Ga naar inhoud

Rocker : 25 mei 2021 : Dr. Koopmann : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hoi hoi, 

 

Op 10 april 2017 heb ik bij dr. v. Straten een borstvergroting laten uitvoeren, dat is iets wat ik al jaren wilde en waar ik al jaren over aan het dubben was. Ik heb een hele tijd hier meegelezen voordat ik de knoop heb doorgehakt en ben gaan rondkijken voor consulten. Ik had voor de operatie een 75B en ik was veel afgevallen waardoor mijn borsten ook kleiner geworden waren en dat vond ik erg vervelend. Daarnaast sportte ik fanatiek 5 tot 6 dagen per week en werden m'n boobies steeds kleiner en kleiner, kortom ik was niet tevreden. 

 

Ik ben het consult toen ingestapt met het idee "beter iets te groot, dan dat het straks tegenvalt". Ik heb uiteindelijk gekozen voor 500cc dual plane en mentor coh 2 protheses. 🤭
Mijn uiteindelijke doel was een mooie E cup krijgen. Ondanks dat mijn herstel lang duurde en ik dus niet kon sporten was ik zielsgelukkig met mijn nieuwe kanonskogels. 
Maar toen ik dus weer wel mocht sporten (lees paaldansen) bemerkte ik dat ze met heel veel bewegingen wel echt in de weg zitten. Ik kon veel dingen die ik eerst kon niet meer, toen heb ik de overstap gemaakt naar Crossfit, gaat prima maar je raad het al, ze zitten ook daar gigantisch (haha) in de weg. 

Het vervelende is dat ik sinds mijn borstvergroting zo'n 20kg ben aangekomen, ondanks letten op mijn voeding en ondanks dat ik nog altijd 5 dagen per week (probeer) te sporten. 
Heb bloedonderzoek laten doen, het is niet m'n schildklier of iets hormonaal o.i.d. wat aan te tonen is. Dus waar het dan vandaan komt? 
Mijn eigen borstweefsel is weer gaan "groeien" door de gewichtstoename en ik zit ondertussen op een H en soms zelfs een J cup, ik verstop mijn boobies eerder dan dat ik er trots op ben. 
Vind ze echt te groot worden en vind het gewoon bijna lelijk. 
Daarnaast erger ik me ook kapot aan het feit dat sportbh's, bikini's en topjes vrijwel altijd te kort zijn. Is het nu echt zo moeilijk om bij grote maten iets meer stof toe te voegen in de lengte i.p.v. de breedte? Luxe probleem zou je zeggen, maar ik word er eigenlijk nog meer onzeker van dan dat ik van mijn cupje B was. 😶
Om eerlijk te zijn zat ik er een jaar na mijn boobjob al aan te denken om de protheses eruit te halen, maar ik vond het zonde en ik zie enorm op tegen de nasleep van de narcose. 
Maar nu met de lockdown en ook wel wat meer vage lichamelijke klachten: veel meer acne, opvlammingen van IBS, gewichtstoename, last van gewrichten, ontstekingen in gewrichten, nog meer slaapproblemen, gevoelloze/tintelende hand en onderarm, m'n borsten prikken soms. Ik wil mijn kleine tietjes terug. 🤣

 

Ik had eerst contact opgenomen met Heyendael kliniek maar had een niet heel prettig gesprek met de assistente. Ze vroeg waarom ik ze eruit wilde laten halen, ik benoemde vage lichamelijke klachten te hebben. Ze begon toen een heel (voor mij best aanvallend) verhaal dat ik niet alles op internet moet geloven en dat snap ik heel erg goed. Ben zelf (wond-)verpleegkundige en ik haat google, ik ga eigenlijk altijd uit van evidence based en goede onderzoeken. En dat heb ik ook gedaan, daarnaast voel ik zelf dat er iets niet goed is en het idee alleen al is genoeg om ze eruit te willen hebben. Daarnaast staat explantatie niet als optie benoemd op de website van Heyendael dus dat stond me ook al een beetje tegen. 

 

Op 30 maart om 17:30 heb ik een consult met dr. Koopmann van Bergman Clinics, heb hier en daar gelezen dat het een bijzondere man is in de communicatie. Maar dat was dr. v. Straten ook en over zijn werk ben (want ja, laten we eerlijk zijn ik heb ook echt wel hele mooie boobies eraan overgehouden) ik meer dan tevreden. 

 

Ben hier om ervaringen te lezen van andere dames die een explantatie hebben gedaan, moet het kapsel er wel of niet uit. Ik heb geen zin om lipofilling of een lift te doen (lees: nog meer te sleutelen aan m'n lijf), ik zie wel wat mijn huidje doet na de operatie. Ik jojo al jaren in gewicht en heb op geen enkele plek op m'n buik striae of slappe huid. 
Dus ja, dat was mijn lange herintroductie, applaus als je het allemaal hebt gelezen haha. 
Heb je nog tips of dingen die ik echt moet weten, feel free to share 😄

  • Like 1
  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verhaal. Ik sta zelf aan het startpunt van een borstvergroting (heb nog geen consult gehad) Maar Ik kan je frustratie begrijpen 

 

en als jij een explantatie wil dan hoeft een assistente zich daar toch niet mee te bemoeien? Is het niet aan de PC om dat met jou te bespreken? 
 

Ik heb geen ervaring maar heel veel succes alvast voor het consult de 30ste!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verhaal is zeker niet om iemand tegen te houden hoor. 
Als ik niet onzeker was geworden over hoe groot ze uit zijn gevallen of hoe onhandig ze zijn in mijn actieve bestaan had ik misschien ook wat minder op de vage lichamelijke klachten gelet. 

En inderdaad, het gaat die assistente eigenlijk niets aan en haar vraag was compleet tegen het AVG in maar dat bedacht ik me pas achteraf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 23-3-2021 om 21:13, Elsa1972 zei:

Succes ermee, Rocker. Weet je al zeker of je voor explantatie gaat of overweeg je om een kleinere prothese te nemen?

 

Nee ik ga ze echt helemaal laten verwijderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren dus het consult gehad met dr. Koopman.

Helaas nog geen datum zoals ik gehoopt had, moest eerst een gesprek hebben met de anesthesist en als deze het veilig genoeg acht om de operatie/narcose uit te voeren word ik daarna gebeld voor een datum. 
Wat ik heel bijzonder vind, want ik heb de vorige keer geen anesthesist gesproken van te voren. Waardoor ik nu nog meer vraagtekens ga zetten bij de vorige kliniek waar ik geweest ben. Maar oke.. ik ben blij dat het klikte tussen de patiënt en de dokter :P en dat hij mijn wensen realistisch vond. 

 

Gelukkig kon er al snel een gesprek met de anesthesist ingepland worden, morgen om 12:00 heb ik een telefonische afspraak en ik hoop dan echt heel heel heel hard dat hij die dag al gelijk zijn bevindingen doorgeeft zodat ik morgen ook al een datum heb. 

En echt kan gaan aftellen. 
Hoop op een datum in de week van 16 mei, dan heb ik eigenlijk twee weken vakantie maar mijn leidinggevende is zo lief dat hij me na de operatie twee weken ziek wil melden en dat hij mijn vakantieweken opschuift naar na die twee weken ziekteverlof zodat ik 4 weken de tijd heb om tot mezelf te komen. En dan zien we wel weer verder. De chirurg verwachtte geen lange genezingstijd bij mij, hij dacht dat twee weken vrij genoeg zou zijn maar vond het toch een beetje spannend gezien de ervaringen van de vorige keer met de vergroting. 

 

Dr. Koopman vroeg hoeveel cc er in mijn borsten geplaatst was, hij gaf aan dat ik voor 500cc protheses wel erg weinig projectie heb. 
Bij het lichamelijk onderzoek gaf hij aan dat ik voldoende eigen weefsel heb en dat de protheses door mijn (sterk ontwikkelde) borstspieren naar achteren worden geduwd waardoor hij verwacht dat er na explantatie wel wat verschil zal zijn in grootte maar niet zoveel als ik verwacht. Alsnog, we zullen zien ik ben ook blij met een B cup als ik maar geen klachten meer heb. 
Maar dat die protheses tegen mijn ribben aan worden geduwd is wel een verklaring voor de pijn hoog in mijn rug en schouders, maar ook voor de gevoelloosheid en ontstekingen in mijn linker arm. Dus ik ben niet gek, het komt echt door die krengen. 

Nog even geduld... nog even geduld... nog even geduld.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Salander zei:

Fijn Rocker, dat je een fijn gevoel hebt bij deze kliniek/arts. Wordt het ook een lift of echt alleen protheses eruit en genezen maar? Ben benieuwd of je gewenste datum haalbaar is, zou fijn zijn!

Nee ik heb ervoor gekozen om de protheses eruit te halen en te zien wat mijn lijf zelf doet. Mijn huid is op zich best stevig en ben van een gewicht boven de 100kg al eens afgevallen naar 60kg zonder striae of slappe huid. 
Dus heb er goed vertrouwen in dat mijn lichaam dit zelf kan oplossen. 

 

En ik heb een datum!!!! 🥳🥳🥳🥳🥳
Op 25 mei word ik geholpen!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Sorry ik heb helemaal niet meer gereageerd, ik zal proberen om een update te geven van hoe het gegaan is.

 

Ik mocht me vorige week dinsdag om 07:40 melden in Hilversum, m'n moeder heeft me gebracht maar mocht helaas niet mee naar binnen. 
Dat vond ik lastig, want hoewel ik ervoor vooral enthousiast was en uitkeek naar de operatie vond ik het nu toch wel spannend en een beetje eng worden. En dan niet om de pijn, maar om de misselijkheid die je kan krijgen door de narcose. Heb namelijk emetofobie, dus dat is wel een dingetje. 
 

Afijn, uiteindelijk stond ik dus al om 07:10 op de stoep van Bey Clinics in Hilversum omdat mijn moeder liever te vroeg dan te laat is haha. Nog even met m'n moeder gekletst en grapjes gemaakt en uiteindelijk om 07:20 maar gewoon naar binnen gegaan omdat ik het koud kreeg en zenuwachtig begon te worden van het wachten. 
Eenmaal binnen mocht ik na me aangemeld te hebben naar boven en in een huiskamer wachten, hier werd ik opgehaald door mijn contactpersoon en naar "mijn" bedje gebracht. 
Daar werd ik opgenomen, controles gedaan etc. door de verpleegkundige van die dag. Mocht het mooie blauwe jasje en mutsje aantrekken. Nog even m'n oorbellen eruit geprutst, paracetamol ingenomen (zo lekker dat water als je een droge mond hebt door de ritalin haha). Ik hoorde toen dat ik om 09:45 op het schema van de OK stond, dus nog eventjes geduld. 


Dat kwam helemaal goed, want ik was op dat moment de enige op zaal en ze kwam erachter dat ik ook verpleegkundige ben dus hebben lekker vakinhoudelijk kunnen kletsen :DVoor ik het wist mocht ik mee naar de holding, infuusje erin. Ik hoefde geen antibiotica!! :D
Dr. Koopman kwam nog eventjes langs, doorspreken hoe en wat, nog een grapje dat ik de implantaten wilde hebben als boekenlegger. Ik hou van die man z'n droge humor haha. 
En om 09:45 werd ik inderdaad de operatiekamer in gereden, overschuiven naar de tafel, aangehangen aan alle toeters en bellen. En toen mocht ik aan iets leuks gaan denken. 1, 2, 3.... snurk. 


Voor ik het wist lag ik alweer op de uitslaapkamer, m'n bril alweer op m'n neus, bh al aan en hoorde ik iemand naast me vragen hoe laat het was. En het was 10:40, ik begreep dat mijn operatie rond de 45 minuten zou duren, dus dat betekende dat ik weer mega snel wakker was uit de narcose. 
En goed ook, want ik had een partij HONGER en was dan ook dankbaar voor het glaasje siroop dat ik kreeg hihi. 
Hetgeen wat me dus direct opviel was dat ik geen pijn in m'n arm meer had... wat ik al dik een jaar wel had gehad.

Niet heel lang daarna ben ik heerlijk rechtop gaan zitten, iedereen beetje zitten volgen en zitten gniffelen om de herkenbaarheid in het werken. 


Rond 11:00 werd ik terug gebracht naar de unit, daar was verpleegkundige Miranda weer, ik mocht eindelijk eten maar stiekem moest ik eigenlijk heel nodig plassen. Dit mocht pas als ik m'n eten op had, dus snel opgegeten en toen mocht ik naar het toilet lopen. Eerst voorzichtig rechtop gaan zitten, niet duizelig, opgestaan nog niet duizelig en ik mocht naar het toilet lopen. Halve liter vocht van het infuus kwam er gelijk weer uit hihi. Daarna nog even rustig op bed gezeten maar kon al snel de rust niet meer vinden, heb me voorzichtig aan aangekleed en m'n piercings er weer in geprutst. Beetje gelezen en met m'n telefoon zitten spelen. 


Rond 12:30 kwam dr. Koopman zijn ronde doen en ik kreeg het groene licht om na ontslaggesprek met de verpleegkundige naar huis te gaan. Dus nog een keer controles, m'n bloeddruk was iets hoger nu maar dat is natuurlijk niet heel vreemd na een operatie.
En om 13:30 liep ik naar beneden onder begeleiding van een andere verpleegkundige die m'n tas en m'n bakje met tieten mee droeg. Eenmaal thuis ben ik op de bank neer geploft met m'n voetjes omhoog, ik mocht van m'n ouders niet opstaan hahaha. 
Ondanks dat ik geen pijn had heb ik wel braaf mijn pijnstillers geslikt, ik heb geleerd van de vorige keer toen ik eigenwijs was en het niet deed. Daar ben ik mezelf keihard mee tegengekomen. 
Die nacht wel wat hazenslaapjes, elke keer als ik probeerde te draaien schrok ik toch wakker omdat ik bang ben om iets kapot te maken. 

De volgende ochtend met hulp gedoucht, voelde me gelijk een stuk beter na alles een beetje eraf gewassen te hebben. 
En ook eventjes naar m'n boobies gekeken, ik had me op het ergste voorbereid maar het viel me gelukkig mee.
Ik herhaal ook steeds "geduld, geduld, geduld", het viel me gisteren al op dat ik in de bh nog redelijk wat volume over heb, dus daar ben ik wel blij mee. Al denk ik dat dat door de 25kg gewichtstoename komt. 
Er zit wel echt een "deuk" in m'n borst op de plek waar de prothese onder m'n borstspier heeft gezeten. Maar ook hierbij denk ik, geduld, geduld, geduld. 
De eerste week heb ik redelijk rustig aan gedaan, nu begin ik langzamerhand wel meer dingetjes te doen. 


Lichamelijk voel ik me echt heel goed. De pijnklachten en tintelingen in m'n handen, armen en schouders zijn weg gebleven. Ik was eventjes bang dat dat gewoon weer vrolijk terug zou komen na een paar dagen. 
Qua zelfzorg doe ik eigenlijk alles weer zelf, nog wel opletten dat ik niet steeds m'n armen boven m'n hoofd doe. Wat wel grappig is, dat voor ik implantaten kreeg sliep ik altijd met mijn armen omhoog boven m'n hoofd, dat heb ik al die tijd niet gekund en ik word nu dus steeds zo wakker. Oepsie. 
Verder help ik op mijn manier mee met kleine dingetjes in het huishouden, ik loop mee met hondjes uitlaten (zelf uitlaten vind ik nog een beetje eng). 

Ik slik sinds dit weekend geen naproxen meer, enkel nog 2x daags paracetamol en ik voel geen verschil qua pijn dus verwacht na het weekend niets te slikken behalve supplementen. 
Qua supplementen slik ik trouwens vitamine C, multivitaminen, vitamine D en biergist (dat slikte ik voor de operatie al maanden) en ben van plan om na de 6/7 weken te kijken of ik doet moet aanvullen met kurkuma en chlorella. Verder probeer ik gezond te eten en voldoende eiwitten binnen te krijgen voor een goed herstel. 

Heb geen pijn, alleen soms wat trekkerig gevoel bij de littekens maar dat kunnen ook de hechtingen en de pleisters zijn. Dus ik doe nog gaasjes tussen de littekens en m'n bh zodat het wat minder schuurt. 
Heb vorige week wel een paar dagen gehad dat ik extreem veel last van m'n darmen had, nu heb ik ook prikkelbaar darmsyndroom dus dat ben ik gewend maar ik had nu niks verkeerds gegeten. Dus ik neem aan dat dat erbij hoort.
 

Merk dat ik veel meer energie heb, ben niet meer zo moe als eerst. Ik kan me beter concentreren en heb het idee dat mijn medicatie ook gewoon weer werkt zoals het moet, ik heb adhd dus ole ole. Mijn huid is wel weer wat vetter aan het worden zoals het voorheen was, dus hoe dat uit gaat pakken moet ik eventjes afwachten. 
En ik ben met een klein beetje opletten dus alweer een ruime 5kg lichter, dus ik weet nu wel zeker dat die extra 25kg van die implantaten vandaan komt. 
Emotioneel gezien ben ik blij dat ik ze eruit heb laten halen, ik ga me steeds meer beseffen dat ik "op tijd" ben geweest en ik ben ontzettend dankbaar dat mijn lichaam zo heeft gevochten om draaiende te blijven. 
Ik durf het niet hardop te zeggen maar ik denk dat m'n klachten dus wel degelijk van de implantaten kwamen.
Ik heb geen pijn meer. Heb sinds vorige week ook geen hoofdpijn aan het einde van de dag. 
En het viel me in de eerste week op dat ik geen donkere kringen onder m'n ogen had ondanks dat ik minder heb geslapen had dan normaal en dan had ik juist hele donkere kringen onder m'n ogen. Ook mijn gezicht heeft meer kleur, minder grauw en geen gekke zwellingen. Mijn oogopslag ziet er helderder uit. 

 

Wat betreft m'n protheses: 
Ik had mentor siltex protheses, cohesive 1 high profile 500cc. Ik zag gisteren dat deze tegenwoordig niet meer gebruikt worden vanwege verhoogde kans op kanker. Zucht. 
M'n protheses zagen er geel uitgeslagen uit, ze voelden slijmerig, er zat een duidelijk verschil in gewicht. De linker woog 519gram en de rechter woog 535gram. Ze zagen gerimpeld en gedeukt. 
Het dr. Koopman heeft wel wat kapsel verwijderd, maar het kapsel op m'n borstspier was zo dun dat dit meer risico dan voordelen met zich mee bracht om te verwijderen. Hiermee bedoelde hij dat mijn borstspier 4 jaar lang op hoge spanning heeft gestaan en overbelast was, dus weghalen had de ellende erger gemaakt. 


Qua uiterlijk van m'n boobies ben ik er eigenlijk alweer aan gewend, ik zie dat ze steeds wel wat bijtrekken en dat ze minder slap worden maar die gekke deuk zit er nog. Misschien zit dat ook tussen m'n oren omdat ik weet dat daar iets heeft gezeten ofzo. 

Volgende week donderdag heb ik controle bij dr. Koopman, dan ga ik wel vragen of ik echt 6 weken moet wachten met sporten of dat ik na 4 weken wel al wat kan gaan doen. Ik ging voorheen 5 tot 6 dagen per week naar Crossfit dus ik word nu wel lichtelijk debiel van het stilzitten hahaha.
En ik ga ook vragen hoe het zit met m'n armen omhoog doen, want ik heb redelijk wat sportbh's die ik nu wel pas maar die ik over m'n hoofd aan moet trekken.

 

Dus we herstellen vrolijk maar gestaag verder. 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rocker wat ontzettend stoer van je dat je deze stap hebt genomen!👍🏼 het lijkt mij heel moeilijk om deze stap te nemen en weer terug te gaan naar het "oude",maar ik lees dat je er gewoon niet happy mee was en dan is dit gewoon de allerbeste keuze geweest! Geluk boven alles😘 heel veel suc6 met herstellen xxx

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-6-2021 om 12:21, Daniëla89 zei:

@Rocker wat ontzettend stoer van je dat je deze stap hebt genomen!👍🏼 het lijkt mij heel moeilijk om deze stap te nemen en weer terug te gaan naar het "oude",maar ik lees dat je er gewoon niet happy mee was en dan is dit gewoon de allerbeste keuze geweest! Geluk boven alles😘 heel veel suc6 met herstellen xxx


Het was zeker lastig, je denkt toch dat die klachten door andere dingen komen. 
Ik weet het aan stress en andere dingen, maar ben blij dat het toch dit bleek te zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

@Jenster Hahaha dankjewel, maar m'n kwaliteiten liggen denk ik elders. 

 

Kleine update: 
Elke keer weer merk ik dat ik me een stuk beter ga voelen.
Sporten gaat geweldig, ik ben met m'n bench press al bijna terug bij het maximum gewicht dat ik kan benchen. Ik had het idee dat ik het misschien wel had gered, maar ik durfde niet uit angst dat er toch nog iets kapot kon gaan. Nu ik erover nadenk ben ik "pas" 4 maanden geleden geopereerd, maar het voelt als veel langer.
Het afvallen gaat wel weer iets langzamer, ik moet zeggen dat ik ook flink heb zitten smullen tijdens de vakantie en niet heel streng ben geweest met m'n eetpatroon de laatste twee maanden hihi. Maar zit nu op 85kg. Dus zonder veel moeite toch wéér 2kg kwijt. Nu in totaal dan 12kg in 4 maanden tijd, wow...
De onzuivere huid is weer wat bijgetrokken, het is niet meer zo vet ook. Af en toe juist aan de droge kant, dus moet nog wel goed bijhouden en opletten.

Wat betreft bh's, ik heb wel een of twee bh's die ik fijn vind zitten. Wel zonder beugel want dat vind ik dus nog niet prettig zitten. Die zijn maat 80D, maar de cup begint wel wat groot te worden dus dat is voor mij ook een reden om nog wat langer te wachten met het shoppen van bh's.
Merk ook dat m'n borsten ontzettend zijn veranderd qua vorm in vergelijking met het begin.
In het begin had ik echt van die puntige "tietjes" en ze voelden heel slap, hingen ook wel een beetje, je voelde ook echt het gat waar de protheses hadden gezeten.
Eigenlijk heb ik de eerste twee maanden wel heel trouw gesmeerd met vitamine E en P-CL-E olie, maar zeker de laatste maand heb ik dit wat verzaakt. Whoops. Ze voelen nu wat minder leeg, minder slap, lijken wat minder te hangen en tonen wat "ronder".
Daarnaast is het plan natuurlijk nog steeds om nog 13kg af te vallen, dus dat gaat voor mijn cupmaat ook wel wat betekenen.

Al met al ben ik nog steeds ontzettend dankbaar dat ik deze keuze heb gemaakt en ben ik steeds meer tevreden met hoe het gaat en hoe ik eruit zie.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.