Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Lieve meiden,

Benieuwd naar jullie ervaringen?

Is het normaal dat je na 12 dagen po en maximale aan pijnstillers nog steeds je armen niet kunt optillen (onder schouderhoogte) en amper kunt bewegen van de pijn? Na 2 minuten lopen onwijs veel stuwing/ zwelling wat veel pijn doet. Zelfs bh doet pijn op m'n huid. Over de gehele oppervlakte van borst pijn. Ook onder oksel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt toch wel heel heftig! Als ik jou was zou ik morgen even met de kliniek bellen. Ik ben nu 3 dagen PO, achter de spier, en heb vandaag maar 2 pijnstillers op (schema van 7 pijnstillers) en kan bvb mijn haren zelf wassen. Ben zeker niet pijnvrij maar het is heel dragelijk (terwijl ik wat pijn betreft best een watje ben en lage pijngrens heb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Zahra31 zei:

Klinkt toch wel heel heftig! Als ik jou was zou ik morgen even met de kliniek bellen. Ik ben nu 3 dagen PO, achter de spier, en heb vandaag maar 2 pijnstillers op (schema van 7 pijnstillers) en kan bvb mijn haren zelf wassen. Ben zeker niet pijnvrij maar het is heel dragelijk (terwijl ik wat pijn betreft best een watje ben en lage pijngrens heb)

Tsja... ik probeer al sinds vorige week contact te krijgen met pc. Dames aan de telefoon geven het antwoord wat ik zelf ook kan bedenken, die zijn lief hoor, maar daar heb ik niets aan. (Geen koorts, niet rood, heeft tijd nodig, iedereen reageert anders ed) Arts zou me al sinds dinsdag terug bellen. Al 6 keer contact gehad met kliniek, nog steeds niet gebeld... aanstaande dinsdag controle. (Bij verpleegkundige)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Mama.ikke zei:

Tsja... ik probeer al sinds vorige week contact te krijgen met pc. Dames aan de telefoon geven het antwoord wat ik zelf ook kan bedenken, die zijn lief hoor, maar daar heb ik niets aan. (Geen koorts, niet rood, heeft tijd nodig, iedereen reageert anders ed) Arts zou me al sinds dinsdag terug bellen. Al 6 keer contact gehad met kliniek, nog steeds niet gebeld... aanstaande dinsdag controle. (Bij verpleegkundige)

Oh ja en 15 pijnstillers per dag... ga inmiddels twijfelen aan mijn altijd hoge pijngrens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Mama.ikke zei:

Oh ja en 15 pijnstillers per dag... ga inmiddels twijfelen aan mijn altijd hoge pijngrens...

Dat is heftig zeg!! 
bij welke kliniek ben je geholpen? 
Erg vervelend dat je geen antwoord van de arts krijgt! Veel sterkte met je herstel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend rot om te horen dat ze je nog niet hebben terug gebeld :( 15 pijnstillers en bijna 2 weken PO met nog zoveel last klinkt voor mij toch niet binnen de normale grenzen, maar ik heb er uiteraard niet zoveel ervaring in. 

Zou fijn zijn om inderdaad hier ervaringen te horen dat je daar niet de enige in bent, ik weet niet of je in de zoekfunctie iets vindt?

Geen roodheid en koorts e.d. zijn inderdaad al wel geruststellend wat infectie betreft, maar dat lost je pijn niet op natuurlijk.

Ik wens je veel sterkte! Hopelijk gauw beterschap en ook even contact met je pc🤞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-4-2022 om 21:11, Mama.ikke zei:

Lieve meiden,

Benieuwd naar jullie ervaringen?

Is het normaal dat je na 12 dagen po en maximale aan pijnstillers nog steeds je armen niet kunt optillen (onder schouderhoogte) en amper kunt bewegen van de pijn? Na 2 minuten lopen onwijs veel stuwing/ zwelling wat veel pijn doet. Zelfs bh doet pijn op m'n huid. Over de gehele oppervlakte van borst pijn. Ook onder oksel. 

Hoe was je controle gister? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo lieve meiden

 

Sorry voor de late reactie, ben weinig online geweest afgelopen dagen. 

Ik ben inmiddels woensdag langs geweest bij mijn pc. Hij zag niets wat gek of afwijkend was. (Conclusie door te kijken aan de buitenkant, niet rood en ik had geen koorts) Voor de pijn heb ik andere medicijnen gekregen. (Oxycodon ipv tramadol) Moet zeggen dat dat niet veel verschil uitmaakt. Nu 3 dagen verder, niet veel minder pijn. Misschien iets... ik had van te voren op eigen verzoek bloed laten prikken op ontstekings waarden. Bij waarden 100 wordt een antibiotica kuur voorgeschreven. Bij mij was het 78. Normaal is dat onder de 10. 

De arts vond het maar vreemd dat ik bloed had laten prikken, want als je geopereerd bent zijn je waarden sowieso verhoogd. (?)

Dus.... ik hoop dat de pijn aankomende dagen minder word, als dat niet zo is, laat ik maandag opnieuw bloed prikken om te kijken wat er met die waarden gebeurt is. 

De pijn is nog steeds vreselijk. Geen spierpijn, echt een hele scherpe open wond/ brand pijn van binnen. Hechtingen zijn er inmiddels uit, ziet er netjes en rustig uit. 

Ik begin te denken dat m'n lichaam de protheses niet accepteert ofzo...? Weet niet of dat kan en hoe dat dan voelt.  En misschien moet ik gewoon geduld hebben een nog even doorgaan met pijnstillers. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
15 uur geleden, Dreonara zei:

@Mama.ikke gaat het al wat beter met je? 

Hoi,

Nou ik moet je eerlijk zeggen dat t niet mee valt. Vannacht om vier uur sliep ik nog niet en was ik echt in staat om mijn linker borst eraf te halen. (Ofzo) rechts voelt anders. Beide niet warm, rood of extreem hard. 

Ik ben nu 4 werken po en heb echt nog steeds tramadol en paracetamol nodig. Ik houd ik me erg rustig en ben sinds 2 dagen weer aan t werk. (Kantoor) 

Het voelt alsof er in die pijnlijke borst een stuiter bal onder m'n prothese zit. Tussen m'n ribben zeg maar. Een harde knikker. Dat voelt echt al zo vanaf het moment dat ik wakker werd na de operatie. Volgens pc is het erg netjes en geen reden tot onrust. Ik wordt er erg onzeker van. Ook mijn huid doet vreselijk pijn. Denk dat dát zenuw pijn is, als ik ervaringen van anderen lees. 

Echt, ik wordt er gek van. Als ik dit had geweten had ik t niet gedaan. Pijn, oke. Maar dit.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.