Ga naar inhoud

2 x een miskraam, moet ik kiezen voor explantatie?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Vorige week heb ik helaas opnieuw een miskraam gehad met 9 weken zwangerschap. Nu zijn er steeds meer artikelen te vinden over dat je een verhoogde kans hebt op een miskraam door de implantaten. Wij hebben echt een kinderwens en ik twijfel nu of ik ze er uit moet halen voor deze wens. Eventueel nieuwe er in na het krijgen van kinderen. 

Eigenlijk zoek ik ervaringen of hier aanwezigen zijn die een goede zwangerschap hebben gehad met implantaten of dat er meer ervaring is met miskramen. Ik twijfel soms aan de informatie die verspreid wordt. Ik vraag me dan ook af, hoe zit het met vullingen, pace makers etc. 

 

Ik heb mijn implantaten gekregen in maart 2016. Naast wat pijnklachten, waarvan het ziekenhuis verwacht dat dit komt omdat hij langs de zenuw zit geen last van de implantaten. Ook geen overige klachten. Ik zie er enorm tegen op om ze eventueel te laten verwijderen... Ik ben zelf zo plat als het maar kan en voel me sinds de implantaten meer vrouw. Ik vind ze mooi en zou mezelf weer gaan beperken als ik ze niet meer heb, bijv niet naar het zwembad, strand, geen bikini aan, niet meer naar de sauna etc etc. 

 

Hopelijk kunnen jullie met me meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat heftig zeg, een miskraam. het spijt me voor je.

 

wat explantatie betreft; er is geen bewijs dat implantaten een miskraam veroorzaken. 
waren het vroege miskramen of eerder richting of zelfs na de 12 weken? Zijn er andere oorzaken denkbaar? Hoe oud ben je, heb je andere baarmoeder gerelateerde klachten (pcos?), loopt je man meer risico op slechter zaad? 
 

ik zou explantatie niet als eerste actie overwegen maar ik geloof ook heilig in dat de geest sterker is dan het lichaam dus als jij er heilig van overtuigd bent…..

 

ik hoop niet dat je enorm op reacties zit te wachten trouwens, dit forum is enorm doodgebloed en zeker z’n geld niet waard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kira,

 

Wat erg voor je dat je al een tweede miskraam hebt moeten meemaken :(
Ik heb dat eenmaal meegemaakt (ook rond 9w) en dat vond ik al verschrikkelijk. Ik heb (nog) geen implantaten. De kans op een miskraam is jammer genoeg ook gewoon best hoog vind ik (ca.10%). Maar word je normaal ook niet verder onderzocht nadat je een tweede miskraam kort op elkaar hebt gehad? 

 

Ik zou zelf absoluut niet met zekerheid kunnen zeggen ofdat implantaten de kans op miskramen verhogen. Al vrees ik wel dat je je te hard focust op de 'slechte' artikels?! Zijn die wel betrouwbaar? Zijn er geen andere mogelijke oorzaken?
Aangezien je zelf niet hevig reageert op je implantaten zie ik ook niet meteen een reden waarom deze dan wel een verhoogd risico op miskramen zouden geven? Of heb je wel veel andere symptomen?
Degene die je het beste hiermee kan helpen om dat uit te zoeken, is je gynaecoloog denk ik.

Vergeet niet dat een explantatie evengoed een invasieve gebeurtenis is en je lichaam daar ook even van moet herstellen. En als het echt aan de siliconen ligt, dan duurt het wel een tijdje voor die echt uit je lijf zijn (zelfs na explantatie).

 

Maar moest het je een goed gevoel geven; ik ken wel enkele mensen met implantaten die kindjes hebben gekregen zonder voorafgaande miskramen. Mja, dat bewijst natuurlijk niet alles..?!

 

Ik wens je alvast alle hoop en succes op een mooie, voldragen zwangerschap!!  

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.