Ga naar inhoud

ikke59 : 7 januari 2011 : Dr. van de Kar : Atrium : Heerlen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik zit al weken op het forum rond te neuzen.

Heb me vandaag toch maar geregistreerd.

Ik heb nl. een vraag/probleem.

Ik heb 7 januari een prothesewissel gehad bij dr. van der Kar in het Atrium te Heerlen.

De oude protheses waren aan het lekken (gelukkig lekten ze in het kapsel)

ben van 275 CC naar 400CC gegaan achter de spier: eurosilicone 400cc high profile.

Nu zit de linkerborst een stuk hoger dan rechts.....tepel zit anderhalve cm. hoger en de onderrand van de borst scheelt ook zo´n 2 cm.

Bovenlangs zie je het niet zo...dit komt denk ik omdat mijn linkerborst altijd een stukje kleiner is geweest, en er is links en rechts evenveel cc in gegaan (ook jammer achteraf...ben ook zo´n sukkel geweest dat ik daar zelf niet om gevraagd heb. Maar van de andere kant: HIJ is de dokter , hij had het ook zelf kunnen zien!!!)

In de bh zie je het niet maar bloot wel!

Als ik een strak t-shirtje aantrek zonder bh zie je wel degelijk verschil.

Ik heb net gebeld met de assistente: vraagt ze mij : ¨Heeft u de band nog boven de borst?^

Die heb ik dus nooit gekregen blijkt nu!!!!!!!!

vond sowieso de info die ik van de arts kreeg wel heel erg minimaal (heb ik haar ook gezegd!)

Moet even zeggen dat ik onder controle stond bij van de Kar omdat hij de patienten jaren geleden overgenomen heeft van dr. Koopmann (DE vakman: oooh wat mis ik die man nu!!)

Nou zegt zei, moet u de volgende week toch maar even langskomen bij dr. van de Kar en dan alsnog zo´n band!

ik vraag mij af of die nu nog helpt, na 7 en een halve week!!!

Ik doe niets anders dan voor de spiegel staan, vind het niet mooi zo: kan wel janken (doe ik dus ook regelmatig!)

Na de operatie had ik in de drain van de linkerborst haast een halve liter bloed zitten. (na 3 dagen )

Erg veel toch??!! rechts zat maar zo´n 150-200

Hij zei alleen: zo, links heb je behoorlijk geproduceerd!

Bleek ik na 3 weken ineens een vreemde streep onder de borst te hebben, leek een of andere pees.

Als je er op duwt trekt de huid naar binnen: het lijkt net een strak gespannen elastiekje onder de huid: helemaal van achter het litteken to haast bij mijn navel.

Ik dus terug naar ziekenhuis.

Bleek het een trombose in een bloedvat onder de borst te zijn.

(vandaar zeker die halve liter!)

Dat ook nog: het lijkt op een spatader als ik erover heen wrijf :139:

Moet 10 mei daarvoor terugkomen om het nog eens te laten zien.

Voor aanstaande dinsdag heb ik een afspraak om dat hoogteverschil te laten zien.

Ben benieuwd wat hij gaat zeggen.

Als die band nou niet meer helpt?

opnieuw opereren of zo de rest van mijn leven blijven lopen.

Het zal voor mij de laatste keer zijn dat ik nieuwe prothese krijg (ben nu nl. 52 jaar) aangezien die nieuwe veel langer mee gaan!

het liefst wil ik dan toch opnieuw onder het mes.

Pffff....wat een lang verhaal is het geworden. sorry hiervoor, maar het lucht wel heel erg op!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste Reactie

hey Ikke59,

Welkom! :D

Wat jammer dat je in zo'n omstandigheden hier bent terecht gekomen. :(

Ik had ook een grootte verschil tussen beide borsten en heb ook hetzelfde aantal cc gekregen, maar dat gebeurt wel meer hoor, toch valt het bij mij nu minder op als ervoor. Wel jammer dat er ook een hoogteverschil is aan de onderrand van je borsten, kan me voorstellen dat dat wel kan opvallen. Wat de tepels betreft, was dit voor je operatie ook al, want dat blijft wel na een bv, of je zou een tepelcorrectie moeten laten doen, maar dan zit je natuurlijk weer met extra littekens.

Wat je beschrijft van die ader onder je borst doet me een beetje denken aan Mondors Cord. Weet niet of je dit erin herkent, mocht het zo zijn dan is het gelukkig wel van voorbijgaande aard.

Veel succes dinsdag bij je pc, hoop dat je een goed gesprek kunt hebben en dat je op begrip kunt rekenen bij je pc en dat hij je dan ook een redelijke oplossing aanbiedt, zal voor je duimen meid! Sterkte!

Liefs, :54:

PS: ga je topic verhuizen naar de Operatieverslagen Borstprothesewissel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eefje

Dank je voor je reactie.

Voor de operatie zaten mijn tepels op dezelfde hoogte.

Alleen was mijn linkerborst iets minder vol, dat is altijd geweest.

Was na de eerste borstvergroting ook, maar toen viel het iets minder op dan nu...en de tepels zaten op dezelfde hoogte en de onderrand was gelijk.

Als die borst indaalt, zitten de tepels ook weer gelijk denk ik!

in een voorgevormde t-shirt bh kun je het hoogteverschil niet zien, maar in de sport bh wél.

Mondors Cord ken ik....die heb ik ook, maar die zitten naast wat ik bedoel.

Als je de borst een beetje optilt komt bij Mondors Cord de ader naar voren toe....wat ik heb trekt in een smalle streep naar binnen

Ik weet niet of het op een foto duidelijk te zien is.

Dan moet ik sowieso iemand even vragen om de foto te nemen, want je kunt het alleen goed zien als ik op die ader duw.

Ik vraag mij dus af of zo´n band boven de borst nu nog zin heeft?Vind het ontzettend slordig dat ze me die helemaal niet gegeven hebben!!!

Na de eerste borstvergroting heb ik die inderdaad wél gehad, maar weet ik veel!

het ging nu om een wissel...én we zijn weer een aantal jaren verder.

Er kan heel wat veranderd zijn in de tussentijd. sowieso: nieuwe methoden, nieuwe prothesen e.d.

Groetjes Ikke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ikke,

Toch vreemd hé dat die ene borst nog niet is ingedaald na 7,5 week, misschien zal het nog komen, geen idee eigenlijk. Benieuwd wat je pc erover zegt. In ieder geval wel goed dat je tepels vroeger gelijk stonden, dan zou het ook zo weer moeten komen als het indaalproces is voltooid. Hoop alleszins voor je dat die band nu nog zin zou hebben.

Liefs, :147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het al gevonden Eefje!!

Heb de foto´s in het album gezet.

Op de foto kun je ook onderaan rechts van mijn navel een kleine blauwe plek zien.

Die kreeg ik zaterdag ineens.

dat is dus die ader waar de trombose in was.

Daar moet de chirurg morgen ook maar naar kijken, als ik toch daar ben.

Mijn hematoloog waarschuwde me al dat ik die ader in de gaten moest houden en langs moest komen als het blauw zou worden.

Het doet ook af en toe pijn.

Nou ja....dat kan er ook nog wel bij pfffff

Foto´s staan er op

jeetje wat lijken ze op de foto´s groot: in werkelijkheid zijn ze helemaal niet zo.

Het is een royale C-cup.

85C of een 80D die past ook :rolleyes:

Foto´s zijn gemaakt toen ik pas uit bed was....whaha je ziet de slaapstreepjes nog. En de striemen van de sportbh.

Die heb ik ´s nachts nog om, omdat mijn tepels nog zo gevoelig zijn.

francinl.mijnalbums.nl

ww via pb

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben net terug van de chirurg.

De prothese zit niet te hoog schijnbaar.

De linkerborst was sowieso iets kleiner, en aangezien er dezelfde maat prothese ingegaan is zit die veel strakker.

Hoop dat het nog allemaal wat soepeler wordt aan die kant.

Ben al blij dat de prothese goed zit.

Om het zo veel mogelijk gelijk te krijgen zou ik rechts een kleine lift moeten laten doen en dan links een kleinere maat prothese.

pffff...dat gaat mij toch wel iets te ver.

Wacht nog maar geduldig af, ze zullen toch nog wel veranderen: is nu pas 7,5 weken geleden!!

danke voor de steun. :52:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo ,

wat jammer nou dat het allemaal zo is gelopen !

ik vind het nalatigheid van je pc ! het is toch zijn vak ! hij had dat verschil moeten zien terwijl je nog onder narcose was en dan had hij alsnog een andere maat kunnen steken !! ik had altijd al het idee dat je na de operatie op de operatietafel werd rechtgezet om het resultaat te bekijken !

ik hoop dat met het indalen het verschil kleiner mag worden zodat je er gelukkiger mee wordt ! ik mag er ni aan denken om zo veel geld uit te geven om daarna tranen met tuiten te huilen !

ik blijf je topic volgen ,

ben blij om hier eens iemand van mijn leeftijd tegen te komen ( ik ben 47 en krijg op 17 maart mijn BV )

gr ,

anneken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anneken

Echt indalen zal de borst niet meer echt doen ben ik bang.

Wel hopelijk wat soepeler worden!

V. de Kar zei dat ik altijd alsnog een kleinere prothese kob laten plaatsen: heb niet gevraagd wat daar voor kosten aan verbonden zijn!!

ergens vind ik dat het kosteloos vervangen moet worden...het is nl. zijn fout.

maar ja, we zien wel: moet sowieso 10 mei terug om die ader nog eens te laten zien. Daarna moet ik 1 x in het jaar op controle.

Als je buiten staat heb je altijd ineens nog vragen.

Zo ook: heeft hij die pocket eigenlijk wel groter gemaakt...of bedoelde hij dat het gewoon niet groter kon?!

en: is zo´n ruimte kleiner als de prothese achter de spier komt?

is tussen de spier dan eventueel een betere optie (maar volgens mij werkt hij niet met deze methode???) OF gaat de borst dan nóg meer hangen?

pfff..allemaal vraagjes voor de volgende keer.

De kosten vielen voor mij gelukkig wel mee: kreeg het verwijderen vergoed omdat er lekkage was.

heeft me dus 1500 gekost.

Ja, inderdaad heel erg fijn om met iemand van je eigen leeftijd te kunnen praten.

het merendeel is volgens mij midden 20

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey ,

tip voor de volgende keer : maak een lijstje : elke keer als er een vraag door je hoofd schiet : opschrijven !!

en dan op consult gaan met lijstje : zo kan je niks vergeten !!

ik kijk echt uit naar de zomer !! ik heb mijn kleindochtertje van 4 jaar beloofd dat ik nu EINDELIJK met haar ga zwemmen ! het is geleden van toen mijn eigen kinderen klein waren dat ik nog een badpak heb gedragen !!

maar hoe ouder hoe meer complexen ! en daar gaan we nu eindelijk eens iets aan veranderen ! Ik kijk er naar uit dat nieuwe kleedjes nu eindelijk zowel van boven als onderaan gaan passen !!

gr,

anneken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Wat leuk dat ik iemand tref die toen ook door Dr Koopman in Heerlen is geopereerd.

Ik ben in 88 of 89' geholpen door hem,vond het toen wel erg dat er zo weinig info was,ik weet daarom ook niet eens wat er nu eigenlijk in is gegaan,gelukkig kom ik er nu wel achter want na 23 ja gaan ze er eindelijk uit en krijg ik 400 of 450cc.(Maar dan nu bij dr d Hondt in Tongeren).

Ik hoop voor je dat het uiteindelijk toch nog wat eter wordt,ik ga eens op zoek naar je fotos.

Gr,finimal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Eefje

Ik ben aan het proberen om foto´s op het forum te plaatsen.

Het lukt mij niet om de fotopagina te plaatsen.

Krijg steeds een melding dat de link niet goed is.

groetjes

Hey Ikke,

Sorry, heb het nu pas gelezen :blush: maar het is je al gelukt blijkbaar. Zou ik ook je foto's eens mogen zien? Ze zullen zeker de komende maanden nog veranderen dat is zeker en ook soepeler worden dus misschien komt het allemaal wel vanzelf terug goed!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ikke,

Bedankt voor je ww! Ben gelijk gaan zien, en ik vind het eigenlijk best meevallen, het verschil is zeker niet zeer opvallend voor mij, vind ze er al heel mooi uitzien. De ene is ietsje kleiner dan de andere, maar dat is bij mij ook zo, was ook voor m'n operatie al zo. Vind dat je er wel trots op mag zijn! :116:

Mijn ww is onderweg!

Liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames

Ik heb me nog niet netjes voorgesteld.

Ik ben Franci: 52 jaar, getrouwd en moeder van 3 kids (22-21-19 jaar oud)

ons gezinnetje wordt kompleet gemaakt door Tyson onze Duitse Herder van ruim 3,5 jaar oud: schat van een beest!!

Ik heb 14 jaar geleden een borstvergroting gehad bij dr. M. Koopmann te Heerlen.

Nu 14 jaar later bleken ze te lekken (gelukkig in het kapsel en nog niet in mijn lijf)

tijd dus voor een wissel.

Die heb ik in de tussentijd al gehad (7 januari jl.)

Deze keer wéér in Heerlen maar dit maal bij dr. van de Kar

Stond al jaren onder controle bij hem, dus dan kies je automatisch om het door hem te laten doen.

Verder verslag van de operatie staat in het topic over prothesewissel.

Groetjes XXX

heb je nog vragen, stel ze gerust!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Franci,

Dank je wel voor je complimentje in het pb'tje!

Ik heb ook jou foto's bekeken en dat ziet er ook goed uit :35:

Wel anders qua plaatsing en het oogt ook iets anders, wat afgeplat aan de bovenkant van de borst: lijkt op een druppel, door de spier.

Ik had zelf om die bolling bovenin mijn borst gevraagd dus die heb ik nu ook :57:

Ik zie bij jou het verschil wel van de borsten, maar op zich valt het wel mee.

Maar ik zou het als ik jou was nog afwachten, want pas na 3 maanden tot een half jaar kun je pas definitief uitspraken doen over de vorm en indaling, volgens mij :)

Liefs :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihihi..volgens mij jpc kiki kan het wel tot een jaar duren...

@ikke...een beetje verschil met links en rechts is toch normaal ..ik heb dat ook hoor maar het is niet storend of zo..mag ik je ww ? heb jij ze voor de spier geplaatst ?

groetjes emmy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Emmy

het gaat mij ook niet zozeer om het verschil in grootte (dat heb ik inderdaad altijd gehad, dus na een vergroting ook)

het valt nu alleen ietsje meer op omdat ze groter zijn.

Nee, het probleem was dat de linkerprothese hoger leek te zitten (een grotere bollling aan de bovenkant)

Als ik dan op mijn rug lag, leek het net of de prothese er aan de bovenkant uit wilde knallen!!

Dit rotgevoel is nu al een stuk minder geworden!

Ik denk dat dat ook wel door de geruststelling van de PC komt......als ik er niet te veel op let voel ik het niet haha

Tuurlijk mag je mijn ww

op de laatste foto kun je aan de rechterborst bovenaan die bolling zien.

op die foto lig ik nl. op mijn rug.

Ik ben trouwens superblij met mijn jongens hoor!!!

zal binnenkort een paar foto´s maken met bh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.