Ga naar inhoud

Verkeerde protheses gekregen Wouter van der Pot


Aanbevolen berichten

Hallo! Na twee keer een mislukte operatie bij Drs. Straten gehad te hebben, ben ik naar Wouter van der Pot van Blooming gegaan. Hij zou een lift doen, protheses wisselen naar 410 round corse en een interne bh creeren doordat een prothese verzakt was en huidoverschot wegnemen in de plooi dat kwam door de verzakking.

Toen ik uit de operatie kwam, kreeg ik ‘s avonds van de verpleegster het kaartje van de implantaten. Ik begon te trillen en viel bijna flauw, want ik zag 410 corse van ergonomix staan. Terwijl we afgesproken hadden juist géén ergonomix te nemen, maar round omdat ik ergonomix te zacht vond en ik deze keer absoluut geen druppelvormige look meer wilde. Ik had hiervoor moderate plus (platte protheses) risico was flippen, maar omdat mijn pockets ook verkleind moesten worden en een interne bh maakte ik mij daar geen zorgen om.

 

de assistente heeft waarschijnlijk perongeluk ergonomix besteld, omdat Wouter bijna altijd ergonomix gebruikt van Corse. 

 

ik ben nu 8 dagen po, en mijn borsten vallen nu hetzelfde als de moderate plus protheses die ik had… terwijl er waarschijnlijk ook nog zwelling in zit.  Ben er echt kapot van. Daarnaast is recht nu ook nog steeds groter en lager, daarin zit nu helemaal geen bolling boven aan. Maar daar is wel veel meer in gesneden dus waarschijnlijk komt dat door de zwelling. Hoop dat het nog goed komt.

 

ik ben echt verdrietig, zeker na twee eerder mislukte operaties :(

iemand ervaring met round vs ergonomix of iets soortgelijks meegemaakt?

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid wat heftig. 
als je niet gekregen hebt wat afgesproken is heb je in principe gewoon recht op herstel, kosteloos. Of je er op zit te wachten is een tweede. Heb je op papier staan wat je zou krijgen, dan sta je wel wat sterker. 
zult toch een paar maand moeten wachten op het soort van definitieve resultaat en dan kun je met m in gesprek over het wat nu. 
 

wat zul je balen zeg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jemapelle zei:

Meid wat heftig. 
als je niet gekregen hebt wat afgesproken is heb je in principe gewoon recht op herstel, kosteloos. Of je er op zit te wachten is een tweede. Heb je op papier staan wat je zou krijgen, dan sta je wel wat sterker. 
zult toch een paar maand moeten wachten op het soort van definitieve resultaat en dan kun je met m in gesprek over het wat nu. 
 

wat zul je balen zeg. 
 

 

Lief je bericht! Ik heb wel op insta duidelijk gesproken over round en volgens mij staat dat ook in systeem. We hebben het er echt overduidelijk over gehad, dus ik denk niet dat hij dat zal ontkennen…. Ik wilde ook iets groter, hij raadde eerst 380 aan, ben blij dat ik meer heb gedaan want anders was het nog minder rond geweest denk ik. Lijkt nu eigenlijk hetzelfde als dat het was. Zit inderdaad niet weer op een operatie te wachten, ben er al drie verder.. Maar als dit zo blijft, kan ik deze fout ook niet accepteren. Hopelijk wil hij het dan wel kosteloos wisselen. Maar goed, dat zal

wel het minste moeten zijn. Wéér 2-6 weken herstellen…. Hij gaat straks ook op sabbatical, dus als ik een paar maanden verder ben, is hij waarschijnlijk weg… heb dinsdag een afspraak. Ben echt heel benieuwd wat hij zegt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is hij half augustus weer terug van sabbatical want ik sta voor september op de wachtlijst. 
 

ik zou verwachten dat het herstellen kosteloos voor jou zou moeten zijn. Kunt zelfs schadevergoeding overwegen omdat je niet kunt werken na een herstel operatie en dat kost je anders vakantie dagen. Ik bedoel, foutje kan gebeuren maar waarom zou jij er last van moeten hebben? En ik kan me niet voorstellen dat de daar niet voor verzekerd zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Junesboob, ik snap heel goed dat je bent geschrokken. Zeker als je al 2 eerdere operaties hebt gehad die niet zijn gelukt. Ik zou voor nu proberen om er niet teveel aan te denken en je te focussen op je herstel. Hij maakt hele mooie borsten, dus die van jou worden vast ook prachtig. Verder ben ik het eens met Jemapelle, het lijkt mij ook dat ze hier niet moeilijk om gaan doen om het te herstellen, want je hebt toch de verkeerde protheses gekregen. Ik vind Wouter overkomen als een erg sympathieke man en ik kan mij niet voorstellen dat hij hier niet mee akkoord zou gaan. Maar het is toch weer een extra operatie en een extra aanslag op je lichaam, wat misschien helemaal niet nodig is. Laat je ons weten hoe de controle is gegaan dinsdag? Ik ben benieuwd. Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk wel heel dubbel allemaal. Ja, hij maakt hele mooie borsten, en ja de basismaten van de round en ergonomix zijn hetzelfde, dus voor ons als niet-eigenaar van deze borsten is het makkelijk om te zeggen dat het wel goed komt. Maar, feit is, de 2 verschillende soorten prohtesen zijn er niet voor niks. 

Kijk je naar de round, dan zit het dikste punt op 8,7 cm vanaf de plooi naar de tepel gemeten. dat is centraal op de prothese, want rond. 

Kijk je naar de ergonomix, dan heeft die geen 50/50 verdeling want valt als druppel, maar 45% van de vulling zit op 7,9cm vanaf de plooi. HEt is maar 0,8 cm, maar er zijn lifts uitgevoerd voor minder. 40% van de vulling zit al op 7 cm. dat is gewoon een andere vorm. 

En tuurlijk, het is geen lelijke vorm, maar niet de vorm die @Junesboob voor ogen had. En volume dat beneden zit kan niet ook boven zitten, dus bovenin zit gewoon minder prothese. 

Kan ze er gelukkig mee zijn/worden? tuurlijk wel, maar ze had liever..... 

Los daarvan werkt het in ons brein natuurlijk ook dat als we niet precies krijgen wat we wilden, het gewoon niet klopt. 

 

Persoonlijk vind ik, maar ik ben geen chirurg, het flip verhaal bij corsé lastig te snappen, en waarom dat bij ergonomix minder zou zijn. 

De round 410 is meer dan 2x zo breed dan dat hij hoog is (scheelt niet veel, maar toch) dus is het dan mogelijk te draaien? En wanneer draait een prothese? als je staat? loopt? of gekke dingen doet liggend op je buik of rug? en in die laatste posities valt een ergonomix weer als een ronde.... 

 

Hopelijk kan hij je dinsdag uitleggen waarom een ergo corse echt beter valt dan de ronde. vraag is dan alleen waarom dat voor de operatie niet uitvoerig besproken is, als een andere prothese een betere keus zou zijn geweest, maar dat terzijde. misschien kun je overtuigd worden dat je nu de betere prothese gekregen hebt. 

 

Ik vind het sowieso een lastige discussie, de round of ergo. je ziet ook weinig voorbeelden op het grote internet die duidelijk maken wanneer ik het verschil zie. bij Consult is mij uitgelegd dat de round een continu push-up effect zouden hebben, terwijl de ergo zich meer laat sturen. dus als een natuurlijke borst, met een beetje push up beha staan ze net als bij de round, maar ze kunnen ook wat meer hangen. ik wilde niet naakt ogen alsof ik een onzichtbare beha aanheb, dus de flexibiliteit van de ergo gekozen. misschien is dat iets waar je uiteindelijk ook vrede mee kunt hebben? 

Overigens is 5,5 cm projectie niet heel kinderachtig, dus je zou moeten verwachten dat je behoorlijke borsten hebt / gaat krijgen. 

welke prothese had je hiervoor? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Daniekiejj zei:

Hey Junesboob, ik snap heel goed dat je bent geschrokken. Zeker als je al 2 eerdere operaties hebt gehad die niet zijn gelukt. Ik zou voor nu proberen om er niet teveel aan te denken en je te focussen op je herstel. Hij maakt hele mooie borsten, dus die van jou worden vast ook prachtig. Verder ben ik het eens met Jemapelle, het lijkt mij ook dat ze hier niet moeilijk om gaan doen om het te herstellen, want je hebt toch de verkeerde protheses gekregen. Ik vind Wouter overkomen als een erg sympathieke man en ik kan mij niet voorstellen dat hij hier niet mee akkoord zou gaan. Maar het is toch weer een extra operatie en een extra aanslag op je lichaam, wat misschien helemaal niet nodig is. Laat je ons weten hoe de controle is gegaan dinsdag? Ik ben benieuwd. Xx

Bedankt voor je reactie!!  Hij lijkt mij inderdaad ook sympathiek dus hopelijk komt het allemaal goed. Net na de operatie was het heel mooi, nu niet meer.. Ik hou jullie op de hoogte! Hoe gaat het met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet gezegd dat het allemaal goed komt, maar dat de kans groot is dat het alsnog prachtig wordt. Ze is nu natuurlijk nog kort PO. Verder snap ik helemaal dat ze er zo erg mee zit en vind ik ook dat ze er recht op heeft op een kosteloze hersteloperatie!! Laat ik dat voorop stellen. Maar ik weet ook dat je jezelf helemaal gek kunt maken en dat gun ik niemand. Ik zou het zeker dinsdag bespreekbaar maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Junesboob zei:

Bedankt voor je reactie!!  Hij lijkt mij inderdaad ook sympathiek dus hopelijk komt het allemaal goed. Net na de operatie was het heel mooi, nu niet meer.. Ik hou jullie op de hoogte! Hoe gaat het met jou?

Wat balen dat je in het begin wel tevreden was.. Heb je misschien een album? Ik ben wel erg benieuwd hoe het er nu uit ziet. Goed dat je het in ieder geval ookal hebt aangegeven via insta. Met mij gaat het goed gelukkig, geen complicaties en ze zien er goed uit. Ik moet woensdag weer heen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Jemapelle zei:

Het is natuurlijk wel heel dubbel allemaal. Ja, hij maakt hele mooie borsten, en ja de basismaten van de round en ergonomix zijn hetzelfde, dus voor ons als niet-eigenaar van deze borsten is het makkelijk om te zeggen dat het wel goed komt. Maar, feit is, de 2 verschillende soorten prohtesen zijn er niet voor niks. 

Kijk je naar de round, dan zit het dikste punt op 8,7 cm vanaf de plooi naar de tepel gemeten. dat is centraal op de prothese, want rond. 

Kijk je naar de ergonomix, dan heeft die geen 50/50 verdeling want valt als druppel, maar 45% van de vulling zit op 7,9cm vanaf de plooi. HEt is maar 0,8 cm, maar er zijn lifts uitgevoerd voor minder. 40% van de vulling zit al op 7 cm. dat is gewoon een andere vorm. 

En tuurlijk, het is geen lelijke vorm, maar niet de vorm die @Junesboob voor ogen had. En volume dat beneden zit kan niet ook boven zitten, dus bovenin zit gewoon minder prothese. 

Kan ze er gelukkig mee zijn/worden? tuurlijk wel, maar ze had liever..... 

Los daarvan werkt het in ons brein natuurlijk ook dat als we niet precies krijgen wat we wilden, het gewoon niet klopt. 

 

Persoonlijk vind ik, maar ik ben geen chirurg, het flip verhaal bij corsé lastig te snappen, en waarom dat bij ergonomix minder zou zijn. 

De round 410 is meer dan 2x zo breed dan dat hij hoog is (scheelt niet veel, maar toch) dus is het dan mogelijk te draaien? En wanneer draait een prothese? als je staat? loopt? of gekke dingen doet liggend op je buik of rug? en in die laatste posities valt een ergonomix weer als een ronde.... 

 

Hopelijk kan hij je dinsdag uitleggen waarom een ergo corse echt beter valt dan de ronde. vraag is dan alleen waarom dat voor de operatie niet uitvoerig besproken is, als een andere prothese een betere keus zou zijn geweest, maar dat terzijde. misschien kun je overtuigd worden dat je nu de betere prothese gekregen hebt. 

 

Ik vind het sowieso een lastige discussie, de round of ergo. je ziet ook weinig voorbeelden op het grote internet die duidelijk maken wanneer ik het verschil zie. bij Consult is mij uitgelegd dat de round een continu push-up effect zouden hebben, terwijl de ergo zich meer laat sturen. dus als een natuurlijke borst, met een beetje push up beha staan ze net als bij de round, maar ze kunnen ook wat meer hangen. ik wilde niet naakt ogen alsof ik een onzichtbare beha aanheb, dus de flexibiliteit van de ergo gekozen. misschien is dat iets waar je uiteindelijk ook vrede mee kunt hebben? 

Overigens is 5,5 cm projectie niet heel kinderachtig, dus je zou moeten verwachten dat je behoorlijke borsten hebt / gaat krijgen. 

welke prothese had je hiervoor? 


wauw! Bedankt voor je reactie, hier heb ik echt héél veel aan en kan ik goed gebruiken, ook straks voor in m’n gesprek. Je hebt helemaal gelijk. Mijn oude prothese had een projectie van. 3,7, 12cm breed, 300cc. maar desondanks lijkt het nu vrij hetzelfde. De andere waren breder, dus kwamen ook hoger. Maar door de corse zou dat nu ook te zien zijn, alleen ik denk doordat de bovenste projextie nu naar beneden valt het bijna hetzelfde lijkt. Ik zal jou even foto’s in een pb sturen. Ik wilde wel echt een maatje groter en een neppere look. Mijn vriendin zag het ook en die zei; eigenlijk had je nu met een tepellift klaar geweest voor het zicht dan.. Dat is namelijk het grote verschil voor het zicht (van binnen heeft hij ook pockets verkleind etc) en de tepels zijn nu overigens ook nog niet gelijk maar dat komt vast nog wel. 
 

ik had inderdaad de round gekozen omdat ik wel dat pushup effect wilde zonder bh en omdat ik mijn borsten wat strakker in het vel wilde zegmaar..had al van mij zelf een c/d. 

nogmaals heel erg bedankt voor deze info! Lief dat je de tijd daarvoor neemt! Ik zal zo foto’s maken en ze sturen in een pb

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Daniekiejj zei:

Wat balen dat je in het begin wel tevreden was.. Heb je misschien een album? Ik ben wel erg benieuwd hoe het er nu uit ziet. Goed dat je het in ieder geval ookal hebt aangegeven via insta. Met mij gaat het goed gelukkig, geen complicaties en ze zien er goed uit. Ik moet woensdag weer heen

Ik zal jou zo ook even foto’s sturen! 
ben ook benieuwd naar die van jou! Fijn dat het goed gaat en het er mooi uitziet. Mijn pleisters zijn er af, ziet er wel een stuk heftiger uit nu maar dat komt vast goed. Geen gekke dingen en litteken onder m’n borst is nu al veel mooier dan het was

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Junesboob zei:

Ik zal jou zo ook even foto’s sturen! 
ben ook benieuwd naar die van jou! Fijn dat het goed gaat en het er mooi uitziet. Mijn pleisters zijn er af, ziet er wel een stuk heftiger uit nu maar dat komt vast goed. Geen gekke dingen en litteken onder m’n borst is nu al veel mooier dan het was

Ik zal jou ook even een foto sturen! Ja ik kan me voorstellen dat het er dan heftiger uit ziet. Mocht jij de pleisters zelf al eerder verwijderen? Fijn om te horen dat het litteken goed aan het genezen is! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gekeken in je album en heb wat meer info nodig 🙂. Die met de tekenstrepen erop, wanneer is dat? en er zijn er 2 van de zij, ik gok de eerste net na de ingreep en de tweede is dan met het vorige implantaat? die loopt wel meer anatomisch dan de eerste.

Zij-aanzicht-met-de-pleisters is wel zichtbaar dat de meeste vulling onderin zit, oogt naar mijn idee super natuurlijk. maar dat was niet de look waar je voor ging. 

Die met de tekenstrepen vind ik wel heel mooi, maar dan zie je natuurlijk niet hoe de bolling loopt. 

De laatste - voorsituatie denk ik - is wel heel zichtbaar dat een borst lager hangt, dat is wel heel mooi hersteld. 

 

Mij valt vooral op dat de projectie niet zo heel erg toegenomen lijkt, dat kan natuurijk nog een stuk drop-n-fluff zijn wat nog moet gebeuren.

De foto van wouter zn insta is een full ergo, ik zou gedacht hebben dat die rond waren. Zo zie je maar weer. ik ben benieuwd naar dinsdag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Jemapelle zei:

ik heb gekeken in je album en heb wat meer info nodig 🙂. Die met de tekenstrepen erop, wanneer is dat? en er zijn er 2 van de zij, ik gok de eerste net na de ingreep en de tweede is dan met het vorige implantaat? die loopt wel meer anatomisch dan de eerste.

Zij-aanzicht-met-de-pleisters is wel zichtbaar dat de meeste vulling onderin zit, oogt naar mijn idee super natuurlijk. maar dat was niet de look waar je voor ging. 

Die met de tekenstrepen vind ik wel heel mooi, maar dan zie je natuurlijk niet hoe de bolling loopt. 

De laatste - voorsituatie denk ik - is wel heel zichtbaar dat een borst lager hangt, dat is wel heel mooi hersteld. 

 

Mij valt vooral op dat de projectie niet zo heel erg toegenomen lijkt, dat kan natuurijk nog een stuk drop-n-fluff zijn wat nog moet gebeuren.

De foto van wouter zn insta is een full ergo, ik zou gedacht hebben dat die rond waren. Zo zie je maar weer. ik ben benieuwd naar dinsdag. 

 

Thanks voor het bekijken!
Tekenstrepen = nét na operatie, dat vond ik super mooi. Bolling zat toen ook bovenin.
De rest heb je goed. De 'na' heeft een beetje meer bolling bovenaan, maar dat voelt nog meer als zwelling als ik het indruk.
Het is ook heel natuurlijk, veel meiden zouden dat waarschijnlijk heel graag willen...

 

Verschil in hoogte is inderdaad verbeterd, alleen de rechterborst is wel nog een stukje groter. (de ene foto is trouwens gespiegeld, let op moedervlek op mijn borst haha) Je ziet het verschil ook nog in kleding met de PO bh, maar daar is dan ook veel meer huid weg gehaald en ben pas 9 dagen p.o natuurlijk hihi.  

Dat over de projectie vind ik dus ook! En dat was juist mijn punt, ik had zelfs nog meer cc gevraagd omdat ik dan nog 1cm projectie erbij kreeg. Maar goed dat ik meer cc heb gekozen dan hij had geadviseerd. Ik hoop inderdaad op de drop and fluff, had ik alleen vorige keren niet zo, ik denk ook omdat mijn borstspier door de andere arts heel erg is ingesneden. Maar nu heb ik wel veel meer zwelling. Dus ik dacht, misschien zit er ook wel zwelling boven m'n borsten waardoor je de bolling bovenaan niet echt ziet. Ach, lastig... 

Het is nog afwachten.. Wel fijn om even te kunnen sparren en mijn hart te luchten! Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Junesboob zei:

@Jemapelle@Daniekiejjheb jullie toegevoegd! Daniek, ik heb net jouw foto gezien, wauw!! Hoe voelt het nu aan?

Dankjewel! Ze voelen lekker stevig aan! Iets wat ik heel lang niet heb gehad, zelf niet met protheses. Ik heb ook even jouw album bekeken, maar ik snap wel wat je bedoelt. Ze zien er echt super vol en rond uit op de eerste foto met tekening, maar dat is zeker net 1 dag po? Ik weet wel dat ik ook een groot verschil had in mijn borsten na mijn vergroting en dat heeft echt maanden geduurd voordat dat bij is getrokken, maar is uiteindelijk wel goed gekomen.. En hoeveel cc zat er hiervoor in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag controle gehad. Hij begon zelf over de fout en legde uit dat het een miscommunicatie was en dat hij daarnaast ook denkt dat dit beter is ivm flippen. Maar, nu is het nog te vroeg om het resultaat te beoordelen. Hij vond het er wel al heel goed uit zien, kreeg het advies om vanaf nu een push up bh te dragen. Afwachten dus… 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Junesboob Hij heeft mij ook het advies gegeven om een push up te dragen, wel pas bij 6 weken. Ben wel benieuwd eigenlijk of het verschil heel erg groot is tussen de round en de ergomix, qua looks. Mag ik ook in je mapje meekijken? Ik heb overigens wel de round en vind ze er alsnog super natuurlijk eruit zien, maar dat is miss omdat ik demi’s heb. Ik heb de round namelijk gekozen om het een beetje te compenseren, dat ik geen full kon nemen. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.