Ga naar inhoud

Hoe lang is het herstel van een prothesewissel?


Aanbevolen berichten

5 uur geleden, Skilp zei:

Hallo, ik zou graag willen weten hoelang het herstel is na een prothesewissel? Dit in verband met mijn werk.

Groetjes Skilp

Mijn vriendin heeft vorig jaar een wissel gehad. Ze had 300cc dual plane en ging naar 450cc dual plane.  Bij haar ging het herstel super soepel terwijl ze de 1e keer echt een aantal weken flink last van gehad. De holte is er al, is meer een vervanging van een onderdeel, tenzij er veel kapsel verwijderd moet worden uiteraard. Maar is voor iedereen anders en ik heb hier ook verhalen gelezen van dames waar het tegenviel.

Maar volgens mij mag je ook na een wissel niet je armen boven je schouders en zwaar tillen ivm kapselvorming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen😊

 

Mijn eerste vergroting was voor de spier en toen was ik super snel hersteld en ik heb 27 maart een wissel gehad naar dual plane en eerlijk vond ik persoonlijk dat herstel best pittig en voelde ik me de eerste dagen een wrak en ga ik toevallig vandaag pas na vier weken weer aan het werk. Ik denk dus echt voor iedereen verschillend is. De een fietst erdoor en de ander heeft nog net niet de anwb nodig om van de bank af te komen.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Jill olivia zei:

Goedemorgen😊

 

Mijn eerste vergroting was voor de spier en toen was ik super snel hersteld en ik heb 27 maart een wissel gehad naar dual plane en eerlijk vond ik persoonlijk dat herstel best pittig en voelde ik me de eerste dagen een wrak en ga ik toevallig vandaag pas na vier weken weer aan het werk. Ik denk dus echt voor iedereen verschillend is. De een fietst erdoor en de ander heeft nog net niet de anwb nodig om van de bank af te komen.

 

groetjes

@Skilp

Maar.... het lichamelijke herstel blijft gelijk.. Of je er nou veel van voelt of niet :)
De kapselvorming en het wondherstel vanbinnen, is een proces dat na elke operatie zal moeten plaatsvinden. Of dat nou een knie operatie is, een medisch noodzakelijke operatie of een esthetische operatie. Een wond is een wond, en die zal moeten genezen.

Dus luister goed naar je eigen pc, geef ook aan hem/haar aan wat je voor werk doet, want de een mag sneller weer terug aan het werk, dan de ander. Iemand met een kantoorbaan (die geen zware ordners hoeft te sjouwen uiteraard) kan misschien sneller weer aan het werk, dan een verpleegkundige. En zelfs daar zit verschil in. Werk je op een polikliniek, is dat weer heel anders, dan wanneer je bijvoorbeeld in de thuiszorg mensen moet douchen, tillen enz..

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, ik heb totaal geen last van kapselvorming maar omdat ik flink wat gewicht ben verloren zie je nu wel een verschil van de natuurlijke borst die is gekrompen en omdat het ook alweer 14 jaar geleden is. Ik had 320cc en ga nu voor 380cc en heb hiervoor 3 weken vrij gevraagd bij de werkgever, uiteraard verteld ik de werkgever niks hierover en ik denk dat dit toch wel voldoende is...hopelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.