Ga naar inhoud

Op weg naar prothesewissel


Anne4

Aanbevolen berichten

Hoi, 

 

Mijn naam is Renée en ik ben nieuw hier op dit forum. Ik hoop hier wat ervaringen van anderen te verzamelen die vergelijkbaar zijn met mijn situatie. Wil een goede keuze maken, maar ben net als zovelen best een twijfelkont. Als een goede tip/advies voor me hebt, graag! Zal mijn feitjes even op een rij zetten: 

 

- 1.70m, slank postuur, altijd een a cupje gehad en daar vroeger niet persé heel ontevreden over

- Twee lieve kids gekregen, op mijn 26e en 32e. De eerste 3 mnd borstvoeding gegeven, de tweede een week of zes

- Daarna leek echt alles verdwenen. Een jaar na die laatste bevalling gekozen voor een borstvergroting.

- november 2015 geopereerd door Dr. Harm Hawinkels, op zich naar volle tevredenheid (toen). Ik wilde vooral niet te groot, dat is gelukt. Overigens adviseerde de arts mij toen ook iets groter.

- Mentor Cohesive III, anatomisch, 215 cc, dual plane

- Operatie en herstel goed verlopen destijds.

 

Nu, vijf jaar later, overweeg ik een prothesewissel. Omdat ik het in eerste instantie overdreven vond van mezelf om nu alweer onder het mes te gaan, parkeerde ik de gedachte in mijn hoofd. Tot ik steeds meer last kreeg van mijn rechterschoudergewricht. Ik ben gaan Googlen (moet je natuurlijk nooit te veel doen) en las van alles over lekkende siliconen. Daarom voor de zekerheid een echo laten maken in het zkh om te checken of dat mijn protheses nog goed zijn. Je weet maar nooit... Maar gelukkig alles in tact en geen spoor van lekkage. Toch, door het zoeken op siliconenprotheses, getriggerd om verder te kijken. Want ook al is de zorg weggenomen, ik heb daarnaast eigenlijk gewoon spijt van de maat. Ik wilde bescheiden en kreeg bescheiden, maar iets groter had echt beter gepast bij mijn lijf. Daarnaast heb ik ze altijd nogal stijf/hard gevonden. Ik had gehoopt op meer soepele/meebewegende borsten (al is het met zo'n klein maatje natuurlijk ook logisch dat het niet heel erg danst 🙃). En tot slot, de vorm staat me al een tijdje niet meer aan.

 

Daarom gezocht naar een arts die zijn sporen heeft verdiend op dit gebied en goede rececnies kreeg. Ik kwam uit bij Dr. Gijs van Selms. Vorige week daar geweest, vriendlijke man. Wat ik goed vond, is dat hij heel symphatiek sprak over Dr. Hawinkels en zijn werk. Je komt nogal een stegen dat artsen elkaar afkraken, maar dat was zeker niet het geval. Over mijn borsten had hij wel hetzelfde oordeel: te klein. Hij begreep mijn bezoek. Maar, wat ik al ooit heb gedacht, hij ontdekte nog iets: mijn rechterprothese is gedraaid 😳 Komt 1-5 % voor, zeggen ze? Heb ik weer... maar dat is dus de reden waarom ik toch een beetje gekke vorm zie soms. Het valt blijkbaar niet heel erg op omdat mijn protheses zo mini zijn, maar de druppel wijst naar linksboven ipv naar beneden. 

 

Balen! Of niet? Want eigenlijk best een goede reden voor een wissel 😁 Draaien heeft weinig zin, zegt hij, want draait vaak weer terug. Daarom adviseert hij nu ronde protheses. Wederom achter de spier omdat daar de ruimte al is gemaakt. Omdat ik soepel en zo natuurlijk mogelijk wil, raadt hij de Motiva Ergonomix aan. 300 of 320 cc. Dat klinkt in mijn oren heel groot, benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken na bovenstaand verhaal. Ik ga trouwens deze week ook nog een keer terug naar Dr. Hawinkels. Benieuwd wat hij over de gedraaide prothese zegt! Ik zou hem natuurlijk ook opnieuw kunnen laten opereren, maar ik geloof dat hij alleen met Mentor protheses werkt en ik neig nu dus naar de Motiva. 

 

Dan nog een paar vragen waarop ik op dit formum antwoorden hoop te vinden: 

 

- heeft iemand met een soortgelijk postuur ongeveer iets vergelijkbaars waar ik de foto van mag zien? Zou mega dankbaar zijn als iemand dit wil delen!

- ze zeggen dat vaak bij vrouwen rond de 40 en daarboven juist voor de spier wordt geplaatst omdat de huid slapper wordt. Klopt dit? Omdat Dr. van Selms toch ook weer achter de spier adviseert..

- iemand ervaring met de ergomix? ZIjn deze echt zo soepel en zacht?

- gaat het herstel van zo'n tweede operatie doorgaans sneller dat iemand weet? 

 

Jullie helpen me enorm met antwoorden hierop. Alvast superbedankt voor het meedenken! 🙏

 

groetjes!

 

(SORRY is nogal een lang verhaal geworden..)

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hoi, hier Suzanne net 40 geworden.

Ik ben 1.67 en heb een slank postuur.  Ik ben 7 December geopereerd in het Boerhaave. Ik had anatomische protheses 310 cc en ben naar 325 cc gegaan van de xtra Mentor moderate plus profiel. De anatomische protheses had ik al 17 jaar en was daar zeer tevreden mee, maar ik voelde aan de linkerkant een bobbel en ik dacht dat hij kapot was. De echo wees uit van niet. Toch had ik last van mijn borsten en wilde ze vervangen. In het Boerhaave zei de arts dat het niet groter kon dan die 325cc terwijl ik toch wat groter wilde omdat mijn huid wat losser zit na al die jaren. Nu ze vervangen zijn ogen ze kleiner dan de anatomische en zit de huid nog even los i.v.m. de prothese die nu breder is en meer verdeeld zit over de breedte.  Dus mijn advies is om toch wat groter te gaan. Zeker omdat je ze al wat te klein vond ogen. Dus die 320 moet prima zijn. Ik heb nu dus die Mentor voor de spier en je ziet bij mij een plooi/rimpel in de borst door een dunne  huid ondanks dat er Mentor xtra is geplaatst. Ik heb nog geen foto van mijn situatie. Ik zal die binnenkort maken. Succes met het kiezen van een prothese.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.