Ga naar inhoud

Welk implantaat bij welke plastisch chirurg?


Fiertje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben 44 jaar en moeder van 2 kids (19 en 13) en 2 bonuskinderen (15 en 17)

In 2007 ben ik heel actief geweest op een soort gelijkplatform (.nl) en heb daar veel informatie vandaan gehaald en leuke gesprekken gevoerd.
Ik heb eind 2008 een borstvergroting laten doen bij kliniek de arenborg in Venlo. Bij dr Visser.

Ik heb ronde siliconen protheses 310 CC op de spier geplaatst gekregen. Ik ben uitgekomen op een 75D ( was 75 A).

Ik ben tevreden geweest de afgelopen jaren. Wel heb wat harde plekken in mijn beide borsten, vind ik ze stug en ogen ze soms wat onnatuurlijk. Ronde ballen. Ik zal wat foto’s delen. 

Gezien de tijd en de harde plekken in mijn borsten en ik wat ouder wordt en het soms wat onnatuurlijk oogt die strakke borsten op mijn leeftijd, wil ik graag een prothese wissel laten doen. En ook gelijk een maatje groter, lijkt mij wel 🙂 

Ik ben 3 weken geleden teruggewenst naar dr Visser voor een consult. Zij plaatst momenteel alleen nog maar de Mentor Saline.

Watergevuld spreekt mij wel aan, maar ik kon de implantaten niet voelen. Ook was er geen pasprotheses of iets dergelijks. Dus vind het heel lastig om er een beeld bij te krijgen. Ik wil nu wel graag zachte bewegende natuurlijk ogende  borsten willen.
Ik zou bij dr Visser de mentor Saline 330 krijgen, die opgevuld zou worden tot 445 (medium gespannen), waardoor een minimaal risico op klotsen zou ontstaan.

Klotsen??   Daar schrik ik dan ook weer van. Wel heb ik begrepen dat je ze in principe niet meer hoeft te vervangen.

 

En toch heb ik er geen goed gevoel bij. Om te kiezen voor een implantaat die ik niet van tevoren kan voelen en waar heel weinig online over te vinden is. Dat er kans is op klotsen lijkt me ook erg naar. 

 

is er iemand die ervaring heeft met bovenstaand implantaat?

 

Ik heb een afspraak ingepland met dr van der Weij en met Dr van Zaal ivm siliconen mentor implantaten. Ik zou graag willen weten of anatomische implantaten mogelijk zijn.

dr Visser zegt van niet omdat er een risico is dat ze gaan draaien. Maar ik lees ook verhalen dat het ligt aan degene die ze plaatst.....

Daarnaast zijn er nu ook ergonomische implantaten...dat lijkt me ook wel mooi.

 

.

Zo zie je... aan de ene kant al veel ervaring, aan de andere kant is het toch weer een hele zoektocht.

 

Ik zie veel dames die geholpen zijn door bovenstaande artsen, zouden jullie wat foto’s willen en kunnen delen? 
 

ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Ik heb ook het gevoel , het niet nu perfect zijn.

herkent iemand deze gevoelens? 
 

ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen 
 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, welkom op het forum!

 

Ik zal over 2 weken geopereerd worden (1e keer) en zag in het begin ook door de bomen het bos niet. 

Dit forum vond ik heel fijn voor de ervaringen van anderen. 

 

Ik heb ook veel online research gedaan, en was eerst ook niet overtuigd van siliconen implantaten en neigde naar hydrogel of zoutwater implantaten, maar na meerdere onderzoeken gelezen te hebben en artsen gesproken te hebben werd ik daar ook niet fan van. o.a. door het klotsen, hoe ze aanvoelen en het feit dat de buitenkant ook gewoon nog steeds van siliconen is. En als ze lek gaan zit je opeens met een lege borst 😅

 

Ik ga nu voor de motiva ergnomix implantaten, dat zijn ronde plantten maar ze zijn niet zo hard en vallen daarom wat meer in een druppel vorm. Maar je hebt niet de nadelen van evt roteren. 

 

Ik denk dat het verstand is om inderdaad langs diverse artsen/klinieken te gaan en hun meningen en adviezen in te winnen. Uiteindelijk zal je gevoel wel aangeven waar je je het beste bij voelt.

 

En gewoon veel topic lezen hier op het forum 😁

 

Succes!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haii welkom hier! 🤗

Ik ben begin dit jaar door dr. Van der Weij geopereerd en heb 300 cc mentor anatomisch voor de spier gekregen en ben er superblij mee! Dr. Van der Zaal lees ik ook hele goede verhalen over dus zijn beide hele goeie pc's die echt voor een natuurlijk resultaat gaan.

Denk ook wel dat je een maatje groter kan nemen.. op de foto lijken ze idd wat bol en vind ze ook wel beetje teveel in het midden zitten waardoor je aan de zijkant wat volume mist.

Ik zal je toevoegen aan mijn album.. ben trouwens 43 en had nog maar een vrij lege 75B over na 2 kids inclusief borstvoeding.

 

Succes met het maken van je keuze! 😊

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels mijn consult gehad bij dr van Zaal. Het was een fijn consult. Zij adviseerde mij om voor ronde implantaten te gaan van Mentor extra 410 CC en dan ook een slagje breder, want inderdaad mis ik volume aan de zijkant en ze zitten momenteel eigenlijk te strak gespannen, waardoor mijn borst aan de bovenkant te hoog en te bol is. 

Ik dacht dat ik kapselvorming had, maar dat is gelukkig niet het geval. 
zo zie je maar….

Al ben ik afgelopen jaren natuurlijk blij geweest met mijn borsten, want beter iets dan niets 😉

 

Maar ik ben heel blij dat het nu wel gaat veranderen. Ik heb Arion implantaten en deze hebben geen keurmerk, dus ook om die reden ben ik blij dat ze vervangen gaan worden.

 

Opvallend vind ik wel dat het herplaatsen meer kost dan het laten plaatsen. Maar dat heb ik vaker gehoord.

 

Ik heb begin juli ook nog een gesprek bij dr van der Weij, maar twijfel of ik zal gaan aangezien ik erg tevreden ben over het advies en dr van Zaal….

 

@Marietjuhdank voor het toevoegen ik ga gelijk even kijken

 

@Goowbij jou is het nu aftellen…spannend hoor. Ik weet nog zo goed hoe dat is…

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je zo'n prettig consult hebt gehad bij dr. Zaal. Zij maakt ook prachtige borsten!

Weet je al of je je gesprek bij dr. Van der Weij door laat gaan of ga je nu voor dr. Zaal?

 

Tuurlijk, wat je zegt.. iets is zeker beter dan niks 😅

Ja snap ik.. zeker als er geen keurmerk op zit. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn maar dr. Zaal en dr. Van der Weij zijn echt wel gerenommeerde pc's waar je in goed handen zult zijn 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

ik ga as maandag een prothesewissel krijgen bij dr. Visser. Arenborghoeve. 
Ik vind het erg spannend, er zal een saline mentor ( zoutwateriplossing) geplaatst worden(375).

heeft iemand van jullie ervaring met dr. Visser en de anesthesist klaus?

en evt een capselectomie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Adri

ik ben in 2008 geopereerd door de Visser in de Arenborghoeve  Ik ben afgelopen maand bij haar geweest ivm een consult ivm prothese wissel. De kliniek werkt alleen nog maar met Saline Mentor. Heb jij veel informatie kunnen vinden? 
Ik vind de Visser een aardige dame. Ik kan me de anesthesist niet meer herinneren. 
waar heb mijn je eerste implantaten laten plaatsen. Heb je nu ook zoutwater gevulde?  Ik heb uiteindelijk voor dr Zaal gekozen. Ik ga voor de mentor siliconen Xtra. Ik ben benieuwd naar je verhalen. Leuk hoor, je operatie volgt al snel. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, fiertje, 

bedankt  voor je snelle bericht. Ik zie ernstig op tegen de narcose. Hoe verliep dat bij jou in de arenborghoeve? Oogde het professioneel ivm eerdere inspectie beoordelingen? 
ik heb gekozen voor een niet silicoon, mijn allergan prothese geplaatst in het ziekenhuis heeft de associatie met leukemie, en hij is gescheurd( de binnenband gelukkig) maar als het verder scheurt kan ik alle siliconen in de lymfe krijgen. Ik zag dr visser als operateur in programma moordtieten, en als je daarnaar kijkt zijn mi prothesen van siliconen eng voor de toekomst. Bij alle siliconen prothesen is het fenomeen zweten van prothesen vastgesteld. Waardoor er lekkage is door je gehele lichaam, met alle gevolgen vandien.

Zout water oplossings prothesen saline mentor zijn veiliger. Klotsen kan mi matig zijn als de prothese goed wordt uitgekozen op maat.

Graag hoor ik nog van je, of van meer meiden die kortgeleden geopereerd zijn bij arenborghoeve door dr visser

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Adri zei:

Hoi, fiertje, 

bedankt  voor je snelle bericht. Ik zie ernstig op tegen de narcose. Hoe verliep dat bij jou in de arenborghoeve? Oogde het professioneel ivm eerdere inspectie beoordelingen? 
ik heb gekozen voor een niet silicoon, mijn allergan prothese geplaatst in het ziekenhuis heeft de associatie met leukemie, en hij is gescheurd( de binnenband gelukkig) maar als het verder scheurt kan ik alle siliconen in de lymfe krijgen. Ik zag dr visser als operateur in programma moordtieten, en als je daarnaar kijkt zijn mi prothesen van siliconen eng voor de toekomst. Bij alle siliconen prothesen is het fenomeen zweten van prothesen vastgesteld. Waardoor er lekkage is door je gehele lichaam, met alle gevolgen vandien.

Zout water oplossings prothesen saline mentor zijn veiliger. Klotsen kan mi matig zijn als de prothese goed wordt uitgekozen op maat.

Graag hoor ik nog van je, of van meer meiden die kortgeleden geopereerd zijn bij arenborghoeve door dr visser

Wat ik me kan herinneren vanuit “het verleden” is dat het goed geregeld en professioneel uitgevoerd werd. In die tijd stond dr Visser ook goed aangeschreven. 
Omdat ik graag wel siliconen protheses wil, ben ik uitgeweken naar een andere kliniek en plastisch chirurg.

mentor prothese zijn goed aangeschreven en gecertificeerd.

ik doe mee met een onderzoek in Maastricht. Daar onderzoeken ze dames met siliconenprotheses dmv een hersenscan. Dames met en zonder klachten om te onderzoeken of er een verband bestaat met klachten/siliconen.

Ik ben niet bang voor siliconen protheses. Ook de watergevulde protheses hebben een siliconen buitenlaag. 
 

Ik zou me geen zorgen maken over de narcose, dat komt echt wel goed!

Heb je een foto album? 
Jij kunt nu gaan aftellen! Sterkte en succes voor komende maandag. Maar vooral heel veel plezier!

Houd je ons op de hoogte van hoe het gegaan is? 
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, wat ik wel vreemd vind is dat deze Visser ook werkt in de Wellnesskliniek en ze daar wel silicone-protheses gebruiken. Ik zelf heb in 2007 mijn eerste BV gehad in deze kliniek, toen 325 Low Profile en heb afgelopen dinsdag hier een wissel gehad. Ik ben bijna 20kg afgevallen en nu waren ze totaal niet meer mooi en moest toch wel een wissel ondergaan. Ik ben nu gegaan voor 490cc High Profile en ben geholpen door dr Cromheecke en ben tot dusver tevreden, alhoewel ik ze nog niet heb gezien omdat ze tot 2 weken in het drukverband verstopt zitten. Als ik jouw foto zo zie mag je gerust voor een grotere prothese gaan, misschien zelfs ook een bredere die de zijkanten ook mooi opvult.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 18-6-2021 om 13:30, Adri zei:

Hoi, fiertje, 

bedankt  voor je snelle bericht. Ik zie ernstig op tegen de narcose. Hoe verliep dat bij jou in de arenborghoeve? Oogde het professioneel ivm eerdere inspectie beoordelingen? 
ik heb gekozen voor een niet silicoon, mijn allergan prothese geplaatst in het ziekenhuis heeft de associatie met leukemie, en hij is gescheurd( de binnenband gelukkig) maar als het verder scheurt kan ik alle siliconen in de lymfe krijgen. Ik zag dr visser als operateur in programma moordtieten, en als je daarnaar kijkt zijn mi prothesen van siliconen eng voor de toekomst. Bij alle siliconen prothesen is het fenomeen zweten van prothesen vastgesteld. Waardoor er lekkage is door je gehele lichaam, met alle gevolgen vandien.

Zout water oplossings prothesen saline mentor zijn veiliger. Klotsen kan mi matig zijn als de prothese goed wordt uitgekozen op maat.

Graag hoor ik nog van je, of van meer meiden die kortgeleden geopereerd zijn bij arenborghoeve door dr visser

Hi adri

Hoe is het gegaan? Ik ben benauwd naar je verhalen en je ervaringen 

Op 18-6-2021 om 13:30, Adri zei:

Hoi, fiertje, 

bedankt  voor je snelle bericht. Ik zie ernstig op tegen de narcose. Hoe verliep dat bij jou in de arenborghoeve? Oogde het professioneel ivm eerdere inspectie beoordelingen? 
ik heb gekozen voor een niet silicoon, mijn allergan prothese geplaatst in het ziekenhuis heeft de associatie met leukemie, en hij is gescheurd( de binnenband gelukkig) maar als het verder scheurt kan ik alle siliconen in de lymfe krijgen. Ik zag dr visser als operateur in programma moordtieten, en als je daarnaar kijkt zijn mi prothesen van siliconen eng voor de toekomst. Bij alle siliconen prothesen is het fenomeen zweten van prothesen vastgesteld. Waardoor er lekkage is door je gehele lichaam, met alle gevolgen vandien.

Zout water oplossings prothesen saline mentor zijn veiliger. Klotsen kan mi matig zijn als de prothese goed wordt uitgekozen op maat.

Graag hoor ik nog van je, of van meer meiden die kortgeleden geopereerd zijn bij arenborghoeve door dr visser

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.