Ga naar inhoud

Lucy2015: 3 september 2021 : Dr. D'hondt : Tongeren


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Lucy2015. Na drie kinderen borstvoeding te hebben gegeven liet ik in 2007 een borstvergroting met anatomische McGhan 410 Soft Touch MF 335 gr prothesen uitvoeren, om mijn theezakjes op te vullen en de borst daarmee ook iets te liften (zonder échte borstlift). Ik was erg tevreden met het resultaat al die jaren, al had ik wel vanaf het begin af en toe wat last van m'n rechterborst. Die herstelde langzamer en is altijd iets minder soepel geweest dan de linker. Ook heb ik na de borstvergroting nooit meer op mijn rechter zij kunnen slapen en als ik zwaar getild had of iets dergelijks speelde de rechterborst wat op. Maar toch: Ik was blij met mijn borsten en stond er verder niet echt bij stil. Een paar maanden geleden is er iets heel hard tegen mijn rechterborst geknald en meteen daarna had ik veel pijn die na twee weken nog niet over was. Ik vroeg om een MRI om te kijken of de prothesen na 14 jaar nog intact waren, maar mijn huisarts wilde me niet door verwijzen daarvoor. Ik kon alleen een mammografie krijgen, maar dat leek me een heel slecht plan met een mogelijk gescheurde prothese. Uiteindelijk via een andere weg een MRI weten te regelen, met een wachttijd van een paar maanden, en de uitslag daarvan is dat m'n linkerprothese gescheurd is. Dus niet de rechter, waar ik pijn aan heb. Ik vermoed nu dat die linker prothese al veel langer gescheurd is, misschien wel al 4 of 5 jaar, maar ik dacht dat de kleine vormverandering kwam doordat ik veel was afgevallen en doordat ik ouder geworden ben. Hoe dan ook, het is tijd voor een prothesewissel. Ik ben me nu aan het inlezen en heb een paar consulten gepland. Het voelt vervelend dat ik nu nog een tijd moet wachten tot consulten, operatie etc. terwijl ik die lekkende en pijnlijke prothesen zo snel mogelijk eruit wil hebben. We hadden pas geleden ook nog een zomer vakantie geboekt, dat komt nu ook heel slecht uit. Het zal allemaal wel opgelost worden en je kunt véél ergere dingen aan je borsten hebben, maar ik word er even niet blij van. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

HI Lucy,

 

Welkom :) 

 

wat een verhaal joh. Fijn dat je een MRI hebt kunnen regelen, maar vervelend dat de huisarts niet mee wilde werken.

Ik begrijp dat je niet blij wordt van deze situatie en dat je zsm van de oude protheses af wilt.

Waar heb je de consulten gepland?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Frukje,

Ik vind het inderdaad erg vervelend dat m'n huisarts niet meewerkt. Het is een heel lang verhaal en als ze me geholpen had was de lekkage twee maanden eerder vast gesteld. In verband met privacy probeer ik niet teveel details te schrijven. Komende week heb ik weer een telefonisch consult met mijn huisarts om een verwijzing naar de polikliniek plastische chirurgie van het streekziekenhuis te vragen, omdat de verwijdering van een kapot implantaat in principe verzekerde zorg is. Al weet ik nog niet of ik de operatie in het plaatselijke ziekenhuis (Zuyderland) wil laten plaatsvinden. Ik heb verder nog bij twee pc's in België consulten aangevraagd. Eentje is volgende week al, de andere over twee weken. Ik begreep wel al dat als ik ervoor kies om ergens anders dan in een Nederlands ziekenhuis te gaan, de kosten van explantatie niet vergoed zullen worden. Eigenlijk is het financiële aspect niet zo belangrijk voor me, maar ik probeer toch wat verschillende opties te hebben. Ik ben de afgelopen 14 jaar erg weinig met mijn borsten bezig geweest en nu ik voor een nieuwe operatie kom te staan weet ik niet goed wat ik wil. Ik ben inmiddels ook op een leeftijd dat screening voor borstkanker belangrijk wordt en dat is lastiger met siliconen implantaten. Van de ene kant wil ik ze gewoon vervangen door nieuwe implantaten, omdat ik altijd heel blij ben geweest met mijn siliconen borsten. Van de andere kant lijkt het me ook fijn om weer op mijn buik en rechterzij te kunnen slapen en om gewoon voor mammografie te kunnen gaan (belangrijk ivm familie geschiedenis). Dus helemaal eruit halen zonder vervanging zit ook in mijn hoofd. Maar ben dan ook bang om m'n hangende theezakjes terug te krijgen... en dan waarschijnlijk nog erger als voorheen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lucy,

Dat is even schrikken als je een gescheurde prothese hebt. Ik heb volgens mij dezelfde implantaten als jij en ben sinds gisteren weer op dit forum aan het lezen omdat ik net als jij op zoek ben naar informatie. 
 

Hoe voel je dat je prothese gescheurd is? Of kan je dat niet voelen? Ik heb ook wel eens wat pijnlijke plekjes gehad, maar dat trok dan ook weer weg en ik heb ook last gehad dat de bovenkant van de prothese een beetje op is geruld. Dan denk je dat je een viltje hebt en dan schrik je toch. Elke keer heb ik toen mammografieën laten doen en een echo en dan zagen ze dat de prothese in tact was maar dat de bovenkant op was geruld. De PC zei dat dit komt omdat de pocket misschien iets te klein was voor de prothese maar dat er ook niet meer ruimte was aan de bovenkant van mijn borst om die ruimer te maken. Hij heeft het bij 1 borst (8 weken na de eerste operatie) wel gedaan en ook die prothese toen vervangen en het was wel iets beter geworden. 


Maar goed na 16 jaar ben ik dus ook toe aan een wissel. Ik herken de gedachten van, moet ik die prothese überhaupt nog wel doen op mijn leeftijd 48, maar de gedachte om nu al met lege slappe borsten over te blijven wil ik echt niet. Maar snap zeker als daar een aanleiding toe is dat je daar anders over denkt. Gezondheid gaat boven alles.

 

Ik lees dus graag met je mee en misschien kunnen we elkaar helpen in onze zoektocht.

 

Groetjes Prins
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Prins, 

Nu ik weet dat de linker prothese gescheurd is, kan ik het zien en ook voelen.... het was altijd mijn 'mooiste borst', maar de laatste paar jaar heb ik een beetje een double bubble daar en de randen van het implantaat voelen ook niet helemaal zoals voorheen. Maar omdat ik nooit pijn heb aan links en wel aan rechts heb ik aan links nooit veel aandacht besteed. 

Ik heb na de knal tegen mijn rechterborst ook een echo gehad van beide borsten. De conclusie daarvan was toen dat er niets aan de hand was, terwijl de MRI overduidelijk niet goed was, het linker implantaat is niet een beetje lek, maar echt volledig aan flarden.

Ik ben zelf trouwens 41. Vanochtend vond ik de foto's van mijn borsten van vóór mijn borstvergroting 14 jaar geleden... ik zag meteen weer waarom ik toen zo graag een borstvergroting wilde. Ze waren echt niet mooi en ik wil ze in die vorm ook niet terug. Maar ik heb inderdaad wel een sterk familie verband van borstkanker, waardoor goed kunnen screenen ontzettend belangrijk is. Ik heb nooit een mammografie genomen omdat ik bang was dat de implantaten erdoor zou scheuren. Mijn PC raadde het destijds ook af en zei dat in mijn geval MRI's gedaan moesten worden.  Ik weet nog niet of ik weer implantaten wil of toch explantatie en daarna opvullen met eigen vet, maar mijn borstplooi is destijds ook verlaagd, dus ik denk dat de onderkant van mijn borsten dan echt helemaal leeg gaat zijn en met lipofilling kan niet zoveel ineens opgevuld worden... ik heb zelf ook niet zóveel vet... weeg 53 kg, dus ik weet niet eens of lipofilling dan een optie is. M'n man bood aan om wat van zijn vet te doneren, maar zo werkt het natuurlijk niet 😉

Heb jij al consulten gepland bij klinieken? 16 jaar is ook een mooie tijd voor een prothesewissel. Hopelijk zijn ze bij jou inderdaad wel nog heel. 

Groetjes,

Lucy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lucy dankjewel voor je reactie. Ja dat klinkt heftig. Het gegeven dat je een prothese kan hebben die volledig aan flarden is terwijl je dat dus zelf niet kan voelen. Bizar. Ik snap heel erg goed dat je je borsten niet kwijt wil. Ik heb zelf een beetje vet uit mijn buik ooit in mijn billen laten plaatsen en dat moest idd wel 2x voor dat dit effect had. Ik had vrij platte billen en nu een beetje gevuld. niet ordinair of zo. Het feit dat het mijn eigen vet is voelt wel enorm goed. Ik had alleen ook niet bijster veel vet. En er verdwijnt ook best wel weer wat na de eerste keer. Dus denk dat je dan zeker 2 en misschien wel 3x terug moet. Maar eerlijk is eerlijk het voelt wel erg geruststellend dat mijn billen gewoon puur mijn eigen materiaal is. Als ik mijn borsten zou kunnen vullen met mijn eigen vet en genoeg zou hebben om dan ook echt voldoende vulling te creëren zou ik dat zeker overwegen en al helemaal als ik risico zou lopen. 

Ik heb vandaag gebeld voor een consult bij Dr. Wijnberg bij Boerhaave en kan pas 27 juli terecht. Ik ga zelf ook eens aan hem vragen wat hij denkt mbt hypofilling bij mij. Ben ik ook gelijk van mijn buikje af ha ha.

Maar dat wordt dan zeker een dure hobby als ik 3x terug moet :( 

 

Ik lees ook mensen die 600 cc terug plaatsen na een wissel. Heb je dat nodig om de boel op te vullen na een wissel? Echt geen idee. Ik heb nu 245cc en wil zeker dat mijn borsten meer gevuld worden dan dat ze nu zijn en hoop stiekem ook dat ze een natuurlijke lift krijgen door de vulling. Dus ben benieuwd naar het advies van Dr.  Wijnberg. 

 

Ik was toen heel tevreden met zijn werk. Maar hij is wel terughoudend met de cc's. En ja ik zal toch minimaal 350 nodig hebben ipv de huidige 245....

 

Ben heel benieuwd naar jou verdere verhaal en als ik meer weet zal ik je dat zeker vertellen. Al hoop ik voor jou dat je snel geholpen wordt.

 

Sterkte Prins

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Prins, 

Bij een prothesewissel zonder borstlift worden voor zover ik begrijp inderdaad altijd wat meer cc's geplaatst dan er eerst in zaten. De wat grotere implantaten vullen de pocket en geven inderdaad ook weer wat lift. Wil je kleiner gaan dan is er meestal een borstlift nodig. Ik denk dat het voor jou eigenlijk wel fijn is dat er destijds niet zoveel cc geplaatst zijn. Daardoor heb je nu meer opties en hoeven er geen enorme implantaten in bij een wissel om je borsten wat op te vullen en te 'liften'. Ik was echt heel tevreden met de grootte van mijn implantaten (McGhan 410 Soft touch, medium height, full projection 335 cc). Ik ging destijds van een 70B naar een 70E. Door de implantaten en de verlaging van de borstplooi werden mijn borsten toen ook heel goed gelift. Ik vind het nu wel lastig omdat ik eigenlijk geen veel grotere borsten wil. Hetzelfde als nu of wat kleiner zou ik liever hebben, maar ik wil eigenlijk geen borstlift. Zoals mijn borsten er nu uitzien zou dat ook echt niet hoeven als ik opnieuw wat grotere implantaten laat plaatsen. Maar als ze eruit gaan.... hmmm...dan wel vrees ik. 

27 juli is nog erg lang... sterkte met wachten. Hopelijk heb je genoeg afleiding en gaat de tijd snel voorbij....

 

Groetjes,

Lucy

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Lucy2015 zei:

. Ik denk dat het voor jou eigenlijk wel fijn is dat er destijds niet zoveel cc geplaatst zijn. Daardoor heb je nu meer opties en hoeven er geen enorme implantaten in bij een wissel om je borsten wat op te vullen en te 'liften'.

 Ja zo voel ik het nu ook. Ik vond die 245 toen echt helemaal prima. Ik had zelf al een 75 C en kreeg door die cc’s een 75D. Meer wilde ik ook niet. Ik ben benieuwd hoeveel erbij moet nu om die natuurlijke lift te krijgen. 
voor mij hoeven ze ook niet groter maar wel voller. 
mij begrijp dat je in dubio zit. Je hebt me ook aan het denken gezet met betrekking tot het vullen met eigen vet. Ik ga het zeker onderzoeken. Kost misschien uiteindelijk meer omdat het 2 of 3 x moet maar ik ben met mijn billen heel blij. En als je gelijk wat buikvet kwijt raakt krijg je opties ook meer borsten. Maar ja dan moet je wel iets hebben aan vet. Ik heb ook niet veel maar toch heb ik mijn billlen prima kunnen vullen toen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb inmiddels bij twee PC's consulten gehad en het derde consult heb ik afgezegd.

 

Het eerst consult was bij dr. Verdonck. Erg vriendelijke man. Om na de wissel mijn borsten goed op te vullen en minimaal dezelfde projectie te houden zou hij bij mij 500 cc Motiva Ergonomix kunnen plaatsen. Maar hij zei heel eerlijk dat in mijn geval (vrij dunne huid, 1.62 m, 53kg) dat behoorlijk veel cc zijn en dat anatomische implantaten, in het bijzonder de B-Lite implantaten, eigenlijk beter geschikt zouden zijn, omdat ik dan meer projectie heb met minder cc (en eventueel minder gewicht, in het geval van de B-Lite). Hij plaatste die implantaten zelf echter niet, daarvoor raadde hij een collega aan. Hij gaf aan dat mijn kapsels soepel zijn, graad I, hooguit II. Ondanks het gescheurde implantaat wilde hij de kapsels toch laten zitten en de boel van binnen goed schoonspoelen dan. 

 

Het tweede consult was bij dr. d'Hondt in Tongeren. Niet bij dr. Bruno d'Hondt, die me 14 jaar geleden goed geholpen heeft, maar bij zijn zoon Christophe, die ook plastisch chirurg is (zijn vader is met pensioen). Vanaf het moment dat ik wist dat een wissel eraan kwam neigde ik naar hem. Ik ben altijd tevreden geweest over mijn eerste borstvergroting en de zorg eromheen. Een van de redenen waarom ik hem meteen overwoog is omdat hij degene was die ervoor zorgde dat ik een MRI kreeg. Mijn huisarts wilde me ondanks herhaaldelijk vragen niet verwijzen daarvoor, en bij het mamma-centrum wilden ze me alleen een mammografie geven (lekker de siliconen uit een kapot implantaat persen!). 14 jaar geleden zei "de oude dr. d'Hondt" tegen me dat als ik ooit problemen had om een MRI te krijgen, dat ik hem dan moest bellen en dat hij zou helpen. Toen ik een paar maanden geleden zijn zoon belde, hielp die me meteen verder en verwees me direct door voor een echo en een MRI. Omdat goede screening vanwege mijn familiegeschiedenis qua borstkanker echt wel belangrijk is, vind ik het een fijn gevoel dat ik hem later kan vragen om me daarvoor te verwijzen. Het geeft me vertrouwen dat ik ook over een aantal jaar nog een MRI geregeld krijg als dat nodig is. Verder was zijn verhaal heel duidelijk. Hij heeft heel nauwkeurig gemeten en gekeken. Hij gaf aan dat er toch wat kapsel zat links, aan de kant van het gescheurde implantaat. Daardoor zat het implantaat daar 1 cm hoger. Hij gaat wel de kapsels verwijderen, en geeft aan dat dat nodig is zodat het nieuwe implantaat zich weer goed kan hechten. Het kapsel is immers glad vanbinnen en dan kan het nieuwe implantaat niet goed hechten. Klinkt logisch en ook een fijn idee dat wat er qua siliconen in het kapsel zit, dan ook weg is. Qua implantaat wordt het sowieso anatomisch, Polytech of B-Lite. Hij bestelt meerdere maten en gebruikt sizers om de juiste maat tijdens de operatie vast te kunnen stellen. Het zal waarschijnlijk ongeveer 100cc meer worden dan ik nu heb (nu heb ik 335cc). Hij werkt bij een wissel het liefst met implantaten met een polyurethaan (microthane) buitenkant, omdat die niet verschuiven en het weefsel daarop heel goed hecht. Ik heb bij hem de operatie gepland, eind augustus. 

 

Ik had ook nog een derde consult gepland, bij dr. Meesters- Caberg in het Zuyderland. Omdat ik een lekkend implantaat heb zou een deel van de wissel operatie onder verzekerde zorg vallen (dus een stuk goedkoper) en ik was ook wel geïnteresseerd in lipofilling, wat zij volgens mij ook doet . Toch heb ik de afspraak afgezegd. Ik las onderzoeken over dat lipofilling calcificaties en olie-cystes e.d. kan veroorzaken in de borsten en dat is qua borstkanker screening voor mij niet handig. Ook de kans dat de plekken op het lichaam waar het vet wordt weggehaald bobbelig kunnen worden en de minder voorspelbare resultaten leek me bij nader inzien toch minder geschikt voor mij. En ik was bang dat als ik me hier in Nederland laat opereren dat ik in de toekomst geen toegang heb tot MRI's om te screenen voor borstkanker. Hier in het ziekenhuis wordt immers gezegd dat je alleen mammografie krijgt en dat vind ik niet genoeg (mijn moeder had twee tumoren in 1 borst, beide gemist op mammografie en met siliconen implantaten is het borstweefsel daarnaast nog minder goed zichtbaar). 

 

Dus ik heb mijn keuze gemaakt! Ik heb nog van niemand anders gelezen dat ze geopereerd gaan worden door "de nieuwe" dr. d'Hondt, maar iemand hier moet de eerste zijn 🙂

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lucy2015 hoi!😇 lees net je verhaal..wat vervelend dat je implantaat is gaan lekken. Fijn dat je nu een keuze gemaakt hebt zodat je hopelijk snel geopereerd kan worden en van het probleem af bent😉 mijn stiefzus heeft ongeveer 10 jaar geleden een borstvergroting laten doen bij bruno en was daar heel blij mee dus ik wilde eigenlijk ook bij bruno,maar inderdaad hij is met pensioen. Ik kon van zijn zoon geen resultaten of ervaringen vinden en vond het toch een beetje spannend om dan voor hem te kiezen🤗 maar je hebt ook wel gelijk iemand moet de eerste zijn en het hoeft niet altijd iets te zeggen natuurlijk. Ik hou je topic in de gaten want ben toch wel nieuwgierig naar je verloop. Heel veel suc6 xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

De prothesewissel zit erop! Ik ben vandaag 4 dagen p.o. en ik voel me best prima eigenlijk. Aan de kant van het gescheurde implantaat was het kapsel twee keer zo dik als aan de andere kant. Doordat het kapsel verwijderd moest worden heb ik drains gekregen, die kunnen er morgenochtend uit. Ik heb 380cc anatomische Polytech Microthaan gekregen. Qua grootte zal het vrijwel hetzelfde uitkomen als mijn 'oude' borsten (eerst had ik 335 cc), alleen een beetje meer projectie en dat vind ik helemaal prima! De dokter had een aantal verschillende maten besteld van zowel Polytech Microthaan prothesen als B-Lite prothesen. Hij gaf vooraf duidelijk aan voor een dergelijke revisie het liefst met de polyurethaan (microthaan) prothesen te werken omdat deze minder risico op kapselcontractie en roteren geven, maar dat deze prothesen ook wat dikkere randen hebben en als ik niet genoeg eigen weefsel zou hebben om die randen mooi te kunnen bedekken, dan zou hij alsnog B-Lite implantaten gebruiken omdat die vanwege de dunnere randen erg mooi op de borstkas aansluiten. Hij heeft mijn borsten nauwkeurig gemeten en afgetekend. Ik ben lekker in slaap gevallen en werd net als 14 jaar geleden wakker met warme voeten van de warme lucht die aan het voeteneind onder het dekbed geblazen werd. Dat vond ik lang geleden al zo fijn en dat was nog steeds fijn. Dr. C. D'Hondt kwam toen ik wakker was nog even vertellen hoe de operatie gegaan was en we spraken af dat ik iedere dag een foto van de drain-flessen zou app-en zodat we konden zien wanneer die eruit kunnen. De dag na de operatie (zaterdagavond) zaten de flessen al vrij ver vol en toen konden we gewoon nog even langskomen om die door een collega te laten verwisselen en kregen we nog reserve flessen mee. Hij is heel goed bereikbaar, ook in het weekend. Ook voor de operatie belde hij heel snel terug als ik vragen had. Mijn borsten zitten natuurlijk nog in de tape en zijn nog wel gezwollen, maar ik denk dat ze uiteindelijk veel zullen lijken op mijn 'oude' borsten, waar ik altijd tevreden over ben geweest. Verder slik ik trouw de voorgeschreven antibiotica en neem ik ibuprofen en paracetamol volgens schema, al merk ik dat ik wanneer ze bijna uitgewerkt zijn ik eigenlijk nog maar weinig pijn heb. Verder neem ik super veel rust, ik zit de hele dag in bed en 's avonds op de bank. So far, so good... 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

So far so good dus! Dan is het uiteindelijk toch maar mooi opgelost nu! Ook al heb je even moeten wachten. Kan me goed je opluchting voortellen dat het nu inwendig weer is zoals het "hoort" : intacte implantaten! Wat een schrik lijkt me als je erachter komt. Fijn dat je zo'n enorm meedenkende en laagdrempelig arts hebt! Op naar een voorspoedig herstel nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend 5 dagen p.o. zijn de drains verwijderd. Ging gelukkig heel gemakkelijk en was pijnloos. Omdat ik toch bij de kliniek was werd ook meteen de tape verwijderd en vervangen door waterdichte pleisters... ik had erop gerekend dat ik een week niet zou mogen douchen, dus dat het nu al weer mag is een meevaller, heel fijn! 🎉 

Zal ik dan ook maar een album maken met een paar foto's van mijn borsten? Even uit gaan zoeken hoe dat werkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @JensterIk heb je toegevoegd aan mijn album en heb ook even in jouw album gespiekt. Jouw voorsituatie lijkt wel een beetje op mijn voorsituatie van 14 jaar geleden en ik heb nu ook 380 cc dus qua cc vergelijkbaar met wat jij krijgt (wel zijn ze bij mij achter de spier en anatomisch). Ik denk dat je er straks heel blij mee zult zijn. Voor je het weet is de operatie achter de rug en kun je aan het herstel beginnen. Heel veel succes alvast voor morgen! 🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of iemand mijn verhaal nog volgt, maar voor het geval iemand die dit leest ook een gescheurd implantaat heeft is het misschien goed om te weten dat ik de kosten voor de explantatie volledig vergoed heb gekregen door mijn zorgverzekering, zonder enige moeite. Ik kom zelf uit Nederland en het gescheurde implantaat is vastgesteld op MRI in een Belgisch ziekenhuis en de verwijdering van de implantaten is gedaan door de pc in België. Ik heb een CZ Zorgkeuzepolis (restitutie), waardoor de vergoeding voor niet- gecontracteerde zorgverleners (ook in het buitenland) gewoon 100% is. De plastisch chirurg heeft een aparte factuur gemaakt voor de kosten van verwijdering. Deze heb ik gewoon online ingediend, samen met een gescande kopie van het MRI verslag. Ik kreeg vandaag al bericht dat het volledig vergoed wordt. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lucy2015 ik volg je zeker nog hoor! Heb net even in je album gekeken. Wat zijn ze mooi! Nu al! Ze zien er nu al heel zacht uit. De mijne zijn nog niet zo fluffy, maar dat komt vast nog 😉.

 

En goed om te horen dat je explantatie vergoed is! Moest je dan enkel voor de wissel betalen? Hoe werkt dat dan?

 

hoe voel je je verder? Geen klachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.