Ga naar inhoud

Lottje72 : 23 april 2021 : Dr. van Hal : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hallo,

Zoals in de titel staat ben ik al onder het mes geweest en zit ik inmiddels op dag 19 na PO. Alles bij elkaar valt het me erg tegen, moet toegeven dat ik er te luchtig over gedacht heb. Heb me wel ingelezen enzo, daaruit begrepen dat de eerste week wat pijnlijk en vervelend kon zijn, maar dat je na een dag of 10 wel weer de dagelijkse routine klusje op kon gaan pakken....zelfs gelezen dat sommige met een week alweer aan het werk zijn gegaan. Voor mij is dat helaas allemaal niet zo, daarom ben ik toch verder gaan zoeken en ben ik op dit forum terecht gekomen. Ben hier al lekker aan het lezen geweest hoe jullie alles ervaren, hier komt ook naar voren dat de een het allemaal wat "makkelijker" heeft dan de ander. Mijn verhaal is dat ik na heel lang twijfelen toch op wat latere leeftijd heb gekozen voor een BV. Na eindelijk de stoute schoenen te hebben aangetrokken op consult geweest bij dr van Hal, dit was een heel prettige ervaring, het passen, het gesprek....was meteen dol enthousiast. "Dit wil ik!" Dus zo gezegd zo gedaan....thuis overlegd hoe we dit aan gaan pakken....toch een week uit de running dacht ik. Alles besproken m'n kids en man zouden me helpen met het huishouden. Op me werk 1 week vrij geregeld...zou vrijdag onder het mes gaan en dan maandag week later weer gaan werken. Alles liep volgens plan, operatie is goed gegaan, (450cc voor de borstspier) eenmaal wakker het welbekende strakke gevoel...of er een vrachtwagen op je borst geparkeerd staat. Al met al dacht ik, dit valt wel mee....maar na een dag of 2 kreeg ik heftige steken in mijn rechter borst...gebeld met de kliniek...hoort er allemaal bij....de steken zakten na een dag of 4 weer af. Daarna kreeg ik een branderig gevoel in mijn borsten, als of ze in de fik staan....dit gevoel heb ik nog steeds....hierover ook gebeld, maar dat kan zeker toch 6 weken duren zeggen ze, elk lichaam reageert anders. Maar zit inmiddels bijna op 3 weken PO en kan eigenlijk nog steeds niets zonder pijn. Ben wel enorm blij met het resultaat, maar de pijn mag van mij verdwijnen zodat ik toch een beetje kan gaan genieten. Alvast bedankt voor het lezen van mijn topic, hoop hier toch een beetje bijstand te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Lottje72, welkom hier. 
Hier genoeg verhalen van vrouwen bij wie het makkelijk gaat en bij wie het wat zwaarder is. 
Ikzelf ben 5 mei geopereerd. Sinds gisteren iets meer pijn in een borst gekregen, maar had vooral last van moodswings. 
Ik ben 46 jaar en behoor bij de “oudjes”, maar zo voelt het hier absoluut niet. We zitten in dezelfde situatie, of geweest en leeftijd maakt niet veel uit. 
Het is fijn om hier steun te krijgen en begrip!

Hoop dat je je snel wat beter gaat voelen!

Groetjes Diana

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Lottje72 welkom! Wat vervelend dat je herstel pijnlijk is. Misschien heb je mijn topic ook gelezen en ik vind het ook niet allemaal rozengeur en maneschijn. Toen ik uit narcose kwam voelde ik ook gelijk of ik overreden was door een vrachtwagen en dat branderig gevoel heb ik ook gehad en eigenlijk nog steeds als ik lig, waardoor ik nu na 2 weken nog altijd half zittend slaap omdat het anders te pijnlijk is. Ik heb het flink onderschat. 
Gelukkig is je resultaat wel mooi. Dat maakt wel iets goed. Ik vind het bij mij nu wel beter worden maar hoop wel dat het zachter, natuurlijker en druppelvormiger wordt. Maar geduld is wat we blijkbaar moeten hebben. 
Leuk dat je ook een topic hebt aangemaakt. Hoop dat de pijn snel minder wordt en je kunt gaan genieten. X

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Diana75 zei:

Hoi @Lottje72, welkom hier. 
Hier genoeg verhalen van vrouwen bij wie het makkelijk gaat en bij wie het wat zwaarder is. 
Ikzelf ben 5 mei geopereerd. Sinds gisteren iets meer pijn in een borst gekregen, maar had vooral last van moodswings. 
Ik ben 46 jaar en behoor bij de “oudjes”, maar zo voelt het hier absoluut niet. We zitten in dezelfde situatie, of geweest en leeftijd maakt niet veel uit. 
Het is fijn om hier steun te krijgen en begrip!

Hoop dat je je snel wat beter gaat voelen!

Groetjes Diana

Leeftijd maakt inderdaad niks uit; en zo oud zijn we toch niet. 😅 🤣

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Diana75

Dank je wel voor je reactie, heb me ook ingelezen bij jou....wat een verhaal zeg, is ook niet allemaal vanzelf gegaan. Hoop voor je dat de pijn ook snel minder wordt, vind het ook heel fijn om te lezen dat er idd ook "oudjes" 😉  zijn, ik ben 48 maar voel me wel 15 jaar jonger hoor 😃 jij ook heel veel sterkte met je moodswings.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden... jullie zijn helemaal niet oud!! Ik ben 36 dus ook geen twintiger meer. Ik heb het idee dat er juist steeds meer vrouwen van onze leeftijd zijn die nu de weloverwogen keuze maken voor een borstvergroting. Misschien wel juist na het krijgen van kinderen en/of om onszelf even een “boost” te geven. Althans zo voel ik het wel. Ik heb eindelijk een keer voor mezelf gekozen om een lang gekoesterde wens/droom uit te laten komen!

@lottje72 ik voel me eigenlijk hee goed, heb weinig last van mn boobies. Mn rechterarm wilde in het begin niet en moest ik echt ondersteunen met dingen. Maar dit is sinds een 2 dagen minder en sinds vandaag helemaal over. Ik merk dat het elke dag een beetje beter gaat. Vandaag voor het eerst zonder paracetamol. Het slapen blijft lastig maar daar heb ik altijd last van. Dus dat is geen gek iets. Enige vervelende vind ik dat ik niet op mijn zij kan liggen en half rechtop moet slapen. Ik merk dat ik vooral last van mn rug heb. Niet eens mn boobies. 
 

Rustig aan!! 😘

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Von5385

 

Je slaat precies de spijker op z'n kop, het is een wel overwogen beslissing en idd ons zelf een boost geven na het krijgen van kinderen en een lang gekoesterde droom uit laten komen!

 

Ook fijn om te horen dat het steeds beter met je gaat en geen paracetamol meer nodig hebt. Slapen is voor mij ook een dingetje wat niet vanzelf gaat....maar ja wat ik regelmatig lees is geduld en dan komt het vast allemaal goed.

 

Jij ook rustig aan😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Haaaai. Ik ben 51 en herken me helemaal in jouw verhaal! Net als in het verhaal van @Noor45. Mijn leeftijd maakt me wel ietwat onzeker, maar ik ga er definitief voor! Ik voel me wel veel jonger haha.  Ik zit nog in de oriënterende fase, ben vooral veel aan het lezen en bekijken. Zodat ik straks op consult goed weet wat ik wil. Ik vind het heel rot te lezen dat het zo tegenviel allemaal. Ik hoop dat het ondertussen beter met je gaat?

Ik heb nog geen album, die ga ik maken na de passessie. Zou ik ondertussen wel in jouw album mogen kijken?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Jenster Ik ken dat gevoel, maar voel me ook idd nog jong 😃 Ben heel blij dat ik de stap gezet heb, ondanks dat het herstel/genezingsproces tegen valt. Ben nog steeds niet pijn vrij, maar schijnt er allemaal bij te horen...ben "pas" 4 weken😊 Heb je toegevoegd aan mijn album 😉 .Ben ook nieuwsgierig naar jou straks😎 Wens je alvast een goeie oriëntatie fase👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Von5385 en @Hoixxxx Dank voor jullie berichtje, lief dat jullie aan mij denken☺️ Gaat met hele kleine stapjes vooruit, maar helaas nog steeds niet pijn vrij. Ben ook nog wel beperkt in mijn bewegingen, zodra ik maar iets doe voel ik dat meteen. Maar dat mag de pret niet drukken, ben van de week nog even op een extra controle geweest en daar zeiden ze dat het er prima uit ziet. En de pijn hoort helaas bij mijn herstelperiode😅 zoals ze zeiden "je bent pas 4 weken" dus hoop echt dat ik de komende 2 weken genoeg herstel en dan van de pijn af ben. Nu een lekker lang weekend dus kan ik heeeeeeeel rustig aan doen😃 Jullie ook een heel goed weekend😘

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lotje, ik reageer even in je eigen topic terug,  meteen even meegelezen. Rustig aan blijven doen en echt luisteren naar de adviezen van de kliniek! Echt belangrijk! Alle klachten worden vanzelf minder, en rustig aan kan je steeds meer doen! Je kan beter nu rustig aan doen en dat je boobs mooi herstellen, dan dat je te snel weer vanalles wilt!! Ik zal je toevoegen! Mag ik ook bij jou meekijken?

 

groetjes Lilian 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.