Ga naar inhoud

Een beetje spijt.


Aanbevolen berichten

12 uur geleden, Nimbo zei:

 Ik weet dat ik met dit gepieker geen moment rust in mijn hoofd zal vinden. Vanmorgen werd ik met een heel rot gevoel wakker, het idee dat ze al heel snel al kunnen zweten enzo maakt me zo onrustig. Dit gevoel is vanaf dag 1 alleen maar toegenomen. Vandaag heb ik tientallen verhalen gelezen hier en op een andere forum, ik vind het aantal van de vrouwen die voor een explantatie gaan opmerkelijk veel. Ik had hier nooit aan moeten beginnen. 

@NimboWat akelig voor je dat je je zo voelt. De groep vrouwen die voor explantatie gaat is klein, maar is wel heel actief op internet. De vrouwen die gewoon blij zijn met hun nieuwe borsten zijn er niet zo mee bezig, dus die hoor je niet. Misschien een tipje: Kijk ook eens bij de Facebook groep Breast Explant Regret. Dit is een groep vrouwen die na gezondheidsproblemen of na "enge verhalen" te hebben gelezen besloten om hun borstprothesen te laten verwijderen en er daarna veel spijt van hadden. Ze kwamen erachter dat hun gezondheidsklachten niets te maken hadden met hun implantaten. Na veel geld uitgegeven te hebben, zitten zij nu met borsten waar ze niet blij mee zijn. Een flink deel van hen heeft daarna toch opnieuw borstimplantaten laten plaatsen, maar ze hebben ondertussen veel geld verloren en hun borsten zijn minder mooi dan ze hadden kunnen zijn door onnodige "enbloc" prothese verwijdering, onnodige borstlift etc. 

 

Wat betreft kosten voor explantatie, dat verschilt per kliniek. Er zijn best grote prijsverschillen.

Op dit moment ben je pas zo kort geleden geopereerd dat je nog helemaal geen kapsel gevormd hebt (dat zou dus ook nog niet verwijderd hoeven worden). Als je langer wacht dan hangt het van de mening van de pc af of het wel of niet verwijderd wordt. Bij kapselverwijdering wordt er een grotere wond gemaakt, met meer risico op bloedverlies e.d. En heb je implantaten voor of achter de spier? Als ze achter de spier of dual plane zitten kan het nodig zijn om de borstspieren te repareren bij explantatie.

 

Als je trouwens lipofilling overweegt als 'natuurlijk' alternatief dan zou ik daar voorzichtig mee zijn. Na lipofilling ontstaan in de jaren daarna vaak afwijkingen op mammografie (zoals oliecysten, kalkspatjes en vetnecrose) en het resultaat is veel minder voorspelbaar en niet omkeerbaar (!). Borstimplantaten zijn wat dat betreft een stuk veiliger. 

 

Ik hoop dat je rust in je hoofd kunt vinden. Je klinkt heel vast besloten om ze te verwijderen. Het is altijd belangrijk om de keuze te maken waar je jezelf het beste bij voelt, maar het is best zonde om je implantaten te laten verwijderen omdat je -naar mijn mening- onnodig bang gemaakt bent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jensterbedankt 🙏🏻
 

@Lucy2015ik denk dat ik van explantatie niet zoveel spijt zal hebben als dat ik nu heb. Ik kan zo in woorden niet uitdrukken hoe ellendig en ongelukkig ik me voel. Natuurlijk had ik mezelf dit liever bespaard maar ik kan niet tegen mijn gedachtengang op momenteel. Ik weet dat ik er misschien nooit last van ga krijgen, maar ik weet ook niet wat die siliconen gaan veroorzaken in mijn lijf. Ik zal me weer onwijs gelukkig voelen als ze eruit zijn. 
 

ik overweeg ook geen lipofilling. Ik wil weer mezelf zijn en leren daar tevreden mee te zijn. Never nooit meer zal ik wat aan mezelf veranderen, daar ben ik nu wel heel erg over uit. Vanmorgen zijn mijn man ook dat ik gewoon misschien hooguit een jaar moet aankijken, maar dat gaat niet gebeuren. Ik ga maandag beginnen te bellen naar een aantal klinieken zodat ik zo snel mogelijk ergens een plekje kan vinden. 
 

wat betreft de inkapseling, ik dacht dat ik had begrepen dat je in de eerste 6 weken al kapsels aanmaakt. Ik vind het heel gerustellend dat je zegt dat ik nu nog geen kapsel heb gevormd, kan ik hier zeker van uit gaan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Nimbo zei:

wat betreft de inkapseling, ik dacht dat ik had begrepen dat je in de eerste 6 weken al kapsels aanmaakt. Ik vind het heel gerustellend dat je zegt dat ik nu nog geen kapsel heb gevormd, kan ik hier zeker van uit gaan? 

@NimboJe bent vandaag 9 dagen p.o., toch? Het kapsel begint zich binnen enkele dagen te vormen, maar het duurt een aantal weken voordat het een membraan is...  het is daarna overigens echt nog maar een heel dun en zacht vliesje, vergelijkbaar in dikte met huishoudfolie. Het kapsel blijft normaal 3 tot 6 maanden in ontwikkeling. Het lichaam kan zo'n dun vliesje dat achterblijft zelf afbreken en vaak komt een deel ook al vanzelf mee wanneer de implantaten verwijderd worden. Dus het hoeft na zo'n korte tijd meestal niet apart verwijderd te worden. Maar stel deze vragen vooral aan de pc's die je benadert. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze duidelijke uitleg @Lucy2015. Klinkt eigenlijk super positief en ik hoop dan maar dat ik ook zoveel geluk heb bij de explantatie. Deze vraag zal ik uiteraard ook aan de pc stellen. Ik maak alvast een lijstje zodat ik niet ineens dichtklap als ik daar zit. Ik snap echt niet waar ik aan begonnen ben, hoe ik hierheen verzeild ben geraakt terwijl ik altijd dacht ik zo verstandig ben.
 

Ik vraag me ook heel erg af of littekenweefsel van buitenaf voelbaar zal zijn als ik mijn eigen borsten weer terug heb? Dus niet de littekens onder de borstplooi maar echt de inwendige. Ik heb ze dual plane gekregen, hoe zit het met de spieren erna? Worden ze weer vastgehecht? 
 

Sorry dat ik je overval met mijn vragen, maar uiteraard kan ik niet wachten om dede antwoorden van de pc te krijgen, ik wil alvast zoveel mogelijk informatie opdoen. Wat ik overigens eerder had moeten doen maar goed, voor toen dacht ik dat ik genoeg had opgezocht/gevraagd tijdens het consult. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zo zeer op zoek was naar negatieve verhalen, misschien stak ik mijn hoofd in het zand omdat ik ze gewoon heel graag wou en dacht dat dat het enige was wat ik miste. Zo jammer…

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai meid,

 

ik heb je verhaal gelezen en wil toch eea met je delen. ik begrijp je als geen ander, ik werd wakker na de operatie en eerste wat ik dacht...wat heb ik in godsnaam gedaan? de verpleegster haalde een spiegel en ik wilde ze niet zien...thuis ook niet. zoveel pijn en ellende gehad, veel huilen en enorme spijt. de angst sloeg enorm toe en ook ik zat op realself en vroeg aan best boobie wanneer het veilig was om ze eruit te halen etc etc. schuldgevoel naar je kinderen toe...hoe heb ik dit als moeder zijnde kunnen doen want stel dat....Mijn operatie was op 20 nov 2020...en ik heb de boobies nog steeds. is mijn angst weg? niet helemaal maar wel stukken minder. ben ik er blij mee? ja ik ben er best blij mee maar weet wel dat zelfvertrouwen van binnenuit komt. ik heb mijzelf ook een jaar gegeven en over een paar maanden ben ik precies een jaar po en ik laat ze zitten. Maar op het moment dat ik rare klachten krijg dan gaan ze eruit....dat weet ik wel. ik wens je heel veel succes en sterkte toe....wat je ook besluit om te doen want het is jouw lichaam. mocht je willen praten dan mag je me altijd een berichtje sturen.

liefs, Lara

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.