Ga naar inhoud

Bente : 15 juli 2011 : Dr, Koeijers : Contourkliniek : Bussum


Aanbevolen berichten

Hoi meiden,

Ik ben Bente, 24 jaar, en ik lees al een tijdje mee op dit forum (ik vond het daarom nu weleens tijd om ook een topic te starten ;)). Ik denk al jaren na over een borstvergroting en 15 juli gaat het dan ook echt gebeuren! Whiihoe!!

Ik ben een aantal weken geleden op consult geweest in de Contourkliniek in Bussum en ik had daar direct een goed gevoel bij de consulente (tevens eigenaresse van de kliniek). Ook heb ik de PC Dr. Koeijers gesproken. Hij heeft alles opgemeten en samen zijn we tot het besluit gekomen om drie verschillende prothesen te bestellen: Natrelle 410, 255cc, 290cc en 335cc. Het worden dus anatomische prothesen en ze worden achter de spier geplaatst. Tijdens de operatie zal de PC bekijken welke maat het best bij mij past. Zoals ik bij zoveel meiden lees, heb ik ook enorme twijfels over het aantal cc's. Ik heb nu maat 75AA en ik wil graag naar een C-cup. Ik heb een smal bovenlijf en redelijk "volle" billen, dus ik voel me een beetje uit verhouding. Ik wil echt niet te groot uitkomen, want ik ben niet zo groot (1.70 m en 57kg.) Heeft iemand ervaring met deze wens en het aantal cc's?

Inmiddels heb ik alle papieren thuisgestuurd gekregen. Daarin wordt alles nog een keer heel duidelijk uitgelegd. Ook heb ik er drie recepten met allerlei medicijnen bij gekregen (o.a. een middel tegen zwelling en blauwe plekken, absorberend verband, een middel tegen trombose, een rustgevend middel, een middel tegen misselijkheid en VEEL pijnstilling). Een vriendin van mij is apotheker en zij zei al dat alles vergoed wordt dus dat ik alles gewoon moet halen bij de apotheek en dan kan ik later bepalen wat ik wel en niet wil gebruiken. Hebben jullie dit ook gekregen?

De reden dat ik pas op 15 juli wordt geopereerd, is dat ik in het basisonderwijs werk en daardoor niet zomaar een paar weken thuis kan blijven. Ik heb de operatie dus in de zomervakantie gepland zodat ik 6 weken de tijd heb om te herstellen.

Nou, ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is zo.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Liefs van Bente

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi bente je bent natuurlijk wel slank maar neem de 335 maar dan heb je een mooie volle c geloof me je zult blij zijn dat je de grootste nam zoals velen hier op het forum gana voor de 2e o 3e keer puur omdat te bang waren voor het aantal cc's het is een minimaal verschil 290 of 335 is maar 45 gram neem maar eens 45 gram gehakt in je hand geloof me het is niets.. dus go for it!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zeg dit ook omdat achter de spier en anatomisch een stuk van je cc's wegvalt, vraag maar aan je arts

Liefs fitness

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een getwijfel!

Ik heb nu de foto's van ML86 gezien. Zij heeft 290cc gekregen en ik vind dat toch wel erg mooi. Ben echt bang dat 335cc te groot gaat worden. Ook heb ik wat foto's op verschillende sites bekeken van vrouwen die 335cc hebben gekregen en dan lijkt het me voor mij echt te groot. Ik heb afgelopen weekend dus ook voor mezelf besloten dat het toch 290cc gaat worden. Ben benieuwd hoe lang ik bij dit standpunt blijf ;) Ik heb nog 4 maanden de tijd om te twijfelen haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Bente!

Ik ken de contour kliniek, ik heb daar ook een gesprek gehad! Dr Koeijers is een hele goede arts, ik heb 3 weken geleden een borstvergroting van hem gezien, en dat zag er prachtig uit!

Dat was 255cc op een fijn/tenger klein lijfje, en dat is een C cup geworden! Ook achter de spier, en anatomisch.

Vertrouw op je arts, ik heb gehoord van een oud collega van dr Koeijers dat hij prachtige borsten maakt, maar hij is een man... En hij houdt van volle/grote borsten! Zo zei die oud collega dat!;-)

Dus ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat hij ze te klein kiest hoor!

Greetzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bente,

Moeilijk he die cc's.. Als ik jou was zou ik kiezen voor 290 cc, dit omdat je al behoorlijk smal bent.. Ik had voorheen een A/AA-cup en met 275cc zit ik nu op een C/D-cup (beetje afhankelijk van welk merk)..

De grootte went erg snel trouwens..

De kliniek gaf mij als tip mee om met zakjes rijst te oefenen (voorb. 290cc = 290 gr.) en dit even in een sportbh en truitje te passen.. Dan kun je een beetje inbeelden welke grootte je het mooist bij jezelf vindt staan.. Succes!!

Gr. Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hoi bente!

Vandaag is dan jouw dag! Ik ben erg benieuwd naar je ervaring van vandaag en natuurlijk nu de herstelperiode. Ik ben zelf 25 jaar en heb 12 augustus mijn bv bij de Contourkliniek door dr Koeijers! Heb er heel veel zin in, maar voel toch ook wel een spanning...

ik hoor het graag!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bente!

Vandaag is dan jouw dag! Ik ben erg benieuwd naar je ervaring van vandaag en natuurlijk nu de herstelperiode. Ik ben zelf 25 jaar en heb 12 augustus mijn bv bij de Contourkliniek door dr Koeijers! Heb er heel veel zin in, maar voel toch ook wel een spanning...

ik hoor het graag!

Liefs

Hoi Mizzylin,

Vandaag was inderdaad mijn dag!

Dr. Koeijers is erg rustig en aardig en het hele team in de kliniek heeft me ontzettend goed begeleid vandaag.

De operatie is goed verlopen. Daarna had ik alleen wat vocht tekort waardoor ik erg ging zweten, bleek werd en m'n bloeddruk omlaag ging. Gelukkig is er continu een verpleegkundige bij je dus zij hing direct een zak vocht aan m'n infuus, daarna nog een zak (in totaal één liter) en toen voelde ik me meteen al beter. Daarna heb ik twee beschuitjes gegeten en water en thee gedronken en toen voelde ik me wel weer prima. Toen nog even naar de wc geweest en toen mocht ik eigenlijk al naar huis. In de auto werd ik wel erg misselijk, maar ik had gelukkig plastic zakjes bij de hand :38: Misschien voor jou ook een tip, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.

Nu ben ik thuis en de pijn valt me heel erg mee. Ik heb wel een drukkend gevoel op m'n borst. Alsof er de hele tijd iemand op me ligt.

Voor jou is het dus nog minder dan een maand wachten. Spannend he?!

Hoeveel cc krijg jij? En op welke cup wil je uitkomen?

Ik had een 75AA cup en ik wilde een C. Ik heb 290cc (Full height, Full projection) gekregen en ik heb nu een sportbeha in maat 75C aan. Ik had twee sportbeha's meegenomen (75C en 75D). In de kliniek hebben ze 75D bij me aangetrokken, maar ik vond dat het niet strak genoeg zat. Aan de zijkant lubberde het een beetje dus ik heb net de 75C aangetrokken en die zit stukken beter.

Veel plezier nog met de voorpret!

En ik hoor ook graag van jou hoe het allemaal gaat.

Liefs van Bente

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hee!

Het gaat erg goed!

Ik ben vanmorgen bij Contourkliniek in Bussum geweest om de hechtingen te laten verwijderen. Dat wil zeggen, ze knipt bij iedere borst alleen het knoopje aan de buitenkant eraf. De draad blijft onderhuids gewoon zitten en lost vanzelf op. De wondjes zagen er aan beide kanten keurig en rustig uit. Een heel klein beetje korstjes, maar het viel me heel erg mee. Het was ook helemaal niet rood en ook geen blauwe plekken.

Ik houd me wel nog rustig. Ik probeer m'n borstspieren nog niet teveel te gebruiken zodat de prothesen mooi kunnen inkapselen. Verder voel ik me prima. Ik heb eigenlijk niets te klagen, het gaat allemaal heel voorspoedig.

Heb jij er al zin in? Nog ongeveer twee weken hè?! Voordat je het weet, is het zover. Die laatste twee weken gingen voor mijn gevoel heel snel, maar dat kwam misschien ook omdat ik toen nog aan het werk was. Heb je al besloten of je het aan collega's wil vertellen?

Hoeveel CC krijg je eigenlijk en op welke cup wil je uitkomen?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey, als ik jou verslagje lees dan ben ik wel een beetje jaloers.. Ik heb de eerste weeken ( vooral de eerste) eeeecht afgezien.. Pff op momenten dacht ik zelf dat als ik dat op voorhand had geweten ik geen bv meer had laten uitvoeren, achteraf ben ik wel blij natuurlijk maar zal die eerste week niet snel vergeten... Ik hoop dat je verder herstel ook zo vlot blijft verlopen en alvast gefeliciteerd met je twee nieuwe aanwinsten he!

Grs Ellie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè Bente,

De cc's heb ik met de dokter besproken, maar ben dit weer een beetje kwijt. Heb voor de operatie nog een afspraak met hem om het nog een keer door te nemen. Het zal iig een C, kleine D worden.. Daar ben

ik zowieso tevreden mee, ik ben zelf 1.80 en normaal postuur, slank bovenlichaam. De arts zei dat ik c/d goed kan hebben ivm met mijn lengte.

Heb jij nog een tip voor het kopen van een sportbh? Was net in de winkel maar echt lastig om zoiets te groot te kopen.. ;)

Wat fijn trouwens dat het zo goed gaat, ik kan alleen maar hopen dat het met mij ook zo voorspoedig mag gaan! :)

Lfs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ik vond het inderdaad ook lastig om een sportbh te kopen. Ik heb er een gekocht op www.kiesdejuistesportbh.nl, de Front Fit sportbh. Het is daar wel wat duurder, maar ik wilde graag een goede bh, vooral voor de eerste weken na de operatie. Deze bh zit erg lekker en comfortabel.

Koeijers had voor mij ook een grote C, kleine D in gedachten. Hij had drie verschillende maten prothesen besteld (255cc, 290cc en 335cc). Ik heb toen (vooral hier op het forum) heel veel foto's van andere meiden bekeken en ik had het idee dat 335cc teveel zou worden voor mij omdat ik niet zo groot ben (1.70m). Dus ik heb toen aangegeven dat ik de middelste maat, 290cc, wilde hebben en dat zit er nu ook in ;). Met als resultaat een mooie volle C. Ik ben er erg blij mee. Hij zal voor jou ook ongetwijfeld een mooie maat hebben uitgekozen!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bente!

Dat is een goede tip! Ik ga meteen eventjes kijken. Ik was al bij de hunkemoller, maar vond daar niet echt veel tussen zitten... beetje slappe bh's laat maar zeggen. Welke maat heb jij genomen op die site?

Ik ga nu mijn medicijnen ophalen... het begin van alles.. ;) Spannend!

Lfs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees ik nu goed dat jij jezelf niet zo groot vind? Hihi ik ben 1.58. 1.70 is voor mij lang! Grappig!

Fijn dat je wel tevreden bent met wat je gekregen hebt!

Haha, grappig inderdaad.

Mijn vriend is 1.96m en eigenlijk zijn al mijn vriendinnen groter dan ik dus ik ben altijd "het kleintje". Vandaar dat ik mezelf ook niet zo groot vind, maar je hebt gelijk hoor, 1.70m is niet heel klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bente!

Dat is een goede tip! Ik ga meteen eventjes kijken. Ik was al bij de hunkemoller, maar vond daar niet echt veel tussen zitten... beetje slappe bh's laat maar zeggen. Welke maat heb jij genomen op die site?

Ik ga nu mijn medicijnen ophalen... het begin van alles.. ;) Spannend!

Lfs

Hee Mizzylin!

Ik heb een C en een D cup besteld. Ik moest namelijk twee maten meenemen en dan kijken ze na de operatie welke je het best aan kunt doen. Bij mij hadden ze de D cup aangetrokken, maar toen ik thuis kwam, heb ik de C aangedaan, want de D vond ik niet strak genoeg zitten. Je kunt één bh na de operatie terug sturen naar Anita van kiesdejuistesportbh.nl en dan krijg je van haar weer de juiste maat toegestuurd zodat je twee dezelfde bh's hebt. Dat is wel lekker voor als er eentje in de was zit.

Ja, die medicijnen vond ik ook zo spannend. Jij moet nu zeker beginnen met de Arnica druppels te slikken? Ik heb dat ook gedaan en geen enkele blauwe plek gehad.

Na de operatie heb ik alleen Paracetamol en Celebrex als pijnstilling genomen. Ik vond alleen het slapen op m'n rug niet zo lekker dus ik dacht op zondag: als ik nou een Tramadol (de sterkste pijnstiller, beetje morfine-achtig) neem, dan slaap ik misschien lekkerder. Slapen deed ik wel, maar ik ben de hele maandag van de kaart geweest haha. Ik zag onscherp, ik was duizelig en draaierig dus ik voelde me helemaal niet goed. Ben dus ook meteen met die Tramadol gestopt. De meeste mensen reageren daar niet zo heftig op hoor, maar bij mij viel het niet zo goed.

Ik heb ook niet heel veel pijn gehad dus ik ben wel blij dat ik die Tramadol verder niet nodig heb gehad.

Veel plezier met het lezen van alle bijsluiters ;)

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoe is het nu met je?

Lfs Linda

Hoi!

Het gaat eigenlijk heel erg goed!

Ik merk er eigenlijk bijna niks meer van dat ik 3,5 week geleden ben geopereerd. Ik moet nu zelfs oppassen dat ik niet teveel ga doen, want ik wil wel dat de prothesen mooi inkapselen.

Voor jou is het bijna zover, spannend!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na zes weken zijn de prothesen ingekapseld. En dat is precies het weekend voordat ik weer moet werken, dus dat is mooi. Ik begin 5 september weer. Jij wat eerder toch?

Ik ben zeker niet alleen maar binnen. Ik doe eigenlijk alles alweer een tijdje, maar ik til nog geen zware dingen en ik probeer m'n borstspieren zo min mogelijk te belasten. Dus als ik bijvoorbeeld de planten water ga geven, dan vul ik de gieter maar voor de helft i.p.v. helemaal vol. Ook strek ik m'n armen nog niet helemaal boven m'n hoofd uit. Als ik iets moet pakken wat hoog ligt, pak ik gewoon een krukje. Ik doe dus gewoon alles, maar soms met wat aanpassingen. Ik had ook de mazzel dat mijn vriend de eerste twee weken na de operatie vrij had genomen dus die deed heel veel voor me (ik mocht zelfs heel veel dingen niet van hem ;)). Na die twee weken deed ik alles alweer zelf, maar dus met wat aanpassingen. En je merkt zelf snel genoeg wat je wel en niet kunt.

Ik hoop dat het voor jou allemaal net zo voospoedig gaat!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoi Bente,

Ik logde maar weer eens in op dit forum en zag nu pas dat je een berichtje op mijn profiel had achtergelaten.

Wat jammer dat ik daar nooit een melding van in mijn e/mail heb ontvangen. Fijn om te lezen dat alles goed gegaan is! En hoe is het nu met je, al helemaal gewend?

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.