Ga naar inhoud

Lucy2015: 3 september 2021 : Dr. D'hondt : Tongeren


Aanbevolen berichten

@JensterDank je! Ik voel me ook heel goed. Het herstel is veel makkelijker dan de eerste keer eigenlijk. Jouw borsten gaan zeker nog zakken en fluffen! Na de eerste borstvergroting duurde dat bij mij ook veel langer dan nu bij de wissel.

Ik heb het totaal bedrag van explantatie en wissel naar nieuwe implantaten betaald aan de kliniek (4650 euro) en heb daarna de rekening van de explantatie (1905 euro) ingediend bij de verzekering. Dus heb alleen de kosten voor de wissel en de nieuwe implantaten betaald inderdaad. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lucy2015 ik heb net je verhaal gelezen. Wat goed dat je meteen actie hebt ondernomen toen je erachter kwam dat je implantaat lekte. Ik heb een wissel laten doen omdat ik implantaten had die niet meer gebruikt mogen worden. Het is toch altijd spannend hoe de uiteindelijke operatie dan uitpakt. Ik ben heel blij voor je dat je meer dan tevreden bent met je nieuwe borsten! En ik zou niet bang zijn dat er op een mammografie minder te zien zou zijn en je daardoor een wat hoger risico loopt. Ik heb nu al meerdere keren gelezen dat bij het maken van een mammografie bij vrouwen met protheses een andere techniek gebruiken waardoor alles toch goed op de foto wordt genomen.

Gefeliciteerd met je nieuwe borsten. Ik hoop dat je er weer minimaal 14 jaar plezier van hebt! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 16-9-2021 om 15:27, Lucy2015 zei:

@JensterDank je! Ik voel me ook heel goed. Het herstel is veel makkelijker dan de eerste keer eigenlijk. Jouw borsten gaan zeker nog zakken en fluffen! Na de eerste borstvergroting duurde dat bij mij ook veel langer dan nu bij de wissel.

Ik heb het totaal bedrag van explantatie en wissel naar nieuwe implantaten betaald aan de kliniek (4650 euro) en heb daarna de rekening van de explantatie (1905 euro) ingediend bij de verzekering. Dus heb alleen de kosten voor de wissel en de nieuwe implantaten betaald inderdaad. 

 

Wat waren de kosten voor alleen de implantaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-9-2021 om 15:27, Lucy2015 zei:

@JensterDank je! Ik voel me ook heel goed. Het herstel is veel makkelijker dan de eerste keer eigenlijk. Jouw borsten gaan zeker nog zakken en fluffen! Na de eerste borstvergroting duurde dat bij mij ook veel langer dan nu bij de wissel.

Ik heb het totaal bedrag van explantatie en wissel naar nieuwe implantaten betaald aan de kliniek (4650 euro) en heb daarna de rekening van de explantatie (1905 euro) ingediend bij de verzekering. Dus heb alleen de kosten voor de wissel en de nieuwe implantaten betaald inderdaad. 

 

Wat waren de kosten voor alleen de implantaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
Op 16-9-2021 om 13:47, Lucy2015 zei:

Ik weet niet of iemand mijn verhaal nog volgt, maar voor het geval iemand die dit leest ook een gescheurd implantaat heeft is het misschien goed om te weten dat ik de kosten voor de explantatie volledig vergoed heb gekregen door mijn zorgverzekering, zonder enige moeite. Ik kom zelf uit Nederland en het gescheurde implantaat is vastgesteld op MRI in een Belgisch ziekenhuis en de verwijdering van de implantaten is gedaan door de pc in België. Ik heb een CZ Zorgkeuzepolis (restitutie), waardoor de vergoeding voor niet- gecontracteerde zorgverleners (ook in het buitenland) gewoon 100% is. De plastisch chirurg heeft een aparte factuur gemaakt voor de kosten van verwijdering. Deze heb ik gewoon online ingediend, samen met een gescande kopie van het MRI verslag. Ik kreeg vandaag al bericht dat het volledig vergoed wordt. 

Hi Lucy, 

 

Ik weet niet of je dit nog leest, maar ik ben in 2004 ook geholpen door Bruno d'Hondt. Mijn protheses zijn ook gescheurd en ik moet ook in een ziekenhuis geopereerd worden. eerst benik via Dirksland gegaan maar deze heeft een wacht lijst van 5-9 maanden. toen bedacht ik 'ik ga C d'hondt contacten en ik mag daar 2 mei voor 1e consult heen. 

 

Hoelang heeft er bij jou tussen gezeten vanaf de 1e consult?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-9-2021 om 13:47, Lucy2015 zei:

Ik weet niet of iemand mijn verhaal nog volgt, maar voor het geval iemand die dit leest ook een gescheurd implantaat heeft is het misschien goed om te weten dat ik de kosten voor de explantatie volledig vergoed heb gekregen door mijn zorgverzekering, zonder enige moeite. Ik kom zelf uit Nederland en het gescheurde implantaat is vastgesteld op MRI in een Belgisch ziekenhuis en de verwijdering van de implantaten is gedaan door de pc in België. Ik heb een CZ Zorgkeuzepolis (restitutie), waardoor de vergoeding voor niet- gecontracteerde zorgverleners (ook in het buitenland) gewoon 100% is. De plastisch chirurg heeft een aparte factuur gemaakt voor de kosten van verwijdering. Deze heb ik gewoon online ingediend, samen met een gescande kopie van het MRI verslag. Ik kreeg vandaag al bericht dat het volledig vergoed wordt. 

Ik had CZ gebeld en zeiden dat zij de lijntjes hadden naar een ziekenhuis (Tongeren) en volledig vergoed wordt...

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.