Ga naar inhoud

Salander : 4 maart 2021 : Dr. van Hal : Boerhaave


Salander

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Noor45 zei:

@Salander hoe gaat het nu met jou?

Hey @Noor45, en alle meelezers 😊 hier alles ok! Ik had vandaag mijn eerste controle: toch wel spannend!

 

Ik had erg weinig vocht in de drainpotten, die mochten er zonder problemen uit vandaag. Wat een naar gevoel! Ook zijn de hechtingen uit mijn navel verwijderd, dat was ronduit pijnlijk. Ik dacht dat er in mijn vel geknipt werd, au!! De buikwond ziet er super uit, netjes, wel nieuwe pleisters gekregen, die mag ik er over een week zelf thuis af halen. 

De borsten zijn nog steeds heel strak en gespannen, maar zien er ook goed uit, geheel in de lijn der verwachting. Ook daar weer nieuwe pleisters gekregen. Op mijn rug liggen voor de controle van de littekens voelde heel naar, ik voelde echt het gewicht naar buiten zakken. Niet lekker, fijn dat de bh weer aan mocht! Al met al iedereen tevreden. Over 3 weken mag ik littekencrème gaan smeren. 

 

Naast de topcontrole verveel ik me stuk. Ik heb ook helemaal geen pijn meer, pijnstilling laat ik achterwege. Ik heb zelfs al gedacht zal ik gewoon maar gaan werken... Maar dat doe ik niet. Eerst die buikwond echt goed laten genezen. Morgen, zonder die drains in een tasje, een eerste wandeling buiten maken 😎 nu nog hopen op mooi weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je eerste controle goed is verlopen! Wel naar dat het zo'n pijn deed om te hechtingen te verwijderen 😬

Wel snel dat je nu al van de pijnstilling af kunt, top!

 

Heerlijk he weer even naar buiten na zo' n tijd binnen te hebben gezeten, doet een mens goed.. ondanks de storm haha!

 

Ik ga zo even je foto's bekijken, ben benieuwd!

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Salander jeeetje wat zijn je borsten mooi geworden! En je buik herstelt ook prachtig! Zo snel al zo'n mooi resultaat! Prachtig.

Klinkt pijnlijn het verwijderen van je hechtigen, maar nu zonder drains en hechtigen, op naar een heel mooi herstel!

Lekker even naar buiten, met de wind maar toch een zonnetje.

Ben blij dat het zo goed met je gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks @ allen! Ben inderdaad enorm blij met het resultaat, kan eigelijk niet wachten tot over een week of 3, als al het overtollig vocht ook weer uit mijn lichaam is, ik zie echt nog wel een opgezwollen buikje. En die borsten... Ik kan echt de hele dag naar mezelf gluren, whaha! Een puntje nog; ik hoop dat ik toch gauw weer volledig recht kan staan want het begint me nu toch wel erg in de rug te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Salander super mooi al😍 ik vind het zo dapper van je, de buikwandcorrectie! Straks wanneer je het lekker mag aankleden zoals je wil  is het het allemaal meer dan waard🌸

 

nog even doorbijten wij 🤭 Overal krampjes en steekjes nu🤣 dit lichaam wil bewegen😈

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sodeknetter. Zo heb je niets, zo zit je de hele dag met vlinders in je buik, heel mijn bovenlichaam tintelt en kriebelt, ik denk van het herstellen. Het voelt goed in ieder geval. Het litteken op de buikwond jeukt echt van het helen, dat herken ik wel. Gisteravond deed de linkerborst lastig, paar pijnlijke steekjes, maar voelde niet echt als binnenin de borst. Toch maar even gluren weer; hangen de vellen aan mijn tepels 😱. Ik heb ingesmeerd met crème, dat hielp wel. Doodeng, op die gespannen harde borsten, en dan nog met koude handen ook..

Vanmorgen heb ik weer een ronde gewandeld, dat voelde wel goed! Helaas heb ik een jas waar de koude wind doorheen blaast, dus kippenvel op de boobs, dat voelde ook al zo gek. Alsof ik mijn lichaam helemaal opnieuw moet leren kennen 🥴🙈 nu ja, veel doen, dan komt dat wel. Vanmiddag ga ik nog maar eens een rondje lopen, het voelde goed om iets te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel me keigoed!

Het gaat echt SUPER! Ik zit constant op een dip te wachten, of iets wat stukscheurt want zoals het nu gaat 'hoort' toch niet? Stom is dat, alsof het niet goed mag gaan 🙃. Alles gaat goed, ik voel dat mijn zenuwen zich flink aan het herstellen zijn, ik loop iedere dag zo'n 7 tot 8 km, ik kom aan mijn stappendoel van 9000/dag, ik vouw (rustig) de was op en breng die in kleine stapeltjes naar boven, ik kan kalmpjes aan de vaatwasser artikel voor artikel leeghalen en wegruimen. 
Ik doe zeker niet teveel, en neem veel pauzes tussendoor, maar man man man wat gaat het goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Salander zei:

Ik voel me keigoed!

Het gaat echt SUPER! Ik zit constant op een dip te wachten, of iets wat stukscheurt want zoals het nu gaat 'hoort' toch niet? Stom is dat, alsof het niet goed mag gaan 🙃. Alles gaat goed, ik voel dat mijn zenuwen zich flink aan het herstellen zijn, ik loop iedere dag zo'n 7 tot 8 km, ik kom aan mijn stappendoel van 9000/dag, ik vouw (rustig) de was op en breng die in kleine stapeltjes naar boven, ik kan kalmpjes aan de vaatwasser artikel voor artikel leeghalen en wegruimen. 
Ik doe zeker niet teveel, en neem veel pauzes tussendoor, maar man man man wat gaat het goed!

Wat goed om te horen!! :D

Je loopt aardig wat af zeg op een dag.. super!

 

Ben blij voor je dat het zo goed gaat :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Salander zei:

Ik voel me keigoed!

Het gaat echt SUPER! Ik zit constant op een dip te wachten, of iets wat stukscheurt want zoals het nu gaat 'hoort' toch niet? Stom is dat, alsof het niet goed mag gaan 🙃. Alles gaat goed, ik voel dat mijn zenuwen zich flink aan het herstellen zijn, ik loop iedere dag zo'n 7 tot 8 km, ik kom aan mijn stappendoel van 9000/dag, ik vouw (rustig) de was op en breng die in kleine stapeltjes naar boven, ik kan kalmpjes aan de vaatwasser artikel voor artikel leeghalen en wegruimen. 
Ik doe zeker niet teveel, en neem veel pauzes tussendoor, maar man man man wat gaat het goed!

Super om te horen. 

Je resultaat ziet er ook echt waanzinnig goed uit! Hoop dat alles zo goed blijft gaan! 

 

Lange wandelingen werden mij wel afgeraden de eerste weken, zodat alle energie naar het herstel kan gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Salander zei:

Ik voel me keigoed!

Het gaat echt SUPER! Ik zit constant op een dip te wachten, of iets wat stukscheurt want zoals het nu gaat 'hoort' toch niet? Stom is dat, alsof het niet goed mag gaan 🙃. Alles gaat goed, ik voel dat mijn zenuwen zich flink aan het herstellen zijn, ik loop iedere dag zo'n 7 tot 8 km, ik kom aan mijn stappendoel van 9000/dag, ik vouw (rustig) de was op en breng die in kleine stapeltjes naar boven, ik kan kalmpjes aan de vaatwasser artikel voor artikel leeghalen en wegruimen. 
Ik doe zeker niet teveel, en neem veel pauzes tussendoor, maar man man man wat gaat het goed!

Wat super om te horen! En dat terwijl je zo'n grote operatie hebt gehad. Ik zie enorm op tegen 6 weken niet sporten, maar wat fijn als ik nu lees dat lange wandelingen mogelijk zijn. Hoop dat je toch ook je rustmomenten pakt, het is niet niks jouw operatie. Maar ben heel blij voor je en wat is het mooi geworden! x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak 2 x een ommetje door de polder achter het dorp, dat is een mooi rondje van 3 km. Deze pak ik 2 keer op een dag. Zo kom ik buiten, even het stilzitten eruit lopen. Ik heb er geen last van, en eet nog steeds zeer eiwitrijk met extra vitaminen en mineralen. Daarna pak ik ook zeker weer mijn rust!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen heb ik de pleisters mogen verwijderen. Dat voelt ook goed zeg, zonder trekkende pleisters in het drukpak 🤩 ik heb nieuwe foto's toegevoegd. 

 

Ik maak me wel wat druk om 1 zijde van mijn buiklitteken, hier zit een duidelijke verdikking en steekt nog 1 hechtdraadje naar buiten, zou oplosbaar moeten zijn. Zie bijlage. Zou ik het beste even contact opnemen met de kliniek? Voorafgaand op consult was de mogelikheid tot ontstaan van 'dog ears' besproken, die kunnen ze onder plaatselijke verdoving corrigeren. Nou denk ik dat met 2 weken po ik iets te vroeg ben... Wat zouden jullie doen?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 @Salander wat is het mooi geworden🤩je borsten zien er ook super natuurlijk uit! Als je twijfelt over iets zou ik inderdaad gewoon even contact op nemen😉 het heeft ook allemaal nog tijd nodig zo'n operatie is niet niks. Ik vind je wel echt een bikkel met je 9000 stappen per dag en ben blij dat je je zo goed voelt😘 Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Salander zei:

Vanmorgen heb ik de pleisters mogen verwijderen. Dat voelt ook goed zeg, zonder trekkende pleisters in het drukpak 🤩 ik heb nieuwe foto's toegevoegd. 

 

Ik maak me wel wat druk om 1 zijde van mijn buiklitteken, hier zit een duidelijke verdikking en steekt nog 1 hechtdraadje naar buiten, zou oplosbaar moeten zijn. Zie bijlage. Zou ik het beste even contact opnemen met de kliniek? Voorafgaand op consult was de mogelikheid tot ontstaan van 'dog ears' besproken, die kunnen ze onder plaatselijke verdoving corrigeren. Nou denk ik dat met 2 weken po ik iets te vroeg ben... Wat zouden jullie doen?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Bij onzekerheid zou ik altijd even bellen, dat vinden ze echt niet erg, maar eerlijk gezegd denk ik dat het nog heel mooi gaat helen hoor, het is nog zo kort geleden. Het ziet er al zo mooi uit op de foto's. en dat in zo'n korte tijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Femme_ zei:

Zou ik ook bij jou mogen kijken? Ik lees dat je ook een buikwandcorrectie hebt laten doen. Wat fijn dat je je al zo goed voelt. Is toch best een zware operatie. 

Ja natuurlijk, ik heb je toegevoegd 🌸

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.