Ga naar inhoud

lisa1701 : 26 april 2021 : Dr. Bakker : Boerhaave


Aanbevolen berichten

@Noor45 met mij gaat t goed! 7weken en een beetje po alweer. 
Ik merk dat slapen op mn linkerzij nog niet helemaal prettig voelt, mn rechterzij en rug gaan prima. Ik ben zelfs geneigd nu om op mn rug te slapen. Had nooit gedacht dat ik dat fijn zou gaan vinden haha. 
‘s nachts wissel ik af met po-bh dragen en zonder bh. 
Verder heb ik gelukkig nergens last van. 
Soms vind ik ze wat klein maar verder ben ik blij. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Wendy2020 zei:

@Noor45Ja ik moest toen ik vanochtend een foto maakte nog aan je denken dat jij het ook best een tijd hebt gehad dat links zoveel hoger bleef zitten. Ik hoop dat het nog wel gaat bijtrekken, maar aan de andere kant denk ik ook ik ben 4,5 week PO, dus ik moet ook nog niet zeuren.

Haha wat toevallig, wilde je inderdaad vragen welke maat je besteld had. Denk dat ik ook een M ga bestellen binnenkort. Wil toch stiekem al iets geshopt hebben ☺️

Ik denk dat jij ook een M hebt. Denk dat wij redelijk op dezelfde maat uitkomen, ik met 300 cc en jij met iets meer dan dat maar onze voorsituatie was net weer iets anders. Ik heb een nieuwe foto geplaatst net. Jij ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Von5385 zei:

@Noor45 met mij gaat t goed! 7weken en een beetje po alweer. 
Ik merk dat slapen op mn linkerzij nog niet helemaal prettig voelt, mn rechterzij en rug gaan prima. Ik ben zelfs geneigd nu om op mn rug te slapen. Had nooit gedacht dat ik dat fijn zou gaan vinden haha. 
‘s nachts wissel ik af met po-bh dragen en zonder bh. 
Verder heb ik gelukkig nergens last van. 
Soms vind ik ze wat klein maar verder ben ik blij. 😁

goed om te horen! Fijn he 7 weken. Ik vind het elke week beter worden. Ik heb nog niet zonder bh geslapen, maar dat is meer mijn angst om weer pijn te krijgen. Ook ik vind m'n borsten soms wat klein, maar ik weet waar ik vandaan kom. Heb net een nieuwe 8 weken foto geplaatst, dan zie je wat ik bedoel. Vind ze wel heel mooi worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve allemaal,

 

Bedankt weer voor alle support en lieve berichtjes. Sinds deze week probeer ik 

Op 23-6-2021 om 09:17, Wendy2020 zei:

@lisa1701Ik kan me zo inbeelden hoe je je voelt als ik je verhaal zo lees, het is echt alles bij elkaar wat zorgt voor een compleet plaatje.. 

Allereerst vind ik het heel goed van je dat je langs bent gegaan voor een extra controle afspraak. 
 

Wat rot dat je nog zoveel last hebt van het vocht. Ik begrijp dat je naar de huisarts gaat en wil kijken of hier een andere oplossing voor is. Zeker als je over 3,5 week je vakantie in gaat en misschien juist wel even lekker een dagje naar de sauna had gewild om te relaxen bijvoorbeeld. Plus je wil gewoon dat het beter gaat en dat het opgelost wordt. 
 

Ik snap heel goed hoe moeilijk het is tegenover je werk, en vanaf de zijlijn praten is echt veel makkelijker aangezien ik ook niet goed zou weten wat ik zou doen in jouw situatie. Maar het beste medicijn is toch echt luisteren naar je lichaam. Dus als jij je er niet prettig bij voelt zou ik toch zeker aankomende week nog halve dagen blijven werken. 
 

Bij mij gaat het steeds wat beter, al zakt mijn linkerkant ondanks de borstband nog niet erg, en heb ik daar ook nog steeds het gevoel van een loszittende prothese… ben vrijdag 5 weken PO, dus weet ook even niet goed of ik maar moet afwachten of hier iets mee moet.. 

 

Verder merk ik dat ik op het werk toch snel iets te veel doe waardoor ik toch steken krijg in mijn borst, moet hier echt meer naar mijn eigen lichaam luisteren en toch echt nee verkopen een andere mensen.. 

 

@Noor45Hoe gaat het met jou? 
 

Het is allemaal maar wat met ons hè 🥰 

Fijn om te horen hoe het met jou gaat. Kijk nog uit op je werk hoor, vooral met de fysieke dingen. Weten meer collega's het of alleen je directe collega?

 

Ik heb met mijn werk kunnen regelen dat ik in ieder geval aankomende week nog halve dagen werk. We bekijken het per week. Aankomende week ben ik ook nog druk met de rapporten schrijven, oudergesprekken, de afspraak voor de echo, de fysio en ik krijg m'n eerste vaccinatie. Dus druk genoeg! Vanaf de week erop is het allemaal wat rustiger. Het rapport gaat dan ook mee en de laatste paar weken van school kan een wat relaxter programma plaatsvinden. Dus misschien dat ik dan wel tot de middag op school blijf en dan naar huis ga om te rusten. We gaan het zien.

 

Morgen ben je 5 weken po. Gaat best snel of niet?! Voel jij ook nog die luchtbelletjes? Eerst vond ik het vervelend, maar nu denk ik: pruttel maar, dan kom ik tenminste van dat vocht af..

 

Hopelijk gaat jouw linkerborst nog zakken. Dat zal je vast geruststellen. Wat een ervaring hè. Nou, als we ooit nog eens moeten dan hebben we een idee wat ons te wachten staat.. dat zou een hoop schelen denk ik haha

 

😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-6-2021 om 12:11, Von5385 zei:

@Noor45 met mij gaat t goed! 7weken en een beetje po alweer. 
Ik merk dat slapen op mn linkerzij nog niet helemaal prettig voelt, mn rechterzij en rug gaan prima. Ik ben zelfs geneigd nu om op mn rug te slapen. Had nooit gedacht dat ik dat fijn zou gaan vinden haha. 
‘s nachts wissel ik af met po-bh dragen en zonder bh. 
Verder heb ik gelukkig nergens last van. 
Soms vind ik ze wat klein maar verder ben ik blij. 😁

Fijn dat het goed gaat! Dat slapen op de zij zal voorlopig nog wel een struggel blijven. Toch raak je een soort van gewend om op je rug te slapen hè. Ik heb nog even in je album gekeken en vind je resultaat heel mooi. Past goed bij je lichaam!!

 

😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-6-2021 om 09:38, Jenster zei:

@lisa1701 Wat ongelooflijk balen dat het nog steeds niet soepel verloopt! Bah! Ik kan me heel goed voorstellen dat je er zo verdrietig van wordt. Wel goed om te horen dat het uiteindelijk wel beter wordt, maar je moet nu maar wel door die zure appel heen. Dikke knuf!

Dankjewel! Ik probeer er positief in te staan, maar soms is dat wel lastig omdat ik inderdaad graag willen dat het over is en dat ik weer beter ben. Ben heel benieuwd of er wat te zien is op die echo. Volgens mij krijg ik niet meteen de uitslag, maar kan ik die 2 dagen later pas bij de huisarts bekijken. Ben benieuwd!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-6-2021 om 11:22, Noor45 zei:

hoi @lisa1701 vind het heel naar voor je dat je na 8 weken nog pijn hebt en vocht vasthoudt in je borsten. Dat doet inderdaad pijn weet ik ondertussen uit ervaring. Je moet echt weer vertrouwen terug krijgen en dat heeft tijd nodig, net zoals het tijd nodig heeft om het vocht te laten verdwijnen. Voor die 3,5 week zou ik proberen af te spreken of je die niet als halve dagen mag blijven werken. Het gaat toch nog niet. En daarna geen druk op jezelf leggen voor na de zomer, dat zie je dan wel weer. Eerst goed herstellen. Hier heb je niet om gevraagd. Een dikke knuffel voor jou. Laat je niet opjagen, en jaag jezelf ook niet op. xx

 

@Wendy2020 met mij gaat het goed. Ik ben vandaag 8 weken PO. Bij mij is het vocht nu wel echt weg en m'n borsten voelen steeds soepeler. Vind ze misschien nu een beetje aan de kleine kant, maar aan de anders bekeken, al m'n kleding staat prachtig en ze zitten niet in de weg met sporten. Ik voel er er niet opgelaten bij. Ze ogen echt heel natuurlijk. Ze worden elke dag mooier.

Vervelend dat jouw ene borst ook nog wat hoog zit. Je weet, dat was bij mij, zelfs met plaatsing boven de spier, ook zo. Nu wel gezakt, maar toch als ik een foto maak dan zie ik wel verschil. Meer dan als ik er gewoon mee in de spiegel kijk.

Ik kan die calvin klein bralette nog besteld, maar een L was te groot. Ik moet denk ik een M hebben. Ik vind m wel erg mooi.

 

@Von5385 hoe gaat het met jou? x

Hi @Noor45,

 

Blij om te horen dat het goed met je gaat. Dat heb je na jouw rollercoaster echt verdiend! Ik snap best dat je ze nu aan de kleine kant vindt. Ik heb dat ook. Maar het is wel heel natuurlijk! Ik probeer in m'n achterhoofd te houden dat een maatje meer groter misschien wel onnatuurlijk had gestaan en het in de weg had gezeten bij het sporten. Je kan altijd nog een push up bh dragen als je wil. Wanneer ze te groot hadden geweest, had je je misschien ongemakkelijk bij gevoeld. Zo probeer ik nu maar te denken. Het is altijd een gok welke maat bij je past, maar als ik naar je foto's kijken dan vind ik ze prachtig en zo natuurlijk. Met bh zie je niet eens verschil met een natuurlijke borst. Dat is toch eigenlijk wel het mooiste resultaat! Heb je een keuze kunnen maken in je bikini's? En heb je al een vakantie gepland?

 

😘

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@lisa1701 lief dat je het vraagt. Goed, verschrikkelijk druk op m’n werk. Heerlijk, ik geniet ervan!

ik lees hier mee op t forum maar ik ben niet goed in het reageren momenteel 😛 

 

nog 1 week buffelen en dan een paar daagjes iets rustiger, hoop ik, op m’n werk en dan is het alweer B-day! Heeft ook z’n voordelen die drukte 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-6-2021 om 22:40, lisa1701 zei:

@Noor45 thanks voor je berichtje. Lief dat je eraan denkt. Hoe is het met jou? Met het sporten? En de pijntjes?

 

Gisteren had ik inderdaad mijn afspraak bij de kliniek. Alles zag ik goed uit zei de arts. Ik moet geduld hebben. Die verkeerde beweging met die deur heeft gezorgd voor vocht. Daardoor voelt het allemaal nog niet fijn. Pijnklachten bij m'n schouder en nek zijn links van die verrekking maar op de andere plekken van stress. Moet weer vertrouwen krijgen in m'n lichaam en dat het goed komt, zegt hij.

 

Dat het vocht na 6 weken nog steeds niet weg is, vind ik vervelend. Ook geef dat een druk op mijn borst die voor klachten zorgt (pijn/druk en gevoel van loszittende implantaat omdat deze misschien een beetje van zijn plek is door het vocht). De arts gaf aan dat het eventueel mogelijk is om het vocht weg te laten halen door middel van een naald bij echografie. Ik ben vandaag naar de huisarts gegaan en heb dit besproken. Zij hebben mij doorverwezen naar het ziekenhuis waar ik een echo kan laten maken. Vervolgens zal ik met de huisarts of het ziekenhuis kunnen bespreken wat de mogelijkheden zijn. Het weghalen van het vocht kan namelijk alleen als het vocht op een plek zit. Dit is nog even afwachten dus.

 

De arts zegt dat het nog wel weken kan duren voordat het vocht weg is getrokken. Vandaar dat ik ga kijken naar een andere optie. Toen ik vroeg of ik al naar de sauna mag, gaf de arts aan dat dit nog niet handig is in verband met het vocht en dat hij adviseert nog 2/3 maanden te wachten. Daaruit kan ik concluderen dat het "vochtprobleem" dus misschien ook wel zo lang kan duren.

 

Ik werd deze week nog halve dagen. Voor volgende week heb ik het nog niet besproken met mijn directrice. Wel zou ik het nog fijn vinden om een weekje halve dagen te werken. En de andere kant zou ik het wel al graag willen proberen, maar aangezien rust het beste medicijn is wil ik misschien toch vragen om een weekje extra halve dagen. Zal ik waarschijnlijk vrijdag weer met mijn directrice te bespreken.

 

Ik blijf het lastig vinden, want ik probeer zo positief en vrolijk mogelijk te zijn. Soms als mijn directrice dan op dat het "beter" gaat. Dan hoop ik vaak dat ze niet gelijk verwacht dat ik weer gelijk vooruit ga werken. Ik heb dan soms het idee dat ik dan maar minder positief moet zijn omdat dat een betere afspiegeling is van hoe ik mij van binnen voel. Blijft een dingetjes. Gelukkig is het over 3,5 week vakantie en kan ik me helemaal op mezelf focussen.

 

Hoe is het met jou @Wendy2020?

 

11 uur geleden, lisa1701 zei:

Lieve allemaal,

 

Bedankt weer voor alle support en lieve berichtjes. Sinds deze week probeer ik 

Fijn om te horen hoe het met jou gaat. Kijk nog uit op je werk hoor, vooral met de fysieke dingen. Weten meer collega's het of alleen je directe collega?

 

Ik heb met mijn werk kunnen regelen dat ik in ieder geval aankomende week nog halve dagen werk. We bekijken het per week. Aankomende week ben ik ook nog druk met de rapporten schrijven, oudergesprekken, de afspraak voor de echo, de fysio en ik krijg m'n eerste vaccinatie. Dus druk genoeg! Vanaf de week erop is het allemaal wat rustiger. Het rapport gaat dan ook mee en de laatste paar weken van school kan een wat relaxter programma plaatsvinden. Dus misschien dat ik dan wel tot de middag op school blijf en dan naar huis ga om te rusten. We gaan het zien.

 

Morgen ben je 5 weken po. Gaat best snel of niet?! Voel jij ook nog die luchtbelletjes? Eerst vond ik het vervelend, maar nu denk ik: pruttel maar, dan kom ik tenminste van dat vocht af..

 

Hopelijk gaat jouw linkerborst nog zakken. Dat zal je vast geruststellen. Wat een ervaring hè. Nou, als we ooit nog eens moeten dan hebben we een idee wat ons te wachten staat.. dat zou een hoop schelen denk ik haha

 

😘

Hey @lisa1701  het is allemaal wat zeg. Zoals ik al eerder schreef "wat een verhaal" het zit je allemaal niet mee. Wel heel goed dat je er op je werk over gesproken hebt en dat je toch nog een extra week halve dagen kan werken. Ook heel goed dat je naar de huisarts bent geweest en dat je een echo krijgt, hoop dat het op 1 plek zit en dat ze je kunnen helpen.

Zelf heb ik het herstel ook onderschat en je wordt dan inderdaad echt ff teruggefloten door je lichaam.

Graag wil ik je heel veel sterkte wensen de komende week met alle druktes en hoop ik van harte dat het alleen maar heel snel beter met je gaat en je straks lekker kan genieten van je wel verdiende vakantie. X

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-6-2021 om 22:26, lisa1701 zei:

Hi @Noor45,

 

Blij om te horen dat het goed met je gaat. Dat heb je na jouw rollercoaster echt verdiend! Ik snap best dat je ze nu aan de kleine kant vindt. Ik heb dat ook. Maar het is wel heel natuurlijk! Ik probeer in m'n achterhoofd te houden dat een maatje meer groter misschien wel onnatuurlijk had gestaan en het in de weg had gezeten bij het sporten. Je kan altijd nog een push up bh dragen als je wil. Wanneer ze te groot hadden geweest, had je je misschien ongemakkelijk bij gevoeld. Zo probeer ik nu maar te denken. Het is altijd een gok welke maat bij je past, maar als ik naar je foto's kijken dan vind ik ze prachtig en zo natuurlijk. Met bh zie je niet eens verschil met een natuurlijke borst. Dat is toch eigenlijk wel het mooiste resultaat! Heb je een keuze kunnen maken in je bikini's? En heb je al een vakantie gepland?

 

😘

Hoi lieve @lisa1701 hoe gaat het met je?

Je hebt helemaal gelijk, ik ben blij dat ze niet voor mij te groot zijn geworden. En ik vind ze ook erg mooi. 
Ben jij wel tevreden hoe je borsten er nu uitzien of is de pijn alles overheersend?

Hoop dat het elke dag wat beter met je gaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Noor45,

 

Bedankt voor je berichtje. Het gaat wisselend. Vorige week, na de check op maandag, ging het in een stijgende lijn. De nek- en schouderklachten verdwenen langzamerhand, ik werd weer vrolijk en bouwde af met de pijnstillers.

 

Afgelopen weekend een heel gezellig dagje gehad met vriendinnen en heeeeel diep in het glaasje gekeken. Dat voelde ik de zondag en zelfs gisteren nog goed misselijk geweest. Lichaam toch nog te zwak blijkbaar haha..

 

Mijn vaccinatie van vandaag toch maar afgezegd, aangezien ik een drukke week heb met rapporten en gesprekken.

 

Oja, gisteren een echo laten maken bij een ziekenhuis. Er zit dus nog vocht in mijn borst, wat ik dus al dacht te voelen. Echter, dit zit soort van in het midden bij m'n borstbeen. Mijn vraag was of het evt weggehaald kan worden via een punctie. Het ziekenhuis geeft aan dat zij niks kunnen doen omdat zij mij niet hebben geopereerd. Ik zou een afspraak moeten maken bij de mammapoli..

 

Aangezien ik al bij de huisarts, fysio, kliniek en ziekenhuis ben geweest zag ik het even niet zitten om dan weer naar een andere instantie te gaan. Vandaag wel weer veel pijn gehad en dus toch de kliniek gebeld. Ik voel echt een sterke pijn bij mijn linkertepel (en dat was niet de plek waar het vocht zat). Morgen word ik terug gebeld door mijn kliniekarts. 

 

Ik kan de pijn gewoon niet plaatsen.. het voelt vreemd. Niet het gevoel alsof het verbeterd of over gaat.

 

Gedachten dat ik de implantaten wil verwijderen spelen weer op. Ik ben echt wel blij met hoe ze eruit zien, maar kan echt niet meer tegen deze pijn en het gevoel dat er iets niet goed zit in mijn lijf.

 

Ben bang dat ik nog eens onder het mes moet en dan twijfel ik echt of ik het niet beter kan laten verwijderen. Dan ben ik af van alle onzekerheden. Ik weet dat ik geduld moet hebben en vertrouwen in het lichaam, maar heb gewoon echt niet het gevoel dat het beter wordt. Ben nu 9 weken po en voel me niet goed..

 

Ben benieuwd wat de arts morgen gaat zeggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje lisa wat moet dat naar zijn voor je! 
Je twijfels en onzekerheden maken het er niet makkelijker op. 
Ik zou het nog iets meer tijd gunnen voordat je besluit ze er weer uit te laten halen… Misschien als je straks wat meer rust hebt dat het beter gaat. 

Al moet je natuurlijk echt doen waar jij je het beste bij voelt! 
 

Hopelijk geeft de arts morgen ook wat meer duidelijkheid. Misschien kan hij die punctie ook wel uitvoeren. 
 

Ik hoop dat de pijn snel voorbij zal gaan en je rust krijgt. Niet alleen fysiek maar ook mentaal… 

 

dikke knuffel❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh @lisa1701 wat ontzettend naar voor je! Dit schiet niet op zo. En elke dag pijn is slopend en vermoeiend. Ben heel benieuwd wat je arts morgen zegt. 
Een heel moeilijk besluit om ze weer te laten verwijderen. Ik hoop dat de zomervakantie je wat rust en verlichting gaat brengen en dat je een weloverwogen beslissing kan maken. 
dikke knuffel 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lisa1701 Ik lees zo nu en dan een verhaal terug en vandaag die van jou. Maar jeetje zeg! dat is niet wat je van te voren ervan bedenkt! Ik zelf ben nu 5 dagen po en voel me top! werk in de ict en ben vandaag begonnen met werken een paar uurtjes. Pak wel mijn rust en lees nu dat ik voorlopig ook dat echt moet blijven doen! voor je het weet heb je dus wat 😐 

Ik ga je verhaal volgen en ben benieuwd hoe je vandaag bij de arts vandaan komt. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop voor je dat dit allemaal snel voorbij is! 🍀🍀🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hey @lisa1701  wat vervelend allemaal zeg, de pijn de onzekerheid het niet geholpen kunnen worden in het zh. Stapelt allemaal flink op....Verstandig van je dat je de vaccinatie uitgesteld hebt. Heb enorm met je te doen, dit had je van te voren niet verwacht.

Hoop dat de kliniekarts antwoorden voor je heeft.

Wil je heel veel sterkte wensen en hoop van harte voor je dat de pijn wegtrekt en je kan gaan genieten. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve dames,

 

Dankjewel weer voor de fijne reacties en de steun. Soms wil ik jullie een knuffel door het scherm geven. Thanks!

 

Net met de kliniek gebeld. Word morgen terug gebeld om een afspraak te maken om het vocht weg te laten zuigen onder plaatselijke verdoving. Had gezegd dat ik t echt niet trek om weer onder narcose te gaan.. en wil dat natuurlijk ook helemaal niet als dat niet nodig blijkt te zijn..

 

Nu hopen dat dat vocht weghalen het probleem oplost.. ook van het gevoel hebben dat die implantaat nog steeds beweegt.. de arts gaat binnenkort op vakantie tot 13 juli dus daarna wordt t. Hopelijk kan het vrij snel daarna. 

 

Heb op 21 juli mijn vakantie gepland, dus het zal heeeeel fijn zijn als het daarvoor nog kan en ik met een gerust gevoel de vakantie in kan gaan.

 

Hou jullie op de hoogte! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of het misschien mogelijk is om het door een andere arts te laten verwijderen zodat ik er sneller vanaf ben maar aan de andere kant is het ook wel prettig idee dat mijn eigen arts het probleem verhelpt omdat hij het hele proces mee heeft gemaakt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, lisa1701 zei:

Ik vraag me af of het misschien mogelijk is om het door een andere arts te laten verwijderen zodat ik er sneller vanaf ben maar aan de andere kant is het ook wel prettig idee dat mijn eigen arts het probleem verhelpt omdat hij het hele proces mee heeft gemaakt..

Ik zou dat gewoon vragen. Ik ben tevreden over mijn arts bij Boerhaave. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je iets meer duidelijkheid hebt en ze zelf met een oplossing komen. Scheelt weer een hoop andere bezoekjes. 
Ik denk dat je naar je gevoel moet luisteren of je het door een andere arts wil laten doen of je eigen arts. Belangrijkste hierbij is dat je doet waar jij je goed bij voelt. 
 

Ik denk aan je! 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Lisa wat een verhaal weer. Fijn dat ze het vocht weg willen halen onder plaatselijke verdoving. 
 

je kan het vragen of een andere arts het eventueel kan doen, en evt bespreken dat je twijfelt om op je eigen arts te wachten. Misschien helpt een telefoontje bij je twijfels

 

ik kan me beide kanten voorstellen 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.