Ga naar inhoud

Leentjexx : 28 juli 2022 : Dr. Zaal : Velthuiskliniek


Aanbevolen berichten

We zijn weer een dag verder, vandaag dag 2 PO! Moet zeggen dat de pijn verder is toegenomen, erg veel druk op mijn borst erbij gekregen. Daarnaast een zeer opgeblazen buik en misselijkheid. Gister had ik hier nog geen last van, dus dat is wel even een tegenvaller.

 

Lees op het forum dat meer mensen hier last van hebben, dus we houden nog maar even vol! Slapen ging vannacht oké, maar ik ben gewoon echt geen half rechtop

rug slaper.

 

Op dit moment (nog steeds niet zonder bh gezien) zien ze er nog wel als zeer groot uit, hoop dat ze nog wat kleiner worden 😂 Die plooi die de bh over had is intussen gevuld, dat zal vast vocht zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Leentjexx zei:

We zijn weer een dag verder, vandaag dag 2 PO! Moet zeggen dat de pijn verder is toegenomen, erg veel druk op mijn borst erbij gekregen. Daarnaast een zeer opgeblazen buik en misselijkheid. Gister had ik hier nog geen last van, dus dat is wel even een tegenvaller.

 

Lees op het forum dat meer mensen hier last van hebben, dus we houden nog maar even vol! Slapen ging vannacht oké, maar ik ben gewoon echt geen half rechtop

rug slaper.

 

Op dit moment (nog steeds niet zonder bh gezien) zien ze er nog wel als zeer groot uit, hoop dat ze nog wat kleiner worden 😂 Die plooi die de bh over had is intussen gevuld, dat zal vast vocht zijn. 

Hoi Leentje,

 

wat vervelend dat de pijn is toegenomen en je ook nog misselijk bent met een opgeblazen buik. Hopelijk verdwijnt of vermindert dit in de loop van de dag.

Gebruik je nog de standaard dosering (op Oxy na) aan pijnstilling?

 

Op je rug en half zittend slapen lijkt me echt vreselijk en zal hopelijk wennen. Is je geadviseerd hoe lang je dit moet doen?

 

Heel veel sterkte vandaag!🙏🍀🌸
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Leentjexx zei:

We zijn weer een dag verder, vandaag dag 2 PO! Moet zeggen dat de pijn verder is toegenomen, erg veel druk op mijn borst erbij gekregen. Daarnaast een zeer opgeblazen buik en misselijkheid. Gister had ik hier nog geen last van, dus dat is wel even een tegenvaller.

 

Lees op het forum dat meer mensen hier last van hebben, dus we houden nog maar even vol! Slapen ging vannacht oké, maar ik ben gewoon echt geen half rechtop

rug slaper.

 

Op dit moment (nog steeds niet zonder bh gezien) zien ze er nog wel als zeer groot uit, hoop dat ze nog wat kleiner worden 😂 Die plooi die de bh over had is intussen gevuld, dat zal vast vocht zijn. 

Hopelijk gaat het snel beter! Het is 375cc geworden bij jou, toch? Wat was je voorsituatie? Houd ons maar op de hoogte hoe het is als je je bh uit doet!! 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, Bosbloemen zei:

Hoi Leentje,

 

wat vervelend dat de pijn is toegenomen en je ook nog misselijk bent met een opgeblazen buik. Hopelijk verdwijnt of vermindert dit in de loop van de dag.

Gebruik je nog de standaard dosering (op Oxy na) aan pijnstilling?

 

Op je rug en half zittend slapen lijkt me echt vreselijk en zal hopelijk wennen. Is je geadviseerd hoe lang je dit moet doen?

 

Heel veel sterkte vandaag!🙏🍀🌸
 


Dankjewel! 💋

 

Ik gebruik nog steeds het pijnstillingschema, zonder de oxycodon. En moet zeggen dat ik het ook echt nog nodig heb. Wat betreft het slapen, ze zeiden dat ik al redelijk plat op de rug mocht slapen en ik in principe na 5 dagen al op mijn zij mag slapen. Alleen plat op me rug liggen dat lukt mij nog niet, daarnaast hou ik zo veel vocht vast dat ik ook wat benauwd ben en liever wat rechter op zit. Wat een ellende allemaal 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Elsa1972 zei:

Hopelijk gaat het snel beter! Het is 375cc geworden bij jou, toch? Wat was je voorsituatie? Houd ons maar op de hoogte hoe het is als je je bh uit doet!! 🙂


Yes klopt, het is 375cc rond hp dual plane geworden. Ik kom van een kleine 70B, geen idee waar het precies op gaat eindigen maar de compressie bh op dit moment is 75E. Heel benieuwd hoe het zich verder gaat vormen en alles, geduld geduld geduld zoals hier de gouden woorden zijn. Zal binnenkort is mijn album een update geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Leentjexx zei:


Dankjewel! 💋

 

Ik gebruik nog steeds het pijnstillingschema, zonder de oxycodon. En moet zeggen dat ik het ook echt nog nodig heb. Wat betreft het slapen, ze zeiden dat ik al redelijk plat op de rug mocht slapen en ik in principe na 5 dagen al op mijn zij mag slapen. Alleen plat op me rug liggen dat lukt mij nog niet, daarnaast hou ik zo veel vocht vast dat ik ook wat benauwd ben en liever wat rechter op zit. Wat een ellende allemaal 😂

Ach…dat lijkt me echt erg! Je hebt juist nu je rust nodig en dan is het extra verrot als je niet lekker of niet goed kunt slapen😔 Een beetje omhoog liggen is denk ik nu het fijnste, zeker voor wat betreft je benauwdheid. 
 

Hopelijk gaat het vanaf vandaag beter omdat de kop er af is qua toename wondvocht🤓🙏

 

ik heb wel echt met je te doen hoor! 💋🍀🌸

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is zoooo veel beter dan gister! Vannacht niet wakker geworden en dus eindelijk lekker geslapen, de pijn is onder controle en mijn zelfstandigheid komt verder terug.

 

Ik doe wel alles heel rustig aan en geef nog steeds veel uit handen, prinsessenland wordt het hier genoemd 👸 


Morgen komen mijn andere compressie bh’s binnen en ga ik voor de eerste keer douchen, kan niet wachten. Morgen is dag 5 po en ik durfde het douchen ook nog niet aan. De wond is zo gevoelig voor infecties de eerste dagen en alles is zo kwetsbaar, dat ik dit risico niet durfde te nemen. Morgen gaat dan ook voor de 1e keer deze bh uit, heb me erop voorbereid dat het er lelijk uitziet. Want voor zover ik rondgekeken heb hier op het forum, is dag 5 po van dual plane vaak nog geen pracht plaatje.

 

Merk dat ik ook veel borst aan de zijkant heb zitten, als ik me armen langs me lichaam laat hangen raakt dat behoorlijk. Meer mensen die dit herkennen? Kom natuurlijk ook van een behoorlijke platte voor situatie, dus ben ook niets daarin gewend. Merk ik ook met even wat deo onder je oksel spuiten, je moet ineens ergens wat omheen 😂

 

Volgende stap is borst vooruit en rug recht, merk dat ik een beetje als kaboenkel loop en dat is niet zo charmant 😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Leentjexx zei:

Vandaag is zoooo veel beter dan gister! Vannacht niet wakker geworden en dus eindelijk lekker geslapen, de pijn is onder controle en mijn zelfstandigheid komt verder terug.

 

Ik doe wel alles heel rustig aan en geef nog steeds veel uit handen, prinsessenland wordt het hier genoemd 👸 


Morgen komen mijn andere compressie bh’s binnen en ga ik voor de eerste keer douchen, kan niet wachten. Morgen is dag 5 po en ik durfde het douchen ook nog niet aan. De wond is zo gevoelig voor infecties de eerste dagen en alles is zo kwetsbaar, dat ik dit risico niet durfde te nemen. Morgen gaat dan ook voor de 1e keer deze bh uit, heb me erop voorbereid dat het er lelijk uitziet. Want voor zover ik rondgekeken heb hier op het forum, is dag 5 po van dual plane vaak nog geen pracht plaatje.

 

Merk dat ik ook veel borst aan de zijkant heb zitten, als ik me armen langs me lichaam laat hangen raakt dat behoorlijk. Meer mensen die dit herkennen? Kom natuurlijk ook van een behoorlijke platte voor situatie, dus ben ook niets daarin gewend. Merk ik ook met even wat deo onder je oksel spuiten, je moet ineens ergens wat omheen 😂

 

Volgende stap is borst vooruit en rug recht, merk dat ik een beetje als kaboenkel loop en dat is niet zo charmant 😃

Super dat je goed hebt geslapen, ga zo door!!! 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Leentjexx zei:

Vandaag is zoooo veel beter dan gister! Vannacht niet wakker geworden en dus eindelijk lekker geslapen, de pijn is onder controle en mijn zelfstandigheid komt verder terug.

 

Ik doe wel alles heel rustig aan en geef nog steeds veel uit handen, prinsessenland wordt het hier genoemd 👸 


Morgen komen mijn andere compressie bh’s binnen en ga ik voor de eerste keer douchen, kan niet wachten. Morgen is dag 5 po en ik durfde het douchen ook nog niet aan. De wond is zo gevoelig voor infecties de eerste dagen en alles is zo kwetsbaar, dat ik dit risico niet durfde te nemen. Morgen gaat dan ook voor de 1e keer deze bh uit, heb me erop voorbereid dat het er lelijk uitziet. Want voor zover ik rondgekeken heb hier op het forum, is dag 5 po van dual plane vaak nog geen pracht plaatje.

 

Merk dat ik ook veel borst aan de zijkant heb zitten, als ik me armen langs me lichaam laat hangen raakt dat behoorlijk. Meer mensen die dit herkennen? Kom natuurlijk ook van een behoorlijke platte voor situatie, dus ben ook niets daarin gewend. Merk ik ook met even wat deo onder je oksel spuiten, je moet ineens ergens wat omheen 😂

 

Volgende stap is borst vooruit en rug recht, merk dat ik een beetje als kaboenkel loop en dat is niet zo charmant 😃

Heel fijn om te lezen dat het zoveel beter met je gaat en de pijn onder controle is!😀

 

Het is juist heel erg goed dat je nog weinig doet😉

 

Ik ben erg benieuwd naar je compressie beha’s. Ook hoe ze onder je kleding zitten en of het voldoende steun geeft.

Morgen ‘pas’ douchen is denk ik heel verstandig. Douchen en stoom maken je huid extra week en dus ook de incisie plek.

 

Bij mijn eerste BV had ik ook dat ik moest wennen aan borsten die wat uitstaken aan de zijkant😅 Dat is normaal hoor☺️
 

Heeft je houding te maken met je borstspier die je misschien niet wilt strekken? Dat kan ik me namelijk voorstellen. Of dat dit bv pijn doet of extra druk geeft🤔

 

Hoe dan ook, heel fijn dat je updates geeft en het zoveel beter met je gaat😃

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, Bosbloemen zei:

Heel fijn om te lezen dat het zoveel beter met je gaat en de pijn onder controle is!😀

 

Het is juist heel erg goed dat je nog weinig doet😉

 

Ik ben erg benieuwd naar je compressie beha’s. Ook hoe ze onder je kleding zitten en of het voldoende steun geeft.

Morgen ‘pas’ douchen is denk ik heel verstandig. Douchen en stoom maken je huid extra week en dus ook de incisie plek.

 

Bij mijn eerste BV had ik ook dat ik moest wennen aan borsten die wat uitstaken aan de zijkant😅 Dat is normaal hoor☺️
 

Heeft je houding te maken met je borstspier die je misschien niet wilt strekken? Dat kan ik me namelijk voorstellen. Of dat dit bv pijn doet of extra druk geeft🤔

 

Hoe dan ook, heel fijn dat je updates geeft en het zoveel beter met je gaat😃


Bedankt voor de kleine geruststelling daarin haha! Het rechtop lopen was ook een stukje ongemak inderdaad, net wat extra spanning. Vandaag al goed op gelet en het wordt weer wat beter 😊

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update;

 

Het gaat vandaag eigenlijk hartstikke goed! De pijn is minder aan het worden, de scherpe kantjes zijn eraf en mijn armen zijn weer soepel. Ik slik nog wel de naproxen en paracetamol, morgen wil ik stoppen met de naproxen! Alles gaat hartstikke goed, zo lang in het heel rustig doe en niets meer doe dan nodig en binnen de “dit mag je doen” lijntjes. 
 

Omdat ik alleen op mezelf woon, ben ik dus bij mijn mama aan het logeren voor de eerste 2 weken. Dit stelde ze zelf voor en het gaat allemaal hartstikke goed, zit eraan te denken haar mee uit eten te nemen volgende week naar een goed restaurant als bedankje. Weer even iets om me morgen mee bezig te houden!

 

Vandaag was voor mij DE dag… eindelijk gedoucht! En het was HEERLIJK, echt het hoogtepunt van me vakantie hahaha 

 

Vandaag; 5 dagen PO en dus tijd voor de eerste foto gezien ik ook zelf pas voor de eerste keer gekoekeloerd heb. 
Heb een album aangemaakt, met ook even een foto van de voorsituatie erin. Ben er zelf al best wel blij mee 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het zo goed gaat en dat je moeder voor je zorgt :)

 

Ik heb je foto’s bekeken en het ziet er nu al zo mooi en natuurlijk uit! Echt super!😃

 

Erg grappig wat je schrijft over het douchen en het hoogtepunt van je vakantie🤣 Ik kan me dat voorstellen. 
Hoe bevallen de nieuwe compressie beha’s? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom ook een keertje kijken hier! Heb even alles bijgelezen, zo leuk om dat verloop te lezen van twijfels, spanning, 1ste consult en dan volop overtuiging en ervoor gaan en nu zit je gewoon met je nieuwe boobies! 🥳🥳

Heb even in je album gekeken ook, ziet er mooi uit hoor nog maar 5 dagen PO!! Die worden super!

Ik heb 350cc en 450cc dus vind het wel altijd leuk om iemand met hetzelfde aantal cc (ongeveer) te bekijken 😄

 

Nog een vlot herstel daar! En dan met een hoop geduld elke week je nieuwe vriendinnen zien veranderen 😄👍

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-8-2022 om 10:44, Bosbloemen zei:

Wat fijn dat het zo goed gaat en dat je moeder voor je zorgt :)

 

Ik heb je foto’s bekeken en het ziet er nu al zo mooi en natuurlijk uit! Echt super!😃

 

Erg grappig wat je schrijft over het douchen en het hoogtepunt van je vakantie🤣 Ik kan me dat voorstellen. 
Hoe bevallen de nieuwe compressie beha’s? 


Dankjewel 🥰

 

Haha ja eigenlijk vreselijk toch, maar toch is het nog steeds een bijna heilig moment geweest! 😂

 

De Carefix Ava bevalt erg goed, zit lekker en drukt minder op mijn littekens plus dat ik deze zelf aankrijg. Vandaag toevallig weer die van de kliniek aan en die geeft ook veel steun, maar het is gewoon vervelend als je na het wassen/douchen je eigen bh niet aankrijgt en je naar beneden moet lopen om iemand te laten helpen 😅 Al wordt dat met liefde gedaan! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-8-2022 om 20:21, Katrienemien zei:

Ik kom ook een keertje kijken hier! Heb even alles bijgelezen, zo leuk om dat verloop te lezen van twijfels, spanning, 1ste consult en dan volop overtuiging en ervoor gaan en nu zit je gewoon met je nieuwe boobies! 🥳🥳

Heb even in je album gekeken ook, ziet er mooi uit hoor nog maar 5 dagen PO!! Die worden super!

Ik heb 350cc en 450cc dus vind het wel altijd leuk om iemand met hetzelfde aantal cc (ongeveer) te bekijken 😄

 

Nog een vlot herstel daar! En dan met een hoop geduld elke week je nieuwe vriendinnen zien veranderen 😄👍

 

 


Wat leuk! Ja ik ging het zelf ook nog is teruglezen laatst en wat is het eigenlijk een lange weg voor de operatie daadwerkelijk uitgevoerd wordt. Maar ben er nog steeds zoooooo blij mee! 😄

 

Dankjewel voor het compliment! 🥰 Vindt het zelf ook heel leuk om andere te volgen en die van jou gaan ook prachtig worden, inderdaad leuk dat we ongeveer gelijk zitten daarin. Wel jaloers dat je wat verder voor loopt, kan niet wachten tot het herstel voorbij is 👀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister had ik de 1e telefonische controle na de operatie, tot dusver lijkt alles heel goed te gaan zonder complicaties! Het vocht is al flink afgenomen, mijn buik is niet meer opgezet en de vorm veranderd ook alweer iets vindt ik. Het ziet er nog wel erg nep uit, maar ben natuurlijk pas 9 dagen po… Dus heb er alle vertrouwen in dat dit nog een beetje natuurlijker gaat worden! 
 

De pijnstilling heb ik afgebouwd naar 3x daags 1000mg, daarop gaat het. Maar ik merk wel echt nog steeds last te hebben, het herstel valt me niet mee tot dusver en ik ga ook blij zijn als de eerste 2 weken helemaal achter de rug zijn. Ik heb nog 1 week vakantie en dan begint het werkleven weer, daarom komende week maar wat leuke dingen ingepland voor nog even wat ontspanning en het “vakantiegevoel” in de hoop dat het huidige toppunt in de vakantie (mijn eerste douche sinds de operatie) overtroffen wordt.

Komende week een reünie van de opleiding en dinsdag trakteer ik mezelf op een luxe kappersbehandeling met alles erop en eraan. Woensdag een sollicitatiegesprek en dan donderdag weer naar Amsterdam om de hechting te verwijderen en de fysieke controle! Daarna lekker met me mam naar Utrecht (als we dan toch zo ver rijden maar gelijk wat leuks koppelen) voor een lunch aan de grachten. 
 

Ik weet niet of meer het hier herkennen, maar het is soms wat ongemakkelijk hoe geïnteresseerd mensen in mijn nieuwe borsten zijn… we zijn een erg open gezin waardoor mijn moeder en zus en broertje deze ingreep ook allemaal gedeeld hebben met vrienden en familie, daar heb ik geen problemen mee hoor en deel het zelf ook met vriendinnen. Alleen ze kijken direct eerst naar beneden, dan zeggen ze hallo en dan vragen ze naar de operatie maar ook ja en wat voor bh draag je dan nu? Wat voor cup gaat het worden? Hoe voelen ze? En ga maar door, ze vragen nog net niet of ze ze vast mogen houden of om een foto 🤣
Ik snap het ook wel, maar het blijft een beetje bijzonder 👀

 

Ondanks de ongemakken, nog steeds erg blij met de beslissing! Toch hoop ik wel dat ze nog iets kleiner gaan worden, vindt ze op dit moment nog wat onhandig groot 🫢 Zal vast ook beter worden als ze indalen en zachter worden, tenminste dat hoop ik! 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Leentjexx zei:

Gister had ik de 1e telefonische controle na de operatie, tot dusver lijkt alles heel goed te gaan zonder complicaties! Het vocht is al flink afgenomen, mijn buik is niet meer opgezet en de vorm veranderd ook alweer iets vindt ik. Het ziet er nog wel erg nep uit, maar ben natuurlijk pas 9 dagen po… Dus heb er alle vertrouwen in dat dit nog een beetje natuurlijker gaat worden! 
 

De pijnstilling heb ik afgebouwd naar 3x daags 1000mg, daarop gaat het. Maar ik merk wel echt nog steeds last te hebben, het herstel valt me niet mee tot dusver en ik ga ook blij zijn als de eerste 2 weken helemaal achter de rug zijn. Ik heb nog 1 week vakantie en dan begint het werkleven weer, daarom komende week maar wat leuke dingen ingepland voor nog even wat ontspanning en het “vakantiegevoel” in de hoop dat het huidige toppunt in de vakantie (mijn eerste douche sinds de operatie) overtroffen wordt.

Komende week een reünie van de opleiding en dinsdag trakteer ik mezelf op een luxe kappersbehandeling met alles erop en eraan. Woensdag een sollicitatiegesprek en dan donderdag weer naar Amsterdam om de hechting te verwijderen en de fysieke controle! Daarna lekker met me mam naar Utrecht (als we dan toch zo ver rijden maar gelijk wat leuks koppelen) voor een lunch aan de grachten. 
 

Ik weet niet of meer het hier herkennen, maar het is soms wat ongemakkelijk hoe geïnteresseerd mensen in mijn nieuwe borsten zijn… we zijn een erg open gezin waardoor mijn moeder en zus en broertje deze ingreep ook allemaal gedeeld hebben met vrienden en familie, daar heb ik geen problemen mee hoor en deel het zelf ook met vriendinnen. Alleen ze kijken direct eerst naar beneden, dan zeggen ze hallo en dan vragen ze naar de operatie maar ook ja en wat voor bh draag je dan nu? Wat voor cup gaat het worden? Hoe voelen ze? En ga maar door, ze vragen nog net niet of ze ze vast mogen houden of om een foto 🤣
Ik snap het ook wel, maar het blijft een beetje bijzonder 👀

 

Ondanks de ongemakken, nog steeds erg blij met de beslissing! Toch hoop ik wel dat ze nog iets kleiner gaan worden, vindt ze op dit moment nog wat onhandig groot 🫢 Zal vast ook beter worden als ze indalen en zachter worden, tenminste dat hoop ik! 😁

Net in je album gekeken, mooi zeg! (Foto van 5 dagen PO) Hoe lang ben je nu PO?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, Leentjexx zei:


Dankjewel 🥰

 

Haha ja eigenlijk vreselijk toch, maar toch is het nog steeds een bijna heilig moment geweest! 😂

 

De Carefix Ava bevalt erg goed, zit lekker en drukt minder op mijn littekens plus dat ik deze zelf aankrijg. Vandaag toevallig weer die van de kliniek aan en die geeft ook veel steun, maar het is gewoon vervelend als je na het wassen/douchen je eigen bh niet aankrijgt en je naar beneden moet lopen om iemand te laten helpen 😅 Al wordt dat met liefde gedaan! 

Het is juist heel mooi dat je zo genoten hebt van de douche sessie wat normaliter zo gewoon is en nu heel bijzonder 🥰

 

Dank je wel voor de tip van de beha! 
 

Heel fijn om te lezen dat het herstel zo goed gaat! 
Dat iedereen zo reageert op je borsten doet me denken aan zwanger zijn🤣 Ze bedoelen het vast heel aardig en steunend hoewel ik me inderdaad kan voorstellen dat het soms ongemakkelijk voelt☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-8-2022 om 16:35, Elsa1972 zei:

Net in je album gekeken, mooi zeg! (Foto van 5 dagen PO) Hoe lang ben je nu PO?


Ondertussen ben ik nu 13 dagen po, morgen de controle en het verwijderen van het hechtknoopje. Ze zijn sinds dag 5 wel veranderend, alleen is er nu een groot verschil tussen links en rechts en dit was eerst gelijk  -,- 

 

Maar ik heb al even gespeurd op dit forum en lees dat het vaker voorkomt, dat de ene borst wat sneller daalt dan de ander. We zullen afwachten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-8-2022 om 09:48, Bosbloemen zei:

Het is juist heel mooi dat je zo genoten hebt van de douche sessie wat normaliter zo gewoon is en nu heel bijzonder 🥰

 

Dank je wel voor de tip van de beha! 
 

Heel fijn om te lezen dat het herstel zo goed gaat! 
Dat iedereen zo reageert op je borsten doet me denken aan zwanger zijn🤣 Ze bedoelen het vast heel aardig en steunend hoewel ik me inderdaad kan voorstellen dat het soms ongemakkelijk voelt☺️


Ondertussen 13 dagen PO en helemaal van de pijnstilling af, vandaag zelfs een uur auto gereden en dat ging goed! 😊

 

Hahaha ik ben nog nooit zwanger geweest, maar ik kan het me inderdaad zo voorstellen 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Leentjexx zei:


Ondertussen 13 dagen PO en helemaal van de pijnstilling af, vandaag zelfs een uur auto gereden en dat ging goed! 😊

 

Hahaha ik ben nog nooit zwanger geweest, maar ik kan het me inderdaad zo voorstellen 😂

Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat 😊

 

ja, geloof me: het lijkt er verwacht veel op😅🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Leentjexx zei:


Ondertussen ben ik nu 13 dagen po, morgen de controle en het verwijderen van het hechtknoopje. Ze zijn sinds dag 5 wel veranderend, alleen is er nu een groot verschil tussen links en rechts en dit was eerst gelijk  -,- 

 

Maar ik heb al even gespeurd op dit forum en lees dat het vaker voorkomt, dat de ene borst wat sneller daalt dan de ander. We zullen afwachten :)

Ik ben benieuwd wat er gezegd is tijdens de controle. Ik kan me voorstellen dat je het erg vervelend vindt als er een verschil tussen links en rechts is…🫤 Hopelijk krijg je te horen dat het weer goed komt. Het zijn natuurlijk 2 aparte wondgebieden met elk een eigen herstel verloop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donderdag was dus de 14 dagen po controle en zijn de hechtknoopjes verwijderd, schijnbaar zijn er 3 lagen aan hechtingen in gegaan die allemaal vanzelf zullen oplossen. Die knoopjes verwijderen viel heel erg mee, de pleister eraf halen was zelfs vervelender dus dat was een positieve meevaller! 
 

Ze zijn tot dusver tevreden, maar er zit nog wel behoorlijk wat vocht in beide borsten. Links en rechts genezen apart en de “scheefheid” was goed te verklaren, de fysiotherapeut ging mijn borstspieren controleren en links is nog steeds wat verkrampt. Dit zal komende weken goed komen, ook hier weer het magische woord: geduld!

 

Qua pijn is alles goed te doen, slik alleen nog voor de nacht 2 paracetamol. Merk dat ik intussen die paracetamol meer voor me rug nodig heb dan mijn borsten, dus dat is in die zin positief. 
 

Ik mag alweer op mijn zij slapen, met dan een gastendoekje opgerold tussen de borsten en een kussen aan de zijkant zodat je niet op je buik kan rollen. Alleen geeft het mij nog te veel pijn om op mij zij te liggen dus ik slaap nog steeds op mijn rug. 
 

Laura Zaal heeft een speciaal herstel programma en ik ben dus bij hen naar de fysiotherapeut geweest afgelopen donderdag, wat mij verbaasde is dat ik het advies heb gekregen de armen helemaal te strekken naar boven. Vanuit voren recht omhoog en vanaf de zijkant recht omhoog, dat de ellebogen tegen je oren aankomen. Heel rustig, naar boven en even vasthouden en dan weer naar beneden. Dit maakt de borstspier soepeler en bevordert het herstel. Nu heb ik eigenlijk alle vertrouwen in mijn plastisch chirurg en het speciale hersteltraject dat zij hebben ontwikkeld, maar toch vindt ik het vreemd dat ik hier overal lees dat de ellebogen de eerste 6 weken niet boven de schouders mogen komen… Daardoor voelt het niet helemaal goed om het te doen 😅 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen is het dag 23PO en alles verliep eigenlijk hartstikke goed, controle waren geen bijzonderheden en houd me precies aan de regels. 
 

Helaas is gister toch mijn wond open gegaan, klein stukje, maar dat dus na een volle 3! weken. Ik schrok er wat van en heb de kliniek gebeld, op dat moment zij ze het is even afwachten maar als het erger wordt dan weer bellen.

 

Vanmiddag kwam er wondvocht door mijn postoperatieve bh heen, ik voorzichtig uitgedaan en de wond is groter geworden + geel beslag in de wond en een 2e kleine opening midden in het litteken en het litteken tussen deze 2 stukken in is breder aan het worden. Ik dus gelijk weer de kliniek gebeld en te horen gekregen dat ik 2x daags moet spoelen, verder niets. Ik maak mij er toch meer zorgen om, alhoewel zij zei dat het veel voorkomt en je er nu verder niks aan kan doen. Mocht ik koorts krijgen dan moet ik weer bellen. 
 

Ben heel bang om een erg lelijk litteken te krijgen en vindt dat ze wel makkelijk zeggen dat het meevalt en het genoeg is om 2x daags te spoelen. Gemeld dat ik een foto wilde sturen van de wond, zodat ze kunnen beoordelen, maar dit was niet nodig. 
 

Pffff kan op het moment wel huilen, dacht dat de ellende van de pijn en het herstel klaar was (behalve het rug slapen/het niet sporten/ niet tillen/ niet bukken en de andere regels). 
 

Ik zal even een foto toevoegen hieronder, iemand die dit herkend/ ook heeft gehad?

@best_boobie Jij hebt al heel veel gezien en gelezen, heb jij misschien nog een aanvullend advies? 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat verdrietig  om te lezen en te zien! Je zou denken dat het litteken nu goed dicht zit na 2 weken en toch ineens (deels) open🥺

 

Bij alle littekens en wonden geldt dat je het gebeid rust moet geven dus ik zou zelf niet meer je ellebogen boven je schouders doen. Er komt dan steeds teveel spanning op het litteken van de genezing bemoeilijk. 
Spoelen is inderdaad goed, misschien ook een compres er op doen (in de beha) om het wondvocht op te vangen. Je kunt dan bij de wissels meteen ruiken of het stinkt en dus geïnfecteerd is. 
Ik zou ook foto’s blijven maken van je litteken en het compres (als je dat gebruikt) en die opsturen aan de kliniek als je je zorgen maakt of extra advies wenst. Het gaat niet om wat zij nodig vinden maar om wat jou gerust stelt en dat een litteken na 2 weken open gaat, ‘hoort’ niet.

 

Heb je hulp met spoelen?

 

Ik kan me zo voorstellen dat je teleurgesteld bent en je moet huilen! 🙏😘 

Hele dikke virtuele knuffel💝

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.