Ga naar inhoud

Soort prothese / Angst


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!😃

 

Volgende week is het zo ver! Mijn operatie zal dan zijn, het voelt voor mij allemaal erg onwerkelijk.

Nu het dichterbij komt slaat bij mij de paniek toe. Ik ontdek steeds meer dat ik een persoon ben die graag de controle heeft, voor al als het echt over mijn eigen lichaam/gezondheid gaat. Zo besef ik mij ook dat ik erg onvoorbereid begon aan dit hele proces, van consult tot aan operatie. Mijn PC is al die tijd erg kundig geweest. 
Waar ik het moeilijk mee heb is dat ik weinig specifieke informatie van het consult kan terugvinden, denk aan de metingen (tijdens het afmeten van mijn borsten), mijn type prothesen en het aantal cc. Wel heb ik een elektronisch patiëntendossier waar ik alle informatie over het verloop en voorbereiding voor de operatie kan vinden. En mijn gemaakte afspraken met bijbehorende mails etc.

 

Na mijn eerste consult heb ik de kliniek gebeld en om de informatie van mijn soort protheses en aantal cc gevraagd. Mij werd toen doorgegeven Mentor CPG 331 256cc, anatomisch en voor de spier wist ik wel. Ik heb dit thuis gelijk opgeschreven. Mijn fout was dat ik ook geen aantekeningen heb gemaakt tijdens mijn consult en mezelf niet goed had voorbereid. Maar wat betekent eigenlijk de CPG? Ik kan dit nergens op internet vinden.

Nu ik wat langer op het forum ben zie ik ook dat veel mensen schrijven over een prothese met een verschillend profiel, variërend van laag profiel tot zeer hoog profiel. Ik heb geen idee wat voor profiel ik ga krijgen.. En op basis waarvan de keuze voor mijn profiel gemaakt is. Ook heb ik meerdere voorbeelden van mijn PC bekeken en ik vind zijn werk erg mooi! Het valt mij op dat onder zijn werk de afmetingen per client vermeld staan, ik ben zo benieuwd wat mijn afmetingen zijn. Ik heb daarom weer naar de kliniek gebeld en ben vriendelijk geholpen. Ze hebben een telefonisch consult voor mij aangevraagd met de PC. Ik kan dus elk moment gebeld worden en wacht rustig af.

 

Al deze vragen maken mij zo gespannen, waarom wist ik dit niet van te voren? En hoe had ik mij hier beter op kunnen voorbereiden? Ik moet dit echt even van mij afschrijven om mijn verhaal te doen, en hoop het zo beter te kunnen loslaten zodat ik er ook van kan genieten. Misschien dat jullie me ook kunnen vertellen wat 'CPG' betekent? En wat jullie ervaringen zijn met soorten profielen. 

 

De operatie komt gewoon erg dichtbij en ik denk dat het momenteel even alle spanning bij elkaar is waarom ik me zo naar voel😬

 

Groetjess

 

Positieve ervaringen/tips zijn altijd welkom!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi. Welkom hier. Ik gok door wat je schrijft dat je bij Boerhaave wordt geopereerd en dan dr Vd weij?

https://www.mentorimplants.fi/files/mentor_tuotekatalogi_2016.pdf
hier kan je lezen hoe de maten van jouw protheses zijn. 
En in dit schema zie je de verschillen tussen de 9 anatomische cpg Mentor protheses. 331 heeft een lage projectie, dus is niet zo dik, maar juist wat langer.

Als je belt met Boerhaave dan zetten ze je tekening met afmetingen in je online omgeving.  
Heel veel succes en denk dat iedereen gespannen is vlak voor de operatie. X

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

@Noor45 Hi, sorry hoor voor de late reactie. Ik zie nu pas dat ik niet eens gereageerd heb!

Ik wil je in ieder geval wel nog laten weten dat ik erg veel heb gehad aan je reacties en de extra informatie me gerust gesteld heeft. Dit was precies de duidelijkheid die ik op dat moment nodig had😊

Dankjewel!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.