Ga naar inhoud

James1990 : 29 juni 2021 : Dr. Koopmann : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hi meiden, mijn naam is James en ik ben 31 jaar. Op 29 Juni ben ik geopereerd door dr Koopmann bij Bergman Clinics. In Maart heb ik mijn eerste consult gehad en was eigenlijk direct overtuigd dat dit was wat ik al jaren wilde. Ik heb gekozen voor 300cc Mentor proteses high profile - dual plane geplaatst.  Ik kom van een kleine A cup. De intentie was een normale vrouwelijke borst en geen dik gevulde BH’s meer om de boel te verdoezelen. 
 

Op 29 juni was het zover. Ik mocht me om 10 over 7 melden in Hilversum. Samen met mijn partner had ik een hotel geboekt zodat we de dag toch nog enigszins rustig konden starten. Alles ging vrij snel en om half 8 ging ik al naar boven. Infuusje geprikt, dr Koopmann kwam aftekenen en nog geen 10 minuten later lag ik al op de operatiezaal. De operatie is soepel verlopen en rond 9 uur werd ik alweer wakker en kreeg ik een raketje. Ik kon even snel naar mijn borsten spieken en toen werd eigenlijk al vrij snel de sportbh aangedaan. De pijn was erg goed te doen. Uiteraard voelde ik wel dat er wat gebeurd was maar ik omschrijf het meer als een drukkend / ongemakkelijk gevoel. Eenmaal op de kamer wat gegeten en om 12:00 kwam dr Koopmann even kijken en gaf aan dat alles goed was verlopen. Hij wilde wel dat ik de eerste week een borstband zou dragen. Prima ! Om 13:00 zat ik in de auto onderweg naar huis. 
 

De week die volgde vond ik ook super goed te doen kwa pijn. Ik schrok wel echt de dag na de operatie van mijn borsten. Woow die zijn aanwezig en vierkant. Maar dit zag je wel echt met de dag beter worden. De eerste week heb ik nog wel dagelijks 6 paracetamol genomen. Alleen het slapen vond ik verschrikkelijk. Ik ben een echte buikslaper en heb de eerste week half zittend “geprobeerd” te slapen. En dan het snachts proberen omhoog te komen kon echt flinke pijnscheuten geven in de borstspier. 
 

8 dagen na de operatie mocht ik op controle komen bij dr Koopmann. Alles zag er netjes uit maar hij wilde wel dat ik de borstband 2 weken langer zou dragen omdat de prothese aan de rechterzijden wat hoger zit als de linkerzijden. En inderdaad dit was mij ook opgevallen. Ook viel me op dat aan die rechterzijden mijn tepel wat lager zit dan aan de linkerzijden. Hij gaf ook aan dat ik de borstband wat te strak had en deze echt niet te strak mag dragen. Persoonlijk vond ik het wel meevallen hoe strak hij zat. 
 

Ondertussen ben ik bijna 2 weken verder. De borstband draag ik nog steeds 24 uur per dag. Overdag met sportbh en snachts zonder sportbh. Helaas zie ik nog steeds duidelijk dat de rechter prothese hoger zit en ook de rechtertepel lager staat. De rechterborst oogt vanaf de zijkant ook wat vierkanter helaas. Elke dag hoop ik te zien dat er verandering in zit maar helaas tot nu toe niet. Komende donderdag moet ik weer op controle en verwacht ik dat ik de borstband nog langer zal moeten dragen. 
 

Persoonlijk vind ik dit vervelender dan de ‘pijn’. De onzekerheid die je voelt als je voor de spiegel staat en de angst dat dit zo blijft. Ik ben nu 20 dagen PO. Enerzijds ben ik zo blij dat ik eindelijk borsten heb. Anderzijds ben ik nu onzeker over scheve tepels 🙈.  Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe jullie dit hebben ervaren.?.?

 

Liefs,

James

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Welkom James! 
 

gefeliciteerd met je boobs 😊 

Jammer dat de ene borst nog eigenwijs is en niet meezakt! 
Ik ben geen expert maar ik weet wel dat het vaker zo is dat de borsten niet gelijk opgaan met het zakken

heb je foto’s gemaakt om te kunnen vergelijken? 
 

helaas moeten we heel veel geduld hebben na de operatie en kan het echt weken duren voor het ergens op begint te lijken 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jamesgefeliciteerd met je nieuwe boobs! Helaas nog geen ervaringsdeskundige. Ik word 2/8 bij Bergman geopereerd. Ik lees wel vaker dat borsten niet tegelijkertijd zakken, ik kan me je onzekerheid goed voorstellen. Ik hoop dat de arts je donderdag wat meer duidelijkheid kan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, James1990 zei:

@Frukje thanks ! Helaas geen foto’s gemaakt. Maar zie echt nog geen verschil met 2 weken geleden. Donderdag maar even afwachten. 
 

@boob1234 spannend ! Door welke pc word je geopereerd? Ben je gespannen? 

Door Dr. Verduijn. Nog niet gespannen, maar wie weet gaat dat nog komen 😁
 

Hoe gaat het fysiek met je? Heb je nog pijn of kun je alles wel weer zo’n beetje doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@boob1234 gelukkig geen spanning. Moet zeggen dat ik ook echt geen last van spanning heb gehad.

 

Fysiek gaat het super goed. Eigenlijk heel weinig last gehad vanaf het begin. Je pijnstilling goed slikken en dan is het echt goed te doen. Het slapen vond ik het vervelendst en nog steeds is dat nog niet helemaal zoals ik graag zou willen. Het voelt allemaal nog wat onwennig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@boob1234 dr Koopmann was op vakantie en had nu dr Tieleman. Hij vond het er netjes uitzien. Hij zag wel dat de ene prothese inderdaad nog wat hoger zat dus de band nog 1 weekje extra dragen. Na 4 weken schijnt het weinig effect meer te hebben omdat het kapsel dan al gevormd is. Gister was ik 4 weken PO. Wel kunnen de protheses nog wat zakken in de loop van de komende weken dus we wachten het gewoon even af. Eind september heb ik mijn eindcontrole en deze zal wel bij dr Koopmann zijn. 
 

Gister belde de consulente nog hoe het gaat en hoe ik alles heb ervaren. Ik heb ook aan haar aangegeven dat het me toch wel wat onzeker maakt allemaal. Ze begreep me volkomen en als ik tussentijds toch nog wil komen om te laten kijken kan ik altijd bellen. Wat dat betreft is het allemaal super netjes geregeld. 
 

Voor nu probeer ik geduldig te zijn. Als ik met kleding in de spiegel kijk of met bikini’s passen dan vind ik ze echt super mooi. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poe, geduld is wel het sleutelwoord he? Lastig hoor. Hopelijk doet de band nog iets en gaat het zakken. Fijn idee dat je nog een keer langs kunt komen als je er niet gerust op bent. Tot die tijd maar veel in bikini lopen en in de spiegel kijken 😊

 

Nog geen zenuwen, ik denk dat die komen op het moment dat ik de drempel van de kliniek over stap. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.