Ga naar inhoud

Korstje van het litteken


Aanbevolen berichten

Heylaba ben op 7 Februari onder het mes gegaan voor een borstvergroting,

ik vroeg mij af na hoeveel tijd jullie korstjes van uw litteken eraf waren?

Want ik vind het wel lang duren en zolang ik een korstje heb moet ik die verzorgen met NaChl 0,9% en Isobetadine.

Vroeg me ook af welke crème jullie aangeraden werd voor het litteken zelf?

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik heb op 10 Februari mijn bv gehad en ook ik heb nog korstjes hoor.

Aan een borst zijn ze wel al weg.

Ik weet niet waar jij je bv hebt late doen?

Ik in de WK en daar krijg je gratis litteken olie mee.

Het is een zelfgemaakt recept van bij de apotheek.

Groetjes Cheries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af hoe het gaat als je wonden zijn gelijmd, zoals bij mij.

Ik ga sowieso donderdag op controle en vraag ik het even, maar vroeg me toch af hoe andere hier mee omgaan!

Doordat het niet gehecht is zit er gewoon echt restjes lijm op de wond, dus de bloedrestjes en de stiftlijnen van de operatie zitten onder een beetje plak!!!

Als ik douche en me afdroof/dep, dan is de lijm zelfs een beetje plakkerig...

Moet ik dit met een zachte alcohol (zou niet weten wat) zelf een beetje weg poetsen? Het stoort me echt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik heb op 10 Februari mijn bv gehad en ook ik heb nog korstjes hoor.

Aan een borst zijn ze wel al weg.

Ik weet niet waar jij je bv hebt late doen?

Ik in de WK en daar krijg je gratis litteken olie mee.

Het is een zelfgemaakt recept van bij de apotheek.

Groetjes Cheries

ik zal het eens navragen in mijn apotheker. zolang dat de olie niet te vet is zou het wel moeten lukken thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik gebruik dermatix. is een soort siliconen zalf, je kan bij de huisarts recept halen dan krijg je het vergoed. zelf kopen kan ook tube kost ongeveer 38,00 euro.

Dermatix komt mij bekent voor, ik zal het eens navragen aan mijn huisarts, die zal waarschijnlijk wel weten welke qua kwaliteit en prijs het beste is.

smeer je hem iedere avond in?

thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn korstjes waren na 3 wkn weg. Ik heb litteken creme van biodermal, is een hele fijne creme!!!

bij mij lijkt het of ze wel nog lang gaan blijven staan, ik heb er een licht laagje isobetadine over en krijg die er moeilijk af, zou ze er wel willen af krabben maar dan zal ik waarschijnlijk lelijke littekens aan overhouden en dat is dus niet de bedoeling. alvast bedankt voor jouw antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af hoe het gaat als je wonden zijn gelijmd, zoals bij mij.

Ik ga sowieso donderdag op controle en vraag ik het even, maar vroeg me toch af hoe andere hier mee omgaan!

Doordat het niet gehecht is zit er gewoon echt restjes lijm op de wond, dus de bloedrestjes en de stiftlijnen van de operatie zitten onder een beetje plak!!!

Als ik douche en me afdroof/dep, dan is de lijm zelfs een beetje plakkerig...

Moet ik dit met een zachte alcohol (zou niet weten wat) zelf een beetje weg poetsen? Het stoort me echt!

hey mijn waren ook lichtjes samengelijmd had in het begin nogal een dikke laag over, maar met de tijd ging die wel weg.

Probeer ze met NaChl of fusiologisch water te deppen, dat zal mss de plak eraf halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meiden,

Zo lang je korstjes erop zitten is het beter om niet te smeren. Zorg er ook ECHT voor dat je littekens echt DICHT zijn want ik heb voor de 2de keer een ontstekening!!!! Bij mij waren de korstjes weg maar waarschijnlijk niet helemaal dicht. Bij mij speelt wel mee dat mijn lichaam geen oplosbare hechtingen oplost!

Let alsjeblieft op!!! Niet pulken en niet gaan smeren voordat het echt HELEMAAL DICHT is!!!!

kus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai!

Vandaag op 1e controle geweest en de pc (en ik) waren helemaal tevreden.

Over de lijmrestjes zei hij dat ik na het douchen met een handdoek het een beetje eraf kon rillen. (wel voorzichtig dan he ;))

De liiteken creme die de pc heeft ontwikkelt kostte €70, heb het er graag voor over maar had het geld echt niet! Nu eentje gekocht van Biodermal voor €12.. toch een verschil he, en dezelfde inhoud!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ja ,klopt,en heb al meerdere gehoord die het fijn spul vonden,dus zou niet eens iets anders nemen,lol.

Ja ze zeggen dat een vitamine E creme ook goed werkt(zei de verpleger van de kliniek).

Maar ik ga voor de Kruidvat troep haha.:159:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Twijfelaartje,

Ik weet niet of je bij be-clinic iets mee krijgt.

Zou gewoon de littekencremé van de kruidvat inslaan en hun beauty-oil kopen. Die oil is heerlijk om je boobs mee in te smeren na het douche en beide onder de 5 euro. Bij de apotheek zou je Cremor Siliconis 20% kunnen halen, dit is hetzelfde als Dermatix. Kost 3 euro en is zonder recept te verkrijgen.

Liefs Fem :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey Twijfelaartje,

Ik weet niet of je bij be-clinic iets mee krijgt.

Zou gewoon de littekencremé van de kruidvat inslaan en hun beauty-oil kopen. Die oil is heerlijk om je boobs mee in te smeren na het douche en beide onder de 5 euro. Bij de apotheek zou je Cremor Siliconis 20% kunnen halen, dit is hetzelfde als Dermatix. Kost 3 euro en is zonder recept te verkrijgen.

Liefs Fem :116:

Ja ik wou dat ik alles al kon gaan kopen maar moet helaas nog laaaaang wachten :134:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.