Ga naar inhoud

Down door borstvergroting


Aanbevolen berichten

Beste forumdames,

 

Ik zit al dagenlang te dubben of ik mijn verhaal opschrijf, maar ik trek nu toch maar de stoute schoenen aan. Ik kan me voorstellen dat mijn bevindingen al tig keer zijn beschreven door anderen en dat sommige lezers misschien denken dat het een beetje gezeur is, maar ik moet gewoon even van mij afschrijven.
Ik ben 51 jaar en heb in augustus een borstvergroting laten uitvoeren. Mijn derde. De eerste was op 27-jarige leeftijd (zoutwater) na de geboorte van mijn zoon. De tweede was 8 jaar later op mijn 35e na de geboorte van mijn dochter. Mijn borsten waren groter geworden tijdens de zwangerschap en daarna zag het er allemaal niet al te best uit. Ik heb toen anatomische prothesen gekregen (285  en 300) met cohesieve gel. Dat zag er allemaal prima uit. Ik heb ze zestien jaar met veel plezier gehad tot ik afgelopen voorjaar las dat de gebruikte prothesen op de lijst met verboden prothesen stonden! Ik wilde ze daarom niet langer in mijn lichaam hebben. Ik heb een afspraak gemaakt bij een pc van de Boerhaave kliniek voor verwijdering en plaatsing van nieuwe.
Het klonk allemaal heel goed. Ik gaf aan dat ik vollere borsten wilde hebben (door mijn leeftijd waren ze wel wat gaan hangen), maar geen Dolly Parton-uitstraling. De chirurg twijfelde tussen 350 en 370 en besloot uiteindelijk tot 350 in beide borsten. Mentor xtr moderate plus, plaatsing voor de borstspier wat ik daarvoor ook had. Het was maandag en omdat er iemand uitviel, kon ik die donderdag al terecht.

De operatie verliep prima en ik voelde me goed. De zesde nacht na de operatie werd ik echter met stekende pijn midden in de nacht wakker. Een van mijn borsten was enorm opgezet en "omhoog" getrokken. Meteen de volgende dag naar de kliniek gegaan waar ik toch al een afspraak had (weekcontrole). De arts die mij zag vertrouwde het niet en sprak direct van een nabloeding. Heel uitzonderlijk na zes dagen maar wel mogelijk. Hij haalde er een andere plastisch chirurg bij. Ook zij bevestigde dat het om een nabloeding ging. De chirurg die mij had geopereerd moest beslissen wat er ging gebeuren.  Ik werd door een verpleegster naar hem toegebracht. Hij wuifde het idee van een nabloeding meteen weg. Dit hoorde erbij, zei hij. Ik moest de komende dagen alleen maar gaan liggen en hij ging er niets aan doen. Met veel pijn weer in de auto naar huis. Met moeite de dag doorgekomen. s Nachts werd het extreem. De pijn was echt niet te harden, ik was helemaal bont en blauw tot aan de rand van mijn onderbroek en opgezwollen tot aan mijn sleutelbeen. Half vier s nacht gebeld en meteen om zeven uur gekomen. Op bed gelegd door een verpleegster. Zonder dat ik toen nog door een arts was gezien, kwam een mederwerker al vertellen dat ik meteen geopereerd moest worden. Vlak daarna kwam de anesthesist en een plastisch chirurg. Zeer lieve vrouw die mij uitgebreid vertelde wat ze ging doen. Ook de plastisch chirurgen van de vorige dag kwamen notabene aan mijn bed omdat ze zich zorgen maakten. Blijkbaar ging dit achter de schermen de ronde.

Ik ben geopereerd en eerlijk is eerlijk: iedereen was superlief. Van chirurg tot OK-assistent. PC die mij nu had geopereerd vertelde dat het heftig was en de bloeding nog steeds gaande was toen ik open lag. De operatie was dus echt hoogstnoodzakelijk. Ik moest een nacht blijven. Mijn oorspronkelijke arts, die naar ik hoorde aanwezig was voor andere operaties, is nooit naar mij toegekomen in die periode. Bizar.

De volgende dag naar huis. Daar duurde het herstel veel langer dan ik dacht. Al mijn energie was weg en ik had erg veel pijn. Mede doordat ik bont en blauw was. Uiteindelijk voelde ik me na twee weken langzaam weer de oude worden.
Ik ben nu vijf weken verder van mijn eerste operatie en vier weken van mijn tweede operatie en ik voel me down. Niet alleen door de nalatige reactie op de nabloeding, daar heb ik me wel overheen gezet, maar omdat ik nu borsten heb die praktisch hetzelfde zijn als ik had. Ze zijn niet voller of groter. En een van de borsten (de nabloedborst noem ik hem maar) heeft rimpelvorming aan de zijkant en lichtjes aan de bovenkant wat goed voelbaar is en licht zichtbaar. Ik zeg niet dat je meteen hard wegrent als je het ziet, maar je ziet het wel en daar baal ik van. Ik zou bijvoorbeeld niet zo in een sauna durven lopen. Ik lees hier op het forum dat ik er verder niets mee kan. Dat dit nu eenmaal kan gebeuren. Zoals ik het nu zie, moet ik dus de komende jaren sparen om, als ik genoeg heb gespaard, ergens anders voor een vierde keer onder het mes te gaan. En daar voel ik me echt enorm down onder...
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lucy2015, ik heb pas in november mijn 3-maandscontrole. Ik ga  het dan zeker ter sprake brengen.  Ik heb hier op het forum echter al verschillende keren verhalen van vrouwen gelezen die ook rimpelvorming hebben gehad redelijk kort na de BV (onder andere bij mijn pc) en die er niet verder aan geholpen zijn omdat dit nu eenmaal een van de mogelijke consequenties is. Dit is mij echter van tevoren helemaal niet verteld. Ik had ook geen rimpelvorming bij de protheses van mijn vorige BV die ik 16 jaar lang heb gehad. Dus ik baal er echt enorm van. Ik ben van nature een optimist, maar het lukt me niet dit nu rooskleurig in te zien. Ik hoop dat het de komende maanden nog gaat veranderen, maar eigenlijk geloof ik daar niet in...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Angelique3wat een verhaal!! Ik zou niet wachten tot de controle en het nu meteen bespreekbaar maken. En ook de pc’s erin betrekken die beiden aan hadden gegeven dat het om een nabloeding ging. En doe alles schriftelijk zodat je bewijs hebt. En ik zou zeker je oorspronkelijke arts ook aanspreken op nalatigheid en door laten schemeren dat je erover nadenkt een klacht bij de IGJ neer te leggen en officieel een klacht bijneem kliniek indienen. Mogelijk is rimpelvorming ontstaat door het stoppen van de nabloeding, er is toch weer enorm in je borst gewroet, je andere borst heeft het immers niet. Laat ze maar als compensatie mbv lipofilling de rimpels wegwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Angelique3

Jeetje wat een verhaal Angelique😔. Heb zelf nog geen ervaring etc dus kan je helaas geen tips geven. Wil je wel een dik compliment geven dat je dit toch deelt met ons ondanks je twijfels. Dit is jouw gevoel erbij en dat mag je zeker uiten!!! Hoop echt dat er een oplossing komt waar jij je goed bij voelt. Sterkte met alles❤

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jenster Bedankt voor je meedenken! Dat stel ik heel erg op prijs. Ik heb inderdaad besloten om het een en ander op papier te zetten. Bij de tweede controle, een week na de tweede operatie, kwam ik wederom bij de arts die als eerste had gezegd dat ik een nabloeding had. Hij raadde mij ook al aan om de gebeurtenis schriftelijk kenbaar te maken aan de kliniek. Door jouw aanvulling heb ik nu besloten dat ook te gaan doen. Dit weekend gaat de brief eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Angelique3 zei:

@Jenster Bedankt voor je meedenken! Dat stel ik heel erg op prijs. Ik heb inderdaad besloten om het een en ander op papier te zetten. Bij de tweede controle, een week na de tweede operatie, kwam ik wederom bij de arts die als eerste had gezegd dat ik een nabloeding had. Hij raadde mij ook al aan om de gebeurtenis schriftelijk kenbaar te maken aan de kliniek. Door jouw aanvulling heb ik nu besloten dat ook te gaan doen. Dit weekend gaat de brief eruit.

Goed zo! En spreek gelijk die controlearts er óók op aan dat hij geen stappen heeft ondernomen! Uiteindelijk heeft hij je óók met een nabloeding door laten lopen!

Je hebt meer rechten dan je denkt hoor! Ook al heb je het eea ondertekend. Er is veel misgegaan, daar mag je hen op aanspreken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Angelique3Ik zie wat je bedoelt, en je hebt gelijk dat je hierover in gesprek gaat.... zeker omdat het qua zorg niet is gelopen zoals het hoort. Ondanks dat vind ik het toch mooie borsten. Ze zien er heel natuurlijk uit en daar hou ik zelf wel van. Goed dat je op papier gaat zetten wat er gebeurd is en ik duim voor je dat de kliniek je helpt om toch de borsten te krijgen die je voor ogen had. Hou je ons op de hoogte?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.