Ga naar inhoud

Gaatje in litteken


Aanbevolen berichten

Hi,

1 maart ben ik geopereerd. Er werd kapsel verwijderd en de prothese werd weer opnieuw geplaatst. 
nu is mij vanmiddag opgevallen dat mijn litteken een stukje open is. Er komt ook een beetje vocht uit. Ik heb gelijk de kliniek gebeld. Heb voor 2 weken antibiotica gekregen en moet de open wond met jodiumzalf en pleister behandelen. Ben echt zo ontzettend bang!! 😢

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Nog even wachten bedankt voor je reactie!

Ik vind het ook fijn dat ik gelijk antibiotica heb gekregen, maar zowel de verpleging als Nio zei dat het niet erg was. Maar het kan me maar niet geruststellen.... 

ben echt heel erg bang. 
Er komt een beetje een donkerbruin prutterig dikkig prutje uit. Niet super veel, maar toch. 
mijn temp is nog goed. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Wianna zei:

Hi,

1 maart ben ik geopereerd. Er werd kapsel verwijderd en de prothese werd weer opnieuw geplaatst. 
nu is mij vanmiddag opgevallen dat mijn litteken een stukje open is. Er komt ook een beetje vocht uit. Ik heb gelijk de kliniek gebeld. Heb voor 2 weken antibiotica gekregen en moet de open wond met jodiumzalf en pleister behandelen. Ben echt zo ontzettend bang!! 😢

xxx

Hey meid!

 

Zie je ergens een draadje zitten (stukje doorzichtig plastic) of een knopje (zwart stukje) ? 

Ik begrijp je angst, maar niet te snel panikeren. Tot 8 weken PO zijn mijn littekens op alle plaatsen opengegaan en op een gegeven moment scheurde het onder mijn linkerborst 2 cm open... Er kwamen uiteindelijk overal mini draadjes uit met een beetje etter... Ik heb gehuild van de stress, maar volgens mijn kliniek komt het echt heel vaak voor. 

 

Ik heb regelmatig een foto gestuurd naar de kliniek voor opvolging. 

 

Ik moest 2 x / dag spoelen en ontsmetten met isobetadine zolang het open was. Nadien steriel afdekken en 2 x / dag koorts meten. 

 

Ik heb me rustig gehouden, veel eiwitten gegeten en extra vitamines genomen. 

 

Eventueel kan je een foto sturen naar best_boobie die even met je meekijkt? Ze heeft mij alleszins gerustgesteld. 

 

Veel sterkte! 😘

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Amaryllis

Ik zie nog niets eruit steken. Ik blijf goed mijn temperatuur in de gaten houden. Ik mag niet douchen en moet het behandelen met betadine zalf en afdekken met een pleister. Ik ga straks weer eventjes de verpleging bellen. Hoe spoelde je? Bedankt voor je berichtje! Wat is dit stressen zeg😔😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Wianna zei:

Hi @Amaryllis

Ik zie nog niets eruit steken. Ik blijf goed mijn temperatuur in de gaten houden. Ik mag niet douchen en moet het behandelen met betadine zalf en afdekken met een pleister. Ik ga straks weer eventjes de verpleging bellen. Hoe spoelde je? Bedankt voor je berichtje! Wat is dit stressen zeg😔😘

Ik spoelde het uit met een nagemaakt steriel gaasje. Ik mocht er ook de douchekop opzetten, maar ik heb ook de douche vermeden. Betadinezalf werd mij afgeraden, wel gewone isobetadine en laten opdrogen vooraleer af te dekken. 

 

Afdekken deed ik met een melolin gaasje, dat plakt minder in de wonde. Na 6 weken sukkelen ben ik er sinds enkele dagen vanaf. Hoop dat het bij jou snel goed komt! 

 

Ik ben ook drie keer op controle geweest om de wondjes te laten bekijken/verzorgen door de verpleegster. Dat gaf me weer een geruster gevoel, dus misschien kan je ook vragen om eens langs te gaan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Amaryllis zei:

Ik spoelde het uit met een nagemaakt steriel gaasje. Ik mocht er ook de douchekop opzetten, maar ik heb ook de douche vermeden. Betadinezalf werd mij afgeraden, wel gewone isobetadine en laten opdrogen vooraleer af te dekken. 

 

Afdekken deed ik met een melolin gaasje, dat plakt minder in de wonde. Na 6 weken sukkelen ben ik er sinds enkele dagen vanaf. Hoop dat het bij jou snel goed komt! 

 

Ik ben ook drie keer op controle geweest om de wondjes te laten bekijken/verzorgen door de verpleegster. Dat gaf me weer een geruster gevoel, dus misschien kan je ook vragen om eens langs te gaan? 

*natgemaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag vanmorgen dat het in ieder geval niet erger is geworden, dus netjes gedaan wat de dokter zei. Zou alleen wel heel graag willen douchen haha 

spoelen mag ik niet. Gek hè al die verschillende adviezen. Denk dat ik het ook wel fijn zou vinden dat er iemand even naar kijkt. Ga maandag eventjes bellen voor een afspraak! Heeft het zolang geduurd bij jou? Was je bang voor ontsteking? Ik ben echt heel erg angstig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Wianna zei:

Ik zag vanmorgen dat het in ieder geval niet erger is geworden, dus netjes gedaan wat de dokter zei. Zou alleen wel heel graag willen douchen haha 

spoelen mag ik niet. Gek hè al die verschillende adviezen. Denk dat ik het ook wel fijn zou vinden dat er iemand even naar kijkt. Ga maandag eventjes bellen voor een afspraak! Heeft het zolang geduurd bij jou? Was je bang voor ontsteking? Ik ben echt heel erg angstig. 

Ja, ik neem immunosuppressiva dus had wel redelijk veel schrik. 

 

Ik heb minstens 10 open plekjes gehad waarvan eentje dat redelijk groot was vandaar dat het zo lang duurde. Kleine plekjes gingen snel toe en van zoda er een korstje opzit is het infectiegevaar geweken! De isobetadine droogde het goed uit en dan kwam dat korstje snel. Ik heb nu nog een viertal korstjes, dus ben happy. 😊

 

Hou ons hier op de hoogte he! 😘

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief dat je vraagt!!

ik vind het nog steeds heel spannend wat het gaat doen. Ik heb gisteren nog contact gehad met dr Nio en ik mag het 1x per dag behandelen. Vanmorgen zag het er naar mijn idee rustig uit en ook iets beter dan gisteren en eergisteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amaryllis

wat naar hè! Maar ben blij voor je dat het goed gaat!!

ik heb het vanmorgen nog behandeld en het zag er rustig uit. Dus ik hoop dat het zo door blijft gaan. Wat een onzekere tijd zeg. Helemaal omdat ik eigenlijk soort van dacht het ergste gedeelte al gehad te hebben. 😘😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Wianna zei:

😞jaa dacht ook echt dat het de goede kant opging... 

Hey meid. Bij mij ging er deze week ook toevallig weer een stukje open toen er een korstje afging, een stukje dat al weken lastig deed en steeds weer openging. Drie keer raden wat er uitkwam tesamen met het korstje...nog een draadje. Een dag later was het al toegegroeid... 

 

Misschien toch eens langsgaan om te controleren want die draadjes/knopjes zijn soms maar een mm groot. De verpleegster heeft er bij mij ook uitgehaald die ik zelf niet zag...  

 

Ik nam elke drie dagen een foto om te vergelijken, dan zag ik meer vooruitgang. 

 

Veel succes meid ! 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah bij jou ook?! Rottig hè 

ik was idd van plan dinsdag even Een afspraak te maken. Vind het onzekere zo naar. Het is wel bij het uiteinde dus zou heel goed kunnen zijn dat er een draadje dwars zit. Bij jou nu wel dicht? 

ik hou je op de hoogte!

😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amaryllis

Hoe gaat het? Met mij gaat wel... de huid om mijn litteken heen is helemaal rood en jeukt en brandt. Mijn huid begint die pleisters echt zat te worden. Wat ik van mijn litteken moet denken weet ik ook echt niet meer. Dat brandt en jeukt ook. Morgen ga ik even Nio bellen maar. 
😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Wianna zei:

@Amaryllis

Hoe gaat het? Met mij gaat wel... de huid om mijn litteken heen is helemaal rood en jeukt en brandt. Mijn huid begint die pleisters echt zat te worden. Wat ik van mijn litteken moet denken weet ik ook echt niet meer. Dat brandt en jeukt ook. Morgen ga ik even Nio bellen maar. 
😘

Oei, zeker dat je geen ontsteking hebt? (heb er zelf weinig verstand van) Morgen zeker even bellen of vandaag nog als je een noodnummer hebt gekregen? Ik heb ze op een gegeven moment echt gestalkt in de kliniek met al mijn paniekaanvallen. 😅 Ik reageerde trouwens allergisch op de pleisters (micropore), kreeg er wat eczeem van. 

 

Hier eindelijk alles gesloten! 10 weken po, dat had ik me toch ook anders ingebeeld.. En de stress blijft toch. Telkens wanneer ik mijn littekens inwrijf met littekencreme, zit ik paranoïde met een spiegeltje te kijken of ze niet open zijn. 👀

 

Heb hier al gelezen dat Nio echt prima naservice levert en patiënten goed opvolgt, dus dat zit alvast goed! 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.