Ga naar inhoud

Jemapelle : 26 augustus 2022 : Dr. van der Pot : Blooming


Aanbevolen berichten

hallo! Jemapelle hier en ik ben aan het zoeken naar informatie over een prothese wissel. Het hele verhaal eerst maar even!

Cupje A, zwangerschappen, borstvoedingen, dikker geworden want ja zo gaat dat, en zo had ik een cupje b. vooral doordat ik wat brede borsten heb, want echt vullen doet het niet.

vorig jaar de stap genomen naar een borstvergroting. Ik heb nu anatomische implantaten maar het resultaat valt me tegen. ik heb 380cc en het lijkt alsof ik nu van de zijkant net zo veel heb als vroeger in de dikke beha. ook vind ik ze te lang of te hoog, waardoor het er van de zijkant niet vloeiend uit ziet maar 'ineens'. lastig uitleggen. in ieder geval zat ik niet blij te zijn in mijn bikini afgelopen zomer. 

nu ben ik het zat en dacht, ik ga het nog 1 keer doen maar nu goed. dus naar van der pot. niet zo snel natuurlijk want wachtlijst, maar deze week was het zo ver. hij zei ook dat de implantaten net te hoog zijn ingegroeid (ze zijn getextureerd). we gaan nu voor de motiva ergonomix 550full. 

 

ik zoek op dit forum antwoorden op wat kan ik verwachten, hoe groot zullen ze zijn (ik heb nu 80-d, maar omdat de borst niet mooi uitvult ziet dat er niet mooi uit) en ook, welke beha krijg je mee bij blooming? 

 

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-3-2022 om 12:46, Jemapelle zei:

hallo! Jemapelle hier en ik ben aan het zoeken naar informatie over een prothese wissel. Het hele verhaal eerst maar even!

Cupje A, zwangerschappen, borstvoedingen, dikker geworden want ja zo gaat dat, en zo had ik een cupje b. vooral doordat ik wat brede borsten heb, want echt vullen doet het niet.

vorig jaar de stap genomen naar een borstvergroting. Ik heb nu anatomische implantaten maar het resultaat valt me tegen. ik heb 380cc en het lijkt alsof ik nu van de zijkant net zo veel heb als vroeger in de dikke beha. ook vind ik ze te lang of te hoog, waardoor het er van de zijkant niet vloeiend uit ziet maar 'ineens'. lastig uitleggen. in ieder geval zat ik niet blij te zijn in mijn bikini afgelopen zomer. 

nu ben ik het zat en dacht, ik ga het nog 1 keer doen maar nu goed. dus naar van der pot. niet zo snel natuurlijk want wachtlijst, maar deze week was het zo ver. hij zei ook dat de implantaten net te hoog zijn ingegroeid (ze zijn getextureerd). we gaan nu voor de motiva ergonomix 550full. 

 

ik zoek op dit forum antwoorden op wat kan ik verwachten, hoe groot zullen ze zijn (ik heb nu 80-d, maar omdat de borst niet mooi uitvult ziet dat er niet mooi uit) en ook, welke beha krijg je mee bij blooming? 

 

groetjes!


Ik ben tot nu toe super positief over Blooming. Ik ben morgen 4 weken po en heb al meerdere keren contact gehad met vragen en ook al wat nazorg gehad. Voelde me heel erg serieus genomen en gehoord, dat ontbrak echt bij mijn vorige pc. En het is zo belangrijk, die nazorg!

 

Hoe groot ze gaan worden is niet te voorspellen, want jij hebt nu met 380cc maat 80D en ik had met 445cc maat 70J 😄 

 

Je krijgt na je operatie een witte en een zwarte carefix Bonnie mee van de kliniek, waarvan ze je er eentje gelijk aandoen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Peanut82 zei:


Ik ben tot nu toe super positief over Blooming. Ik ben morgen 4 weken po en heb al meerdere keren contact gehad met vragen en ook al wat nazorg gehad. Voelde me heel erg serieus genomen en gehoord, dat ontbrak echt bij mijn vorige pc. En het is zo belangrijk, die nazorg!

 

Hoe groot ze gaan worden is niet te voorspellen, want jij hebt nu met 380cc maat 80D en ik had met 445cc maat 70J 😄 

 

Je krijgt na je operatie een witte en een zwarte carefix Bonnie mee van de kliniek, waarvan ze je er eentje gelijk aandoen. 

Maat 70J?! Is dat wel verkrijgbaar? 
aan de andere kant, 80d is 75e is 70f dus ik ben er al bijna! Krijg alleen het bandje niet dicht :-).

 

ik denk dat projectie daar ook wel aan bijdraagt. Nu heb ik moderate, het laagste profiel, en dat wordt full, het een-na-hoogste profiel, dat moet toch een cupje of meer opleveren 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-3-2022 om 12:46, Jemapelle zei:

hallo! Jemapelle hier en ik ben aan het zoeken naar informatie over een prothese wissel. Het hele verhaal eerst maar even!

Cupje A, zwangerschappen, borstvoedingen, dikker geworden want ja zo gaat dat, en zo had ik een cupje b. vooral doordat ik wat brede borsten heb, want echt vullen doet het niet.

vorig jaar de stap genomen naar een borstvergroting. Ik heb nu anatomische implantaten maar het resultaat valt me tegen. ik heb 380cc en het lijkt alsof ik nu van de zijkant net zo veel heb als vroeger in de dikke beha. ook vind ik ze te lang of te hoog, waardoor het er van de zijkant niet vloeiend uit ziet maar 'ineens'. lastig uitleggen. in ieder geval zat ik niet blij te zijn in mijn bikini afgelopen zomer. 

nu ben ik het zat en dacht, ik ga het nog 1 keer doen maar nu goed. dus naar van der pot. niet zo snel natuurlijk want wachtlijst, maar deze week was het zo ver. hij zei ook dat de implantaten net te hoog zijn ingegroeid (ze zijn getextureerd). we gaan nu voor de motiva ergonomix 550full. 

 

ik zoek op dit forum antwoorden op wat kan ik verwachten, hoe groot zullen ze zijn (ik heb nu 80-d, maar omdat de borst niet mooi uitvult ziet dat er niet mooi uit) en ook, welke beha krijg je mee bij blooming? 

 

groetjes!

Hey Jemapelle 😅

 

Ik heb morgen mijn prothesewissel van 275cc achter de spier naar normaal gezien 550cc achter de spier, maar ik ga morgen met de dokter nog eens overleggen of er toch niet iets meer in kan.

 Ik zal je de komende dagen op de hoogte houden en fotos plaatsen als je wil, ik zal je alvast toevoegen aan mijn album.

 

Groetjes, S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sophiiiee ik wil graag toegevoegd worden, ben reuze benieuwd! ik ga even op zoek naar je topic, wil alles weten over je wissel. waarom wil je wisselen en wat hoop je te bereiken? 

ik heb nu voor de spier en blijf voor de spier, maar omdat 550 best zwaar is en huid elastisch krijg ik een inwendige beha, die in principe gemaakt wordt van het kapsel. krijg jij ook zoiets? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Sophiiiee zei:

Hey Jemapelle 😅

 

Ik heb morgen mijn prothesewissel van 275cc achter de spier naar normaal gezien 550cc achter de spier, maar ik ga morgen met de dokter nog eens overleggen of er toch niet iets meer in kan.

 Ik zal je de komende dagen op de hoogte houden en fotos plaatsen als je wil, ik zal je alvast toevoegen aan mijn album.

 

Groetjes, S.

Heel veel succes morgen! Ik zou ook graag mee willen kijken in je album als dat mag! 😄🍀💪🏼

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Sophiiiee zei:

Hey Jemapelle 😅

 

Ik heb morgen mijn prothesewissel van 275cc achter de spier naar normaal gezien 550cc achter de spier, maar ik ga morgen met de dokter nog eens overleggen of er toch niet iets meer in kan.

 Ik zal je de komende dagen op de hoogte houden en fotos plaatsen als je wil, ik zal je alvast toevoegen aan mijn album.

 

Groetjes, S.

Heel veel succes vandaag! 🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jemapelle zei:

oh joepie @Sophiiiee het zit er op! en dezelfde prothese als ik ga krijgen! ben zo benieuwd! 

weet jij zo ergens je BWD trouwens? 

hoe voel je je? 

Ja eindelijk, nu herstellen he 😅

Ik heb pijn maar niet zoveel dan de eerste keer, kan men armen niet optillen (mag ik ook niet) 

Ik weet niet wat je met BWD bedoeld? Haha

Maar ik probeer een foto mee te posten van men kaartje.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Hier dan het verslag. Oktober 2021 gebeld met bloemig voor een afspraak met dr van de pot. Want nu moest het maar goed gebeuren dacht ik zo. Ik kwam op de wachtlijst, en eind januari werd ik gebeld voor een consult eind maart. Consult van een kleine 30 minuutjes waarbij ik goed kon toelichten wat me niet aanstaat aan de protheses die ik nu heb (mentor 380, cpg 331 dus hoge implantaten, normaal (laag) profiel; 13 cm breed, 13,3 cm hoog en 4,1 projectie, voor de spier geplaatst). In eerste instantie 500cc (13cm breed, 5,3 profiel), op basis van mijn voorkeuren (meer profiel) gekozen voor full projectie, en omdat ik zonder beha niet er uit wilde zien alsof ik nog een beha aan had (de push up look) gekozen voor de ergo in plaats van de Round. Later nog gemaild dat mijn huidige prothese ook 13cm is en ik eigenlijk wel iets meer side bood wil. Als reactie kwam dat de 550cc dan een betere keus was (13,5cm breed, 5,5 cm profiel).

 

Toen het lange wachten. ik zou op de wachtlijst komen voor september. eind juli kreeg ik een mail dat er mogelijk ruimte was de laatste week augustus en of ik daar belang bij had. dat had ik wel, en zo werd 26 augustus mijn dag. 9:30 melden in velsen. ingecheckt, laatste formulieren, naar een kamer gebracht met het verzoek om 10 uur omgekleed in prachtig blauw hemd en de paracetamol ingenomen hebben klaar te zijn. dat kon ik wel. 10:10 werd ik opgehaald en naar de uitslaapkamer gebracht. daar kreeg ik het infuus en de bloeddrukband en hartslagmeters en kwam de arts mij aftekenen. 

wat een ervaring was dat. gaat zitten, kijkt, trekt een lijn ' door het midden', streepjes onder de borsten. linkerborst zit wat hoger, die gaan we iets verlagen (alsof ik een kleipoppetje ben) en de bolling aan de binnenzijde is rechts mooi rond maar links te scherp dus passen we ook aan. paar mooie streepjes erbij en klaar. 

 

even later werd ik naar de OK gereden, veel mensen en koud! over naar de tafel, die was lekker warm, armen ingepakt, nog wat checks en toen het mondkapje. 2 tellen later weer wakker en meteen echt helder wakker. is het al klaar? ja. uurtje. oke. terug naar de verkoever. ook daar " nu al klaar"? net voor de lunch he, misschien is dat het. 🙂

ik mocht met een spiegeltje kijken, maar zonder de context van het eigen lichaam kon ik er niet zo veel van maken. na een ijsje en de constatering dat ik urine produceerde mocht ik weer naar de kamer. daar kreeg ik de PO-beha aan.

later kwam de arts nog even kijken en vertellen hoe het gegaan was. hij was zeer tevreden met de uitkomst ' op tafel', dat is vast een goed teken. verder had ik blijkbaar een plooi in het kapsel, was er veel kapselvorming (getextureerde implantaten, misschien daardoor) en heeft hij met het kapsel een inwendige beha gemaakt. 

 

de avond serie gekeken op de iPad, goed verzorgd door de verpleging. ik had een 3 persoons kamer voor mij alleen (want vrijdags, vakantieseizoen), dus dat was ook riant. volgende ochtend, andere arts. die drukte wat en zei, mooi soepel. en keek daar erg tevreden bij dus dat is mooi :-).

 

toen maar eens naar huis. heb al wat gewandeld. en heb gekeken. ze zijn heel iets breder, maar het profiel is duidelijk verbeterd en de overgang van sleutelbeen naar tepel is ook verbeterd. ik ben optimistisch en tevreden. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, 48 uur zitten ze er nu in. de huid jeukt en staat strak (stuwing) en de incisie jeukt behoorlijk. ook jeukt / prikt / steekt het in mijn ribben, daar waar (denk ik) de interne beha is vastgenaaid. 

Paracetamol en diclofenac neem ik, en dat werkt vooralsnog prima. verder is het hele lijf wat opgezwollen en zijn ook niet alle lichaamsfuncties al weer in ere hersteld maar dat komt vast vanzelf. 

 

de beha drukt op de ribben, dat is denk ik nog het minst prettig van alles. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jemapelle,

 

Wat fijn dat alles goed is verlopen en dat je tot nu toe tevreden bent!

Durf je al vaker te spieken? Of was dat alleen na de operatie?

Voelen de eerste dagen nu anders dan na je eerste bv? 
Wel goed dat je niet heel veel pijnstillers hoeft te gebruiken.

Hoe gaat slapen bij jou?

Ik ben zelf nu 9 dagen po en slapen half rechtop vind ik wel echt vreselijk.. 

Hopelijk hoeft dat niet al te lang meer zo.

Ben benieuwd of je er ook al foto's op gaat zetten of wacht je daar nog even mee tot het wat minder is gezwollen?

 

succes met alles!

groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ja heb vanmorgen weer gekeken en de borsten met wat zalf ingesmeerd, dat hielp tegen de jeuk. Ook onder het midden, waar de beha sluit, jeuk!! 
 

eerste dagen voelen anders door die extra steken en hechtingen, verder wel vergelijkbaar. 
Ik heb als slaap instructie niet op de buik. Mag op de zij als dat geen pijn doet maar dat durf ik nog niet. Lig gewoon plat op de rug. 
fotos weet ik nog niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dag 3 al weer. vandaag maar eens rustig aan het werk. dankzij corona is de thuiswerkplek prima op orde dus zo kan ik mooi wat uurtjes maken. 

vanmorgen even goed gekeken. het hele lijf lijkt nog wel opgezwollen, de hele rand rond mn sportbeha, onder de oksels, rug. alles is wat opgezwollen. 

maar, het belangrijkst, de borsten. ik heb eens goed gekeken voor zover mogelijk. heb de pleisters nog niet gezien en durf nog geen gekke beweging te maken dus die zijn nog even spannend. maar, de borsten zijn breder waardoor het geheel meer in proportie lijkt. ook de plaatsing van de tepel is nu meer centraal. dus dat is goed. 

mijn grootste minpunt bij mijn vorige borsten zat hem in de afloop vanaf het sleutelbeen naar de tepel. op enig moment begint natuurlijk de prothese, en dat bleef altijd een beetje opvallend stuk. dat was niet vanwege te weinig bedekking maar omdat de prothese nét wat te hoog is ingegroeid (getextureerde prothese). daardoor miste ik ook wat vulling onderin maar dat is me totdat de arts het zei niet opgevallen. 

wat ik lelijk vond was dat de prothese dus begint, en dan weinig profiel heeft. daardoor had ik een breed blokje. ik zal proberen wat duidelijker uit te leggen. waar de prothese begint, aan de bovenkant, is de diepte zeg maar 1 cm. ter hoogte van te tepel was dit 4. dus die hele afstand levert 3 cm aan 'groei' op, dus het leken massieve borsten, terwijl van de zijkant gezien er niet eens zoveel zat. 

 

nou, dat is dus weg :-). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heei!

 

Ondertussen is jou operatie dus al geweest, wat fijn om te lezen dat alles goed is gegaan en je tot dusver tevreden bent! 
 

Ik zie van hem eigenlijk alleen maar hele mooie resultaten dus dat zal vast helemaal goed komen. Een heel goed herstel gewenst en dat het resultaat uiteindelijk fantastisch mag zijn! 🤩

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 4. 

Gister 1 diclofenac genomen en daarna gedacht, ik kijk het even aan. en ik red het prima zonder. toch fijn, aangezien diclofenac best een aanslag op je maag is.

vandaag weer rust wat gewerkt, merk dat ik ook de paracetamol vergeet dus al met al goede tekenen. heb net de 2e dosering van de dag ingenomen, kom dus denk ik uit op 3x daags. helemaal prima. 

 

de incisies zitten nog verstopt achter pleisters, die er of vanzelf afvallen of door de arts, over 2 weken, verwijderd worden. kijken wie het eerst is. 

gister opnieuw voorzichtig gedoucht. blijft toch een beetje eng. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 8! 
gister gedoucht en man heeft mijn haar gewassen, dat kan er weer een goed aantal dagen tegen. Sinds gister helemaal geen pijnmedicatie meer, wat dat betreft is het eazy breezy maar dat is ook wel weer gevaarlijk want gaat snel iets en dus teveel doen. Ik let nog wel op met strekken van armen, tillen en niks boven schouderhoogte te doen. Ik kan al op de rechterzijde liggen. Links is nog te gevoelig. Ik zag ook links aan de buitenkant een blauwe plek, dat zal een verband houden. 
 

maar, het belangrijkst, ze worden mooi! Of eigenlijk zijn al mooi! Ook wel aardig aan de grote kant, maar nog wel in verhouding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nog maar eens een update, zo halverwege de tweede week. pijn is non-existent behalve heel af en toe een steek zomaar ergens in een borst. is vast onderdeel van het genezingsproces. ook doet de hechting in de ribben nog pijn bij het omhoog komen. maar dat hoeft maar een paar keer per nacht dus niet onoverkomelijk. verder zijn er al wat zachtere stukken op de borst merkbaar, en een uurtje later staat de hele borst weer strak. 

ik heb mezelf gemeten en nu lijk ik op 80F te zitten. benieuwd wat daarvan overblijft als de zwelling helemaal weg is. 

de vorm is mooi. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Jemapelle zei:

nou nog maar eens een update, zo halverwege de tweede week. pijn is non-existent behalve heel af en toe een steek zomaar ergens in een borst. is vast onderdeel van het genezingsproces. ook doet de hechting in de ribben nog pijn bij het omhoog komen. maar dat hoeft maar een paar keer per nacht dus niet onoverkomelijk. verder zijn er al wat zachtere stukken op de borst merkbaar, en een uurtje later staat de hele borst weer strak. 

ik heb mezelf gemeten en nu lijk ik op 80F te zitten. benieuwd wat daarvan overblijft als de zwelling helemaal weg is. 

de vorm is mooi. 

Fijn dat het zo goed met je gaat en leerzaam  om de updates te lezen. Bij iedereen verloopt het proces een beetje anders😀

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.