Jump to content

Recommended Posts

Over drie weken staat mijn BV gepland. Ik krijg dan cohesie gel implantaten. Ik dacht dat deze veilig waren maar ik kreeg net dit verontrustende artikel toegestuurd. Uiteraard ga ik nog contact met de kliniek zoeken maar ben benieuwd naar wat jullie zouden doen: uitstellen of doorzetten? https://nos.nl/l/2398578

Reactie Roel Fresow (plastisch chirurg):

In dit onderzoek lees ik dat zij in de meest recente 20 jaar (2000-2020) “slechts” 44 gevallen van gelbleed hebben aangetoond in de groep met cohesive gel SBI’s, op basis van de landelijke PA database (groep 2). De overige 343 vrouwen (groep 1) dateren van vóór het jaar 2000 en hebben vrijwel allemaal vloeibare siliconenprotheses gehad, die we om die reden al 25 jaar niet meer gebruiken.
Ze schrijven ook dat er jaarlijks 25.000 Siliconenprotheses worden geplaatst.
Dus 20x 25.000 = 500.000 implantaten geplaatst in de laatste 20 jaar, waarvan bij 44 gelbleed werd ontdekt bij landelijk PA onderzoek.
Is dat zo verontrustend dat je de overige 499.956 vrouwen angst moet aanpraten?
Tot slot is het merk protheses niet bekend bij de onderzoekers. De kans dat daar slechte implantaten bij zitten, zoals PIP of Rofil (die illegaal waren), is groot.

Conclusie: laat je goed voorlichten, houdt rekening met alle complicatierisico’s (óók gelbleed en lekkage!) en weeg alle voor- en nadelen voor jezelf goed af. Na een goede voorlichting en een serieuze afweging door jezelf, neem je vast en zeker voor jezelf de beste keuze. Die is nooit zonder risico, maar kan weloverwogen zijn. En is daarmee voor jou ook altijd de beste keuze.

Hou daarbij rekening met de zekerheid dat protheses nooit een leven lang mee gaan.

Heb je klachten of zijn je protheses ouder dan 20 jaar? Bezoek dan eens je plastisch chirurg voor een check-up.
  • Like 1

Ik heb 10 sept mijn Boobies gekregen en ben er superblij mee! Als je op mijn naam zoekt heb ik nav de documentaire moordtieten in het topic van Diana75 mijn gedachtenspinsels ook al eens opgeschreven. Weet je hoeveel siliconen je bijvoorbeeld binnenkrijgt met het smeren van dagcreme😉? En wat te denk van de babies met hun fopspenen?

@Letteke hoi!🙂toevallig keek ik gisteren radar en daar zeiden ze dat de gel implantaten na verloop van tijd alsnog vloeibaar worden gemaakt door het eigen lichaam,dus dat ze dan alsnog kunnen lekken. Misschien heb je wat aan die uitzending xxx

6 uur geleden, Jenster zei:

Ik heb 10 sept mijn Boobies gekregen en ben er superblij mee! Als je op mijn naam zoekt heb ik nav de documentaire moordtieten in het topic van Diana75 mijn gedachtenspinsels ook al eens opgeschreven. Weet je hoeveel siliconen je bijvoorbeeld binnenkrijgt met het smeren van dagcreme😉? En wat te denk van de babies met hun fopspenen?

Tja daar zeg je wat! Ik duik er ‘even’ in. Dank je voor je reactie 😊

Hoi meiden, 

Ik heb het artikel gelezen en heb ook de uitzending van radar gezien. Radar belicht al 10 jaar de “negatieve” kant. 

@Jenster waar heb je de reactie van Roel Fresow vandaan? Hij is mijn pc, dus ben wel benieuwd 😇. Op mijn topic heb ik vorige week toevallig een artikel geplaatst waarbij het verhaal van de andere kant werd belicht. Zeker de moeite waard om ook even te lezen. 

groetjes! 

2 uur geleden, Von5385 zei:

Hoi meiden, 

Ik heb het artikel gelezen en heb ook de uitzending van radar gezien. Radar belicht al 10 jaar de “negatieve” kant. 

@Jenster waar heb je de reactie van Roel Fresow vandaan? Hij is mijn pc, dus ben wel benieuwd 😇. Op mijn topic heb ik vorige week toevallig een artikel geplaatst waarbij het verhaal van de andere kant werd belicht. Zeker de moeite waard om ook even te lezen. 

groetjes! 

Die heb ik van Facebook, uit de groep; Borstvergroting en -verkleiningen en Co. daar lees ik mee. Komen soms interessante dingen voorbij 🤣. Voornamelijk idiote vragen, lach me soms rot daar. Maar ook serieuze dingen waaronder deze reactie. 

@Jensteren @Von5385hartstikke bedankt voor jullie reactie. Inmiddels zakt de schrik weer. Vooral de relativerende opmerkingen over andere siliconeninput zeg maar door zeep, shampoo etc en de gebruikte gegevens in het onderzoek geven rust. Ik zet het gewoon door. Over drie weken is het al😳
Ik ga maar vast met de oefeningen beginnen die ik heb meegekregen💪.

🙏🙏💋

@Letteke je hebt groot gelijk dat je er gewoon voor gaat!😊 ik heb ook ondanks de risico's die er zijn die keuze gemaakt en heb er geen enkel moment spijt van gehad😇 en heb ook geen klachten,toch vind ik het wel goed dat ze dit hebben uitgezonden. Siliconen zit inderdaad in een hoop dingen maar ik vind het toch wel een ander verhaal als je juist kiest voor een gel vorm en deze ineens toch vloeibaar blijkt te worden na verloop van tijd😅 dat hij niet kan lekken is toch vaak de reden dat dames hiervoor kiezen. Naar mijn idee komt er bij alle protheses wel silicone in het lichaam en niet iedereen hoeft daar ziek van te worden🤗 heel veel suc6 met alle voorbereidingen xxx

18 uur geleden, Jenster zei:

Graag gedaan! 
En als ik je nog een tip mag geven: train je buikspieren!! Dan kun je makkelijker opstaan uit bed maar ook uit een stoel. Je mag namelijk niet op je armen leunen/steunen. 

Ik sport 2-3x per week in de sportschool (cardio en krachttraining) en 1-2x hardlopen. Ik las inderdaad dat buikspieren wel prettig zijn. Daar hoef ik mij gelukkig niet druk over te maken😅. Ik zit me eerder druk te maken dat ik juist ga aankomen omdat ik zes weken niet mag sporten. Los van het gewicht van de borsten. Nou ja, ik lees mij in op nieuwe sportbeha’s. We’ll see. 
Ben ook benieuwd waar ik uiteindelijk op uit kom qua maat. 

1 uur terug, Letteke zei:

Ik sport 2-3x per week in de sportschool (cardio en krachttraining) en 1-2x hardlopen. Ik las inderdaad dat buikspieren wel prettig zijn. Daar hoef ik mij gelukkig niet druk over te maken😅. Ik zit me eerder druk te maken dat ik juist ga aankomen omdat ik zes weken niet mag sporten. Los van het gewicht van de borsten. Nou ja, ik lees mij in op nieuwe sportbeha’s. We’ll see. 
Ben ook benieuwd waar ik uiteindelijk op uit kom qua maat. 

Ik ben 3 kilo zwaarder dan voor. Ik ben nu 2 weken po. En ik zie dat er nog veel vocht zit, het hoort erbij 😉. Die buikspieren zijn echt fijn, gaat je zoveel schelen!

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.