Jump to content

Sporten opbouwen


Recommended Posts

Morgen ben ik 7 weken PO. Ik vind het heel lastig om te bepalen wat al wel mag en nog niet met sporten. Hoe bouwen jullie op? Mag ik m’n armen uitstrekken,  push ups maken, yoga beoefenen met bijvoorbeeld een neerwaardse hond of een kaars, planken of een xcore training doen? Over bootcamp begin ik nog maar even niet😉 Ben erg benieuwd hoe jullie ervaringen zijn en hoe en hoe snel je hebt opgebouwd. Ook of jullie nog leuke online trainingen voor thuis weten via you tube.  
Ik heb ook het idee dat de spieren onder m’n oksels vast zijn gaan zitten na 7 weken. Maar ik ben erg bang dan ik iets forceer wat toch nog rust nodig heeft?

Link to comment
Share on other sites

@Noor45, Zoals je weet ben ik vorige week vrijdag begonnen met sporten, 5,5 weken po. 
Ben gaan fitnessen, 10 minuten op de stairs, daarna aan de apparaten. Bij mijn zitten de spieren onder de oksel ook erg vast. Heb de armen licht getraind en niet de oefening met armen strekken. Benen wat zwaarder getraind, maar niet heel zwaar (rustig aan gedaan). 
Het weekend toch flink spierpijn in benen en iets onder de oksels. 
Gisteren yoga gedaan.  Heb mijn armen niet helemaal gestrekt bij de zonnegroet. Neerwaardse hond, lage en hoge plank wel gedaan. Verder alles gedaan, maar niet de zwaarste variant van alles. Voelde bij het strekken de spierpijn van vrijdag. 
Vandaag was het vast zittende gevoel onder mijn oksels eigenlijk helemaal weg! Kan mijn armen vandaag goed omhoog strekken voor het eerst. Dat doe ik dan wel voorzichtig. 
Morgen ga ik weer fitnessen en kijk ik wat mijn armen aan kunnen. Liever nog iets te licht dan te zwaar en forceren. 

Link to comment
Share on other sites

@Diana75 en @Lottje72 ben blij met jullie reacties. Denk dat Lot en ik het extra spannend vinden omdat we bang zijn weer pijn te krijgen. 
Maar wat Diana zegt, ik heb ook het gevoel dat ik juist wat moet trainen om dat strakke gevoel onder m’n oksels kwijt te raken. En ik verlang heel erg naar yoga en mijn andere groepslessen. Heb wel m’n benen getraind. Spierpijn 😅😅!! 
Binnenkort ga ik 2 uur suppen. Dat zal toch wel weer kunnen? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 minuten geleden, Noor45 zei:

@Diana75 en @Lottje72 ben blij met jullie reacties. Denk dat Lot en ik het extra spannend vinden omdat we bang zijn weer pijn te krijgen. 
Maar wat Diana zegt, ik heb ook het gevoel dat ik juist wat moet trainen om dat strakke gevoel onder m’n oksels kwijt te raken. En ik verlang heel erg naar yoga en mijn andere groepslessen. Heb wel m’n benen getraind. Spierpijn 😅😅!! 
Binnenkort ga ik 2 uur suppen. Dat zal toch wel weer kunnen? 

@Noor45, suppen is wel veel met de armen werken? Miss eerst andere trainingen met de armen doen waarbij je makkelijker de zwaarte zelf kunt bepalen?

Echt, heb beetje kracht training gedaan en daarna yoga voorzichtig met de armen. Heel rustig gestrekt ed. Vandaag is het vaste oksel gevoel zo goed als weg. 
Verder: luister naar jouw lichaam en rustig beginnen met alles! Na sporten tijd en aandacht aan rustige strek bewegingen, vooral armen en pijnlijke plekken. 
Ben benieuwd!!

Xx

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Over sporten kan ik niet meepraten! Ik heb er zo’n hekel aan🙈🙈🙈Ik doe vooral aan bitterbal 😋

 

Dat vaste gevoel onder mijn oksels herken ik heel erg goed. 
 

Ik vroeg me vooral af of ik mijn dochter van 7 weer mag tillen… Ik zet haar ‘s avonds voor het slapen gaan altijd even op de wc zodat ik zeker weet dat ze droog blijft. Ze wordt met geen mogelijkheid wakker dus moet haar echt naar de wc dragen. Geen idee wat ze weegt maar zou het kunnen? 

Link to comment
Share on other sites

@Von5385 ik krijg vooral te horen "luister naar je lichaam " ben ook van alles aan het proberen, wel heel bewust en erg alert op wat ik voel. Ben ook begonnen voorzichtig dingen te tillen, bij mij gaat het goed. Ik denk dat je het ook kan/mag proberen en kijken hoe het voelt. Succes. X

Link to comment
Share on other sites

@Diana75 @Lottje72 @Von5385 leuk om te lezen hoe jullie het doen. We zijn toch ongeveer even ver. Je mag denk ik je dochter wel op de wc zetten, maar Ms toch even kijken of ze wat mee geeft? Hoe doe je dit nu?

ik ga morgen een wat intensievere groepsles volgen op de sportschool maar pak dan lichte gewichten. Zaterdag wil ik naar de yoga. Ik kijk er erg naar uit. 
x

Link to comment
Share on other sites

 Share



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.