Ga naar inhoud

lisa1701 : 26 april 2021 : Dr. Bakker : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Op 24-4-2021 om 22:10, lisa1701 zei:

Hai hai,

 

Goed om te horen dat jouw borsten goed bij je lichaam passen! Goede keuze geweest dus :)

 

Ik ben erachter gekomen dat mijn borstbreedte 13,5 cm is. Nou kom ik niet helemaal uit die tabellen. Ik heb ondertussen met de arts gebeld. Hij gaf aan dat de optie 300cc ook mogelijk was met een breedte van 13,5 cm.

 

Ik gaf aan het benauwd te krijgen van de 350cc, omdat ik denk dat het te groot wordt. Hij zei dat het beide mooi gaat worden, maar dat het een kwestie van smaak is.

 

Blij dat ik gebeld heb en het besproken heb met de arts!

 

Groetjes,

Lisa

Goed om te lezen en fijn dat je weet wat je borstbreedte is !! Dat vond ik al weer een stap verder in mijn zoektocht naar de verhouding en het juiste aantal cc's. Veel succes met je keuze verder en spannend blijft het zelf weken na die tijd nog om te zien hoe ze veranderen ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-4-2021 om 12:48, Wendy2020 zei:

@lisa1701Heeeeel herkenbaar dit! 
Ik heb er al nachten nachtmerries over 😅

Ik heb een kleine A/B cup en hoopte naar een volle C cup te gaan. Nu wil ik graag Motiva demi en mijn borstbreedte is exact 12,5.

wat uitkomt op een 360 links en 380 rechts (ivm asymmetrie) 

Nu ben ik dus enorm bang dat dit te groot wordt, maar de arts heeft mij echt deze geadviseerd, zonder twijfel zei hij gelijk! 
Nu denk ik telkens moet het geen 340/360 zijn... maar na veel research en rondvragen en adviezen hier op het forum ga ik toch volledig voor de visie van de arts, omdat ik bang ben dat er anders teveel ruimte tussen komt en dit vind ik nou juist niet mooi. 

Wel heb ik hier gelezen dat de maat met protheses sowieso vaak een maat of twee maten groter uitvalt dan zonder protheses? Dus een E zou eigenlijk een grote C zijn? (Misschien dat iemand dit nog kan bevestigen? Ik heb het maar gelezen 🙈

 

Succes met je keuze! 🍀

Hai hai,

 

Mijn borstbreedte scheen 13,5 cm te zijn. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de 300cc. Ik ben gisteren geopereerd en ben tot nu toe blij met de keuze. Het is lastig te zeggen. Je wil de arts vertrouwen en ondertussen ook op je eigen gevoel afgaan. Ik ben een tweede keer op consult geweest, wat erg prettig was. Dat is sowieso aan te raden!!

 

Ik heb ook gelezen dat een E als grote C lijkt, maar vind dat toch gek klinken. Ik kan het nog niet bevestigen haha.

 

Wanneer wordt je geopereerd?

 

Succes alvast!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-4-2021 om 09:14, Von5385 zei:

Heel veel succes!! 

Update:

 

In eerste instantie wil ik iedereen gebakken voor de reacties. Dit heeft mr erg goed gedaan!

 

Gisteren ben ik geopereerd. Het was allemaal supersnel. Om 7:20 aanwezig, 7:30 richting de uitslaapkamer, daar omgekleed en kwam de dokter het aftekenen, 8:00 startte de operatie en 9:10 kreeg m'n vriendin al een belletje dat het goed was gegaan. Ik werd zelf wel wat later wakker en kon om 10:30 uur opgehaald worden.

 

Het voelt als een heftige spierpijn. Gelukkig niet alsof ik door een vrachtwagen ben overreden, zoals ik een paar keer had gelezen op dit forum.

 

Elke 5 uur een paracetamol, 3x per dag Arnica tegen de blauwe plekken en 1x per dag vitamine C. Vannacht 3x 0,2mg melatonine genomen. Ik ben een zijslaper, dus melatonine was fijn om lekker in slaap te komen.

 

Ik word goed verzorgd door verschillende vriendinnen, die om de beurt ook blijven slapen. Maar kan gelukkig wel zelf omhoog komen door m'n buikspieren aan te spannen (ik voel ze nu al haha).

 

Over de grootte: ik heb toch gekozen voor de 300cc (mentor). Tot nu toe ben ik helemaal blij met de keuze, het gaat natuurlijk nog zakken maar ik ben blij met deze grootte. Dit voelde goed voor mij en ben blij dat ik ook mijn gevoel heb gevolgd. Ik had de arts nog wel gebeld en hij zei dat er ook een prothese van 300cc voor mijn borstbreedte was en dat het een kwestie van smaak is: iets meer volume of toch niet. Ik vind dit beter bij mij en mijn lichaam passen. Maar als de arts van te voren had gezegd dat het niet mooi zou worden i.v.m. niet genoeg opvulling had ik het niet gedaan.

 

De vreemdste Koningsdag ooit, ik zit hier in m'n oranje blouse aan de 0,0 Radler, maar het is het vast allemaal waard en ben heel benieuwd naar het resultaat over een aantal weken/maanden.

 

Succes voor iedereen die het nog gaat laten doen. Zorg ervoor dat je gezond bent. Ik ben echt van mening dat dat meehelpt in je herstel.

 

Groetjes,

Lisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, lisa1701 zei:

Update:

 

In eerste instantie wil ik iedereen gebakken voor de reacties. Dit heeft mr erg goed gedaan!

 

Gisteren ben ik geopereerd. Het was allemaal supersnel. Om 7:20 aanwezig, 7:30 richting de uitslaapkamer, daar omgekleed en kwam de dokter het aftekenen, 8:00 startte de operatie en 9:10 kreeg m'n vriendin al een belletje dat het goed was gegaan. Ik werd zelf wel wat later wakker en kon om 10:30 uur opgehaald worden.

 

Het voelt als een heftige spierpijn. Gelukkig niet alsof ik door een vrachtwagen ben overreden, zoals ik een paar keer had gelezen op dit forum.

 

Elke 5 uur een paracetamol, 3x per dag Arnica tegen de blauwe plekken en 1x per dag vitamine C. Vannacht 3x 0,2mg melatonine genomen. Ik ben een zijslaper, dus melatonine was fijn om lekker in slaap te komen.

 

Ik word goed verzorgd door verschillende vriendinnen, die om de beurt ook blijven slapen. Maar kan gelukkig wel zelf omhoog komen door m'n buikspieren aan te spannen (ik voel ze nu al haha).

 

Over de grootte: ik heb toch gekozen voor de 300cc (mentor). Tot nu toe ben ik helemaal blij met de keuze, het gaat natuurlijk nog zakken maar ik ben blij met deze grootte. Dit voelde goed voor mij en ben blij dat ik ook mijn gevoel heb gevolgd. Ik had de arts nog wel gebeld en hij zei dat er ook een prothese van 300cc voor mijn borstbreedte was en dat het een kwestie van smaak is: iets meer volume of toch niet. Ik vind dit beter bij mij en mijn lichaam passen. Maar als de arts van te voren had gezegd dat het niet mooi zou worden i.v.m. niet genoeg opvulling had ik het niet gedaan.

 

De vreemdste Koningsdag ooit, ik zit hier in m'n oranje blouse aan de 0,0 Radler, maar het is het vast allemaal waard en ben heel benieuwd naar het resultaat over een aantal weken/maanden.

 

Succes voor iedereen die het nog gaat laten doen. Zorg ervoor dat je gezond bent. Ik ben echt van mening dat dat meehelpt in je herstel.

 

Groetjes,

Lisa

311-300 **

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lisa1701Dat is snel verlopen zeg! Wel fijn dat je zo vroeg al aan de beurt was en al zo vroeg opgehaald kon worden! 

Hier ook een zijslaper dus dat wordt nog een uitdaging haha. Zijn ze bij jou voor de spier geplaatst of dual plane? (Sorry als ik er overheen heb gelezen). 
 

Haha ach ik snap je wel vandaag, maar aan de andere kant is het een van de ‘betere’ jaren om het nu te laten doen denk ik maar telkens. Het zou rotter zijn als er grote feestjes zouden zijn nu.

 

als alles straks hopelijk weer wat normaler wordt kunnen wij gaan flaneren! 😂

 

ik word 21 mei geopereerd en heb mijn besluit genomen om het advies van de arts te volgen! 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-4-2021 om 16:44, Wendy2020 zei:

@lisa1701Dat is snel verlopen zeg! Wel fijn dat je zo vroeg al aan de beurt was en al zo vroeg opgehaald kon worden! 

Hier ook een zijslaper dus dat wordt nog een uitdaging haha. Zijn ze bij jou voor de spier geplaatst of dual plane? (Sorry als ik er overheen heb gelezen). 
 

Haha ach ik snap je wel vandaag, maar aan de andere kant is het een van de ‘betere’ jaren om het nu te laten doen denk ik maar telkens. Het zou rotter zijn als er grote feestjes zouden zijn nu.

 

als alles straks hopelijk weer wat normaler wordt kunnen wij gaan flaneren! 😂

 

ik word 21 mei geopereerd en heb mijn besluit genomen om het advies van de arts te volgen! 😊

Hi Wendy,

 

Tot nu toe valt het mij heel erg mee. Ik had mij op het ergste voorbereid. 's Nachts slaap ik in etappes, maar probeer dan overdag nog 1 à 2 uurtjes te slapen voor voldoende rust. Het op de rug slapen valt mee, alleen word ik de houding na een tijdje wel zat..

 

Dual plane zijn zij geplaatst. Maar ik weet nog steeds niet echt wat nou echt de reden is waarom het voor of dual plane geplaatst wordt. Ligt dat alleen aan de vorm/vetweefsel etc van je lijf of is het resultaat ook echt anders?

 

Ja, het is zeker een goede tijd om geopereerd te worden. Geen grote feestjes/andere dingen die je moet missen. Daarom was het voor mij nu ook een beetje "nu of nooit".

 

Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou zal verlopen. Hou me op de hoogte :)

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-4-2021 om 10:29, Marietjuh zei:

Fijn dat alles zo voorspoedig is verlopen en je blij bent met de maat :35:

Mijn borstbreedte was ook 13,5 en ook 300 cc gehad dus ben heel benieuwd hoe die van jou eruit zien!

Als je een album hebt zou ik graag meespieken!

Bedankt voor je berichtje! Jouw foto's hebben mij uiteindelijk ook wel geholpen met de keuze. Toen ik zag hoe mooi vol die van jou zijn geworden durfde ik voor de 300cc te gaan. Ik denk dat ik over een tijdje nog wel een album zal aanmaken. Nu is het nog erg strak en begint lekker beurs te worden. Was dat bij jou ook zo? Op de foto's zie ik helemaal geen blauwe plekken! Enige verschil bij ons is dat hij bij jou voor de spier en bij mij dual plane geplaatst is.

 

Heb je al bikini's geshopt? ;) daar heb ik echt zin in!!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik ben ook benieuwd. Zou je mij ook aan je album willen toevoegen ? De eerste 2 weken zijn het zwaarst. Ik heb ook dual plane gehad en heb wel een optater gehad zeg maar :) 

Ik wens je veel succes met je herstel !

Groetjes van Anns.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lisa1701 Fijn om te horen dat het herstel goed verloopt en dat je de eerste paar dagen ook redelijk hebt kunnen slapen. Ik begreep dat je ook een album hebt? Zou ik misschien toegang mogen? Ben erg benieuwd 😊.

 

Voor mij nog 3 weekjes aftellen, kreeg net een bevestiging binnen dat de betaling in goede orde ontvangen is. Voelt nu ineens zo echt ofzo haha 🥳

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, lisa1701 zei:

Bedankt voor je berichtje! Jouw foto's hebben mij uiteindelijk ook wel geholpen met de keuze. Toen ik zag hoe mooi vol die van jou zijn geworden durfde ik voor de 300cc te gaan. Ik denk dat ik over een tijdje nog wel een album zal aanmaken. Nu is het nog erg strak en begint lekker beurs te worden. Was dat bij jou ook zo? Op de foto's zie ik helemaal geen blauwe plekken! Enige verschil bij ons is dat hij bij jou voor de spier en bij mij dual plane geplaatst is.

 

Heb je al bikini's geshopt? ;) daar heb ik echt zin in!!

 

Groetjes

Oh echt.. nou fijn dat je t je geholpen heeft de knoop door te hakken!

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik helemaal geen beurse plekken heb gehad maar idd ik heb ze voor de spier en dat scheelt volgens mij best wel qua herstel.

 

Jazeker heb ik al bikini's geshopt 😅 heb in mijn topic wat foto's van een passessie geplaatst.

Alles staat ook zoveel leuker met mooie volle borsten 🥰 nog even en dan kun jij ook heerlijk geen shoppen! 

 

Heel veel succes met herstellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey  Lisa,

Gefeliciteerd met je nieuwe boobies! Hopelijk gaat het herstel een beetje oke! 

As maandag ben ik aan de beurt. 
Zou ik je mogen volgen en in je album mogen meekijken als je die hebt? Vind t wel leuk om mensen die in dezelfde periode geopereerd zijn te volgen en wellicht hebben we nog wat aan elkaar met tips en tops! 
 

xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-4-2021 om 14:36, Anns zei:

Hoi, ik ben ook benieuwd. Zou je mij ook aan je album willen toevoegen ? De eerste 2 weken zijn het zwaarst. Ik heb ook dual plane gehad en heb wel een optater gehad zeg maar :) 

Ik wens je veel succes met je herstel !

Groetjes van Anns.

Ik heb je toegevoegd! Heb jij ook een album?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-4-2021 om 20:24, Von5385 zei:

Hey  Lisa,

Gefeliciteerd met je nieuwe boobies! Hopelijk gaat het herstel een beetje oke! 

As maandag ben ik aan de beurt. 
Zou ik je mogen volgen en in je album mogen meekijken als je die hebt? Vind t wel leuk om mensen die in dezelfde periode geopereerd zijn te volgen en wellicht hebben we nog wat aan elkaar met tips en tops! 
 

xx 

Hey Von!

 

Dankjewel. Mijn herstel verloopt echt prima. Had het me veel erger voorgesteld. Het rustig aan doen vind ik vooral lastig, maar heb niet veel pijn gelukkig. Meer een heftige spierpijn.

 

Jij bent ook bijna aan de beurt! Leuk! Ik heb je toegevoegd aan mijn album. Ga jij er ook een maken? Mag ik ook bij jou meekijken? Waar wordt je geopereerd en wat krijg je erin?

 

Veel succes alvast!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-4-2021 om 14:59, Wendy2020 zei:

@lisa1701 Fijn om te horen dat het herstel goed verloopt en dat je de eerste paar dagen ook redelijk hebt kunnen slapen. Ik begreep dat je ook een album hebt? Zou ik misschien toegang mogen? Ben erg benieuwd 😊.

 

Voor mij nog 3 weekjes aftellen, kreeg net een bevestiging binnen dat de betaling in goede orde ontvangen is. Voelt nu ineens zo echt ofzo haha 🥳

 

Spannend hoor! Hier gaat het tot nu toe nog steeds goed. Herstel valt me tot nu toe erg mee gelukkig! Ik heb je toegevoegd aan mijn album!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-4-2021 om 10:29, Marietjuh zei:

Fijn dat alles zo voorspoedig is verlopen en je blij bent met de maat :35:

Mijn borstbreedte was ook 13,5 en ook 300 cc gehad dus ben heel benieuwd hoe die van jou eruit zien!

Als je een album hebt zou ik graag meespieken!

Ik heb je toegevoegd aan mijn album!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, lisa1701 zei:

Ik heb je toegevoegd! Heb jij ook een album?

Hoi, ziet er al netjes uit! De blauwe plekken gaan vanzelf weg. Duurt enkele dagen/weken. Wat vind je nu achteraf van de maat ? Je hebt nog wel ietsje zwelling denk ik ? Mijn album staat openbaar en kun je zo in kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! 
Ja nog 2 nachtjes.... vind t steed spannender worden, ook gekke dromen enzo gehad vannacht. 
 

Ik word geopereerd bij Klaver klinieken door dr. Fresow. OK is in  kliniek Heijendaal. 
Ik krijg 425 cc. Ik heb nu echt “niks” en ben heel smal van mezelf en 425cc was t maximale. Ben heel benieuwd!! 
 

Ik heb een album aangemaakt maar staat nog niet veel in. Ik zal je vast toevoegen! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Update 2 weken po:

 

Hai hai,

 

Alweer 2 weken na de operatie. Alles ging heel snel goed en in de tweede week overnam ik alweer wat dingen (bij een vriendin eten, op het terras zitten, naar de nagelstudio). Helaas overstrekte ik hierbij ook een keer mijn arm, omdat er een glas op de grond viel en ik hem in een reflex wilde pakken.

 

Vanochtend, toen ik opstond, kwam er wondvocht met wat bloed uit de wind van mijn rechterborst. Ik schrok enorm en belde de kliniek. Na wat foto's te hebben opgestuurd, belde de arts terug. Hij gaf aan dat het waarschijnlijk door die overstrekking van het reflex kwam.

 

Het lichaam produceert dan wondvocht om weer te kunnen herstellen en het komt er dan op de meest zwakke plek uit. De arts gaf aan dat als het druppelen morgenavond nog niet gestopt is, ik opnieuw contact moet opnemen.

 

Mijn rechterborst is vanaf de operatie al de zwakste geweest. Bij de linker heb ik 0,0 last gehad.

 

Toch vind ik het spannend dat dit gebeurd. Ook omdat ik nog steeds een grote blauwe plek onder mijn oksel heb en de spierpijn in mijn borst nog niet veel minder is geworden. Ik ben bang dat er overmatig kapselvorming geproduceerd zal worden...

 

Heeft iemand iets gelijksoortigs meegemaakt of iets anders met wondvocht o.i.d.? Ik vind het maar spannend..

 

Verder ben ik nog steeds heel blij met de grootte die ik heb gekozen (300cc), dus zeker geen spijt van alles.

 

Aankomende woensdag ga ik weer autorijden. Ben benieuwd hoe dat gaat. En over een week weer voor de klas (basisschool). Dat wordt spannend, maar ik ga tegen de kinderen zeggen dat ik een schouderblessure heb en daardoor rustig aan moet doen.

 

Verder rustig aan doen, wat ik erg lastig vind.

 

Groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lisa! 
Lastig om rustig aan te doen he?!!  Maar ik merk dat het me best aardig lukt. 
Mocht je van de pc wel weer autorijden omdat je last had van wondvocht??  

Ik ben nu precies een week geleden geopereerd en ook ik merk dat mijn rechterkant gevoeliger/pijnlijker is dan de linkerkant. Er is verder niets blauw of geïrriteerd van de buitenkant. Misschien aan de binnenkant net iets geraakt ofzo. 

Toevallig werk ik ook in het basisonderwijs. 

Pas goed op met het gebruik van het digibord. Je overstrekt dan snel. ☺️
Geniet nog even van je vakantie!!! 
 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.