Ga naar inhoud

lisa1701 : 26 april 2021 : Dr. Bakker : Boerhaave


Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Von5385 zei:

Hey Lisa! 
Lastig om rustig aan te doen he?!!  Maar ik merk dat het me best aardig lukt. 
Mocht je van de pc wel weer autorijden omdat je last had van wondvocht??  

Ik ben nu precies een week geleden geopereerd en ook ik merk dat mijn rechterkant gevoeliger/pijnlijker is dan de linkerkant. Er is verder niets blauw of geïrriteerd van de buitenkant. Misschien aan de binnenkant net iets geraakt ofzo. 

Toevallig werk ik ook in het basisonderwijs. 

Pas goed op met het gebruik van het digibord. Je overstrekt dan snel. ☺️
Geniet nog even van je vakantie!!! 
 

x

Hi Von!

 

Hoe voel jij je verder? Valt het je mee/tegen? Is het zoals je het verwacht had? Ja, het is ontzettend lastig om rustig aan te doen..

 

Hmm, geen idee of dat invloed heeft of dat ik mag rijden. Zou het eigenlijk moeten vragen morgen. Thanks voor de opmerking! Had daar zelf nog niet over nagedacht.

 

Toevallig dat jij ook in het basisonderwijs werkt! Ja, het zal iets meer voorbereiden vergen, denk ik. Van te voren dingen typen op het bord i.p.v. schrijven ofzo! Ben benieuwd hoe dat gaat lopen..

 

Ben je blij met het resultaat tot nu toe? Succes met je herstel :)

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ben super blij met het resultaat, en tot nu toe zeker naar verwachting. Als staat alles natuurlijk strak en gespannen.  Het is natuurlijk afwachten hoe het uiteindelijk zal worden, maar ben blij dat ik voor de maximale maat ben gegaan.
 

Ik voel me verder best goed. Al kan ik nog niet heel veel zelfstandig. Wat ik zei, rechts is stuk gevoeliger en zeurender. Slapen vind ik echt een hel! 
Hopelijk na deze week weer wat vooruitgang. Tot nu toe heb ik niks te klagen. ☺️😘
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe update:

 

Nadat er gisteren voor het eerst wondvocht uit de wond kwam, was het vandaag nog steeds niet gestopt met bloeden. Ik heb contact opgenomen met de kliniek en kon meteen terecht.

 

Helaas bleek het slecht nieuws. Het was schijnbaar bloed wat uit de wond kwam. Ik heb 5 dagen geleden een verkeerde beweging gemaakt waarbij ik mijn arm overstrekte. Dit is niet goed geweest. Morgen zal de arts de wond weer opensnijden, het bloed wegspoelen en het weer dichthechten. Dit betekent dus dat mijn herstelperiode opnieuw in gaat.

 

Hier baal ik natuurlijk enorm van aangezien ik hierin ook mijn werk moet teleurstellen. Ik benadruk echt iedereen die zo'n operatie doet om echt twee weken niks uit te voeren. Ik heb de fout gemaakt om na 1,5 week toch weer op bezoek te gaan bij vriendinnen, een drankje doen op het terras en dat soort "laagdrempelige" dingen. Hierbij had ik uit reflex dus toch een onverwachtse beweging gemaakt en daardoor moet ik nu op de blaren zitten.

 

Het leek allemaal zo goed gepland: 2 weken vakantie, daarna 2 dagen extra vrij genomen, dan 1 dag studiedag (waarbij geen kinderen zijn) en dan 2 dagen vrij vanwege Hemelvaartsdag en dan pas echt 3 weken na de operatie weer lesgeven. Nu moet ik dus na 2 weken echt wel weer aan de bak. Mijn directrice begon over evt. online lesgeven, maar ik heb gezegd dat ik nu echt 2 weken rust moet. Zelf vind ik dat al heel moeilijk en wil de school en kinderen ook niet teleurstellen terwijl het mijn eigen keuze en fout is geweest.

 

Ik ben erg boos op mezelf en hoop dat ik nu wel echt 2 weken niks kan doen. Ik woon alleen en na mijn operatie kwamen er elke dag vriendinnen slapen. Het slapen ging gelukkig meteen goed, maar het was fijn dat er bij het huishouden en koken hulp was. Nu zal ik van het begin alleen slapen, wat helemaal goed gaat komen, maar zal ik verder dus wel veel alleen zijn. Dat wordt een uitdaging.

 

Ik hoop dat de anderen die nu in hun herstelperiode zitten @Von5385@Noor45@Wendy2020(bijna) hun rust kunnen vinden de eerste paar weken. Het is echt belangrijk.

 

Liefs,

Lisa 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lisa1701hé Lisa, wat ontzettend vervelend om te lezen zeg.. moet je echt weer opnieuw voor OK? 
dat één zo’n beweging zoveel teweeg kan brengen zeg.. vind ik wel heftig zeg.

 

Wat rot met je werk ook.. ik zou precies hetzelfde hebben, heb het ook allemaal in drie weken vakantie gepland. Maar er kunnen nu eenmaal dingen gebeuren en je moet echt aan jezelf en je rust denken nu... anders ben je straks verder van huis. 
 

Voor mij is het nog 11 dagen wachten tot de OK, maar ik zal je verhaal zeker in gedachten houden bij de rustperiode.

 

ik had het graag anders voor je gezien, maar voor nu veel sterkte en succes! ☘️ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, lisa1701 zei:

Nieuwe update:

 

Nadat er gisteren voor het eerst wondvocht uit de wond kwam, was het vandaag nog steeds niet gestopt met bloeden. Ik heb contact opgenomen met de kliniek en kon meteen terecht.

 

Helaas bleek het slecht nieuws. Het was schijnbaar bloed wat uit de wond kwam. Ik heb 5 dagen geleden een verkeerde beweging gemaakt waarbij ik mijn arm overstrekte. Dit is niet goed geweest. Morgen zal de arts de wond weer opensnijden, het bloed wegspoelen en het weer dichthechten. Dit betekent dus dat mijn herstelperiode opnieuw in gaat.

 

Hier baal ik natuurlijk enorm van aangezien ik hierin ook mijn werk moet teleurstellen. Ik benadruk echt iedereen die zo'n operatie doet om echt twee weken niks uit te voeren. Ik heb de fout gemaakt om na 1,5 week toch weer op bezoek te gaan bij vriendinnen, een drankje doen op het terras en dat soort "laagdrempelige" dingen. Hierbij had ik uit reflex dus toch een onverwachtse beweging gemaakt en daardoor moet ik nu op de blaren zitten.

 

Het leek allemaal zo goed gepland: 2 weken vakantie, daarna 2 dagen extra vrij genomen, dan 1 dag studiedag (waarbij geen kinderen zijn) en dan 2 dagen vrij vanwege Hemelvaartsdag en dan pas echt 3 weken na de operatie weer lesgeven. Nu moet ik dus na 2 weken echt wel weer aan de bak. Mijn directrice begon over evt. online lesgeven, maar ik heb gezegd dat ik nu echt 2 weken rust moet. Zelf vind ik dat al heel moeilijk en wil de school en kinderen ook niet teleurstellen terwijl het mijn eigen keuze en fout is geweest.

 

Ik ben erg boos op mezelf en hoop dat ik nu wel echt 2 weken niks kan doen. Ik woon alleen en na mijn operatie kwamen er elke dag vriendinnen slapen. Het slapen ging gelukkig meteen goed, maar het was fijn dat er bij het huishouden en koken hulp was. Nu zal ik van het begin alleen slapen, wat helemaal goed gaat komen, maar zal ik verder dus wel veel alleen zijn. Dat wordt een uitdaging.

 

Ik hoop dat de anderen die nu in hun herstelperiode zitten @Von5385@Noor45@Wendy2020(bijna) hun rust kunnen vinden de eerste paar weken. Het is echt belangrijk.

 

Liefs,

Lisa 

Oh nee wat erg voor je! 
goed dat je je grenzen hebt gesteld op

je werk. Je kunt niet anders dan echt rust nemen. 
Wat een enorme tegenvaller en verdrietig voor je!

En morgen dus weer onder het mes. Schrik ervan.  Wat moet jij je rot voelen. 
 

Ik ben helaas ziek geworden en kan niet veel. Ook geen bezoek. Ms maar goed ook; al is het niezen wel heel pijnlijk en ben ik ook bang daarmee iets open te scheuren. Morgen haal ik zelf de hechtpleisters eraf. 
 

Ik zal aan je denken morgen. Heel veel sterkte en dikke knuffel. Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Lisa, wat enorm rot voor je. En iets wat dan zo klein lijkt met zo’n groot gevolg. Ik sta ook voor de klas, ben mijn operatie voor komende zomervakantie aan het plannen; 2 weken vrij en dan 1 week voorbereiden voor nieuwe jaar. Goed dat je hebt aangegeven nog echt twee weken rust te moeten nemen.

 

heel veel sterkte voor morgen 🍀 🍀 🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Lisa, wat super klote voor je!! Wees niet boos op jezelf. Dit kan iedereen overkomen. Al gun je het niemand!!! 
Het was allemaal zo perfect gepland. 
Kan je niet alsnog hulp krijgen in huis of tijdelijk elders heen gaan? 
 

Stel op je werk duidelijke grenzen hoor. Geloof me, er is genoeg mogelijk in het onderwijs. (Althans bij ons in de regio wel) Denk aan jezelf dat is nu het belangrijkste.Ik kan me voorstellen dat je je enorm verantwoordelijk voelt tegenover de kinderen (en ouders) maar die redden zich wel. De klas draait (hoe vervelend dat is) ook zonder jou door. Jouw hetstel staat nu op nummer 1!!! 


Heel veel sterkte morgen🍀. Ik denk aan je!! 
Virtuele knuffel 🥰
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al jullie berichtjes. Dat doet mij heel goed. Ik hoop gewoon heel erg dat het geen nare gevolgen zal hebben in de toekomst (kapselvorming vanwege infectie).

 

Lief dat jullie aangeven dat ik het mijzelf niet kwalijk moet nemen. Dat doe ik wel heel erg, vervelend genoeg. Helaas kan ik de onverwachtse beweging niet terugdraaien. Ik moet vooral nu in mijn achterhoofd nemen dat ik nu niet weer dezelfde fout maak. Straks nog even douchen en haren wassen nu het nog zelfstandig lukt. De spulletjes liggen klaar voor morgen. Helaas pas om 15:00 uur aan de beurt, dus wordt even lastig met niet eten en drinken, maar het komt vast goed.

 

@Von5385 Ja, ik kaan eventueel naar mijn ouders, maar die hebben ook twee honden en er is veel stress in dat huis. Heb dan liever de rust om mij heen en vraag dan steeds vrienden om te komen eten en dan ook wat de helpen in het huishouden. Dan moet het goedkomen.

 

@Essebes1234 Goed dat je 2 weken vrij hebt gepland. Bij de voorbereidingsweek nog geen tafels en stoelen gaan tillen en schuiven hoor! Laat iemand je helpen.

 

@Noor45 Vervelend dat je ziek bent geworden. Extra rust nemen dus! Met een nies zal er vast niets gebeuren! Ben je al wat blijer met het resultaat e.d.? Bij het eraf halen van de pleisters kan je ze van te voren een beetje nat maken. Dan gaat het iets soepeler.

 

@Wendy2020 Ik word wel onder narcose gebracht. Het wordt een korte operatie: wond openmaken, bloed wegspoelen, dichthechten. Gelukkig heb ik hele lieve mensen om mij heen die mij steeds kunnen brengen en halen (half uurtje rijden). Dat stelt mij wel weer gerust.

 

Liefs!!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Frukje zei:

ooh wat heftig Lisa. Nog een keer een ok. Wel fijn dat je adequaat geholpen bent en je direct terecht kon.

 

sterkte meis

Dankjewel! Ja, gelukkig kon ik snel terecht. Hopelijk heeft het geen nare consequenties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, lisa1701 zei:

Dankjewel lieverd! Komt vast goed. Jij ook beterschap xxx

Dank je. Voordeel is dat ik me daardoor heel rustig hou en nog steeds niks doe. 
Zet m op vanmiddag en dan lekker lezen en series kijken en rusten. Het komt goed 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lisa1701wat verschrikkelijk voor jou. 
Verdrietig, boos en teleurstelling!

Wachten tot tweede helft middag duurt ook zo lang!

Hoop echt dat je je lukt om het jezelf niet kwalijk te nemen. Je hebt niets met opzet gedaan en dit ook niet gewild!

Heel veel succes straks en nu met wachten. 
Hoop dat het je mee gaat vallen en dat herstel goed zal verlopen. 
Denk aan jou vandaag. 
Wees lief voor jezelf, dat verdien je. 
X

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Wendy2020 zei:

@lisa1701 Ik moet ook steeds aan je denken, ik vind het zo rot voor je.

succes vandaag & een dikke virtuele knuffel 🍀 

Dankjewel. Heel lief van je en dat je het ook deelt! 🥰

Ik ben er nu wel wat rustiger onder. Vandaag volg ik een online studiedag van mijn werk. Ik heb het team vertelt wat er speelt, omdat ik nu twee weken extra afwezig ben.

 

De acceptatie dat vanaf vanmiddag weer 2 weken plat moet, begint te komen. Wel vind ik het prettig om af en toe dingen te regelen voor mijn werk, die invallers niet kunnen weten/doen, maar dit zal echt minimaal zijn. Hierdoor krijg ik toch wat meer rust, omdat ik dan weet dat deze 2 weken niet "verloren" zijn en de kinderen de lessen hebben aangeboden gekregen die nodig zijn. Ook omdat er door het thuisonderwijs een lichte achterstand is opgelopen.

 

Bij welke kliniek wordt hij behandeld?

 

Dikke knuffel terug! 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Diana75 zei:

@lisa1701wat verschrikkelijk voor jou. 
Verdrietig, boos en teleurstelling!

Wachten tot tweede helft middag duurt ook zo lang!

Hoop echt dat je je lukt om het jezelf niet kwalijk te nemen. Je hebt niets met opzet gedaan en dit ook niet gewild!

Heel veel succes straks en nu met wachten. 
Hoop dat het je mee gaat vallen en dat herstel goed zal verlopen. 
Denk aan jou vandaag. 
Wees lief voor jezelf, dat verdien je. 
X

Dankjewel voor je lieve woorden. Doet mij heel veel!! 😘 xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lisa1701 heb me weer even bijgelezen, maar wat heftig. Hopelijk is de OK goed gegaan en kan je nu goed herstellen. Een heel goed herstel gewenst iig!!

 

@Noor45 balen dat je er ook nog ziek bij bent geworden. Hopelijk ben je er inmiddels al wat van hersteld en kan je lichaam zich weer volledig richten op het herstel van je mooie boobies. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.