Ga naar inhoud

Tubulaire borsten- ervaringen en resultaten fat grafting of prothese?


Emmiefra

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Ik ben hier nieuw hier en zou graag in contact komen met andere vrouwen die ook tubulaire borsten hebben en deze hebben laten 'corrigeren'. Ik wil dat ook gaan doen en ben dit forum aan het doorspitten op zoek naar richting en geruststelling. (Ik vind het erg spannend, nl.)

 

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een correctie met fat grafting hebben ondergaan, maar ook naar de ervaringen en resultaten van mensen met protheses ben ik erg benieuwd. (Eerste optie zou mijn voorkeur hebben vanwege mijn angsten rondom prothesen, maar ik geloof niet dat er veel artsen in Nederland zijn die die methode hanteren en ik lees dat er hier veel mensen zijn die geen last hebben gehad van prothesen en dat stelt me toch een beetje gerust.) 

 

Hoor graag van jullie!

O en dankjewel voor jullie eerlijkheid hier. Het helpt echt heel erg om eindelijk eens lotgenoten te treffen die vrijuit spreken over hoe het is om tubulaire borsten te hebben en die te latn corrigeren. 

 

Groetjes, 

 

Emmie

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Emmiefra, hier iemand met voorheen tubulaire borsten, die inmiddels niet meer tubulair zijn. Ik zal je straks toevoegen aan mijn album. Ik had een mild tubulaire voorsituatie, die fantastisch is verholpen door mijn PC. Hij heeft mijn borstplooi verlaagd en mijn weefsel gekliefd (doorsnijden en herverdelen van het weefsel). 
Ik heb ook geïnformeerd maar de mogelijkheden van alleen lipofilling, maar mijn arts zei dat met een tubulaire voorsituatie die bij mij niet mogelijk was, omdat het gewicht van de prothese nodig is om de onderpool goed te vormen. 

Mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust, hier of in een prive bericht. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nog even wachten! 

 

Mijn situatie lijkt erg op jouw voorsituatie, dus extra fijn om te lezen dat het voor jou gewerkt heeft. Ik heb toevallig  eerder ook het werk van dezelfde chirurg zitten bekijken. Ik vond het doorgaans erg mooi, maar het viel me op dat vrijwel alle correcties resulteerden in noemenswaardig grotere borsten en dacht dat hij daardoor wellicht geen geschikte chirurg voor mij zou zijn. Maar ook dit wat ik in je albums zie nu is weer erg mooi. 

 

Nog een vraagje voor jou: je hebt geen tepelcorrectie gedaan, toch? 

 

Ik probeer er nu overigens achter te komen of fat grafting wel een optie is na een BV met prothese. Dus: als de prothese aan vervanging toe is (en de borstvorm inmiddels gecorrigeerd is) ipv een nieuwe prothese  voor fat grafting gaan. 

 

Voor nu heel, heel veel dank voor je reactie en het delen van je album! 🙏

 

x

 

Emmie

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Emmiefra zei:

Hoi Nog even wachten! 

 

Mijn situatie lijkt erg op jouw voorsituatie, dus extra fijn om te lezen dat het voor jou gewerkt heeft. Ik heb toevallig  eerder ook het werk van dezelfde chirurg zitten bekijken. Ik vond het doorgaans erg mooi, maar het viel me op dat vrijwel alle correcties resulteerden in noemenswaardig grotere borsten en dacht dat hij daardoor wellicht geen geschikte chirurg voor mij zou zijn. Maar ook dit wat ik in je albums zie nu is weer erg mooi. 

 

Nog een vraagje voor jou: je hebt geen tepelcorrectie gedaan, toch? 

 

Ik probeer er nu overigens achter te komen of fat grafting wel een optie is na een BV met prothese. Dus: als de prothese aan vervanging toe is (en de borstvorm inmiddels gecorrigeerd is) ipv een nieuwe prothese  voor fat grafting gaan. 

 

Voor nu heel, heel veel dank voor je reactie en het delen van je album! 🙏

 

x

 

Emmie

Ik wilde graag de full protheses, maar met de demi bereik je ook al een stuk kleinere borsten. Vd Pot vult wel de breedte op voor een mooi decolleté, maar de projectie naar voren kies je zelf.

 

Ik heb een infectie gehad waardoor na 4 weken mijn prothese er voor 3 maanden uit moest. Hoeveel mijn borst toen al veranderd was vond ik verbazingwekkend. Mijn arts heeft ook aangegeven dat de vorm blijvend verbeterd is na het klieven en gewicht van de prothese in de onderpool die verlaagd is. Dus in de toekomst zou dat zeker een optie kunnen zijn. Al denk ik in mijn situatie, dat ik nooit dezelfde grootte zou kunnen krijgen als ik nu heb. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is goed om te weten!

Ik zag inderdaad dat de vorm van de borst echt al heel anders was na het verwijderen van de prothese. Schokkend hoe snel dat gaat. En mooi!.

 

De voornaamste reden voor mij om de fat grafting na BV te onderzoeken is dat ik er tegenop zie in de toekomst steeds opnieuw ingrijpend onder het mes te moeten voor de vervanging van protheses. T.z.t. ervoor kunnen kiezen om over te stappen naar fat grafting stelt me ergens gerust? 

 

Heel veel dank voor je reactie weer. Je helpt me enorm onderweg zo. Begrijp nu ook beter de keuze van je chirurg wat betreft breedte en dat er nog steeds andere keuzes zijn qua projectie. 

 

Hoop dat je herstel voorspoedig verloopt! Zal je blijven volgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Emmiefra zei:

Dit is goed om te weten!

Ik zag inderdaad dat de vorm van de borst echt al heel anders was na het verwijderen van de prothese. Schokkend hoe snel dat gaat. En mooi!.

 

De voornaamste reden voor mij om de fat grafting na BV te onderzoeken is dat ik er tegenop zie in de toekomst steeds opnieuw ingrijpend onder het mes te moeten voor de vervanging van protheses. T.z.t. ervoor kunnen kiezen om over te stappen naar fat grafting stelt me ergens gerust? 

 

Heel veel dank voor je reactie weer. Je helpt me enorm onderweg zo. Begrijp nu ook beter de keuze van je chirurg wat betreft breedte en dat er nog steeds andere keuzes zijn qua projectie. 

 

Hoop dat je herstel voorspoedig verloopt! Zal je blijven volgen. 

Ik raad je dit filmpje aan om eens te kijken, laat goed de verschillende projecties naar voren zien.

https://www.instagram.com/tv/CHSDDwfFotq/?igshid=14zpu2pkzyofl

 

Mijn herstel gaat prima, nog wat gevoelige littekens. Rechts is nu bijna een jaar po, links vandaag 8 maanden. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.