Ga naar inhoud

Noor45 : 28 april 2021 : Dr. Schuringa : Boerhaave


Aanbevolen berichten

hoi, ik wil me graag voorstellen. Ik lees al een paar weekjes mee en ben blij met alle informatie die ik hier vindt en natuurlijk ook met alle prachtige foto's.

Ik heb na 20 jaar twijfelen eindelijk de knoop doorgehakt en krijg eind april een borstvergroting. Bij Boerhaave, Dr. vd Weij, voor de spier, 300 cc, anatomisch. Voorsituatie: een kleine 75B, hangt niet, maar is wel wat leeg aan de bovenkant.

Ik heb ook een prettig consult elders gehad, maar daar kreeg ik het advies rond, ook 300cc en dual plane. En toen kwamen de twijfels. Met een pinch test van ruim 4cm, is dat echt voldoende om het voor de spier te plaatsen. Gaan m'n borsten niet hangen voor de spier, ook op langere termijn niet. En zijn de randen echt niet voelbaar straks, ook niet als ik op m'n rug lig en ook niet over een paar jaar als je huid dunner wordt (ben niet heel jong meer)?

Daarom heb ik een 2e consult gehad en ben ik redelijk gerustgesteld. Maar toch blijft de spanning, kies ik nu goed voor deze arts en daarmee voor anatomisch voor de spier of moet ik het zekere voor het onzekere nemen en voor dual plane gaan. Maar ja, waarom snijden in een spier als het niet nodig is en wordt het wel net zo mooi natuurlijk met dual plane als voor de spier.

Kortom, ik heb er nu al zenuwen van en ben bang toch verkeerd gekozen te hebben, al hoort een beetje spanning er natuurlijk ook wel bij. Ik verheug me er aan de andere kant ook heel erg op en kan niet wachten tot het zover is!

Hoop dat jullie je ervaring willen delen met mij. liefs, Noor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Noor! Wat goed dat je eindelijk voor jezelf de knoop hebt doorgehakt! 😃

Zoals je weet heb ik precies hetzelfde ondergaan, ook bij dr. van der Weij en had ook een niet echt hangende maar beetje lege 75B. Ik ben trouwens 165 en 59 kilo. Ben ook niet meer de jongste 😂 maar mijn huid was nog mooi dik en had ook gelukkig genoeg borstweefsel om voor de spier te plaatsen. Denk er hetzelfde over.. ik snij liever niet een spier door als dit niet nodig is en ben ook uiteindelijk superblij met het resultaat! Maandag alweer 8 weken!!

Ik moet zeggen dat ik niet echt randen voel.. misschien als ik echt flink ga drukken op bepaalde plekken maar dat doe ik liever niet. Als ik lig voel ik ze wel wat meer aan de bovenkant zitten zeg maar maar of dit met dual plane helemaal niet is, geen idee.

En ben nog geen 8 weken dus kan nog wel e.e.a. veranderen.

 

Het is echt superleuk om naartoe te leven en in de tussentijd hier een beetje mee te lezen en ervaring op te doen 🤗

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, Marietjuh zei:

Hi Noor! Wat goed dat je eindelijk voor jezelf de knoop hebt doorgehakt! 😃

Zoals je weet heb ik precies hetzelfde ondergaan, ook bij dr. van der Weij en had ook een niet echt hangende maar beetje lege 75B. Ik ben trouwens 165 en 59 kilo. Ben ook niet meer de jongste 😂 maar mijn huid was nog mooi dik en had ook gelukkig genoeg borstweefsel om voor de spier te plaatsen. Denk er hetzelfde over.. ik snij liever niet een spier door als dit niet nodig is en ben ook uiteindelijk superblij met het resultaat! Maandag alweer 8 weken!!

Ik moet zeggen dat ik niet echt randen voel.. misschien als ik echt flink ga drukken op bepaalde plekken maar dat doe ik liever niet. Als ik lig voel ik ze wel wat meer aan de bovenkant zitten zeg maar maar of dit met dual plane helemaal niet is, geen idee.

En ben nog geen 8 weken dus kan nog wel e.e.a. veranderen.

 

Het is echt superleuk om naartoe te leven en in de tussentijd hier een beetje mee te lezen en ervaring op te doen 🤗

 

 

hoi, dank je voor je reactie en dat ik je album heb mogen bekijken. Ziet er zo mooi natuurlijk uit bij jou! Dat wil ik ook :-). Ik kan niet wachten tot het zover is.

Ben jij trouwens open geweest naar iedereen over je bv? Ik wil dat eigenlijk niet naar iedereen en ook zeker niet naar m'n werk. Maar of dat gaat lukken..... 2,5 week na de operatie moet wil weer werken, hoop dat dat gaat lukken dan.

Het is heel fijn om hier mee te lezen en ervaring te doen inderdaad. Heel veel wist ik echt niet.

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Noor45 zei:

hoi, dank je voor je reactie en dat ik je album heb mogen bekijken. Ziet er zo mooi natuurlijk uit bij jou! Dat wil ik ook :-). Ik kan niet wachten tot het zover is.

Ben jij trouwens open geweest naar iedereen over je bv? Ik wil dat eigenlijk niet naar iedereen en ook zeker niet naar m'n werk. Maar of dat gaat lukken..... 2,5 week na de operatie moet wil weer werken, hoop dat dat gaat lukken dan.

Het is heel fijn om hier mee te lezen en ervaring te doen inderdaad. Heel veel wist ik echt niet.

groetjes!

Geen probleem :6:

Gaat vast helemaal goed komen! Onze pc maakt zulke mooie natuurlijke borsten vind ik!

 

Nee zeker niet.. enkele (vrouwelijke) collega's waar ik goed mee omga weten het wel en de rest niet. Mochten ze ernaar vragen ga ik niet liegen maar voel me zeker niet verplicht om iedereen in te lichten over mijn operatie. Heb het ook tijdens mijn verlof eind december/begin januari laten doen dus heb me verder ook niet ziek gemeld. Werk je thuis of niet?

 

Was ook heel blij met dit forum, anders had ik me veel meer zorgen gemaakt over bepaalde pijntjes enz. die bijna iedereen hier ervaart dus ik wist gewoon veel beter wat ik kon verwachten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Marietjuh zei:

Geen probleem :6:

Gaat vast helemaal goed komen! Onze pc maakt zulke mooie natuurlijke borsten vind ik!

 

Nee zeker niet.. enkele (vrouwelijke) collega's waar ik goed mee omga weten het wel en de rest niet. Mochten ze ernaar vragen ga ik niet liegen maar voel me zeker niet verplicht om iedereen in te lichten over mijn operatie. Heb het ook tijdens mijn verlof eind december/begin januari laten doen dus heb me verder ook niet ziek gemeld. Werk je thuis of niet?

 

Was ook heel blij met dit forum, anders had ik me veel meer zorgen gemaakt over bepaalde pijntjes enz. die bijna iedereen hier ervaart dus ik wist gewoon veel beter wat ik kon verwachten :)

Nou zeker, zie zulke mooie foto’s voorbij komen ook op zijn eigen website en insta. 
 

Ik kan niet thuis werken maar werk wel veel achter een bureau. Hoop dat dat gaat lukken na 2,5 week. 
 

ik leer erg veel van dit forum. Dat is fijn. En ook veel herkenning. 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Noor45 zei:

Nou zeker, zie zulke mooie foto’s voorbij komen ook op zijn eigen website en insta. 
 

Ik kan niet thuis werken maar werk wel veel achter een bureau. Hoop dat dat gaat lukken na 2,5 week. 
 

ik leer erg veel van dit forum. Dat is fijn. En ook veel herkenning. 😊

Dat moet zeker lukken na 2,5 week weer werken als je geen zwaar werk doet. Ik was 1,5 week vrij en dat ging prima (gelukkig werk ik thuis).

 

Ja he.. echt fijn om alle verhalen hier mee te lezen! 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-2-2021 om 17:35, Noor45 zei:

@Desert-Rose heb ik dit ook in de verkeerde topic geplaatst? 

 

 

Hoi hoi Noor45, 

 

Nee hoor, een voorstel topic dat is de eerste stap ( daarmee stel je jezelf natuurlijk even voor, en dat is altijd fijn voor de andere meiden op het forum ) en als er dan een datum is, verplaatsen we het topic naar operatieverslagen en passen we de titel aan.

Heb je al een definitieve datum, of is het nog even afwachten wanneer precies in april?

 

Dr. van der Weij plaatst eigenlijk alleen maar voor de spier, en als hij aangeeft dat het kan, dan kun je daar op vertrouwen. Of borsten wel of niet gaan hangen, heb je zelf ook een beetje in de hand, gewoon consequent een bh dragen, zo ondersteun je steeds je borsten.

Met de jaren gebeurt dat natuulijk wel iets, moeder natuur hou je niet tegen.

 

Daarbij is het natuurlijk ook dat er aanbevolen word, om na 10 a 15 jaar een wissel te doen, want ook al zijn de protheses steeds beter van kwaliteit, ze blijven onderhevig aan slijtage, en dan kun je altijd besluiten tot dual plane.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Desert-Rose zei:

 

 

Hoi hoi Noor45, 

 

Nee hoor, een voorstel topic dat is de eerste stap ( daarmee stel je jezelf natuurlijk even voor, en dat is altijd fijn voor de andere meiden op het forum ) en als er dan een datum is, verplaatsen we het topic naar operatieverslagen en passen we de titel aan.

Heb je al een definitieve datum, of is het nog even afwachten wanneer precies in april?

 

Dr. van der Weij plaatst eigenlijk alleen maar voor de spier, en als hij aangeeft dat het kan, dan kun je daar op vertrouwen. Of borsten wel of niet gaan hangen, heb je zelf ook een beetje in de hand, gewoon consequent een bh dragen, zo ondersteun je steeds je borsten.

Met de jaren gebeurt dat natuulijk wel iets, moeder natuur hou je niet tegen.

 

Daarbij is het natuurlijk ook dat er aanbevolen word, om na 10 a 15 jaar een wissel te doen, want ook al zijn de protheses steeds beter van kwaliteit, ze blijven onderhevig aan slijtage, en dan kun je altijd besluiten tot dual plane.

 

x

28 april 😀staat m’n bv gepland. 

8 uur geleden, Marietjuh zei:

Dat moet zeker lukken na 2,5 week weer werken als je geen zwaar werk doet. Ik was 1,5 week vrij en dat ging prima (gelukkig werk ik thuis).

 

Ja he.. echt fijn om alle verhalen hier mee te lezen! 😊

Dat moet dan wel lukken 😀 dank je wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hi @Noor45! Ik zit je verhaal even mee te lezen - spannend hoor, 28 april is al sneller dan je denkt!
 

Ik zat er destijds ook best wel mee in m’n maag hoe ik dit op m’n werk ging verkopen en heb toen gezegd dat ik een schouder operatie moest ondergaan. Voor mij was dat de manier om nieuwsgierige collega’s de mond te snoeren, en daarnaast ook een goede smoes waarom ik die eerste weken niks kon tillen. Je moet lekker zelf weten tegen wie je het wel en niet vertelt, maar ik dacht ik deel mijn optie met je - misschien brengt het je op ideeën 😉 

 

Ik ben overigens ook in de Boerhaave Kliniek geholpen, door Dr. Bakker. Ik heb 305cc / dual plane gekregen en ben er hartstikke blij mee. Hele fijne kliniek, ontzettende vriendelijke mensen en je wordt er goed geholpen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fiedewietdank je wel voor de tip over wat je op je werk hebt gezegd. Ik ga er ook zoiets van maken, want niks zeggen wordt ook lastig.

Had jij ook nog getwijfeld over dual plane of voor de spier?

Ik heb daar nog steeds onzekerheid over.... is het nou echt verstandig voor de spier.... vertrouwen hebben in dr Van der Weij, die zegt dat het makkelijk kan.

Leuk dat je reageert op m'n topic. Komt nu wel snel dichtbij.

Heb je een album waar ik ms in mag kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Noor, 

 

Ik heb 475 cc voor de spier. Na 10 dagen ging het een stuk beter en na 2 weken ging ik weer aan het werk (ik heb een zittend beroep) dus niet zwaar en dit ging makkelijk. 

 

Voor je het weet is het zover, de weken vliegen voorbij. Succes alvast! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Femme_ zei:

Hoi Noor, 

 

Ik heb 475 cc voor de spier. Na 10 dagen ging het een stuk beter en na 2 weken ging ik weer aan het werk (ik heb een zittend beroep) dus niet zwaar en dit ging makkelijk. 

 

Voor je het weet is het zover, de weken vliegen voorbij. Succes alvast! 

Hoi 😄. Ik heb 19 dagen vrij, dus het moet hopelijk lukken, heb ook een voornamelijk zittend beroep. Hoop dat auto rijden dan ook weer gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Noor45 zei:

@Femme_maar dat had ik al eerder gezegd 😄. Valt me gewoon weer op, in zo'n korte tijd zo'n mooi natuurlijk resultaat.

Auto rijden ging na 2 weken ook weer. Wel maar kleine stukjes gereden in het begin. Dank je wel. Ik ben ook erg blij met het resultaat tot nu toe. Dat zal bij jou vast ook heel mooi gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Noor45 zei:

@Fiedewietdank je wel voor de tip over wat je op je werk hebt gezegd. Ik ga er ook zoiets van maken, want niks zeggen wordt ook lastig.

Had jij ook nog getwijfeld over dual plane of voor de spier?

Ik heb daar nog steeds onzekerheid over.... is het nou echt verstandig voor de spier.... vertrouwen hebben in dr Van der Weij, die zegt dat het makkelijk kan.

Leuk dat je reageert op m'n topic. Komt nu wel snel dichtbij.

Heb je een album waar ik ms in mag kijken?


Hi! Bij mij is voor de spier eigenlijk nooit een optie geweest. Ik ben ter voorbereiding naar 3 klinieken geweest en zij zeiden allemaal dual plane. Ik ben zelf 1.78m en 60KG, en kwam van een cup A. De artsen zeiden dat dual plane bij mij de beste optie was voor het meest natuurlijke effect, omdat je dan de randen van de prothesen niet zou zien aan de bovenkant. Maar elk lijf is verschillend dus dat is aan jou en je arts om te overleggen - als je er nog niet zeker van bent zou ik aanraden om nog een keertje een (telefonisch) consult in te plannen om je zorgen uit te spreken. Het is jouw lijf en jij moet je er 100% happy bij voelen! 
 

Ik heb geen album bijgehouden dus dat kan ik je helaas niet laten zien. Maar het is wel echt heel mooi geworden vind ik zelf😊 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Fiedewiet zei:


Hi! Bij mij is voor de spier eigenlijk nooit een optie geweest. Ik ben ter voorbereiding naar 3 klinieken geweest en zij zeiden allemaal dual plane. Ik ben zelf 1.78m en 60KG, en kwam van een cup A. De artsen zeiden dat dual plane bij mij de beste optie was voor het meest natuurlijke effect, omdat je dan de randen van de prothesen niet zou zien aan de bovenkant. Maar elk lijf is verschillend dus dat is aan jou en je arts om te overleggen - als je er nog niet zeker van bent zou ik aanraden om nog een keertje een (telefonisch) consult in te plannen om je zorgen uit te spreken. Het is jouw lijf en jij moet je er 100% happy bij voelen! 
 

Ik heb geen album bijgehouden dus dat kan ik je helaas niet laten zien. Maar het is wel echt heel mooi geworden vind ik zelf😊 

Dank je wel. Ik mag van mezelf niet meer twijfelen. Uiteindelijk zei de andere pc dat het inderdaad voor de spier kan maar misschien over 10 jaar randen te zien zullen zijn omdat je huid dunner wordt als je ouder wordt, maar dat hoeft niet per se zo te zijn. Bij dr Vd Weij heb ik 2 consults gehad en ook nog telefonisch 2x gesproken, hij zegt dat ik ruim voldoende eigen weefsel heb. Ik ben 174cm en ben 68kg en heb nu een kleine B. Ik sport veel, dus aan de bovenkant voel ik m'n harde borstspieren. Daardoor denk ik, moet die prothese daar niet achter, maar je hoort ook weer juist dat je het bij veel sporten juist voor de spier moet plaatsen als dat mogelijk is.

Dus.... ik heb de knoop doorgehakt, het wordt voor de spier.

Maar toch.... zo bang dat het toch niet mooi wordt. Stom he....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Noor45 misschien helpt het om te kijken wat de +\- van beide opties zijn, ze op te schrijven en dan te kijken met welk totaal plaatje van kosten baten je het beste gevoel geven?😊 

 

komt vast helemaal goed! Wat je ook kiest het is aan jou om verder te leven met je “nieuwe” lichaam😝je kan het altijd noemen op de dag van de operatie zoals je eerder zij! een one last opinion. 
 

sowieso wat ik me herinner zoeken je zenuwen voor de operatie overal een uitweg en overal twijfels 🤣👀 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Noor45 zei:

Dank je wel. Ik mag van mezelf niet meer twijfelen. Uiteindelijk zei de andere pc dat het inderdaad voor de spier kan maar misschien over 10 jaar randen te zien zullen zijn omdat je huid dunner wordt als je ouder wordt, maar dat hoeft niet per se zo te zijn. Bij dr Vd Weij heb ik 2 consults gehad en ook nog telefonisch 2x gesproken, hij zegt dat ik ruim voldoende eigen weefsel heb. Ik ben 174cm en ben 68kg en heb nu een kleine B. Ik sport veel, dus aan de bovenkant voel ik m'n harde borstspieren. Daardoor denk ik, moet die prothese daar niet achter, maar je hoort ook weer juist dat je het bij veel sporten juist voor de spier moet plaatsen als dat mogelijk is.

Dus.... ik heb de knoop doorgehakt, het wordt voor de spier.

Maar toch.... zo bang dat het toch niet mooi wordt. Stom he....

 

Komt helemaal

goed, vertrouw maar op vd weij. 
 

ik ben 12 januari door hem geopereerd en heb 350 Moderate + vóór de spier gekregen. Ik sport ook veel, ben 1.70, 63 kg en kwam van een 75b. Zit nu op een 75e. Als je wil kan ik je toevoegen in mijn album 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.