvoeding periodes had ik een DD(!) en daarna een uitgerekte 75A aan vel en weefsel waarvan ik wist dat het in de loop der tijd niet mooier zou worden😬

Ik heb nu, waarschijnlijk ook vanwege de (pré) overgang, minder weefsel bij mijn decolleté en sleutelbeenderen. In het algemeen ben ik slank. Bij mij zou je een prothese wissel op de spier duidelijk zien en bij 1 borst hangt de prothese iets in de huid helaas maar dat is minimaal. Dit is de reden dat ik dual plane geadviseerd kreeg….van Dr van Selms. Een andere pc adviseerde me, als mijn protheses nog in tact waren, niets te doen en àls ik toch een wissel wilde, dan alleen ‘pocket openen, ronde prothese wisselen en dichtmaken’. Dus verder niks en het zou zeker niet mooier worden werd mij verteld. Ik vond dat echt een teleurstellend advies. De reden dat ik vroeger protheses nam, is omdat ik weinig eigen weefsel heb; het meest voorkomende ‘ probleem’ van heel veel vrouwen!🤔

Gelukkig ging mijn overgrote voorkeur toch al uit naar Dr van Selms die ik later sprak en alles heb verteld. Hij voorziet geen problemen, is enorm ervaren (en bescheiden) en gaf direct vertrouwen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Bosbloemen zei:

Hoi Ansjepansje, ik ben begin 50 en heb in 2003 na 2 kinderen en lang borstvoeding geven, 265 cc voor de spier ronde protheses van McGhan (toen was dat de beste) laten plaatsen.
Mijn originele voorsituatie was een volle cup 75 A. Tijdens de borstvoeding periodes had ik een DD(!) en daarna een uitgerekte 75A aan vel en weefsel waarvan ik wist dat het in de loop der tijd niet mooier zou worden😬

Ik heb nu, waarschijnlijk ook vanwege de (pré) overgang, minder weefsel bij mijn decolleté en sleutelbeenderen. In het algemeen ben ik slank. Bij mij zou je een prothese wissel op de spier duidelijk zien en bij 1 borst hangt de prothese iets in de huid helaas maar dat is minimaal. Dit is de reden dat ik dual plane geadviseerd kreeg….van Dr van Selms. Een andere pc adviseerde me, als mijn protheses nog in tact waren, niets te doen en àls ik toch een wissel wilde, dan alleen ‘pocket openen, ronde prothese wisselen en dichtmaken’. Dus verder niks en het zou zeker niet mooier worden werd mij verteld. Ik vond dat echt een teleurstellend advies. De reden dat ik vroeger protheses nam, is omdat ik weinig eigen weefsel heb; het meest voorkomende ‘ probleem’ van heel veel vrouwen!🤔

Gelukkig ging mijn overgrote voorkeur toch al uit naar Dr van Selms die ik later sprak en alles heb verteld. Hij voorziet geen problemen, is enorm ervaren (en bescheiden) en gaf direct vertrouwen.  

Reageer hier ook weer even op jou, @Bosbloemen🙂 We hebben veel overeenkomsten. Ben ook begin 50 en had mijn eerste BV net als jij in 2003. Ik had vroeger een 80A, tijdens borstvoedingperiodes iets van een volle D en daarna een kleine A overgehouden. Misschien kan je in mijn album kijken, mijn foto's staan openbaar. Heb ik dan wel meer weefsel dan jij???? Ben zo benieuwd naar jouw mening omdat Selms bij mij wel voor de spier wil gaan. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-6-2022 om 09:40, ansjepansje ehv zei:

Zou je mij je ervaringen willen vertellen

 wat nog evt consequenties zijn voor dunnere huid die we dan krijgen. Heeft Dualplane noodzaak omdat je anders op latere leeftijd de prothese gaat zien?

 Wil graag voor de spier? Hoe weet je nu zelf of wil je veel of weinig borst  weefsel hebt? ik heb kleine b cup met vooral bovenin volume verlies. Hoor heel graag ervaringen

Ik ben nu 50, heb prothesen sinds 2003 (voor de spier) en merk sinds twee jaar dat m'n borsten kleiner zijn geworden. Ik dacht dat de prothesen waren gekrompen of zo... haha. De artsen die ik heb gesproken zeggen dat ik eigen weefsel heb verloren door m'n leeftijd. Als ik jou was zou ik bij een aantal verschillende pc's op consult gaan. Zij weten het toch het beste. Succes ermee!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zoveel afgenomen dat ik ruimte kreeg in mijn bh's. Eerst dacht ik dat de prothesen in volume waren afgenomen (ik heb Monobloc Hydrogel), dus geprobeerd om daar info over te vinden was (kon dat niet vinden). Ook nagevraagd bij 3 pc's en die zeiden alle drie dat dat niet kan, dus dat het niet eigen weefsel moet zijn dat is afgenomen.

 

Het is niet zo dat je de prothesen nu ziet zitten (zie de foto's in mijn album). De prothesen zijn aan de onderkant wel voelbaar omdat daar alleen huid zit en geen vet of weefsel maar dat is altijd al zo geweest. Aan de bovenkant heb ik wel wat rimpels/ kuil in m'n borst als ik in een bepaalde schuine houding zit. Dat zou kunnen komen doordat de Monobloc Hydrogel na verloop van jaren een soort waterzakjes worden, en niet zoals siliconen mooi hun ronde vorm blijven behouden. En/ of het komt omdat ik daar eigen weefsel verlopen heb.

 

Ik ben geen expert.... Dit is mijn ervaring en zijn mijn gedachten op dit moment hierover...

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.