Ga naar inhoud

Leentjexx : 28 juli 2022 : Dr. Zaal : Velthuiskliniek


Aanbevolen berichten

Op 21-8-2022 om 08:27, Bosbloemen zei:

Jeetje wat verdrietig  om te lezen en te zien! Je zou denken dat het litteken nu goed dicht zit na 2 weken en toch ineens (deels) open🥺

 

Bij alle littekens en wonden geldt dat je het gebeid rust moet geven dus ik zou zelf niet meer je ellebogen boven je schouders doen. Er komt dan steeds teveel spanning op het litteken van de genezing bemoeilijk. 
Spoelen is inderdaad goed, misschien ook een compres er op doen (in de beha) om het wondvocht op te vangen. Je kunt dan bij de wissels meteen ruiken of het stinkt en dus geïnfecteerd is. 
Ik zou ook foto’s blijven maken van je litteken en het compres (als je dat gebruikt) en die opsturen aan de kliniek als je je zorgen maakt of extra advies wenst. Het gaat niet om wat zij nodig vinden maar om wat jou gerust stelt en dat een litteken na 2 weken open gaat, ‘hoort’ niet.

 

Heb je hulp met spoelen?

 

Ik kan me zo voorstellen dat je teleurgesteld bent en je moet huilen! 🙏😘 

Hele dikke virtuele knuffel💝

 


Dankjewel voor je berichtje 💓 

 

Ondertussen is het alleen erger geworden, nu 4x met de kliniek gebeld foto’s gestuurd en ze maken zich wat zorgen. Aanstaande maandag moet ik langskomen, er is echt een afspraak met de plastisch chirurg ingepland. Gevraagd of de verpleegkundige niet genoeg was (wegens beschikbaar tijdstip) en de plastisch chirurg wil me beslist zelf zien. 
 

De wond is iets groter geworden, maar vooral ook iets dieper. Het geel is niet volledig weg te spoelen en er zit nu een zwart gaatje in het rode wondje. 
Tot maandag geld nu het advies 1x per dag spoelen, 2x per dag 30 minuten drogen aan de lucht en in de nacht geen PO bh aan. 
daarnaast geen vet gaas en geen gaas, maar een parfum vrij inlegkruisje. De borst bevat ook meer vocht dan de andere borst en heeft een doof gevoel aan de onderzijde.

 

Mijn rechter borst wordt daarentegen al prachtig van vorm en met die ben ik heel erg blij! 🥰


Vindt het allemaal heel spannend en hoop dat het toch mee gaat vallen. Zit eraan te denken me volgende week ziek te melden op werk als er wel iets aan de hand is. Doe op dit moment alleen licht werk, maar door de werktijden geen 8 uur slaap en geen regelmaat. Plus dat je met 40 uur werken gewoon minder rust hebt… 

 

Had mezelf in een hele andere positie verwacht 4 weken PO, maar goed het is niet anders 😞

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Leentjexx zei:


Dankjewel voor je berichtje 💓 

 

Ondertussen is het alleen erger geworden, nu 4x met de kliniek gebeld foto’s gestuurd en ze maken zich wat zorgen. Aanstaande maandag moet ik langskomen, er is echt een afspraak met de plastisch chirurg ingepland. Gevraagd of de verpleegkundige niet genoeg was (wegens beschikbaar tijdstip) en de plastisch chirurg wil me beslist zelf zien. 
 

De wond is iets groter geworden, maar vooral ook iets dieper. Het geel is niet volledig weg te spoelen en er zit nu een zwart gaatje in het rode wondje. 
Tot maandag geld nu het advies 1x per dag spoelen, 2x per dag 30 minuten drogen aan de lucht en in de nacht geen PO bh aan. 
daarnaast geen vet gaas en geen gaas, maar een parfum vrij inlegkruisje. De borst bevat ook meer vocht dan de andere borst en heeft een doof gevoel aan de onderzijde.

 

Mijn rechter borst wordt daarentegen al prachtig van vorm en met die ben ik heel erg blij! 🥰


Vindt het allemaal heel spannend en hoop dat het toch mee gaat vallen. Zit eraan te denken me volgende week ziek te melden op werk als er wel iets aan de hand is. Doe op dit moment alleen licht werk, maar door de werktijden geen 8 uur slaap en geen regelmaat. Plus dat je met 40 uur werken gewoon minder rust hebt… 

 

Had mezelf in een hele andere positie verwacht 4 weken PO, maar goed het is niet anders 😞

 

 

Ach wat een shit zooi! Heb zo met je te doen!🥺💝

 

Goed dat je aan de bel bent blijven trekken!

Je moet inderdaad vrij lang wachten wat me moeilijk lijkt. Hopelijk werkt het wondbeleid goed en blijft het tenminste stabiel en wordt het niet erger.

Voor wat betreft werkt zou ik me nu al ziek melden. Je lijf heeft rust nodig en ik kan me voorstellen dat met de onregelmatige werktijden en je zorgen, de rust die je wel kunt pakken te weinig is.
 

Ik kan me zo voorstellen dat je het herstel heel anders had verwacht… Het begon zo goed! Hopelijk is er maandag meteen duidelijk wat er speelt en wordt je linker borst net zo prachtig als de rechter 🙏🌟

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas wordt het er niet beter op, voor me gevoel zelfs slechter. Behalve dat het geel eruit is… Ben er ook echt gewoon beroerd van.

 

Het voelt intussen ook echt als een wond en ik vrees voor een enorm lelijk litteken. Een proces van zoveel jaar aan voorbereidingstijd en toch slaat nu alsnog de gedachte toe; Wat heb ik mezelf aangedaan? Waarom was je niet gewoon oké met jezelf? 
 

Bang dat het nooit meer mooi gaat herstellen, dat dit proces nog heel lang gaat duren… 😥

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update!

 

Sinds gister knapte het ineens aanzienlijk op, geen geel pus meer en geen pijnklachten. Het oppervlak minder diep en de randen dichterbij elkaar. 
 

In overleg met de kliniek de fysieke afspraak van vandaag afgezegd, daarop een foto gemaild en ik werd vervolgens  gebeld door Laura Zaal.

 

Er is eigenlijk niets “ergs” aan de hand, mijn lichaam heeft waarschijnlijk geprobeerd om de oplosbare hechtingen eruit te werken en daardoor is er een wondje ontstaan. Dit schijnt veel voor te komen. 
 

Ik heb nu vanuit haar het advies gekregen; geen bh meer dragen, zodat de wond kan indrogen en genezen. Zowel overdag als snachts dus niet, wanneer ik weg ga van huis dan kan ik wat vet gaas erop doen en een gaasje en dan de bh. Vindt het wel wat spannend, gezien je normaal 6 week dat ding moet dragen en ik nu na 4,5 helemaal niet meer dragen.

 

Moet wel even iets kleins kwijt… misschien is het een verschil tussen het westen en het noorden van Nederland maar ik vindt wel dat er vrij direct werd gecommuniceerd. Ze snapte niet goed waarom ik mijn consulente en haar niet had gemaild, in plaats van te bellen naar de kliniek. Dus ik gaf aan dat het op een vrijdag avond gebeurde en ik stress hiervan had. Dat ik daarna door de kliniek maandag ben terug gebeld en ze mij nieuw advies gaven, dat zij zeiden dat ik hun altijd kon terugbellen. Dus ik zei tegen Laura; “volgens mij hebben ze dat niet aangegeven” (zat zo in de stress dat vast niet alles is blijven hangen), zei ze; nee hoor mijn consulentes geven dat altijd door. En het maakt niet uit op welke dag er iets is, kan altijd rechtstreeks mailen is een kleine moeite.

Ergens voel ik me nu schuldig dat ik gebeld heb in plaats van gemaild en voel ik me dom dat ik dat niet heb onthouden. Ze zal het vast goed bedoeld hebben, maar het kwam wat vervelend op mij over. Verder heel tevreden over haar en de kliniek hoor! Aan de telefoon waren ze heel vriendelijk, alleen toch vindt ik het vreemd dat de kliniek dan wel mij belt 2x in een week en mij naar hen laat mailen en dat dus niet de bedoeling is?. Naja ik zal het ook wel wat zwaarder ervaren nu dan dat het is in werkelijkheid, al met al hoop ik op geen verdere complicaties en dat ik pas in januari terug hoef 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

he wat fijn! van die hechtingen lees je vaak inderdaad, maar waarom ze dat niet meteen vertellen....

 

wat communicatie betreft, dat is altijd een dingetje. zowel binnen ons land, als tussen nederlanders en belgen. je merkt het op het forum ook, en dan is het nog platte tekst, zonder intonatie en zonder het gezicht erbij. en dan werkt communicatie gewoon niet optimaal. 

 

maar, bellen of mailen, het zou niet uit moeten maken. je had ergens last van, je hebt zelf geen verstand van wat er gebeurd, dus om dan zo te doen omdat je het verkeerde medium gebruikt vind ik ook maar zo wat. 

 

maar he, het goeie nieuws is, dat jouw litteken gewoon heel mooi gaat worden! 

dat van die 4,5 week / 6 weken zou ik me niet te druk om maken, sommige artsen schrijven niet eens een beha voor om redenen. En een wond is met 4 weken wel dicht of zo goed als dicht. 

ben benieuwd hoe het verder gaat! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Leentjexx zei:

Update!

 

Sinds gister knapte het ineens aanzienlijk op, geen geel pus meer en geen pijnklachten. Het oppervlak minder diep en de randen dichterbij elkaar. 
 

In overleg met de kliniek de fysieke afspraak van vandaag afgezegd, daarop een foto gemaild en ik werd vervolgens  gebeld door Laura Zaal.

 

Er is eigenlijk niets “ergs” aan de hand, mijn lichaam heeft waarschijnlijk geprobeerd om de oplosbare hechtingen eruit te werken en daardoor is er een wondje ontstaan. Dit schijnt veel voor te komen. 
 

Ik heb nu vanuit haar het advies gekregen; geen bh meer dragen, zodat de wond kan indrogen en genezen. Zowel overdag als snachts dus niet, wanneer ik weg ga van huis dan kan ik wat vet gaas erop doen en een gaasje en dan de bh. Vindt het wel wat spannend, gezien je normaal 6 week dat ding moet dragen en ik nu na 4,5 helemaal niet meer dragen.

 

Moet wel even iets kleins kwijt… misschien is het een verschil tussen het westen en het noorden van Nederland maar ik vindt wel dat er vrij direct werd gecommuniceerd. Ze snapte niet goed waarom ik mijn consulente en haar niet had gemaild, in plaats van te bellen naar de kliniek. Dus ik gaf aan dat het op een vrijdag avond gebeurde en ik stress hiervan had. Dat ik daarna door de kliniek maandag ben terug gebeld en ze mij nieuw advies gaven, dat zij zeiden dat ik hun altijd kon terugbellen. Dus ik zei tegen Laura; “volgens mij hebben ze dat niet aangegeven” (zat zo in de stress dat vast niet alles is blijven hangen), zei ze; nee hoor mijn consulentes geven dat altijd door. En het maakt niet uit op welke dag er iets is, kan altijd rechtstreeks mailen is een kleine moeite.

Ergens voel ik me nu schuldig dat ik gebeld heb in plaats van gemaild en voel ik me dom dat ik dat niet heb onthouden. Ze zal het vast goed bedoeld hebben, maar het kwam wat vervelend op mij over. Verder heel tevreden over haar en de kliniek hoor! Aan de telefoon waren ze heel vriendelijk, alleen toch vindt ik het vreemd dat de kliniek dan wel mij belt 2x in een week en mij naar hen laat mailen en dat dus niet de bedoeling is?. Naja ik zal het ook wel wat zwaarder ervaren nu dan dat het is in werkelijkheid, al met al hoop ik op geen verdere complicaties en dat ik pas in januari terug hoef 😊

Wat fijn om te lezen dat het nu beter gaat en je klacht dus regelmatig voor komt.

Je bent nog jong met een ‘frisse huid’ dus dat komt ook zonder beha wel goed en dat het litteken mooi kan genezen en rust heeft, is denk ik voor nu het belangrijkste.

 

Het zou inderdaad niet uit moeten maken welk medium je gebruikt als je een vraag hebt. Als daar intern afspraken over zijn, had jij geïnformeerd moeten worden of had de consulente of de kliniek jouw vraag met foto’s na overleg met jou moeten doorsturen aan Laura zodat je er zelf niet extra werk aan had. Dat je dit op zo’n manier van Laura te horen krijgt, is niet steunend. Ze had beter kunnen zeggen dat je haar altijd persoonlijk mag mailen als er iets is of woorden van gelijke strekking. Nu komt het over als kritiek geven op een procedurele weg🤔

 

Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter en kan je zonder zorgen genieten van je boobs🙏

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.