Ga naar inhoud

Wondvocht vraag


dnbl

Aanbevolen berichten

Hoiiii 

 

Ik ben 7 januari geopereerd , heb een borstvergroting gehad 500 cc rond .

 

Bij mijn eerste operatie had ik helaas een kleine ontsteking wondvocht kwam er aan alle kanten uit.

 

Ik ben opnieuw geopereerd , borst is schoongemaakt en de prothese is terug geplaats.

 

Ik zit nu 2.5 week aan de antibiotica dus voor de 2e operatie al , nu komt er uit mijn nieuwe hechting op 1 plekje nog wat dropjes wondvocht , het is niet veel , heel klein beetje per dag

 

Al een paar keer op controle geweest bij mijn pc , ik moet t afwachten kijken of het dicht gaat .

 

Nu had ik vanmorgen een mini korstje maar zat helaas vast aan mijn gaasje. Dus die is er weer af gegaan ..

 

Iemand hier ervaring mee en wat kan ik t beste doen om t wondvocht te stoppen .

 

Woensdag zouden mijn hechtingen eruit gaan , maar heb maandag eerst een controle afspraak bij de pc .

 

Ben zo bang dat het weer mis gaat .

 

Ps deze keer geen gezwollen borst,  helemaal zacht , niet rood , geen pijn .

 

Het druppelen is links , de plek in t midden van de hechting was eerder een gaatje .

 

Zal een foto meesturen van de hechting nu 

 

Groetjes 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, dnbl zei:

Hoiiii 

 

Ik ben 7 januari geopereerd , heb een borstvergroting gehad 500 cc rond .

 

Bij mijn eerste operatie had ik helaas een kleine ontsteking wondvocht kwam er aan alle kanten uit.

 

Ik ben opnieuw geopereerd , borst is schoongemaakt en de prothese is terug geplaats.

 

Ik zit nu 2.5 week aan de antibiotica dus voor de 2e operatie al , nu komt er uit mijn nieuwe hechting op 1 plekje nog wat dropjes wondvocht , het is niet veel , heel klein beetje per dag

 

Al een paar keer op controle geweest bij mijn pc , ik moet t afwachten kijken of het dicht gaat .

 

Nu had ik vanmorgen een mini korstje maar zat helaas vast aan mijn gaasje. Dus die is er weer af gegaan ..

 

Iemand hier ervaring mee en wat kan ik t beste doen om t wondvocht te stoppen .

 

Woensdag zouden mijn hechtingen eruit gaan , maar heb maandag eerst een controle afspraak bij de pc .

 

Ben zo bang dat het weer mis gaat .

 

Ps deze keer geen gezwollen borst,  helemaal zacht , niet rood , geen pijn .

 

Het druppelen is links , de plek in t midden van de hechting was eerder een gaatje .

 

Zal een foto meesturen van de hechting nu 

 

Groetjes 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Hoi hoi

 

Wat vervelend dat je nog steeds last hebt van wat wondvocht. Op zich hoeft dat niets te betekenen, maar ik kan me goed voorstellen dat het bij jou, na je eerdere ervaring, stress veroorzaakt! 

 

De wond ziet er rustig uit, als ik dat mag beoordelen vanaf een foto en je hebt ook geen symptomen van een ontsteking, gelukkig. 

 

Je wondvocht stoppen, is niet mogelijk... Wat je wel kunt proberen te voorkomen, is dat een pas gevormd korstje los laat, doordat het aan het gaasje plakt. 

Er bestaan 'vetgazen'. Deze zijn te krijgen bij de apotheek maar ook bij de drogist. 

 

De beste vetgazen waar ik zelf mee gewerkt heb, waren van het merk Jelonet. 

Google er maar eens op, dan zie je hoe ze uitzien. 

Mocht er een apotheek open zijn op zaterdag, bij jou in de buurt, vraag dan morgen daar eens een paar gazen. Ze zijn niet goedkoop, maar je kunt met 1 10x10 gaas wel een paar keer doen. Je snijdt namelijk de breedte uit, maar dan wel 2a3 keer zo lang als je nodig hebt. Je vouwt het dan (drie)dubbel, legt het op de plek waar het korstje ontstaat en daarna een gewoon gaasje erop. 

Normaal gesproken mag je dit gewoon gebruiken, maar ik adviseer wel altijd om dit even met je pc of kliniek te overleggen voordat je het doet. Het verweekt de wond niet, maar helpt tegen het plakken van het gaas. 

Is er geen apotheek, dan zijn die van kruidvat of zo, evt een optie. Die mogen vaker dubbel, die zijn namelijk iets minder vet. 

 

Overleg het dus even morgenvroeg, dan kun je er misschien meteen mee beginnen. 

 

Ik wens je een goed herstel! 

Mocht je me verder over je wond nog iets willen vragen, wil je me dan een pb sturen? Ik zou je bericht hier over het hoofd kunnen zien anders. 

 

Xx BB

 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.