Jump to content

Abusu : 10 januari 2022 : Dr. Zaal : Velthuis Kliniek

Recommended Posts

Hallo! Ik ben 44 jaar en al sinds 2005 wil ik een borstverkleining. Maar helaas was dat ook het laatste jaar dat ik een bmi onder 30 had. Nu heb ik sinds maart een stabiel gewicht (<bmi 25) en mag ik van mezelf binnenkort naar de huisarts voor een verwijzing.
Er is wel veel omvang van mijn borsten af door het gewichtsverlies, maar ik heb nog steeds cup 70i en mijn borsten zijn er ook niet mooier op geworden.

ik heb een kantoorbaan waarvoor ik tijdens het herstel wel thuis voor kan werken en geen kinderen. 

Op dit forum kom ik vooral voor advies, tips & tricks, maar als straks hopelijk de operatie gepland staat, ook voor steun.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Gisteren ben ik bij Velthuis in Amsterdam geweest. Ik werd daar door een heel vriendelijke consulente ontvangen die het hele gesprek aanwezig is. De arts, dr. Zaal, wordt er alleen voor de beoordeling en medische uitleg bijgehaald.

Ik had gelukkig een duidelijke medische indicatie voor een borstverkleining. De consulente heeft ter plekke de aanvraag bij de verzekering gedaan en die is automatisch goedgekeurd!

Op 10 januari word ik geopereerd!

• Desert-Rose changed the title to Abusu : 10 januari 2022 : Dr. Zaal : Velthuis Kliniek

@Abusu

hoi hoi,

Wat zal er voor jou na de operatie letterlijk een last van je schouders af gaan vallen.

Ik zie dat je een datum hebt, ik heb daarom even de titel aangepast, en het topic verplaatst naar operatieverslagen. Dit topic mag je nu blijven gebruiken voor je verslag en alle verdere updates.

Heel veel succes.

x

• 3 weeks later...

Gisteren is de operatie geweest. Ik moest er om 8.45 zijn. 6 uur vantevoren niets eten en twee uur vantevoren niets drinken. Twee uur vantevoren 1000mg paracetamol nemen.

Op de operatie afdeling werd ik (na het aanmelden) heel vriendelijk ontvangen door een verpleegkundige en kon ik mijn kleren en spullen in een kluisje leggen. Slipje mocht ik aanhouden en verder kreeg ik een schort aan. Sleuteltje van de luis en telefoon mochten mee de afdeling op.

Ik kreeg op drie plekken plakkers om aangesloten te kunnen worden. Kreeg ook een bloeddrukband om.

Na war controles kwam dr. Zaal langs om af te tekenen en laatste vragen te beantwoorden. Zij legde ook uit wat er in de OK zou gaan gebeuren.

Samen naar de OK gelopen en daar werd ik door aardige anesthesisten onder zeil gebracht.

De operatie ging heel vlot en met een uur was ik terug op de afdeling. Gelukkig niet misselijk van de narcose. Kreeg gelukkig snel wat te eten (honger!) en na drie uur uitrusten mocht ik naar huis.

De verpleegkundige had mijn vader gebeld toen ik terug was op de afdeling en gelijk aangegeven hoe laat ik opgehaald kon worden.

De sportbh kreeg ik aan op de afdeling en ik mocht toen ook naar het resultaat kijken met een handspiegel. Ziet er perky uit! 
Om 1430 was ik thuis en voelde ik me eigenlijk verbazingwekkend goed. ‘S Avonds vroeg naar bed gegaan, maar slapen ging lastig. Op de rug slapen is erg wennen. Verhoogd liggen met het bovenlichaam heb ik halverwege de nacht opgegeven, teveel last van mijn rug.

Qua pijn valt het me echt mee. Met paracetamol red ik het prima. De naproxen heb ik nog niet genomen. Onder de linkerborst trekt het steeds maar verder voel ik weinig pijn.
24 uur na de operatie mocht ik douchen en heb ik alles nog eens goed bekeken (voor zover dat kan met de pleisters op de hechtingen die moeten blijven zitten). Mijn tepels moet ik 3x per dag controleren, of ze wel van kleur veranderen als ik er op druk. Is dat niet zo, dan moet ik gelijk bellen.

Vanmiddag iets te ver gewandeld, dus daarna gelijk een middagdutje gedaan. Pijn is dus prima, energie is erg laag.

Share

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.