Jump to content

Rocker : 25 mei 2021 : Dr. Koopman : Bey Clinics

Recommended Posts

Hoi hoi, 

Op 10 april 2017 heb ik bij dr. v. Straten een borstvergroting laten uitvoeren, dat is iets wat ik al jaren wilde en waar ik al jaren over aan het dubben was. Ik heb een hele tijd hier meegelezen voordat ik de knoop heb doorgehakt en ben gaan rondkijken voor consulten. Ik had voor de operatie een 75B en ik was veel afgevallen waardoor mijn borsten ook kleiner geworden waren en dat vond ik erg vervelend. Daarnaast sportte ik fanatiek 5 tot 6 dagen per week en werden m'n boobies steeds kleiner en kleiner, kortom ik was niet tevreden. 

Ik ben het consult toen ingestapt met het idee "beter iets te groot, dan dat het straks tegenvalt". Ik heb uiteindelijk gekozen voor 500cc dual plane en mentor coh 2 protheses. 🤭
Mijn uiteindelijke doel was een mooie E cup krijgen. Ondanks dat mijn herstel lang duurde en ik dus niet kon sporten was ik zielsgelukkig met mijn nieuwe kanonskogels. 
Maar toen ik dus weer wel mocht sporten (lees paaldansen) bemerkte ik dat ze met heel veel bewegingen wel echt in de weg zitten. Ik kon veel dingen die ik eerst kon niet meer, toen heb ik de overstap gemaakt naar Crossfit, gaat prima maar je raad het al, ze zitten ook daar gigantisch (haha) in de weg. 

Het vervelende is dat ik sinds mijn borstvergroting zo'n 20kg ben aangekomen, ondanks letten op mijn voeding en ondanks dat ik nog altijd 5 dagen per week (probeer) te sporten. 
Heb bloedonderzoek laten doen, het is niet m'n schildklier of iets hormonaal o.i.d. wat aan te tonen is. Dus waar het dan vandaan komt? 
Mijn eigen borstweefsel is weer gaan "groeien" door de gewichtstoename en ik zit ondertussen op een H en soms zelfs een J cup, ik verstop mijn boobies eerder dan dat ik er trots op ben. 
Vind ze echt te groot worden en vind het gewoon bijna lelijk. 
Daarnaast erger ik me ook kapot aan het feit dat sportbh's, bikini's en topjes vrijwel altijd te kort zijn. Is het nu echt zo moeilijk om bij grote maten iets meer stof toe te voegen in de lengte i.p.v. de breedte? Luxe probleem zou je zeggen, maar ik word er eigenlijk nog meer onzeker van dan dat ik van mijn cupje B was. 😶
Om eerlijk te zijn zat ik er een jaar na mijn boobjob al aan te denken om de protheses eruit te halen, maar ik vond het zonde en ik zie enorm op tegen de nasleep van de narcose. 
Maar nu met de lockdown en ook wel wat meer vage lichamelijke klachten: veel meer acne, opvlammingen van IBS, gewichtstoename, last van gewrichten, ontstekingen in gewrichten, nog meer slaapproblemen, gevoelloze/tintelende hand en onderarm, m'n borsten prikken soms. Ik wil mijn kleine tietjes terug. 🤣

Ik had eerst contact opgenomen met Heyendael kliniek maar had een niet heel prettig gesprek met de assistente. Ze vroeg waarom ik ze eruit wilde laten halen, ik benoemde vage lichamelijke klachten te hebben. Ze begon toen een heel (voor mij best aanvallend) verhaal dat ik niet alles op internet moet geloven en dat snap ik heel erg goed. Ben zelf (wond-)verpleegkundige en ik haat google, ik ga eigenlijk altijd uit van evidence based en goede onderzoeken. En dat heb ik ook gedaan, daarnaast voel ik zelf dat er iets niet goed is en het idee alleen al is genoeg om ze eruit te willen hebben. Daarnaast staat explantatie niet als optie benoemd op de website van Heyendael dus dat stond me ook al een beetje tegen. 

Op 30 maart om 17:30 heb ik een consult met dr. Koopmann van Bergman Clinics, heb hier en daar gelezen dat het een bijzondere man is in de communicatie. Maar dat was dr. v. Straten ook en over zijn werk ben (want ja, laten we eerlijk zijn ik heb ook echt wel hele mooie boobies eraan overgehouden) ik meer dan tevreden. 

Ben hier om ervaringen te lezen van andere dames die een explantatie hebben gedaan, moet het kapsel er wel of niet uit. Ik heb geen zin om lipofilling of een lift te doen (lees: nog meer te sleutelen aan m'n lijf), ik zie wel wat mijn huidje doet na de operatie. Ik jojo al jaren in gewicht en heb op geen enkele plek op m'n buik striae of slappe huid. 
Dus ja, dat was mijn lange herintroductie, applaus als je het allemaal hebt gelezen haha. 
Heb je nog tips of dingen die ik echt moet weten, feel free to share 😄

• Like 1

Wat een verhaal. Ik sta zelf aan het startpunt van een borstvergroting (heb nog geen consult gehad) Maar Ik kan je frustratie begrijpen 

en als jij een explantatie wil dan hoeft een assistente zich daar toch niet mee te bemoeien? Is het niet aan de PC om dat met jou te bespreken? 

Ik heb geen ervaring maar heel veel succes alvast voor het consult de 30ste!

• Like 1

Mijn verhaal is zeker niet om iemand tegen te houden hoor. 
Als ik niet onzeker was geworden over hoe groot ze uit zijn gevallen of hoe onhandig ze zijn in mijn actieve bestaan had ik misschien ook wat minder op de vage lichamelijke klachten gelet. 

En inderdaad, het gaat die assistente eigenlijk niets aan en haar vraag was compleet tegen het AVG in maar dat bedacht ik me pas achteraf. 

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 23-3-2021 om 21:13, Elsa1972 zei:

Succes ermee, Rocker. Weet je al zeker of je voor explantatie gaat of overweeg je om een kleinere prothese te nemen?

Nee ik ga ze echt helemaal laten verwijderen. 

Gisteren dus het consult gehad met dr. Koopman.

Helaas nog geen datum zoals ik gehoopt had, moest eerst een gesprek hebben met de anesthesist en als deze het veilig genoeg acht om de operatie/narcose uit te voeren word ik daarna gebeld voor een datum. 
Wat ik heel bijzonder vind, want ik heb de vorige keer geen anesthesist gesproken van te voren. Waardoor ik nu nog meer vraagtekens ga zetten bij de vorige kliniek waar ik geweest ben. Maar oke.. ik ben blij dat het klikte tussen de patiënt en de dokter :P en dat hij mijn wensen realistisch vond. 

Gelukkig kon er al snel een gesprek met de anesthesist ingepland worden, morgen om 12:00 heb ik een telefonische afspraak en ik hoop dan echt heel heel heel hard dat hij die dag al gelijk zijn bevindingen doorgeeft zodat ik morgen ook al een datum heb. 

En echt kan gaan aftellen. 
Hoop op een datum in de week van 16 mei, dan heb ik eigenlijk twee weken vakantie maar mijn leidinggevende is zo lief dat hij me na de operatie twee weken ziek wil melden en dat hij mijn vakantieweken opschuift naar na die twee weken ziekteverlof zodat ik 4 weken de tijd heb om tot mezelf te komen. En dan zien we wel weer verder. De chirurg verwachtte geen lange genezingstijd bij mij, hij dacht dat twee weken vrij genoeg zou zijn maar vond het toch een beetje spannend gezien de ervaringen van de vorige keer met de vergroting. 

Dr. Koopman vroeg hoeveel cc er in mijn borsten geplaatst was, hij gaf aan dat ik voor 500cc protheses wel erg weinig projectie heb. 
Bij het lichamelijk onderzoek gaf hij aan dat ik voldoende eigen weefsel heb en dat de protheses door mijn (sterk ontwikkelde) borstspieren naar achteren worden geduwd waardoor hij verwacht dat er na explantatie wel wat verschil zal zijn in grootte maar niet zoveel als ik verwacht. Alsnog, we zullen zien ik ben ook blij met een B cup als ik maar geen klachten meer heb. 
Maar dat die protheses tegen mijn ribben aan worden geduwd is wel een verklaring voor de pijn hoog in mijn rug en schouders, maar ook voor de gevoelloosheid en ontstekingen in mijn linker arm. Dus ik ben niet gek, het komt echt door die krengen. 

Nog even geduld... nog even geduld... nog even geduld.... 

Fijn Rocker, dat je een fijn gevoel hebt bij deze kliniek/arts. Wordt het ook een lift of echt alleen protheses eruit en genezen maar? Ben benieuwd of je gewenste datum haalbaar is, zou fijn zijn!

1 uur terug, Salander zei:

Fijn Rocker, dat je een fijn gevoel hebt bij deze kliniek/arts. Wordt het ook een lift of echt alleen protheses eruit en genezen maar? Ben benieuwd of je gewenste datum haalbaar is, zou fijn zijn!

Nee ik heb ervoor gekozen om de protheses eruit te halen en te zien wat mijn lijf zelf doet. Mijn huid is op zich best stevig en ben van een gewicht boven de 100kg al eens afgevallen naar 60kg zonder striae of slappe huid. 
Dus heb er goed vertrouwen in dat mijn lichaam dit zelf kan oplossen. 

En ik heb een datum!!!! 🥳🥳🥳🥳🥳
Op 25 mei word ik geholpen!!! 

• best_boobie changed the title to Rocker : 25 mei 2021 : Dr. Koopman : Bey Clinics

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.