Ga naar inhoud

Leentjexx : 28 juli 2022 : Dr. Zaal : Velthuiskliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

Na jaren van twijfel en proberen te accepteren, wil ik nu dan echt voor een bv gaan om van die onzekerheid af te komen. Mijn omgeving reageert hier verschillend op, wat ik veel hoor is je bent nog jong en dat ik misschien beter kan wachten tot ik kinderen heb gekregen. Er zijn ook mensen die zeggen ik snap het als je dat zou doen en dat er niets mis mee is om onder het mes te gaan. Op dit moment ben ik vrijgezel, waardoor ik ook voor mijzelf echt kan zeggen dat ik het voor mijzelf zou doen en niet om een partner meer te geven. 

 

Sinds mijn pubertijd heb ik al moeite met mijn onderontwikkelde borsten, het is nu met mijn 25 jaar een kleine 70B cup. Er zit wel iets, maar het vrouwelijke wanneer ik zonder push-up in de spiegel kijk mis ik. Daarom wil ik niet wachten tot het verhaal na de kinderen, dat staat voor mij nog zo ver weg en zal de komende 5 jaar niet gaan gebeuren. Daarna (als het me gegund wordt) zal er meer dan 1 komen, waardoor het zo nog 10 jaar gaat duren voor dan "het geschikte" moment is. Nog 10 jaar ontevreden naar beneden en in de spiegel kijken... dat gaan we niet doen :) 

 

Al enige tijd heb ik me verdiept in verschillende PC en klinieken, op dit moment zit de twijfel voor mij in:

- Kliniek Veldhoven (Franssen of Schiettecatte) 

- Kliniek Boerhaave (van der Weij)

- Kliniek Heyendael (Straten) 

 

Hun hebben goede reviews via zorgkaartnederland en de websites spraken mij aan, hier op het forum wil ik me verder verdiepen in ervaringen en mogelijk voor en na foto's om mijn situatie te kunnen vergelijken en een eerlijk beeld te krijgen wat ik kan verwachten na een bv. Zelf wil ik van mijn kleine 70B wel naar een 70D die gevuld is, mijn eigen borsten zijn plat van boven en hebben het beetje volume van onder, van die puntjes omhoog zeg maar. 😛 

Een mooie gevulde borst, dat zou ik graag willen! 

 

Het nadeel aan kliniek Heyendael vindt ik dat de prijs aanzienlijk hoger ligt dan bij de andere 2 en de reviews gelijk zijn, daarnaast moet je kiezen tussen 1, 3 of 5 jaar nazorg. Dit is alleen bij hun kliniek voor zover ik zie en dat vindt ik iets bijzonder. Aan de andere kant zal dit misschien ook betekenen dat de nazorg beter is?

Het zijn (voor zover ik heb gezien) alle 3 goede klinieken en alle 4 goede pc's. 

 

Ik woon echt in het hoge noorden en het valt me op dat al deze klinieken ver weg zijn, daarom ben ik nog niet op consult geweest. Ik wil vooraf aan het boeken van een consult goed voorbereid zijn en eigenlijk al wat overtuigd, gezien de grote afstand.

 

Dus ik hoop hier op het forum een hoop informatie te vinden, zodat ik mijn plan verder kan uitstippelen 😃

 

Groetjes Leentjexx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi leentje, welkom op het forum! Wat een spannend besluit. Ik zou je aanraden om wel op 2 a 3 consulten te gaan zodat je een goed keuze kunt maken. Wel lastig voor je omdat het ver rijden is, maar het is een belangrijk besluit. Dus ik zou er 3 keer een reisje op wagen zodat je bij alledrie de pc’s langs kunt gaan.

 

veel voorpret gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haaaai! Welkom! Lastig hè? Maar het is zo essentieel een goed gevoel te hebben, dat ik niet zou beknibbelen op de reistijd. Ik ben zelf door vd Weij geopereerd 10 sept, en zo zijn er meer op dit forum. Lees je goed in. Mss kun je afspraken combineren? En in Groningen zit ook een brandwondencentrum (Martini ziekenhuis), daar werken over het algemeen kundige pc’s, mss kun je daar ook eens informeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Hoi allemaal, 

 

Intussen zijn we 7 maanden en veel nadenken verder, na de aanmelding kwamen steeds meer berichten naar buiten (of bij mij te oren) over lekkende protheses en gezondheidsklachten et cetera. Daarnaast was het leven even erg hectisch en is de borstvergroting naar de achtergrond geschoven. 

 

Een aantal weken geleden begon het toch weer erg te kriebelen, ben er gewoon zeker van dat ik mijn borsten wil laten vergroten. Na verdere verdieping in de gezondheidsrisico's denk ik dit risico te willen lopen. De kans is zo klein + dat de technologie en de soort implantaten blijft verbeteren. 

 

Ik ken iemand die een borstvergroting heeft gehad bij Laura Zaal (Velthuis kliniek) en zij was zeer te spreken. Gezien ik even een momentje van "angst" heb gehad rondom de hele borstvergroting en ook over de resultaten, voelt dit voor mij als een goede optie. Ik zie (ieder zijn voorkeur natuurlijk) ook borstvergrotingen voorbij komen, waarbij ik denk oeh dat is niets voor mij of dat is niet het resultaat wat ik zou willen. 

 

Op vrijdag 20 Mei heb ik een eerste consult bij Laura Zaal, heel benieuwd hoe dat zal zijn en of zij denkt bij mijn wensen aan te kunnen sluiten. In ieder geval vindt ik de resultaten die ik tot dusver van haar zag er mooi uitzien. 

Het enige puntje wat mij is opgevallen, is dat zij heel veel met anatomische protheses werkt. Zelf heb ik toch de voorkeur voor ronde implantaten, dit vooral omdat ik echt volume aan de bovenkant mis + ik mezelf ken en mezelf 10 jaar lang kan gaan druk maken of mijn implantaten niet zullen draaien. Ook volg ik pc van de pot (blooming) op instagram en ik las dat hij alleen nog maar met ronde implantaten werkt, mede omdat anatomische protheses toch nog vaak draaien en ze over het algemeen harder aanvoelen omdat ze hun vorm moeten vasthouden. 

 

Al met al een spannend begin van een avontuur! 

Heel benieuwd of er meer mensen door Laura Zaal zijn geopereerd?
Daarnaast erg benieuwd naar mensen hun ervaringen en resultaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi! 

als je zeker bent dat een vergroting is wat je wil, ga er voor! het is jouw lijf en jouw keuze. Belangrijk is een goede chirurg waar je een klik mee hebt. 

ik heb nu anatomische protheses van mentor, via van der weij. ik heb ze nog geen 2 jaar en sta op de wachtlijst bij van der pot voor een wissel naar ronde ergonomix. 

Wat vind ik van de anatomische? qua vorm in principe heel natuurlijk, ware het niet dat de mijne net wat te hoog zijn vastgegroeid. dat heeft ook wat te maken met de getextureerdheid van de implantaten. dat gezegd hebbend, met jouw extra angst zou ik daar toch nog even wat meer over willen lezen. 

Het risico op draaien is er natuurlijk, maar dat heeft ook wat met de ervaring van de chirurg te maken, of de pocket precies goed is of te ruim. en ook een ronde kan flippen, dus niks is met garantie. 

wat wel echt iets is, en misschien kun je implantaten voelen, die dingen zijn echt heel hard. ik ga nu ergonomix krijgen, en die zijn wel heel erg zacht in verhouding. allemaal om over na te denken! 

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

@Jemapelle Bedankt voor je reactie!

 

Jeetje na 2 jaar al op de wachtlijst voor een wissel, dat lijkt me best wel heftig. De operatie is niet niks en kost een boel. 

Ik volg de instagram van Wouter van der Pot, een zeer goede chirurg zo te zien en horen overal! 

Zelf heb ik getwijfel om bij hem op consult te gaan, maar de kosten en lange wachtlijst heeft me laten kijken naar andere goede chirurgen. Hun volgen elkaar en reageren op elkaars resultaten, respect vanuit van der Pot geeft mij ook een fijn gevoel bij deze chirurg. Plus dat Laura Zaal ook zeer goede reviews ontvangt. 

 

Wouter van der Pot heeft dus laatst op zijn instagram gedeeld dat 1 op de 5 anatomische implantaten vroeg of laat draait, ook bij goede plastische chirurgen. Daarom werkt hij er zelf niet meer mee. 

 

Ik wil graag een sexy decolleté krijgen, waarbij de afstand tussen de borsten geen "landingsbaan"  wordt. Daarnaast vindt ik het dus belangrijk dat ze soepel aanvoelen. 

 

Het consult staat nog steeds vast op 20 mei, ik ben nu bezig met kijken naar voorbeelden om mee te nemen voor mijn consult. 

 

Zijn er toevallig mensen waarbij ik mee mag kijken in het album? En eigenlijk vooral wel benieuwd naar rond dual plane :)
Voor wat ik tot dusver heb gezien (verschilt natuurlijk ook per voor situatie), denk ik aan +-350cc... 

Hoop daarmee op een kleine D cup te komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Leentjexx

Ik ben in 2018 door Laura geopereerd. 
Had een lege 75E zonder volume. 
Ik wou graag meer volume en mijn borsten weer goed gevuld. Laura heeft me veel te smalle implantaten gegeven en anatomische waardoor ik lange hangborsten kreeg, met een brede landingsbaan in het midden. Ben in de eerste 3 maanden 3 keer op extra controle geweest omdat ik het idee had dat er iets mis was met mijn linkerborst. Heb zelfs in een mail specifiek benoemd dat ik het idee had dat het gedraaid zat. 
Vorig jaar gaf ze het eindelijk toe, moest ook wel haha, het implantaat zat echt ondersteboven die dag 🤣

maar ze wou me alleen 800 korting geven op een nieuwe operatie en alsnog te kleine implantaten zetten. 
 

Denk dat Laura geen slechte chirurg is hoor! Ze heeft hele mooie resultaten bij mensen die kleine borsten hebben en geen ingewikkelde voorsituatie. 
Maar bij hang en oost west borsten, of andere dingen, zou ik echt bij haar weg blijven. En ik raad je echt geen anatomisch aan, uiteindelijk heb je gewoon dat risico op

draaien. En ronde kunnen natuurlijk kantelen, maar dat gebeurd echt minder vaak. 
Laura zet ook alleen borsten die ze zelf mooi vind, maar dat is eigenlijk wel iets wat de meeste chirurgen doen. Dus dat is wel belangrijk om naar te kijken. 
 

Ik ben inmiddels geopereerd door Wouter van der Pot en die bevestigde dat mijn linker implantaat helemaal los in de pocket zat. 
 

Als je graag ronde implantaten wilt met veel volume is hupkens miss ook wel interessant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, Peanut82 zei:

@Leentjexx

Ik ben in 2018 door Laura geopereerd. 
Had een lege 75E zonder volume. 
Ik wou graag meer volume en mijn borsten weer goed gevuld. Laura heeft me veel te smalle implantaten gegeven en anatomische waardoor ik lange hangborsten kreeg, met een brede landingsbaan in het midden. Ben in de eerste 3 maanden 3 keer op extra controle geweest omdat ik het idee had dat er iets mis was met mijn linkerborst. Heb zelfs in een mail specifiek benoemd dat ik het idee had dat het gedraaid zat. 
Vorig jaar gaf ze het eindelijk toe, moest ook wel haha, het implantaat zat echt ondersteboven die dag 🤣

maar ze wou me alleen 800 korting geven op een nieuwe operatie en alsnog te kleine implantaten zetten. 
 

Denk dat Laura geen slechte chirurg is hoor! Ze heeft hele mooie resultaten bij mensen die kleine borsten hebben en geen ingewikkelde voorsituatie. 
Maar bij hang en oost west borsten, of andere dingen, zou ik echt bij haar weg blijven. En ik raad je echt geen anatomisch aan, uiteindelijk heb je gewoon dat risico op

draaien. En ronde kunnen natuurlijk kantelen, maar dat gebeurd echt minder vaak. 
Laura zet ook alleen borsten die ze zelf mooi vind, maar dat is eigenlijk wel iets wat de meeste chirurgen doen. Dus dat is wel belangrijk om naar te kijken. 
 

Ik ben inmiddels geopereerd door Wouter van der Pot en die bevestigde dat mijn linker implantaat helemaal los in de pocket zat. 
 

Als je graag ronde implantaten wilt met veel volume is hupkens miss ook wel interessant. 

Hey @Peanut82, ik hd eb gisteren juist een topic geopend omdat ik de indruk heb dat mijn prothese gedraaid zit. Wist eigenlijk niet fat dit kan en met jou verhaal hier begin ik toch echt wel wat te panikeren dat dat het geval is 😢

Heb jij foto's van toen en/of zou je eens naar de mijen willen kijken? Had je voor of achter de spier?

Ik kan wel janken nu 😭

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peanut82 Bedankt voor je reactie! 
Ik ben 26, geen kinderen en heb dus echt alleen "kleine borsten", er is wel een wat bredere afstand tussen mijn borsten vindt ik zelf. Zie op haar website wel meerdere voor situaties die iets gelijk zijn, dus op dat vlak wel vertrouwen in haar vakkundigheid met mijn voor situatie. Het fijne idee aan Laura vindt ik dat ze (ook wat ik lees op het forum) wel een voorkeur heeft voor sexy decolleté maar niet te nep. Ik zie ook voorbeelden hier, wat echt buiten mijn smaak valt (veelal pc Nio) door de grootte. Ga sowieso op consult en ga deze vragen zeker meenemen. 
Ik ga me even verdiepen in Hupkens, nu wel benieuwd!

 

@Zahra31 Jeetje wat vervelend om te horen! Dit is precies de reden dat ik echt een voorkeur voor ronde implantaten heb gekregen, ik lees het steeds meer/vaker. Ook bij pc's die jaren en jaren van ervaring hebben... 

 

-- Ben zelf best zenuwachtig voor het consult, zit al zo lang in twijfel over een borstvergroting en het is natuurlijk veel geld. Maar het voelt na al die jaren wel echt als een goede keuze om in ieder geval op consult te gaan. Rond mijn 18 begon deze twijfel al, maar toen had je de hoop van misschien wordt het nog meer. Daarna bleek dat niet het geval. 10 Kilo aangekomen en toen was het iets meer, daarna 15 afgevallen en ja hoor de borsten ook weer weg. Was eerst in twijfel van voor wie doe ik dit? Doe ik dit echt voor mezelf? Of bang voor een afwijzing van een leuke man om de kleine borsten? 
Intussen heb ik 2 relaties gehad en meerdere bedpartners en er heeft nog nooit een man "moeilijk" over gedaan, ze raakte ze ook allemaal aan dus daar heb ik wel de bevestiging uit gehaald dat ik dit echt voor mezelf wil en voor mezelf doe. 

 

Zijn er mensen die onlangs geopereerd zijn of het traject half in gaan, met een album? Zal vrijdag na het consult een album aanmaken, mits ik overtuigd ben echt een bv te willen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag het consult gehad bij Velthuis kliniek en ik ben heel positief! Wat een super lieve mensen werken daar, allemaal behulpzaam en vriendelijk. Erg fijn en open gesprek met de consulente gehad, het een en ander doorgenomen en daarna haalde ze de pc op. Zij legde rustig het medische stukje uit en daarna heeft ze me gemeten en hebben we een pas sessie gehouden. Laura Zaal was echt heel vriendelijk, meedenkend, gaf op alle vragen antwoord en voelde me gelijk op mijn gemak. Vond het wel even spannend om zo bloot te gaan staan van boven, toch een kleine schaamte voor mijn borsten. 

 

We zijn uitgekomen op ronde implantaten van mentor, extra high profile. Dit mede omdat ik mij niet prettig voel bij het idee dat bij 1 op de 5 mensen een anatomisch implantaat vroeg of laat draait, ze ontkende dit niet. Daarnaast wil ik graag projectie, vandaar de extra high. Ik heb onvoldoende borstweefsel van mezelf om een implantaat voor de spier te plaatsen (dit was ook bij anatomisch het geval geweest). De borstspier zal de bovenkant van de prothese bedekken, waardoor er alsnog een mooie afloop is. Alleen wel met de vulling die ik graag boven wil. 

 

De pc adviseerde 325CC of 375CC, gezien wat ik op het forum heb gelezen heb ik voor nu gekozen voor de 375CC. Ze gaf aan dat dit het maximum ook was, ik ben erg smal van boven. Ze gaf aan dat ik met beide implantaten meer in verhouding ben met mijn heupen. Een echt peer figuur, dat zijn niet haar woorden maar de mijne. 

 

375CC klinkt voor mij wel als heel veel moet ik eerlijk toegeven, maar als ik dan de 3D scan zie denk ik ach dat kan wel. Wat me wel opvalt bij de 3D scan is de ruimte tussen mijn borsten die groot is. Toch, ook met die ruimte, vindt ik het mooier dan wat ik nu heb. De scan is ook geen 100% vergelijking met de echte situatie gaf ze aan, het geeft een schets. 

 

Zijn er meer mensen die op de 3D scan toch wat meer ruimte hadden en hoe was het na de operatie? 

 

Ik ben zo enthousiast en alles voelde zo goed, dat ik geen tweede consult ga aanvragen bij een andere kliniek. Daarnaast hebben we een operatie datum geprikt! 28Juli 2022, oftewel.... nog iets meer dan 2 maanden en dan heb ik BOOBS!!!

Dat betekent dat ik een album ga aanmaken 😏

  • Like 2
  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Leentje, wat leuk dat je ervaring zo positief was!! En super fijn dat je al gelijk een datum hebt geprikt!! 🥳 2 maandjes is echt zo voorbij. Ik heb 380 cc protheses gehad met high profile en ik had van tevoren een slappe hangende maat 75C en ik kwam uit op cupmaat 75F. 
Mag ik meekijken in je album? ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Daniekiejj Ik heb je toegevoegd, ben heel benieuwd hoe het in het echt zal worden. Ze gaf aan dat ik richting grote D, kleine E zou uitkomen. Een cup E vindt ik echt heel groot klinken 😳

Was je snel gewend aan je nieuwe boobies? En heb je ook een album waarin ik zou mogen kijken? 🤩

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er opzich wel snel aan gewend, maar ik had achteraf toch een liftje gemoeten dus na een jaar had ik grote hangborsten.. 🙃

Achteraf vond ik ze dus ook veel te groot en bh en bikini shoppen was echt een uitdaging. Ik zal je ook even toevoegen aan mijn album! Ik heb op het moment geen protheses meer, ik heb ze laten verwijderen op 4 mei en een borstlift laten doen ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je consult zo goed is gegaan, @Leentjexx. Ik ga op di 31 mei op 2e consult. Eerst was een een vrijblijvend consult, maar nu ben ik er zekerder van en wil ik serieus over de maat praten, meten, passen en een 3d simulatie doen. Bij dr van Selms in de Jan van Goyenkliniek. Super spannend allemaal!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elsa1972 Ja heel blij mee! Heb er echt zoveel zin in, kan niet wachten 🤩

 

@Ladybug87 Oeh spannend! 22 Juni dat is echt al vlug, minder dan een maand 🥰  Ik ga je toevoegen aan mijn album, leuk dat ik ook bij jou mag meekijken. Zo benieuwd hoe het allemaal gaat zijn. 
 

Algemeen;

Sinds vrijdag denk ik alleen nog maar aan boobs, ben zo happy dat die datum gepland is. Heb vrijdag avond uitgebreid met mijn mam gepraat en ze zei uiteindelijk, na ook foto’s te laten zien, ik snap dat je het laat doen. Dat was voor mij een hele fijne bevestiging dat zij hier oké mee is, ondanks dat het mijn lichaam is.

 

Vanmorgen de consulent gemaild over de protheses, ik had gehoor mentor high profile rond. Nu zat ik op de website van hun te kijken en ze hebben meerdere soorten, ik heb nu gevraagd welke ze precies bedoelen.

 

Ben ergens wel “bang” dat die 375 hp groot gaat zijn, maar Laura Zaal plaatst eigenlijk nooit hele onnatuurlijke boobs en zij gaf het advies 325 of 375 dus het zal denk ik wel goed zijn? Ze worden dual plane geplaatst. Ik las hier vaak bij twijfel voor groot gaan, maar toch voelt het wel als heel groot. Vraag me nu wel af waarom 350 niet ter sprake kwam, die tussenmaat bestaat ook 👀

Hoeveel zal die 50cc uitmaken.. wil wel echt op een D cup uitkomen zelf :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

50 cc maakt niet zoveel uit. Ben bij mijn vorige wissel van 300 naar 340 gegaan en dat verschil was eigenlijk niet te merken. Maar nu twijfel ik zelf tussen 450 en 500. Ik weet dat het bijna niks uitmaakt, maar toch... zou 500 niet te groot zijn?? 🤷‍♀️ 😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Even niet online geweest, ik merkte dat het me wat onrust gaf om alles hier te lezen. Wilde graag volledig vertrouwen hebben in mijn plastisch chirurg en haar voorbereidende informatie vooraf de operatie.

 

Maar… aanstaande donderdag is het zo ver!  Na een proces van 8 jaar, gaat het eindelijk echt helemaal gebeuren! 🤩

 

Op dit moment voel ik me wat dubbel, ik heb er lang naar uitgekeken en heb er veel zin in. Alleen vindt ik het ook spannend, nog nooit eerder onder narcose geweest en ook nog nooit geopereerd. Dom misschien, maar die infuusnaald zie ik bijna het meest tegenop…

 

Vandaag mijn medicatie alvast opgehaald, kijkend naar dat alles is het bijna niet mogelijk nog veel pijn te hebben lijkt het 😂

 

Ook nog even de laatste mail naar de kliniek gestuurd voor wat praktische informatie, zoals… wat voor soort postoperatieve bh krijg ik mee? Ik hoop op een postoperatieve bh met een voor sluiting, lijkt me makkelijker dan een achter sluiting voor mezelf…

 

In ieder geval, aanstaande donderdag om 13.00uur wordt ik verwacht!

 

@best_boobie Kan mijn topic verplaatst worden en de titel aangepast worden?

28-juli Laura Zaal Velthuiskliniek :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, Leentjexx zei:

Even niet online geweest, ik merkte dat het me wat onrust gaf om alles hier te lezen. Wilde graag volledig vertrouwen hebben in mijn plastisch chirurg en haar voorbereidende informatie vooraf de operatie.

 

Maar… aanstaande donderdag is het zo ver!  Na een proces van 8 jaar, gaat het eindelijk echt helemaal gebeuren! 🤩

 

Op dit moment voel ik me wat dubbel, ik heb er lang naar uitgekeken en heb er veel zin in. Alleen vindt ik het ook spannend, nog nooit eerder onder narcose geweest en ook nog nooit geopereerd. Dom misschien, maar die infuusnaald zie ik bijna het meest tegenop…

 

Vandaag mijn medicatie alvast opgehaald, kijkend naar dat alles is het bijna niet mogelijk nog veel pijn te hebben lijkt het 😂

 

Ook nog even de laatste mail naar de kliniek gestuurd voor wat praktische informatie, zoals… wat voor soort postoperatieve bh krijg ik mee? Ik hoop op een postoperatieve bh met een voor sluiting, lijkt me makkelijker dan een achter sluiting voor mezelf…

 

In ieder geval, aanstaande donderdag om 13.00uur wordt ik verwacht!

 

@best_boobie Kan mijn topic verplaatst worden en de titel aangepast worden?

28-juli Laura Zaal Velthuiskliniek :)

Yes! Ga je topictitel aanpassen en je verplaatsen naar de operatieverslagen.

Heel veel succes!

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update!

 

Gister was het dan eindelijk zo ver, de borstvergroting! 
 

In de ochtend merkte ik dat de spanning begon toe te nemen, gelukkig was ik niet alleen en had ik wat afleiding. Om 13.00uur moest ik in de kliniek zijn en vanaf dat moment ging het eigenlijk allemaal heel vlot. Super lieve verpleegkundigen op de afdeling, de anesthesist en plastisch chirurg kwamen ook nog langs. Hele vriendelijke sfeer en voelde me direct op mijn gemak. 
 

Toen ik bijkwam was ik erg blij en vrolijk, volgens mij heb ik naar iedereen gezwaaid 😂 Kan er zelf niet alles meer van herinneren, maar de verpleegkundige zei dat ze door mij even hebben kunnen lachen. Goed teken denk ik maar!

 

Ik heb heel snel gekeken naar me borsten en daarna kreeg ik al snel de postoperatieve bh aan, lekker wat gegeten en gedronken en daarna mocht ik terug naar huis. Alles gelukkig zonder complicaties verlopen.

 

Alleen bij thuiskomst kreeg ik wel klachten, die bh drukt echt heel erg op de wonden merk ik. Zo lang ik stil zit gaat het allemaal wel oké, maar bij de kleinste bewegingen doet het me zeer. Daarnaast is het allemaal erg gezwollen en drukkend. Niemand mag eraan komen, heb zelf de bh ook nog niet weer af gedaan. De sluiting van deze bij zit op de rug, dus denk eraan om toch ook zelf nog een andere bij te kopen. Heb ook het gevoel dat deze wat groot is, bij mijn rechter borst plooit de bh door niet genoeg vulling. In de kliniek zeiden ze dat dit geen kwaad kon, maar het ziet er toch wat vreemd uit. 
 

@Jemapelle Qua medicatie heb ik; 

- 4x daags 2 paracetamol 

- 2x daags naproxen 

- 2x daags oxycodon

- 1x daag omeprazol 

De oxycodon alleen wanneer de pijn niet te doen is, heb op dit moment het nog niet ingenomen. Het is eigenlijk maar rommel, dus probeer het te voorkomen. 
 

Afgelopen nacht in totaal 5 uurtjes geslapen, met extra kussen. Het was geen top nacht, ook al last van me rug aan het krijgen maar hey we moeten er iets voor over hebben! Morgen ga ik zonder de bh is kijken hoe het eruit ziet :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.