Ga naar inhoud

Zenuwpijn linkerborst, advies gezocht!


Ice93

Aanbevolen berichten

Ik ben 24 februari 2017 geopereerd en heb toen mentor cohesive 3 anatomische protheses laten plaatsen van volgensmij 390cc dual plane geplaatst. Nu bijna 4 jaar later heb ik nogsteeds klachten aan mijn linker borst. De klachten zijn eigenlijk alleen als ik geen Bh of strak topje aanheb anders is er niks aan de hand. Als ik ze los heb en bijvoorbeeld op de bank zit dan krijg ik steken bij mijn linker borst. Aan de buitenkant en bovenkant bij mijn borstspier. Zojuist ben ik (na lang aandringen van mijn vriend haha) op controle geweest bij Diana Gabriels en hebben ze geadviseerd een mammografie of MRI scan te laten maken. Dit om te kijken of er een scheurtje in zit waardoor ik deze klachten heb. Als dit het geval is dan gaan ze gratis nieuwe erin plaatsen en adviseren ze dan de motiva ronde te nemen. Dit ook omdat ik een redelijk lage vetpercentage heb, omdat ik fanatieke fitness. 

 

Als er niks te zien is op de mri scan dan kan het een irritatie zijn of een zenuwtje zeiden ze, maar dan is dat ook alleen te verhelpen met een prothese wissel naar rond alleen moet ik het dan wel zelf betalen (3600). 

 

Heeft iemand dit ook eerder gehad? Ergens hoop ik nu dat er een scheur zit zodat ik de kosten niet zelf hoef te betalen. Destijds plaatste ze ronde protheses ook niet dual plane en wilde ik alles zo natuurlijk mogelijk hebben. 

 

Is een 2e operatie net zo pijnlijk als de eerste of valt die vaak mee? Ik heb zoveel pijn geleden dat het mij weerhouden heeft om dit na te laten kijk. Omdat ik bang was opnieuw geopereerd te moeten worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 24 februari 2017 geopereerd en heb toen mentor cohesive 3 anatomische protheses laten plaatsen van volgensmij 390cc dual plane geplaatst. Nu bijna 4 jaar later heb ik nogsteeds klachten aan mijn linker borst. De klachten zijn eigenlijk alleen als ik geen Bh of strak topje aanheb anders is er niks aan de hand. Als ik ze los heb en bijvoorbeeld op de bank zit dan krijg ik steken bij mijn linker borst. Aan de buitenkant en bovenkant bij mijn borstspier. Zojuist ben ik (na lang aandringen van mijn vriend haha) op controle geweest bij Diana Gabriels en hebben ze geadviseerd een mammografie of MRI scan te laten maken. Dit om te kijken of er een scheurtje in zit waardoor ik deze klachten heb. Als dit het geval is dan gaan ze gratis nieuwe erin plaatsen en adviseren ze dan de motiva ronde te nemen. Dit ook omdat ik een redelijk lage vetpercentage heb, omdat ik fanatieke fitness. 

 

Als er niks te zien is op de mri scan dan kan het een irritatie zijn of een zenuwtje zeiden ze, maar dan is dat ook alleen te verhelpen met een prothese wissel naar rond alleen moet ik het dan wel zelf betalen (3600). 

 

Heeft iemand dit ook eerder gehad? Ergens hoop ik nu dat er een scheur zit zodat ik de kosten niet zelf hoef te betalen. Destijds plaatste ze ronde protheses ook niet dual plane en wilde ik alles zo natuurlijk mogelijk hebben. 

 

Is een 2e operatie net zo pijnlijk als de eerste of valt die vaak mee? Ik heb zoveel pijn geleden dat het mij weerhouden heeft om dit na te laten kijk. Omdat ik bang was opnieuw geopereerd te moeten worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Ice93, zeker laten checken hoor! Een wissel is veel minder pijnlijk dan de 1e keer wanneer alles opgerekt word. Ik keek er ook wel tegenop maar mij valt het erg mee. Maar 2 dagen pijnstillers gebruikt. Dag 3 wel erg opgeblazen pijnlijke buik maar dit was de volgende dag gelukkig verdwenen. Eigenlijk alleen slapen gaat nog niet lekker. Zo opgebaard in bed liggen...ik wen er niet aan. Ik word dan na een paar uur wakker met pijn in me rug ff eruit en dan weer verder slapen.

slapen.

Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mac fijn om te horen dat een wissel minder pijnlijk is, want ik kijk er wel tegenop haha. Ik heb hopelijk volgende week mijn mri scan en dan ben ik benieuwd wat de uitslag gaat zijn. Ergens hoop ik dat er iets mis is zodat ik de 3600 euro niet zelf hoef te betalen😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik ben vandaag terug geweest bij dr. Hupkens waar ik februari 2017 geopereerd ben met mentor anatomische protheses 375cc. Ik heb al sinds de operatie eigenlijk klachten aan mijn linkerborst. Als ik een BH aan heb of savond/snachts een strak topje dan heb ik nergens last, maar als ik zonder bh bijvoorbeeld op de bank rustig zit dan heb ik constant steken. Vaak bij elke keer dat ik uitademt. Toen ik vorig jaar iets was afgevallen en mijn bh wat 'ruimer' was en ze er dus een beetje inhangen ipv heel strak zitten dan voelde ik die pijn dus ook. Hierdoor loop ik eigenlijk altijd rond met iets aan waardoor ik overdag 'vergeet' dat ik klachten heb en er eindelijk al veel te lang mee heb rondgelopen voor ik terug naar de arts ben gegaan met deze klachten. 

 

Nou heb ik eigenlijk 3 opties om te proberen. Optie 1 zijn protheses eruit, maar dat vind ikzelf geen optie haha. Optie 2 is dat ik een behandeling van spuiten kan proberen. Deze worden geïnjecteerd in de zenuw en hiervan zal ik er 5 a 6 moeten om de 6 weken om te kijken of dit resultaat geeft. Optie 3 is een protesewissel met protheses die wat smaller zijn in de hoop dat de drukken op de zenuw weg gaat. Beide opties zijn geen garantie en zou ze eventueel beide kunnen proberen. 

 

Nou hebben we gekeken naar welke prothese dan het beste zou zijn en het advies is dan de motiva corsé van 11,75cm of 12cm breed. Ik heb nu protheses die 12,5cm breed zijn. Doordat ik dan smaller ga moet het in volume gecompenseerd worden vandaar dat de corsé word aangeraden. Nou schrik ik zelf wel van het aantal CC wat erin zit dan. Nu heb ik 375cc natuurlijk wel druppelvormige en dan zou ik naar ronde protheses gaan met 457cc of 510cc. Die van 510cc heeft ook de voorkeur van dr.Hupkens geeft hij aan. 

 

Ik vind het zelf nogal een verschil al legt hij uit dat het op het oog zal meevallen. Nu heb ik een 70F en ik ben maar 156cm lang. In principe wilde ik niet groter gaan, omdat ze al groot ogen voor mij. Weet iemand op wat voor BH maat ik dan uitkom met de nieuwe protheses? 

 

Heeft iemand dit al meegemaakt? Ik ben erg benieuwd of het bij andere heeft geholpen. Ikzelf neig meer naar een wissel dan de spuiten. Het is te vergelijken met een cortozone spuit en die kunnen behoorlijk akelig zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring en alle adviezen zijn welkom! 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.