Ga naar inhoud

Wondvocht & Pijn in rugspier


Yvon90

Aanbevolen berichten

Hooi allemaal..

 

Ik ben 10 dagen geleden voor een borstvergroting geweest. 280cc dual plane, in de Velthuiskliniek bij Dr van Leeuwen.


Ik voelde mij de eerste dagen heel goed, vanaf dag 4 werd erg pijnlijk en is niet meer afgenomen. Veel spierpijn in mijn rug en voelde me slecht.

 

Tijdens de controle afspraak zag ze dat de linker borst iets groter is en een beetje rood bij het litteken. Ze heeft voorzichtig het pleistertje op de hechtingen eraf gehaald om het te controleren. Op dat moment halverwege, spoot er met een bloedgang heel veel bloed/wondvocht uit. Dit was erg schrikken.. daarom voelde ik me dus zo slecht!

 

Ik moet het nu open laten zodat het wondvocht wat er nog zit uit kan lopen. Ik heb alleen het idee dat het nu meer dicht aan het genezen is en ik steeds het steriel doekje wat ervoor zit en er dus aan vast plakt, het weer open trek steeds.. heeft iemand hier ook een soort gelijke ervaring mee? Ik heb ook antibiotica gekregen voor 7 dagen. Deze werkt nog niet dus ik zit nu met een kloppende borst en verhoging de dagen af te tellen tot de antibiotica gaat aanslaan.

 

Daarnaast heb ik nog veeel meer pijn aan mijn rug. De spier (ook links) naast/onder mijn schouderblad is zo pijnlijk, dat ik er niet van kan slapen, ademhalen doet zeer en bewegen. Deze pijn is nog erger als dat beetje wondvocht.

Ik snap niet of het komt door een verkeerde houding of spanning, of dat het vocht uit de borst ook naar de oksels en op andere plekken is gaan zitten. Ik heb het idee dat er iets tegen die spier zit aan te drukken..

Herkent iemand dit? Zo ja, hoe is dit toen verholpen en hoelang heb je last gehad hiervan?

 

Ik vind het zo bizar om dit verschil te merken met de rechter borst is letterlijk niks loos, vanaf begin af aan geen pijn en geen last. Nu staan de borsten dus ook allebei anders. De linker is nog gezwollen en de rechter is al geslonken en gezakt.

 

Ik hoop dat er hier mensen zijn die me meer kunnen vertellen, word er zo onzeker van en krijg bijna spijt dat ik het heb laten doen en heb zitten snijden in een gezond lichaam.

 

Alvast heel erg bedankt voor het lezen en reageren. Liefs

 

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat vervelend voor je! Helaas kan ik je er niet bij helpen. Ik heb zelf bijna 12 weken geleden een bv gehad. En had de eerste 3 weken ook ontzettend last van mijn rug. 

Als je het echt niet vertrouwd dan gewoon contact opnemen met de kliniek. Ze zijn er als het goed is ook voor goede nazorg. Beter een keer teveel bellen dan te weinig en dat de infectie erger wordt. En anders je huisarts even  contacten. 
 

Hopelijk is er iemand op dit forum die je wel kan helpen. sterkte 🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst wat een mooi resultaat! 
Ik herken je pijn door wondvocht al was het bij mij niet ontstoken.  Toch 5,5 last van gehad. En ook 2x dat het door het litteken kwam. En verschil in grootte omdat ik ook vooral aan 1 kant vocht vast hield. Bij mij is het helemaal goed gekomen en ben super blij nu na 3 maanden. Qua grootte heel vergelijkbaar met jou. X 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-7-2021 om 10:13, Von5385 zei:

Jeetje wat vervelend voor je! Helaas kan ik je er niet bij helpen. Ik heb zelf bijna 12 weken geleden een bv gehad. En had de eerste 3 weken ook ontzettend last van mijn rug. 

Als je het echt niet vertrouwd dan gewoon contact opnemen met de kliniek. Ze zijn er als het goed is ook voor goede nazorg. Beter een keer teveel bellen dan te weinig en dat de infectie erger wordt. En anders je huisarts even  contacten. 
 

Hopelijk is er iemand op dit forum die je wel kan helpen. sterkte 🍀

Hoe heb jij het ervaren die 6 weken? Vond je dat gemiddeld of heb je er langer of korter over gedaan met het herstel.

 

Ik denk dat ik ook erg verkrampt heb geleefd en angstig was waardoor het erger werd in mijn rug.

Vannochtend gezien door de pc, maar ziet er goed uit. Nog een antibiotica erbij gekregen om op safe te gaan. Liefs 💋

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, Noor45 zei:

Allereerst wat een mooi resultaat! 
Ik herken je pijn door wondvocht al was het bij mij niet ontstoken.  Toch 5,5 last van gehad. En ook 2x dat het door het litteken kwam. En verschil in grootte omdat ik ook vooral aan 1 kant vocht vast hield. Bij mij is het helemaal goed gekomen en ben super blij nu na 3 maanden. Qua grootte heel vergelijkbaar met jou. X 

Wat vervelend zeg dat jij het ook hebt ervaren. 
Hoe is het bij jou goed gekomen? Vanzelf of heb je ook antibiotica gekregen voor het wondvocht, bij mij was het dus zo veel dat mijn lijf het zelf niet kon afvoeren. Oh spannend zeg! Kan niet wachten tot ik pijn vrij ben en weer kan genieten van mijn kleine kindjes.

Je moet er wat voor over hebben 🤷🏽‍♀️😩🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Noor45 zei:

Ik ben trouwens naar een osteopaat geweest na 3 weken omdat ik ook erg veel rugpijn had tussen m'n schouderbladen. Die heeft het wel met hele zachte bewegingen los kunnen krijgen. Maar ik weet niet of dat bij jou ook kan helpen.

Bedankt voor de tip dat is geen slecht idee! Ik zal het ook overwegen als het hersteld is! Dankje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn herstel is eerlijk gezegd heel goed verlopen. Ik heb enorm rustig aan gedaan want was bang voor complicaties. (Dus niet zwaar tillen, auto rijden pas na 2 weken , armen biven mijn schouders na 6 weken) Maar pijn in/aan mijn borsten had ik niet. Mijn rug wel. 
 

Ik kon na 10 dagen eigenlijk al zeggen dat ik geen pijn meer had. ☺️
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn herstel was pijnlijk tot 5,5 week. Achteraf volledig door het vocht links. Rechts had ik veel eerder geen last van en die zakte ook sneller. Ik heb niks getild 6 weken lang en ook m'n armen niet gestrekt boven m'n hoofd. Het is lastig omdat jij kleine kinderen hebt maar toch proberen vol te houden, dat bevorderd je herstel op lange termijn. Ik mocht omdat het langzaam herstelde ook pas na 4 weken weer auto rijden. Ik vond het pittig die eerste weken, maar er nu op terugkijkend ben ik het wel weer snel vergeten en ben ik nu juist erg blij. x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk nu ook na 2,5 week dat het steeds beter gaat. De antibiotica slaat aan en het wondje gaat bijna dicht.

Ik doe ook nog rustig aan, vind het ook belangrijk! Ik had het wel een beetje onderschat denk ik, of het komt door die infectie maar best nog een hele kluif zo het herstel..

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.