Ga naar inhoud

Mamma28 : 26 januari 2021 : Dr. Koopmann : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Wat een fijn forum, zo dankbaar voor al jullie ervaringen en informatie!

Ik ben nieuw hier, misschien een beetje aan de late kant want mijn operatie is al bijna. Begin er nu zo tegen op te zien, beetje koude voeten... 

Ik laat een borstverkleining doen bij de Heer Koopman bij de Bergman Kliniek. Ben een mamma van 2 prachtige zoontjes, en het afgelopen jaar 15 kilo afgevallen. Altijd al grote borsten gehad (op mijn zwaarst 80I /1.74/ 79 kilo. Nu dus 64 kilo met een cup 70F.

Ze zijn nog steeds behooijk groot na het gewichtsverlies, maar de zwaartekracht heeft ook zijn tol geëist, mijn huid heeft totaal geen draagkracht meer. Ik ga nog 1 keer voor een gesprek om vast te stellen of het een borstverkleining of borstlift wordt, omdat er bij een borstlift ook al sprake is van enige verkleining twijfel ik daar heel erg over, ik kan mij mezelf ook niet voorstellen met een cup C, is dat raar? Bang dat de verandering te groot eordt, nadat ik al zoveel boobie kwijt ben...maar zoals de dames er nu bij zitten, ahum hangen is ook geen doen. Ook ben ik heel erg bang voor de litttekens  en de narcose. Graag verneem ik jullie ervaringen. Zo fijn dat dit forum bestaat!

Bedankt en veel liefs

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mamma28 welkom hier😊

Ik zie dat jij een borstverkleining of borstlift gaat doen. Spannend . Tja afvallen is altijd wel een aanslag op de borsten. 
ik ben 38 en heb 15 jaar geleden mijn borsten verkleind.

Ikzelf ben altijd wel slank geweest alleen de borsten waren tijdens en na zwangerschap gewoon te groot en hingen bijna tot aan mijn navel.  (Ik was jong moeder geworden)

Enige waar ik toen van baalden waren mijn anker littekens. 

Maar vorig jaar heb ik toch mijn borsten weer vergroot.
De littekens van de verkleining had ik al. 

Na het krijgen van kids , begonnen mijn borsten toch weer opnieuw te hangen , waardoor ze toch kleiner leken en met voelbare striae.

Dus ja ik kan me voorstellen als jij altijd grote borsten hebt gehad en je gaat naar kleinere borsten dat het even wennen is , althans ik vond het wel wennen. Mijn verkleining is zoveel jaren geleden ,als ik nu op dit forum zie hoe de littekens eruit zien , wordt het nu super mooi gedaan . 
Succes straks met de operatie!😁 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-1-2021 om 16:09, Lindan zei:

@Mamma28 welkom hier😊

Ik zie dat jij een borstverkleining of borstlift gaat doen. Spannend . Tja afvallen is altijd wel een aanslag op de borsten. 
ik ben 38 en heb 15 jaar geleden mijn borsten verkleind.

Ikzelf ben altijd wel slank geweest alleen de borsten waren tijdens en na zwangerschap gewoon te groot en hingen bijna tot aan mijn navel.  (Ik was jong moeder geworden)

Enige waar ik toen van baalden waren mijn anker littekens. 

Maar vorig jaar heb ik toch mijn borsten weer vergroot.
De littekens van de verkleining had ik al. 

Na het krijgen van kids , begonnen mijn borsten toch weer opnieuw te hangen , waardoor ze toch kleiner leken en met voelbare striae.

Dus ja ik kan me voorstellen als jij altijd grote borsten hebt gehad en je gaat naar kleinere borsten dat het even wennen is , althans ik vond het wel wennen. Mijn verkleining is zoveel jaren geleden ,als ik nu op dit forum zie hoe de littekens eruit zien , wordt het nu super mooi gedaan . 
Succes straks met de operatie!😁 

 

 

Op 16-1-2021 om 16:09, Lindan zei:

@Mamma28 welkom hier😊

Ik zie dat jij een borstverkleining of borstlift gaat doen. Spannend . Tja afvallen is altijd wel een aanslag op de borsten. 
ik ben 38 en heb 15 jaar geleden mijn borsten verkleind.

Ikzelf ben altijd wel slank geweest alleen de borsten waren tijdens en na zwangerschap gewoon te groot en hingen bijna tot aan mijn navel.  (Ik was jong moeder geworden)

Enige waar ik toen van baalden waren mijn anker littekens. 

Maar vorig jaar heb ik toch mijn borsten weer vergroot.
De littekens van de verkleining had ik al. 

Na het krijgen van kids , begonnen mijn borsten toch weer opnieuw te hangen , waardoor ze toch kleiner leken en met voelbare striae.

Dus ja ik kan me voorstellen als jij altijd grote borsten hebt gehad en je gaat naar kleinere borsten dat het even wennen is , althans ik vond het wel wennen. Mijn verkleining is zoveel jaren geleden ,als ik nu op dit forum zie hoe de littekens eruit zien , wordt het nu super mooi gedaan . 
Succes straks met de operatie!😁 

 

❤Dank je wel @Lindan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk daar ben je @Mamma28. Ik had je topic nog niet gezien. Sorry

Ik heb zelf een verkleining en lift gehad. Ben van een 90 g naar een nu 90 d gegaan. Ook ik was heel bang naar die tijd niks meer over te houden, maar heb in overleg met de plastisch chirurg toch aangegeven dat ik echt nog wel wat wilde overhouden en met een c cup niet weg kwam. Ze heeft dat ook netjes gedaan. Bij de laatste controle gaf ze ook aan dat het zo beter was en dit idd ook goed bij me past.

De littekens tja die zullen er nou eenmaal zijn daar is niks aan te veranderen. Als ik kijk hou ze er bij mij uit zien naar amper 7 weken dan mag ik echt niet klagen. Zoals vaker hier geldt neem de tijd en heb geduld. Wanneer moet je? Neem vestjes of iets met voorsluiting mee en zet vooral je tas niet op een te hoge plaats in de kast weg. Je moet nog bij je spullen na je operatie komen. Alvast heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Mamma28 zei:

Lieve @Adriaantjeen @Snoepje73 wat fijn dat jullie aan mij gefacht hebben. Gisteren de operatie gehad, moest een nachtje blijven. Vond het erg spannend maar is mij al met al tot nu toe meegevallen, maar zit nog flink onder de medicatie. Zodra ik wat minder suf ben maak ik een verslagje. Fijne dag en liefs!

Fijn dat het tot nu toe meevalt @Mamma28, maar doe vooral rustig aan en luister goed naar je lijf. Op naar herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai @Snoepje73 en @Adriaantje,ik ben nu fijn thuis, stuk beter geslapen als in het ziekenhuis. De pijn valt mee, maar ik denk vooral door de naproxen hihi. Vanmiddag vh eerst gedoucht, en dat viel me erg zwaar. Niet alleen qua lichamelijke inspanning, ook qua mijn borsten onder ogen moeten komen. Nu was ik, mede dankzij dit forum, al ingesteld op hoe het de eerste tijd heftig is qua verandering/ hechtingen/ vorm, en toch viel het me nog erg zwaar. Nu gimg ik wel voor een borstverkleiming, maar voor mijn gevoel is er wel heel veel af. Ik heb nu een sporttop van hun gekregen maat 75c. Daar schrok ik toch wel van, had toch wel gehoopt op nog een d cup. Mijn zus zegt dat het echt wel groter lijkt dan een cup c, maar ik ben bamg dat dat vooral de zwelling is en dat ze straks nog meer slinken?  Ook zijn ze nu heel hobbelig qua huid, en vierkant qua vorm, maar houdt de hoop door jullie ervaringen te hebben gelezen dat dit bijtrekt. Vamdaag denk ik gewoon even extra gevoelig, ook qua emoties, merk dat ik het toch wel een hele impact vond, de hele operatie e.d. Wel ben ik super geholpen door zowel de verpleegkundigen als mijn arts. Nu dus inderdaad het toverwoord, geduld...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Mamma28 zei:

Hai @Snoepje73 en @Adriaantje,ik ben nu fijn thuis, stuk beter geslapen als in het ziekenhuis. De pijn valt mee, maar ik denk vooral door de naproxen hihi. Vanmiddag vh eerst gedoucht, en dat viel me erg zwaar. Niet alleen qua lichamelijke inspanning, ook qua mijn borsten onder ogen moeten komen. Nu was ik, mede dankzij dit forum, al ingesteld op hoe het de eerste tijd heftig is qua verandering/ hechtingen/ vorm, en toch viel het me nog erg zwaar. Nu gimg ik wel voor een borstverkleiming, maar voor mijn gevoel is er wel heel veel af. Ik heb nu een sporttop van hun gekregen maat 75c. Daar schrok ik toch wel van, had toch wel gehoopt op nog een d cup. Mijn zus zegt dat het echt wel groter lijkt dan een cup c, maar ik ben bamg dat dat vooral de zwelling is en dat ze straks nog meer slinken?  Ook zijn ze nu heel hobbelig qua huid, en vierkant qua vorm, maar houdt de hoop door jullie ervaringen te hebben gelezen dat dit bijtrekt. Vamdaag denk ik gewoon even extra gevoelig, ook qua emoties, merk dat ik het toch wel een hele impact vond, de hele operatie e.d. Wel ben ik super geholpen door zowel de verpleegkundigen als mijn arts. Nu dus inderdaad het toverwoord, geduld...

 

 

Valt allemaal een beetje tegen dan hè. Ik denk dat iedereen dat wel een beetje heeft. De eerste keer dat ik ze zag werd ik helemaal niet lekker en ging bijna onder uit. Je wilt het liefst een 3d print van hoe het er na die tijd uit gaat zien. Dan kun je je er een beetje op voorbereiden. Ik vond dat het moeilijkste. Maar je borsten zullen nog veel veranderen. Ik dacht aan het begin hoe kom ik ooit op een d cup uit. Maar nu alles geslonken is is het toch een d cup geworden. Er zit nu nog zo veel vocht in. Alles is opgezet. Het is ook niet niks wat er is gebeurd. En je emotie's hollen nog alle kanten op. Daar had ik zelfs zondag nog last van...

Weet je hoeveel er af is gehaald?

Nu op naar herstel en straks genieten van je nieuwe borsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, @Mamma28. Fijn weer thuis, er gaat niets boven.

Die rare vorm, daar heb ik nog steeds last van hoor. Ik vond de eerste aanblik ook bijna griezelig. Plat aan de onderkant. Noem ze nu nog mijn Frankensteintjes. Maar mijn man zei vandaag dat ze echt al een mooiere vorm krijgen. Dus ze zijn al wat aan het veranderen en 'ronder' aan het worden. Ook minder bol boven. En ik zit in week negen. Bij de meesten gaat het sneller.

Maar voor de definitieve vorm...geduld geduld...  Heb ik ook wel eens niet. 😉

Heb je een fijn bed in elkaar geflanst zodat je op je rug kunt blijven liggen?

Over de grootte kan ik ook niet veel zeggen. 75 C lijkt mij erg mooi. Wacht maar tot ze wat rondborstiger zijn. Het wordt vast top.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen @Snoepje73 en @Adriaantje,

Precies dat dus! Ookal weet je dat het een zware operatie is, toch weet je miet zo goed waar je aan begint. Ik moet eerlijk zeggen, de pijn- voor het feit ik in mijn borstjes heb laten hakken en snijden😅- valt mij nog enigzins mee, maar vooral de emoties - wat heb ik gedaan???!!- en dan de angst voor complicaties vallen mij zwaar. Ik ben zo dankbaar dat ik via dit forum al een soort van voorbereid was op het verloop,net als nu de afschrikwekkende vierkante vorm, hobbels en plooien, want als je dat van tevoren niet weet is het echt heel heftig! Ook superveel baat bij jullie tips, ik heb mezelf helemaal ingedekt in een fort van kussens ter ondersteuning, en probeer idd zvm mijn armen alleen op romphoogte te bewegen, om de hechtingen te ontzien. Ik ben gestopt sinds gister mer de naproxen en probeer het nu op een spiegel van paraceramol uit te zingen- ook, zodat ik goed mijn pijngrens in de gaten kan houden, ik ben bang dat je door de pijnstilling te overmoedig wordt, en hoe minder troep.in je lijf, hoe beter! Volgende week mag het tape eraf, hik daar wel tegenop, want dat zorgt natuurlijk vd extra bescherming tegen vuil en voor iets van ondersteuning vd hechtingen. Nu de angst voor ontstekingen/ open wonden/ of mijn tepels wel weer aangroeien etc... Hebben jullie nog tips hoe dit op te vangen / te verzorgen? En ook heb ik soort borrelend gevoel in mijn borsten, heeft iemand daar ervaring mee?

Hoor graag alle tips en ervaringen!

Veel liefs en een fijn weekend💓

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-1-2021 om 20:29, Desert-Rose zei:

@Mamma28

 

Hoi hoi en gefeliciteerd met je nw boobs.

 

Ik heb de titel aangepast en het topic verplaatst naar operatieverslagen, dit topic kun je nu verder blijven gebruiken voor verdere updates.

 

Rust lekker goed uit en ik wens je een goed herstel.

 

x

❤Dank je wel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Borrelend niet echt @Mamma28. Maar wel een soort ruisend gevoel dat door je borst trekt. Heb ik ook nu nog wel. En dat de pijn dan weer hier en dan weer daar zit.

Armen ook niet teveel opzij bewegen hoor. Ik las eens 'ergens', dat je ze de eerste twee weken zoveel mogelijk langs je lichaam moet houden. Misschien een broodje aap, maar ik heb het toch proberen te doen. En ook niet hard duwen en trekken. B.v. deuren die zwaar gaan.. dan maar op een kier laten staan.

Hoe is het gevoel in je tepels nu? Ik kreeg het advies om ze zo nu en dan even in te drukken om de zenuwen te stimuleren. 

Dat tape eraf vond ik ook wel spannend, maar ik stond zo weer buiten en voelde niks. 

Om de wonden tegen vuil te beschermen heb ik Engels pluksel gekocht. Maar je kunt ook dunne steriele gaasverbanden nemen natuurlijk. Als je het ruim neemt, kun je gaasje over je tepels ergens op een glad plekje bovenop je borst vastzetten met een stukje wit pleister.

Hoe voelt je BH?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen @Mamma28. Fijn dat alles goed gaat... dat borrelende gevoel ken ik ook niet. Even in de gaten houden zou ik zeggen. Doordat @Adriaantje eerder voor controle moest wist ik van haar dat het verwijderen van het tape eigenlijk niet veel voorstelde. Dat is het fijne van dit forum. En ze had gelijk 😉. Het stelt niks voor. Wel heeft het tape bij mij 2 weken gezeten. Wanneer moet je voor controle? Hou je armen zo veel mogelijk laag wat @Adriaantje schreef. Idd goeie tip van de deuren😉. Dit is beter voor je hechtingen. Je kunt anders hele lelijke brede littekens krijgen en dat wil je zeker niet! Doe rustig aan en wil vooral niet te veel dat komt vanzelf wel weer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.