Ga naar inhoud

Hoe denken jullie over Motiva prothesen?


Anne4

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben nieuw hier (zie voorsteltopic) en op zoek naar dames die ervaring hebben met de Motiva Ergonomix. 

 

Heb nu Mentor Cohesive III anatomische 215cc dual plane, dat leek destijds een goed keuze. Was het op zich ook, maar ik vind ze inmiddels te klein en bovendien lijkt gedraaid. Ik ga dus voor een prothesewissel, meer volume maar liefst zo natuurlijk mogelijk. 

 

Consult gehad bij Dr. van Selms, hij raadt mij de Motiva Ergonomics aan. Klonk als een mooi verhaal, maar toch ook even langs Dr. Hawinkels gegaan. Vond dat hij ook even moest kijken, aangzien hij me de eerste keer heeft geopreerd. Hij was vriendelijk over Dr. van Selms, maar minder enthousisiast over Motiva. Hij noemde het een B-merk en zei dat deze qua inkoop ook goedkoper is dan Mentor. Toch zie ik bij verschillende klinieken dat de Ergonomix juiste duurder uitvallen t.o.v. Mentor. 

 

Nu ben ik in de war. Zou dit een beetje preken voor eigen parochie zijn, omdat hij alleen met Mentor werkt? Of staat Motiva inderdaad bekend als B-merk? Zijn er dames die beiden hebben ervaren? Please let me know!

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Het maakt mijn ook niet uit of ze duurder zijn hoor, maar ik vind het gewoon zo apart dat hij het een B-merk noemt, terwijl veel vrouwen tegenwoordig Moitiva lijken te hebben. En ook bij gerenommeerde artsen. 

 

Ik ben zelf wel enthousiast over de Motiva als ik ze zo aanvoel, maar misschien is rond Mentor ook zachter dan anatomisch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk is dat ik dr. Hawinkels hoog heb zitten, heb al best veel borsten van hem gezien, allemaal prachtig, dus dat is het niet. Maar omdat ik zo nieuwsgierig was naar de nieuwe ergonomische protheses ben ik bij dr. van Selms op consult gegaan. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik ben bij Velthuis geopereerd en die werken alleen met Mentor ook. Ik was inderdaad ook even benieuw waarom zij niet met Motiva werken. 

Consulente legde mij uit dat zij met Mentor werken, omdat deze als enige het FDA keurmerk hebben en Motiva bijvoorbeeld niet. Daarnaast ook omdat Mentor al veel langer op de markt is dan Motiva en daarom beter zicht hebben op de lange termijn gevolgen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft dus absoluut niets met de arts te maken @Tas. Hawinkels een heel kundige man als je het mij vraagt. Maar ik wil de meeste soepele, natuurlijke protheses die er nu zijn en dan kom ik toch echt bij Motiva Ergonomix uit. Vandaar dat ik verder ben gaan 'shoppen' :) Mag ik vragen, heb jij ze voor of achter de spier? Misschien dat dit nog iets scheelt in de beweging??

 

@Elis1994 Ik geloof dat dit keurmerk inmiddels wel is afgegeven inderdaad. Tenmiste, zoals ik het lees. Anders zouden er ook niet zulke gerenommeerde artsen mee werken. Heb jij Motiva als ik vragen mag? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motiva is geen b-merk.... De mensen die dit beweren, hebben zich of niet goed ingelezen, of zijn het soort mensen die ook bang zijn voor vaccins ;)

en voor prothesen in het algemeen....

 

Rokers die de fabrieken aanklagen omdat ze jaren vrijwillig gerookt hebben en nu kanker hebben 😱

 

enz.... enz....

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.