Ga naar inhoud

TineR : 14 juli 2021 : Dr. Goossens : ADRZ Vlissingen/ MedCentrics Goes


Aanbevolen berichten

Dank je wel @Snoepje73
 

Ik heb een zwangerschapskussen besteld - als het niks is kan ik het natuurlijk retour sturen! 
Normaal gesproken gebruik ik Lekker - een deo om te smeren. Omdat mij dat in het begin niet echt handig lijkt, heb ik nu een roller gekocht. Een spuitbus lijkt mij inderdaad niks. 
 

Had jij ook gekeken naar de levels van de carefix-bh’s? Dat is nog niet helemaal helder. De Bonnie bijvoorbeeld is level 3-gemiddeld. Waarom heb jij voor deze gekozen en niet bijvoorbeeld voor level 1 of 2? Misschien zit er ergens bij mij nog een denkfout 🙈

 



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Het is wel even een tijdje geleden en er is veel gebeurd de laatste tijd… Eigenlijk is het goed dat ik nu pas een afspraak voor de ingreep heb gekregen. Zo heb ik toch eerst nog mijn opleiding kunnen afronden, mijn familie in Duitsland  kunnen zien (ook al waren de omstandigheden niet bepaald vrolijk) en lekker vakantie kunnen vieren. 
 

Mijn “B-Day” is 14 juli! Yaaaay! 🥳🥳🥳

Eergisteren kreeg ik het telefoontje van het ziekenhuis, als het goed is komt vandaag de officiële brief binnen! 
 

Op dit moment ben ik samen met mijn man 2 weken vrij. Qua planning moet ik 12 en 13 juni werken en dan ben ik “ziek”. Hier heb ik het al even met mijn leidinggevende over gehad en zal vandaag ook nog met onze HR-collega bellen. Terwijl ik aan de situatie niets kan veranderen, voel ik me een beetje “schuldig” tegenover mijn collega’s (eerst 2 weken vrij, en dan nog 1 week of 2 week ziek…). Natuurlijk moet ik dat eigenlijk helemaal niet doen, maar zo ziet ik nu eenmaal in elkaar 🤷‍♀️

Ik denk/weet ook wel dat mijn collega’s ook echt begrip hiervoor zullen hebben en misschien is “druk” maken helemaal niet nodig - immers kan ik de planning bij de ziekenhuizen niet bepalen… 

 

Aan de andere kant kan ik nu ook echt nog even alles heel goed plannen en inpakken. Het lijstje uit een eerder bijdrage ligt geprint op tafel en komend weekend wil ik mijn tas klaar zetten. 
Sinds het eerste gesprek bij de PC ben ik al begonnen met een multi-vitamine, en vandaag wil ik ook aan de Arnica druppels beginnen.  
 

Ik blijf ook nog die twee weken elke dag sporten (ik doe vooral cardio, en een mengsel uit kracht, pilates en yoga) - ik voel me hierdoor heel goed en hoop eigenlijk ook dat ik “vrij snel” na de ingreep weer kan sporten. In ieder geval hoop ik dat ik vrij snel weer kan wandelen - voor begin oktober heb ik een kaartje voor de Zeeuwse Kustmarathon (wandel-versie)! En daar moet er toch ook een beetje op worden voorbereid 😅

 

Het forum wil ik eigenlijk ook een beetje als een soort “dagboek” gebruiken.

Zo kan ik alles een beetje documenteren.


In ieder geval is het aftellen begonnen 🥳
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen 🤩

Today is THE day! 
Eindelijk mag ik naar het ziekenhuis! Om 12 uur wordt ik daar verwacht en dan gaat het eindelijk gebeuren! 

Ik heb lekker geslapen, net nog een crackertje en een appel op en ga zo nog een half uurtje/uurtje yoga doen en natuurlijk nog “voor” foto’s maken!

Rond half 12 worden wij opgehaald en dan mag ik me een half uur later in het ziekenhuis melden! 

Ik heb er zin en ben er klaar voor! ☺️

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel ☺️

Inmiddels lig op de kamer en moet nog een klein uurtje wachten. 
Natuurlijk is het best spannend - het is ook mijn eerste echte operatie met narcose! Maar echt “zenuwachtig” zou ik het niet noemen… 

Zo meteen zal ik mijn operatie - hemdje aandoen en dan alles over me heen laten komen. Ik heb me heel goed op de operatie en het herstel voorbereid. Vanaf nu is het aan de chirurg…. 
 

Tot strakjes 😉

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaaaaand I’m back! ☺️
 

Iets over 5 was ik weer wakker - wel een beetje in de war🙈 


Omdat de PC en het personeel nog even met lunch pauze waren, had ik één verpleegkundige die alles op de OK ging  voorbereiden. Ik vond het heel erg fijn. Zij zei, dat het op die manier ook wel fijner en minder stressvol is omdat het simpelweg minder druk in de OK was.


Zelfs toen vond ik het wel interessant allemaal - maar eng of erg gelukkig helemaal niet!


Toen de anesthesist en de rest binnenkwamen ging het eigenlijk heel snel. Ik weet nog dat er iemand iets over mijn hondjes vroeg - en toen werd ik ook alweer wakker 🙈 


Volgens de verpleegkundige is alles goed verlopen. Ik heb niet eens drains gekregen! Nu zit er wel een heel klein beetje bloed in mijn post-op bh - maar niks om me druk over te maken. 
 

Terug op mijn kamer mocht ik gelijk mijn pyjama aan doen, werd gevraagd of ik iets wou eten (kreeg fruit en yoghurt) en lekker wat water. Ik drink normaal gesproken over dag heeeel veel water en had door de verplichte nuchterheid behoorlijk dorst! 
 

De verpleegkundige keek ook gelijk naar mijn borsten en heeft er een foto van gemaakt. Volgens haar ziet het er prachtig ui! 🤩

 

Paracetamol heb ik een flinke dosis gehad. Vandaar voel ik tot nu toe - op een branderig gevoel na - ook helemaal niks. 
 

En ik mocht ook al samen met mijn man een klein rondje op de afdeling lopen. Ook lekker! Zo meteen krijg ik nog een boterhammetje en een boullion en dan ga ik ook gelijk lekker slapen! 😴😴 

 

Dus: so dat, so good! ☺️

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Frukje zei:

Fijn dat het goed gegaan is. Blijf je een nachtje slapen?

 

Alvast welterusten xx


Dank je wel! 😴 

En ja, ik mag een nachtje blijven. Dat vind ik persoonlijk ook wel fijner (en veiliger). Stel dat er iets gebeurd is er wel iemand heel dicht bij. Morgen komt mijn PC ook eerst nog even kijken en dan mag ik naar huis. Gelukkig wonen wij ook maar 10 min van het ziekenhuis vandaan - does hoef ik niet eens heel lang in de auto te zitten ☺️

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Frukje zei:

Hoe is t @TineR

Het gaat - tot nu toe - best goed! 😊
 

Qua pijn valt het gelukkig reuze mee - ik neem wel nog paracetamol en ibuprofen. Ik denk dat ik dat ook nog eventjes blijf doen, maar misschien een beetje ga minderen. Ik heb niet echt pijn - meer een “raar” gevoel in mijn borsten, soms een steek en over het algemeen het gevoel alsof ik mijn ribben heb gekneusd. 
Wel merk ik ook dat het elke dag iets beter en soepeler gaat. Er zit zeker vooruitgang in!


Misschien zit het tussen mijn oren - maar ik voel daadwerkelijk “lichter”. Ook is er maar “relatief” weinig weg gehaald (aan de ene kant 303gr, aan de andere kant 294gr) voel ik het in mijn schouders en nek. Volgens mijn man is het verschil - zelfs onder een jasje - heel goed zichtbaar. En omdat ik best klein ben is het qua verhouding wel best veel… 

 

Ik heb wel nog een beetje last van mijn keel. Op het beademingsbuisje was ik niet echt voorbereid. Geen idee waarom, maar zo ver heb ik niet over nagedacht. Eigenlijk logisch natuurlijk, dat deze wordt aangebracht tijdens de operatie. Ik had er simpelweg niet over nagedacht en heb nu nog af en toe een gekke soort keelpijn. Maar dat zal ook wel weer beter worden. Ik heb het aangegeven bij mijn PC en volgens hem is er niks “raars” gebeurd tijdens de intubatie. Komt goed! 🤞
 

Ik probeer elke dag een klein rondje te lopen en dan de rest van de dag rustig op de bank te liggen. Dat is wel wennen, maar bevalt inmiddels toch best goed 😅Wij kijken veel films en series! 
De laatste twee dagen heb ik ook op de bank geslapen- half zittend, met een “vliegtuig-kussen” om een stijve nek te vermeiden. Op zich werkt het wel, maar ik wil ook wel proberen om komende nacht naar mijn bed te verhuizen. 

Ik drink heeeeeeeel veel water en (koude) thee. Dat heb ik daarvoor ook al gedaan, maar nu toch nog ietsjes meer. Ik heb het idee, dat hierdoor de narcose sneller uit mijn lijf gaat. Wat eten betreft hou ik het licht en gezond - best veel vers fruit en groenten, eitjes, wat vlees/vis en zuivel. Ik probeer zo veel mogelijk kleine hoeveelheden te eten, zodat het niet te zwaar valt op mijn maag. En ik neem ook nog steeds mijn extra vitamine en arnica- en echinaforce-druppels voor extra weerstand! 💪


Vandaag zal ik properen om mijn haar te laten wassen. Door de pleisters mag ik mijn bovenlichaam nog niet douchen. Dus ja, dat gaat even spannend worden 😅 Gelukkig gaat mijn man helpen. Ik zal me toch ook zo veel beter voelen! Gek eigenlijk, dat je daar ineens zo naar uit kijkt! 🙈


Dus ja, vandaag weer een “vol”programma: Rondje lopen, tukje doen, haar wassen, tukje doen, film kijken, tukje doen 😅
 

Later vandaag zal ik ook nog even een paar foto’s (laten) maken en het ook op deze manier documenteren. ☺️
 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Desert-Rose zei:

@TineR

 

Hoi hoi, en gefeliciteerd met je nw boobs.

 

Ik heb je topic verplaatst naar operatieverslagen, verdere updates kunnen ook in dit topic.

 

Doe lekker rustig aan, en ik wens je een goed herstel.

 

x

Dank je wel! ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frukje

@Snoepje73

Dank jullie wel 🤩 

 

Gisteren ben ik voor het eerst overdag alleen thuis geweest. Ik heb het natuurlijk daarvoor ook al rustig aan gedaan, maar helemaal alleen is toch nog anders. Lang leve Netflix en True Crime Stories! 😅

Vandaag zal het niet veel anders worden… Op zich is het natuurlijk niet erg - lekker hangen, een tukje doen, serie kijken, lekker vers fruit eten… MAAR op gegeven moment wordt het toch ook een beetje saai. I KNOW, I KNOW: Als dit het enige is waar ik over kan klagen kan het zo erg niet zijn! (Moest er even uit 😜

 

Morgen ochtend mag ik voor de eerste controle naar het ziekenhuis. Hopelijk blijkt daar ook alles goed te zijn. Tot nu toe kan ik nog niet onder de pleisters kijken en weet ik nog niet hoe de littekens er precies uit zien.  

Op de foto zijn de blauwe plekken goed te zien - maar zelfs dat valt echt heel erg mee, vind ik! 
Over het algemeen voelt de borstplooi nog best gevoelig aan. Vooral als ik mijn thee ga pakken en net te ver draai, voel ik het. Ook heb ik regelmatig steken in mijn borst (links meer dan rechts). Ik maak me daar geen zorgen over, maar zal het morgen ook nog even vragen aan mijn arts. Net nachdenken operatie had de verpleegkundige een extra gaasje in de bh gelegd om de druk op de plooi te verminderen. Ik heb deze samen met de bh gewassen en elke dag weer opnieuw erin gelegd- op die manier voelt het wat minder strak aan. ☺️ 
 

Tot zover mijn update! 
Tot morgen! 
 


 

 

 

 


 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.