Ga naar inhoud

Extreem opgezwollen buik


Debsy

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb even een vraagje. Ik ben afgelopen woensdag 3/03 geopereerd, dual plane bij dr. Verdonck. De pijn lijkt te beteren en ik kan mijn armen al een beetje bewegen. Helaas heb ik sinds gisteren een hele opgezwollen buik, precies 6md zwanger, navel zelfs naar buiten gedraaid :(.  Ik had al even gebeld omdat ik het heel vreemd vond. Dit zou van de narcose zijn blijkbaar. Herkent iemand dit? Ik heb precies het gevoel dat dit komt door het strakke verband en borstband😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook een opgezette buik tot zeker 3 weken na mijn operatie.. had het ook nagevraagd bij mijn 1 wekelijkse controle en was heel normaal en komt inderdaad door de operatie (narcose en pijnstilling) dus maak je geen zorgen maar het moet niet te lang aanhouden.. anders even aan de bel trekken :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al goed dan dat ik niet de enige ben. Ik zie er alvast even beroerd uit als ik mij voel😅. Het herstel valt mij toch wel wat tegen. Ik had gehoopt vandaag al weer wat nuttigs te kunnen doen. Veel meer dan Netflixen met pijnstilling lukt precies nog niet🙄.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dit vind ik toch wel fijn om te lezen. Ik heb er een buikwandcorrectie bij gehad, maar vond het resultaat al zo raar. Een heel bolle, opgezette buik.. morgen op 1e controle, 6 dagen po. Ik zal het daar zeker ook even meenemen, maar maak me mede door dit topic niet te druk, thanks! :59:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

.. heel veel kamille/brandnetel thee! (ik drink elke 2.5u sowieso een halve liter mok). Deze werken ontstekingsremmend, ontgiftend en vochtafdrijvend.
 

-Weinig snelle suikers (geen frisdrank, witbrood, koekjes, cake) dit stopt je darmen en afval van pijnstilling op.  
- even rustig aan met cafeïne, dit prikkelt je darmen

-Veel fruit, groente en eiwitten! (avondje Mexicaans met heel veel water bijvoorbeeld🤣)

- dikke groenteshots/smoothies vooral waar de vezels inzitten. 
 

en als je dan gedronken/gegeten hebt, even een rondje lopen in huis of de tuin! Je voelt dan wel druk na het opstaan maar dat zakt met het lopen af omdat je vocht dan sneller afvoerd en je lichaam steeds meer troep mee eruit neemt😊

 

ik hebt het wat averechts (misschien omdat ik wel heel vezelrijk eet en veel drink) maar liever eruit dan erin op dit moment denk ik?🙈🙈 

 

misschien doe je dit allemaal al! Maar merk dat het echt helpt voor de rest van je lijf vooral heel veel lauwe thee xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor de tips, ik stuur mijn man alvast naar de winkel voor thee😄.

Ik gebruik nu al Movicol en eet yoghurt met kiwi en chiazaad😅.

Mijn spijsvertering lijkt ok, het is precies echt wel een vochtophoping.

Ik probeer voldoende rond te wandelen, maar alles doet meteen pijn en voelt loodzwaar. En ik heb echt geen grote implantaten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Debsy Echt super vervelend...
Stuur m maar op pad ja haha! 
 

Gelijk even een grote mok of 2 achterover drinken en diep in en uit ademen❤️ Doorspoelen die handel😜 vocht gaat alleen doorvoeren als je er meer in propt👀 hoe tegenstrijdig dat ook voelt🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Elis1994 said:

@Debsy Echt super vervelend...
Stuur m maar op pad ja haha! 
 

Gelijk even een grote mok of 2 achterover drinken en diep in en uit ademen❤️ Doorspoelen die handel😜 vocht gaat alleen doorvoeren als je er meer in propt👀 hoe tegenstrijdig dat ook voelt🙈

Ik ben er vandaag mee begonnen, ik ben benieuwd. Ik wou morgen terug gaan werken, maar ik vraag mij af of ik in mijn kleren geraak:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Elis1994 said:

@Debsyhoe gaat het met je☺️

Super😃. Buik is bijna weer normaal. de laatste dagen ging het snel beter. Ik voelde mij wel een beetje depri met zo een dikke buik. Ik was ook continue bang dat ik te weinig had gekozen. Drukverband is er sinds vandaag af. De verpleegkundige zei dat het zeker meer dan genoeg was voor mijn kleine lijfje, dus ik ben wel opgelucht😅

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.