Ga naar inhoud

Borstvergroting met protheses


Aanbevolen berichten

Hi dames, 

 

wat fijn dat dit forum is gemaakt. Ik ben 14 oktober geopereerd bij Bergman Clinic. Ik heb een borstlifting gehad inclusief protheses (515cc).

 

 

Geschiedenis

Ik ben op m’n 16e moeder geworden en heb destijds 1 jaar lang borstvoeding gegeven. Jaren later was ik aan sporten begonnen en heel veel afgevallen, waardoor mijn borsten echt waren gaan hangen en echt niets meer over had. 
 

Herstel 

Ik moet zeggen dat ik het enorm onderschat heb de operatie. Hiermee bedoel ik dat ik letterlijk twee weken niets heb kunnen doen. Gelukkig heb ik een lieve partner en die heeft me de eerste twee weken echt geholpen met douchen, m’n haar kammen etc. Ik kan nu gelukkig iets meer. Over 2 weken begin ik ook weer met werken, gelukkig geen fysiek werk, want ik werk in de hulpverlening. Ik hoop oprecht dat ik weer kan beginnen, want ik verveel me kapot en heb vaak een mental breakdown gehad. Ik ben namelijk een heel erg actief persoon. Ik studeer (bijna opleiding afgerond, werk, sport 5 dagen in de week met m’n gezin. Ik doe oprecht heel veel, want ik hou van lekker bezig zijn, maar deze operatie is echt een klap geweest in m’n leven. Ergens spijt denk ik, omdat ik zoveel heb moeten opgeven, maar ook aandacht voor m’n kind is verminderd, zit vaak binnen want ja m’n partner werkt ook en m’n zoon zit op school. 
Maar daarnaast heb ik ook gewoon nog steeds pijn. Mijn borsten zijn opgezwollen en hou ik vocht vast. Drie dagen geleden zijn de pleisters omtrent mijn tepels weggehaald en sindsdien verlies ik wondvocht. Niet heel veel, maar wel vervelend om te zien. Er zit een klein gaatje aan beiden tepels en daar komt het steeds uit. Vooral wanneer mijn borstel opgezwollen zijn. Volgens de verpleegkundige is het niet ernstig en moet dit er juist uit. 
 

Zijn er dames die borstlifting met protheses hebben gehad en achter de borstspier. Ik heb het gevoel dat ik de lifting het ergste vond. Gelukkig heb ik een kleine lifting gehad, dus alleen via de tepel en een snee onder m’n borst voor de prothese. Maar ik vind de na pijn nog best heftig en ik slaap gewoon heel erg slecht. Ik denk wel 2/3 uur in de nacht en de rest trek ik niet. In de middag dompel ik vaak weg, omdat ik zo slecht slaap. Hoelang heeft het herstel bij jullie gedaan? (Dus lifting met protheses onder de borstspier) 

 

Sorry voor m’n lange verhaal, maar ben best wat radeloos en als ik terug kijk had ik deze hele operatie niet gedaan. Misschien kijk ik over een paar maanden anders. Geen idee! 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.