Ga naar inhoud

Noor45 : 28 april 2021 : Dr. Schuringa : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hi @Noor45,

 

Goed dat je andere bh's besteld hebt. Ben benieuwd of die fijner zitten bij je! Je kan ze inderdaad nog gebruiken met het sporten.

 

Fijn om te lezen dat het stapje voor stapje beter gaat.  Wat voor werk doe je? Hoe gaat dat nu?

 

Ik heb nu nog een weekje rust. Moet aankomende week weer beginnen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Überhaupt het vroege opstaan, auto rijden, dan de hele dag voor de klas etc. De kinderen uit de klas zijn nieuwsgierig naar wat "er met mij aan de hand is". Maandag zal ik waarschijnlijk veel vragen krijgen. Normaalgesproken ben ik heel open naar de kinderen, dus vind het nu extra lastig wat ik moet zeggen. Ik ga hen niet vertellen wat er aan de hand is, want dat ik gewoon privé, maar wat moet ik dan zeggen? Een schouderoperatie? Zo kan ik wel verklaren waarom ze zachtjes met mij moeten doen en ik niet mijn armen boven schouderhoogte mag houden. Lastig! 

 

Fijne Pinksterdag! 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Von5385 zei:

@lisa1701 welke groep heb je? 
In principe hoef je idd niets te zeggen. 
Zeg dat je bent geopereerd en rustig aan moet doen. Waaraan enz hebben ze niets mee te maken toch? 
Pak deze week nog goed je rust. 
😘

@Von5385 klopt, ik hoef niets te zeggen.  Ik heb groep 4 en heb een goede band met de kinderen. Ik probeer, net als jij naar je eigen kinderen, openheid en eerlijkheid te stimuleren. Vind het dan zelf lastig om te zeggen dat ik het voor mezelf hou wat er aan de hand is. Ik zal het nog wel bespreken met de directrice. Misschien heeft zij nog een idee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Von5385 dat zijn goede berichten, 3 weken PO voelt ook weer goed, vond ik tenminste. Ik slaap ook een stuk beter en kan weer plat liggen, dat is al een enorme vooruitgang. Ben net als jij nooit een hele goede slaper, dus een hele nacht doorslapen, is hoe dan ook niet bekend voor mij. Ik hou je op de hoogte van of de bh's wat zijn.

 

@lisa1701 ik heb niks gezegd op m'n werk en dat hou ik zo. Desnoods zeg je tegen je klas dat je griep had en nu pijn in je rug, waardoor je heel voorzichtig moet doen. Anders krijg je straks ook nog vragen van ouders. Hoe voel je je voor de rest? Ziet je litteken er goed uit? Fijn dat je nog een telefonisch consult hebt deze week. x

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Noor45 @Jenster Ik ben vanaf het begin af aan al eerlijk geweest naar mijn directrice, omdat ik twee dagen extra vrij gevraagd had. Toen het bleek dat ik nog 2 weken extra afwezig zou zijn heb ik het ook aan het team verteld. Dit ook, omdat ik heel veel lieve en ongeruste berichtjes kreeg van collega's (klein en hecht team). Naar de ouders is wel vermeld dat ik een operatie ben ondergaan. Ik denk inderdaad dat ik het vaag hou naar de kinderen @Von5385 Je hebt een punt met dat ik al eerlijk ben geweest over de operatie zelf. Dat moet in principe genoeg zijn. Ik zie nu al die vragende koppies voor me. Maargoed, na het vragen(v)uur zijn ze het hopelijk al vergeten en gewoon blij dat ik er weer ben.

 

Ik voel me verder prima. Gisteren iets te snel omgekleed waarna ik meteen 1,5 pijn had. Dat was wel even een reminder van: doe maar weer even rustig... Verder gaat het heel goed met de rechter kant (die opnieuw was open gemaakt). Bij de linker lijkt het nog steeds alsof de implantaat los zit. Is ook gevoeliger. Het schijnt tot 6 weken mogelijk te zijn dat het zo voelt. Woensdagavond telefonisch consult met m'n eigen arts. Hopelijk kan hij mij meer informeren en gerust stellen.

 

Gelukkig wel meer de rust gevonden thuis. Ik raak gewend aan het "niksen". Bijna jammer dat ik volgende week weer ga werken. Volgende keer zou ik het misschien toch aan het begin van de zomervakantie doen waarbij ik 5 weken vrij heb. Al was mijn argument eerst dat ik juist in de zomervakantie klaar wilde zijn met het herstel en van de nieuwe boobies kon gaan genieten. Hopelijk is het voorlopig nog niet nodig en is het snel volledig hersteld..

 

@Noor45 Fijn dat je weer plat kan slapen. Hopelijk slaap je wat langer door de nachten en zie je er niet zo meer tegenop! Als het weer nou een beetje mee zit, dan kan je weer lekker lezen in je tuin 😊

 

Groetjes! 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lisa1701 ik heb ook tegen m’n directe collega’s gezegd ik een persoonlijke operatie heb gehad. Dus niet waaraan. Ik snap dat het bij jou anders werd toen je langer verlof nodig had. Ik zie ook op tegen vroeg op staan en ik ben nog niet zo snel nu. Vorige week heb ik nog vanuit huis gewerkt. 
Ik voel de protheses nog aan de bovenkant zitten. Niet met aanraken, maar pijnlijk met lopen.

Je protheses moeten toch nog positioneren en inkapselen de eerste 6 weken, kan het daarom zijn dat je het voelt bewegen? Fijn dat je het woensdag kan vragen. x

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lisa1701Ik wilde net gaan vragen hoe het nu met je is, maar ik lees nu je update. Als ik het goed begrijp heb je deze dagen nog vrij en begin je volgende week weer met werken? Werk je fulltime? 

 

Hoe gaat het nu met je herstel verder? Ik hoop dat je je wel wat 'zekerder' voelt van je lichaam als je ergens een pijntje of iets voelt. Hoop dat je snapt wat ik bedoel 😊 Ik ben nu 3 dagen PO en ik heb de afgelopen dagen best veel aan je gedacht als ik toch even iets wilde pakken, of zelf wilde aantrekken etc. En dan is het bij jou nog niet eens gekomen van een grens overgaan, maar van een reflex.

 

Geniet in ieder geval nog even van deze vrije dagen. Ik hoop dat ik er ook nog aan kan gaan wennen, ik ben totaal niet gewend om thuis te zitten op de bank en gewoon te netflixen of een boek te lezen. Dus dit is helemaal nieuw voor mij. Maar wie weet wen ik hier ook nog aan haha.

 

@Noor45Ik heb het inderdaad ook niet op het werk gezegd, alleen tegen 1 directe collega aangezien wij samen in een functie zitten, en ze dan ook begrijpt dat ik de drie weken na mijn 'vakantie' nog niet zwaar mag tillen. Eerst dacht ik maar zullen ze dit dan niet zien? Gaan mensen geen vragen stellen? En nu denk ik echt oke ten eerste niemand die hier op let.. alleen ik zelf waarschijnlijk, en ten tweede als ze het vragen is het voor mij ook geen geheim. 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, lisa1701 zei:

Hi @Noor45,

 

Goed dat je andere bh's besteld hebt. Ben benieuwd of die fijner zitten bij je! Je kan ze inderdaad nog gebruiken met het sporten.

 

Fijn om te lezen dat het stapje voor stapje beter gaat.  Wat voor werk doe je? Hoe gaat dat nu?

 

Ik heb nu nog een weekje rust. Moet aankomende week weer beginnen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Überhaupt het vroege opstaan, auto rijden, dan de hele dag voor de klas etc. De kinderen uit de klas zijn nieuwsgierig naar wat "er met mij aan de hand is". Maandag zal ik waarschijnlijk veel vragen krijgen. Normaalgesproken ben ik heel open naar de kinderen, dus vind het nu extra lastig wat ik moet zeggen. Ik ga hen niet vertellen wat er aan de hand is, want dat ik gewoon privé, maar wat moet ik dan zeggen? Een schouderoperatie? Zo kan ik wel verklaren waarom ze zachtjes met mij moeten doen en ik niet mijn armen boven schouderhoogte mag houden. Lastig! 

 

Fijne Pinksterdag! 😘

Je kan misschien zeggen dat je aan een maagwandbreuk bent geopereerd? Dan kan je eerlijk zijn over je operatie, maar hoef je niet de precieze reden te vertellen. Daarom kan je niet tillen en je armen boven je hoofd houden.

 

Ik heb mijn eigen kinderen wel verteld wat ik ga doen. Maar ga het bij mijn werk bij voorkeur niet vertellen, hoewel ik dat misschien wel moet doen als ik complicaties krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Noor45 en de andere ladies! Ik ben inmiddels geopereerd en heb een nieuwe naam EN operatieverslag!

Heb jij zo'n BH besteld die je bij Boerhaave kreeg? Ze zeggen dat je daar later ook mee kan sporten he? Ik twijfel om er nog 1 te bestellen maar vraag me af of ze stevig genoeg zijn om mee te hardlopen..heb geen zin in 2 blauwe ogen 🤪

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Rood80 zei:

@Noor45 en de andere ladies! Ik ben inmiddels geopereerd en heb een nieuwe naam EN operatieverslag!

Heb jij zo'n BH besteld die je bij Boerhaave kreeg? Ze zeggen dat je daar later ook mee kan sporten he? Ik twijfel om er nog 1 te bestellen maar vraag me af of ze stevig genoeg zijn om mee te hardlopen..heb geen zin in 2 blauwe ogen 🤪

 

Ha @Rood80ik denk wie is dat nou?! HAha. Hoe is het gegaan? 
Ik heb inderdaad nog een bh online besteld. Je hebt je bh dag en nacht aan, ik was m om de dag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, Wendy2020 zei:

@lisa1701Ik wilde net gaan vragen hoe het nu met je is, maar ik lees nu je update. Als ik het goed begrijp heb je deze dagen nog vrij en begin je volgende week weer met werken? Werk je fulltime? 

 

Hoe gaat het nu met je herstel verder? Ik hoop dat je je wel wat 'zekerder' voelt van je lichaam als je ergens een pijntje of iets voelt. Hoop dat je snapt wat ik bedoel 😊 Ik ben nu 3 dagen PO en ik heb de afgelopen dagen best veel aan je gedacht als ik toch even iets wilde pakken, of zelf wilde aantrekken etc. En dan is het bij jou nog niet eens gekomen van een grens overgaan, maar van een reflex.

 

Geniet in ieder geval nog even van deze vrije dagen. Ik hoop dat ik er ook nog aan kan gaan wennen, ik ben totaal niet gewend om thuis te zitten op de bank en gewoon te netflixen of een boek te lezen. Dus dit is helemaal nieuw voor mij. Maar wie weet wen ik hier ook nog aan haha.

 

@Noor45Ik heb het inderdaad ook niet op het werk gezegd, alleen tegen 1 directe collega aangezien wij samen in een functie zitten, en ze dan ook begrijpt dat ik de drie weken na mijn 'vakantie' nog niet zwaar mag tillen. Eerst dacht ik maar zullen ze dit dan niet zien? Gaan mensen geen vragen stellen? En nu denk ik echt oke ten eerste niemand die hier op let.. alleen ik zelf waarschijnlijk, en ten tweede als ze het vragen is het voor mij ook geen geheim. 😊

Hi @Wendy2020, hoe is met jou? Goed dat ik af en toe door je hoofd spook als je al te veel wil doen. Bij mij was het zeker een reflex die ik niet tegen kon houden, maar het had ook op 20 andere momenten kunnen gebeuren. Ik liep een week po alweer in de Ikea en zat op het terras. Nu weet ik wel beter haha.. Rustig aan doen is voor mij ook heel moeilijk, zoals je leest. Toch zou je eraan moeten geloven. Na een tijdje wen je er vast wel aan. Ik word er in ieder geval ook heel lui van.

 

Volgende week inderdaad weer beginnen met werken. Ik werk fulltime. Heb besloten om met het openbaar vervoer naar mijn werk te gaan. Het zal wel even wennen worden. 7 uur van huis, dus dan echt wel 6:15 uur eruit als ik alles rustig aan wil doen. Ik ontbijt pas later op de dag, dus dat scheelt tijd. Op donderdag heb ik een stagiaire die de lessen geeft en ze komt aankomende dinsdag extra. Heel fijn!

 

Goed dat je het tegen je directe collega hebt verteld. Anders ga je misschien toch zelf dingen tillen of je anders gedragen om het te verbloemen. Nu kan je collega er ook rekening mee houden.

 

Ga je en album aanmaken? Ben je tot nu toe tevreden?

 

😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lisa1701Dag 4 PO nu, en ik merk al dat ik lui begin te worden haha. Dus ben benieuwd hoe dit na drie weken is. 
Ik vind het vooral lastig dat mijn vriend alles thuis nu moet doen, terwijl ik gewend ben om ook gewoon even een handje te helpen. Maar dit is even niet anders. 

 

Ik heb een album aangemaakt. Ik zal je toevoegen 😊

Jouw laatste fotos zien er ook echt goed uit! 
Ik ben tot nu toe zeker tevreden, al kan ik eigenlijk nog niet echt het resultaat zien.. het zit nog zo hoog en is zo hard. Ik ben blij als het strakjes wat gaat zakken en ik wat meer kan zien van het uiteindelijke resultaat. 

 

Wat is de tijd snel gegaan dan zeg. Aankomende week alweer.. verstandig dat je met het OV gaat inderdaad. En fijn dat je een stagiaire hebt die je kan helpen. 

Rustig aan nog even deze week! 🥰

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @lisa1701 en @Wendy2020 ik ben vandaag een hele dag op m’n werk geweest. Was best pittig; 6.15 uur de wekker, ook nog flink in de file gestaan. Je armen niet op kunnen tillen, niets willen dragen. Het is best onhandig als je aan niemand iets verteld hebt. Ik heb vandaag daarom m’n directe collega in vertrouwen genomen. Dat was toch wel prettig. Goed dat jullie dat ook gedaan hebben. Nu moe en ook last van m’n borsten. Hopelijk een goede nacht te gaan. Morgen 4 weken PO 😀 Fijne avond nog X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Noor45Ach meis.. dat klinkt als een goede eerste dag. Fijn dat je toch iemand in vertrouwen hebt genomen, dat scheelt ook al wat! 

Mijn werkdagen zijn 9 uur waarvan ik er zeker 4 moet tillen, dus zie daar ook nog wel tegenop. 

 

Rustig aan en luisteren naar je lichaam! 
Fijne avond!🍀 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-5-2021 om 14:55, lisa1701 zei:

@Noor45 @Jenster Ik ben vanaf het begin af aan al eerlijk geweest naar mijn directrice, omdat ik twee dagen extra vrij gevraagd had. Toen het bleek dat ik nog 2 weken extra afwezig zou zijn heb ik het ook aan het team verteld. Dit ook, omdat ik heel veel lieve en ongeruste berichtjes kreeg van collega's (klein en hecht team). Naar de ouders is wel vermeld dat ik een operatie ben ondergaan. Ik denk inderdaad dat ik het vaag hou naar de kinderen @Von5385 Je hebt een punt met dat ik al eerlijk ben geweest over de operatie zelf. Dat moet in principe genoeg zijn. Ik zie nu al die vragende koppies voor me. Maargoed, na het vragen(v)uur zijn ze het hopelijk al vergeten en gewoon blij dat ik er weer ben.

 

Ik voel me verder prima. Gisteren iets te snel omgekleed waarna ik meteen 1,5 pijn had. Dat was wel even een reminder van: doe maar weer even rustig... Verder gaat het heel goed met de rechter kant (die opnieuw was open gemaakt). Bij de linker lijkt het nog steeds alsof de implantaat los zit. Is ook gevoeliger. Het schijnt tot 6 weken mogelijk te zijn dat het zo voelt. Woensdagavond telefonisch consult met m'n eigen arts. Hopelijk kan hij mij meer informeren en gerust stellen.

 

Gelukkig wel meer de rust gevonden thuis. Ik raak gewend aan het "niksen". Bijna jammer dat ik volgende week weer ga werken. Volgende keer zou ik het misschien toch aan het begin van de zomervakantie doen waarbij ik 5 weken vrij heb. Al was mijn argument eerst dat ik juist in de zomervakantie klaar wilde zijn met het herstel en van de nieuwe boobies kon gaan genieten. Hopelijk is het voorlopig nog niet nodig en is het snel volledig hersteld..

 

@Noor45 Fijn dat je weer plat kan slapen. Hopelijk slaap je wat langer door de nachten en zie je er niet zo meer tegenop! Als het weer nou een beetje mee zit, dan kan je weer lekker lezen in je tuin 😊

 

Groetjes! 😘

@lisa1701, wat goed om te lezen dat het beter met je gaat. Je klinkt ook goed opgewekt en met energie! Fijn!

Geniet nog even van de week rust en zorg goed voor jezelf!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Noor45 zei:

Hoi @lisa1701 en @Wendy2020 ik ben vandaag een hele dag op m’n werk geweest. Was best pittig; 6.15 uur de wekker, ook nog flink in de file gestaan. Je armen niet op kunnen tillen, niets willen dragen. Het is best onhandig als je aan niemand iets verteld hebt. Ik heb vandaag daarom m’n directe collega in vertrouwen genomen. Dat was toch wel prettig. Goed dat jullie dat ook gedaan hebben. Nu moe en ook last van m’n borsten. Hopelijk een goede nacht te gaan. Morgen 4 weken PO 😀 Fijne avond nog X

Heb ook een paar collega’s het verteld. Voelde zo ongemakkelijk toen ze allemaal oprecht vroegen hoe mijn vakantie was. Vakantie???? Pffff....🙄

Ik ben benieuwd hoe ze veranderd zijn jouw boobs @Noor45!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Diana75 ja ik kreeg dezelfde vragen, hoe m’n vakantie was. Nou top, vier boeken uitgelezen 😀

 

@Wendy2020 dan moet je wel wat zeggen als je zoveel moet tillen op je werk. Gelukkig heb je voorlopig nog even alle tijd. Je zult zien, elke week verder voelt beter. 
 

Heb nieuwe 4 weken foto toegevoegd. 😀

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Von5385 zei:

@Noor45, kan me voorstellen dat het een lange dag was. Hopelijk slaap je vannacht goed! 
Heb meteen even in je album gespiekt!  Wat ontzettend mooi! Dat is alle pijn toch dubbel en dwars waard geweest?!?! 😘

Dank je wel 😘. Hoe gaat het met jou? Jouw laatste foto is ook prachtig en dat met 17 dagen dp geplaatst al!

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Noor45 zei:

@Diana75 ja ik kreeg dezelfde vragen, hoe m’n vakantie was. Nou top, vier boeken uitgelezen 😀

 

@Wendy2020 dan moet je wel wat zeggen als je zoveel moet tillen op je werk. Gelukkig heb je voorlopig nog even alle tijd. Je zult zien, elke week verder voelt beter. 
 

Heb nieuwe 4 weken foto toegevoegd. 😀

 

 

@Noor, haha...vier boeken...

de foto gezien en ik zie toch echt een borstplooi ontstaan. Moet je de foto van vandaag met die van 13 dagen po vergelijken! De wondjes zijn amper te zien nu. 
Jouw borsten hebben een prachtige natuurlijke vorm!! Hoop dat dat bij mij ook zo wordt met ronde implantaten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.