Ga naar inhoud

Elis1994 : 6 maart 2021 : Dr. van Hal : Boerhaave


Gast

Aanbevolen berichten

Op 11-3-2021 om 16:16, Elis1994 zei:

@Noor45 alles wat je zegt klopt haha! 
qua slaap de de eerste 4 nachten mooi optijd slapen (22u) en geen dutjes overdag expres omdat je inderdaad niet kan sporten dus anders lig ik met bergen energie in bed🙈

 

Ik werd dan 1x wakker tussen 2-5 elke nacht andere tijd, niet van de pijn maar naar het toilet moeten🤷🏼‍♀️ Viel erna wel weer snel in slaap, geen pijnstilling gepakt, in de ochtend pas weer maar wel een😊 dus slaap goed maar minder diep en wordt natuurlijk even minder fris wakker. 🤭 is de spanning nu te doen voor je @Noor45

 

@Daniëla89ja pfff be prepared op confrontatie met je eigen denkstijl🤣 als ik niet kan bewegen ga ik alles analyseren en dat moet je niet doen als je lichaam hersteld🥸 🤣

 

Wel heel netjes vandaag werd ik ineens gebeld door de kliniek, hoe het met me ging en of ik nog vragen had! Nog even rustig aan doen en dan langzaam dingen oppakken 😇


 


 

hi ellis! Zou ik mee mogen kijken in je album?

ik krijg over een paar daagjes 360 cc ergonomix! Zo mega spannend!!


wat fijn dat de pijn bij jou ‘meevalt’ en je al redelijk goed slaapt de eerste nachten en minder paracetamol al nodig hebt! Lukte het om zelf uit bed te komen of heb je daar wel hulp bij nodig? X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 128
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Op 11-3-2021 om 16:16, Elis1994 zei:

@Noor45 alles wat je zegt klopt haha! 
qua slaap de de eerste 4 nachten mooi optijd slapen (22u) en geen dutjes overdag expres omdat je inderdaad niet kan sporten dus anders lig ik met bergen energie in bed🙈

 

Ik werd dan 1x wakker tussen 2-5 elke nacht andere tijd, niet van de pijn maar naar het toilet moeten🤷🏼‍♀️ Viel erna wel weer snel in slaap, geen pijnstilling gepakt, in de ochtend pas weer maar wel een😊 dus slaap goed maar minder diep en wordt natuurlijk even minder fris wakker. 🤭 is de spanning nu te doen voor je @Noor45

 

@Daniëla89ja pfff be prepared op confrontatie met je eigen denkstijl🤣 als ik niet kan bewegen ga ik alles analyseren en dat moet je niet doen als je lichaam hersteld🥸 🤣

 

Wel heel netjes vandaag werd ik ineens gebeld door de kliniek, hoe het met me ging en of ik nog vragen had! Nog even rustig aan doen en dan langzaam dingen oppakken 😇


 

nou, ik kan niet wachten tot het zover is! Hoe gaat het nu met je? Zijn beide kanten nu meer gezakt? Voel je je goed? x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lieve dames❤️ 

 

ik was even afwezig omdat ik wat vreemde klachten had/heb wat sommigen al wisten of zagen:p  Waaronder al 12 dagen 🩸🩸 bij de spiraal. Super emotioneel, gewrichtsklachten en spierkrampjes op gekke plekken. 

 

Bij de controle gister zag alles er goed en rustig uit😊. Links zakt mooi maar heeft echt tijd nodig zie ik.  Ik vroeg of die gekke klachten door het doorsnijden van een spier komen en dat doorstraald. Hij gaf aan dat dit geen normale klachten waren en ik het wel in de gaten moest houden, na 6 weken zou het echt weg moeten zijn. Toen ik m’n spiraal reactie erbij noemde, zij hij: bel toch even de huisarts, dit hoort je spiraal ook niet zo te doen ineens. 

 

Dus ik natuurlijk compleet in de stress want m’n boobies worden zooooo mooi, DIE WIL IK NIET KWIJT

 

ik heb 2 keer heel slecht gereageerd op een mirena spiraal, vandaar dat ik voor m’n borsten ook angst had maar met piercings etc nooit een probleem.  Ik heb deze kyleena spiraal nog maar 3 mnd en vanaf het begin begonnen huidklachten en emotionele klachten. Als ik mijn klachten opzoek bij het kyleena spiraal komen ze overeen (spierkramp, gewrichtspijn)... 

 

wat ik eigenlijk denk is dat ik gewoon echt niet tegen het spiraal kan en dat mijn lichaam daarop ineens versneld reageerde door m’n imuunsysteem die reageert op de operatie (voorheen werden m’n spiraal klachten heftiger na 6 maand).  Alles bij m’n borsten voelt namelijk zooo goed, alleen wat gespannen, maar m’n buik/bekken daarintegen is echt pfffff. 

 

dus: vrijdag ga ik naar de huisarts om m’n spiraal gelijk te laten verwijderen. En mocht het wel dit spiraal zijn wat ineens voor onrust zorgt, vind ik dit ook eventueel een belangrijk proces om te delen hier (hoe zeikerig het ook voelt). Mochten er meer vrouwen zijn die vage klachten krijgen en zich zorgen maken maar ook het spiraal hebben kan dit een invloed zijn? 

 

Dus wie weet loop ik hier niet voor niets tegenaan in m’n herstel proces😊😊 

 

Misschien sla ik de plank helemaal mis en ben ik 1 van de ongelukkige (m’n angst) maar m’n gevoel zegt dat dit het is, omdat alle klachten overeen komen maar gewoon ineens heftig zijn geworden na de operatie en is dit eventueel ook interessant voor jou om te weten hoe dit verder loopt @best_boobie of niet??

 

nou heel verhaal🤣 maar de boobs: ja topppp ze worden echt zacht en voelen zo eigen dat kan ik bijna niet geloven. De littekens zagen er heel dun en rustig uit, ze worden met de dag echt mooier😊

 

liefsss😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Salanderoeh ik zou je goede voorbeeld echt moeten volgen! 😍

 

ik doe wel voorzichtig wasje, nageltjes, uitgebreid douchen en dat soort dingen maar doordat m’n aandacht vooral naar het bovenstaande ging ga ik morgen lekker beginnen met wandelen en naar de kapper enzo 😍 en zoooo zin in vrijdag!! 
 

hoe voel jij je nu? Zijn ze bij jou ook al zo zacht! Ik vind het echt verbazingwekkend hoe soepel ze nu al zijn 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Annemonde yess ik voeg je toe😊 moet alleen nog alles erin zetten van de afgelopen dagen 🤣 alleen nog voor en dag van operatie staat erin. 
 

spannend ja😊 de protheses voelen al heel lekker zacht en ik ben nu 10dag po dual plane. Uit bed lukte zelf wel op een creatieve manier van je armen kruislings bij je borst en op m’n zij rollen en dan omhoog op buikspieren kracht🤣 op de bank in bepaalde houdingen had ik wel echt een zetje nodig  de eerste 3 dagen 🤭  heb je er zin in?😁 waar ga je het doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lieve dames😊

 

Jaaa hij is eruit 🥳 gister nadat m’n spiraal eruit ging kreeg ik echt een kloppende pijn en drukkend gevoel in de linker no rst, even gebeld of dat van de band ook komen maar de kliniek wilde toch even dat ik langskwam die dag om ontsteking uit te sluiten (kloppend gevoel kàn ontsteking zijn, dus ik schrok eventjes toen ze dat zij dus hop de auto in). M’n eigen PC was er niet dus gewoon tussen alle afspraken ingestopt bij een andere pc; wat een goede service zeg! 
 

De wond en alles zag er goed uit, dus ontsteking uitgesloten. Wel de linker arm minder zwaar belasten eventueel pijnstilling. Dat laatste heb ik maar even gelaten omdat ik m’n lichaam even wil laten ontgiften van de cocktail aan middeltjes die erin zaten. 
 

Vannacht ineens 12 uren geslapen, werd heerlijk wakker (als vanouds) en vandaag lekker even gewandeld. Alle vage klachten qua gewrichten zijn niet spontaan weg (warm en trekkerig ipv echt pijn dus dat is al anders dan ik eerst voelde)  maar hij is er ook gister pas uit gehaald dus dat geef ik even de tijd😊 het voelt positief!

 

ik heb even een foto van de eerste 10 dagen erop gezet. @Lillly ik las jouw topic en ik heb precies wat jij ook hebt! Je kan in m’n album kijken omdat ik iets vooruitloop qua dagen op je, dan heb je een beeld van hoeveel het kan veranderen. Ook ben ik op dag 3 een borstband gaan gebruiken, daar ben ik nu zo blij mee! Beide controles bij Boerhaave zeiden ze dat het goed was dat ik die in overleg heb aangeschaft dus mocht je echt zorgen krijgen dan kan je dat overleggen met je pc.


die linkerborst die zakt voel ik wel echt enorm, trekken drukken etc, als ik zie hoe hij zakt denk ik dat ik dat proces gevoel erg voel gebeuren 🤓het is gecheckt door pc dus dat is oké😋 

 

Dat maakt wel dat ik wat opkijk tegen maandag weer werken, maar dat zien we dan wel🤣🤭

 

@Salander jaa links is zo vast pff rechts is bij mij wel zacht, dus dat geeft hoop🤣 ik heb ook die band erop te drukken dus misschien dat ze daarom zachter worden? Die ene wordt nu zelfs wat geplet 👀 hoe voelt het bij jou? Kan je het ergens mee vergelijken? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lilllyaah Dankje😊ja gek hè, terwijl ze kleiner “voelen” ik denk door de zwelling en omdat ik van a cup kom dat het eerst gevoelsmatig veel groter was🤣 wat ze zeggen klopt..: ze wennen snel😳

 

Kan je wat een houding vinden enzo? Jij had ze ook dual plane toch? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Elis1994 zei:

Hoi lieve dames😊

 

Jaaa hij is eruit 🥳 gister nadat m’n spiraal eruit ging kreeg ik echt een kloppende pijn en drukkend gevoel in de linker no rst, even gebeld of dat van de band ook komen maar de kliniek wilde toch even dat ik langskwam die dag om ontsteking uit te sluiten (kloppend gevoel kàn ontsteking zijn, dus ik schrok eventjes toen ze dat zij dus hop de auto in). M’n eigen PC was er niet dus gewoon tussen alle afspraken ingestopt bij een andere pc; wat een goede service zeg! 
 

De wond en alles zag er goed uit, dus ontsteking uitgesloten. Wel de linker arm minder zwaar belasten eventueel pijnstilling. Dat laatste heb ik maar even gelaten omdat ik m’n lichaam even wil laten ontgiften van de cocktail aan middeltjes die erin zaten. 
 

Vannacht ineens 12 uren geslapen, werd heerlijk wakker (als vanouds) en vandaag lekker even gewandeld. Alle vage klachten qua gewrichten zijn niet spontaan weg (warm en trekkerig ipv echt pijn dus dat is al anders dan ik eerst voelde)  maar hij is er ook gister pas uit gehaald dus dat geef ik even de tijd😊 het voelt positief!

 

ik heb even een foto van de eerste 10 dagen erop gezet. @Lillly ik las jouw topic en ik heb precies wat jij ook hebt! Je kan in m’n album kijken omdat ik iets vooruitloop qua dagen op je, dan heb je een beeld van hoeveel het kan veranderen. Ook ben ik op dag 3 een borstband gaan gebruiken, daar ben ik nu zo blij mee! Beide controles bij Boerhaave zeiden ze dat het goed was dat ik die in overleg heb aangeschaft dus mocht je echt zorgen krijgen dan kan je dat overleggen met je pc.


die linkerborst die zakt voel ik wel echt enorm, trekken drukken etc, als ik zie hoe hij zakt denk ik dat ik dat proces gevoel erg voel gebeuren 🤓het is gecheckt door pc dus dat is oké😋 

 

Dat maakt wel dat ik wat opkijk tegen maandag weer werken, maar dat zien we dan wel🤣🤭

 

@Salander jaa links is zo vast pff rechts is bij mij wel zacht, dus dat geeft hoop🤣 ik heb ook die band erop te drukken dus misschien dat ze daarom zachter worden? Die ene wordt nu zelfs wat geplet 👀 hoe voelt het bij jou? Kan je het ergens mee vergelijken? 

 

Fijn dat alles ok is/gaat! 

 

Hier voel ik idd soms ineens dat de boobs zachter zijn of anders voelen meestal na beweging (wandelen) of na een warme douche. Iedereen geeft aan, na een aantal weken zie je pas echt hoe ze zakken en daar ben ik zoveel te veel ongeduldig voor 🙈 ik geniet gewoon maar van iedere vooruitgang 🥳

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Vind dat je een mooie maat hebt genomen, niet tè! Ik hoop dat ze bij mij ook zullen wennen, elke paar uur doe ik mijn sport BH omhoog om te kijken en dan denk ik jeetje wat een kanonnen 😅😂

 

Ik heb bijna geen last, kan zelfs op mijn zij liggen en eigenlijk alles zelfstandig (maar voorzichtig) doen. Soms denk ik 'oh ja dit mag ik helemaal niet doen', daar moet ik wel mee oppassen. 😬 Heb wel mega erg last van obstipatie, door de buikpijn vannacht maar 3 uur geslapen. Is bij jou de zwelling er al een beetje uit??

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Salanderdat dus 🤣je wil die bikini’s en lingerie gewoon aan🤭  en dan mag je ook nog niet zoveel dus het lijkt niets te veranderen tot je in je album ziet hoe het was, denk k weer “ohja, geduld” 🙈 met wandelen zie je/voel je echt verschil ja! Mentaal en fysiek. Ben na jouw Posts vandaag ook al 2x geweest😊 supertip! 
 

@Lilllydankjewel!😊 wilde het inderdaad natuurlijk dus bewust de eigen borst niet breder gemaakt, nu heel blij met die keuze 😳 k zal ook even een zijkant foto erop doen. Jaa komt vast goed! Is nog zo kort, met douchen durfde ik ze 6 dagen niet aan te raken🤣 alsof ze niet van mij waren heel apart gevoel. Heb jij al kunnen douchen? Jeetje wat balen ook van die buikpijn... drink je voldoende? Dat heeft mij echt geholpen, 2-3l water en kamille + brandnetel thee. Dooorspoelennnnn

 

@Daniëla89 dankjewel 😍 NOG 2 wekeeeen dan heb je je tietuuuuuu whoeee🥳🥳

 

Ik zal dus nog Ff zijkant foto posten. Maar dames; HOE DOEN JULLIE JE HAREN MY GOSH. Ik ben zo bang m’n armen te veel te tillen en onderpool te belasten.. alle tips welkom hhaha

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Elis1994 zei:

@Salanderdat dus 🤣je wil die bikini’s en lingerie gewoon aan🤭  en dan mag je ook nog niet zoveel dus het lijkt niets te veranderen tot je in je album ziet hoe het was, denk k weer “ohja, geduld” 🙈 met wandelen zie je/voel je echt verschil ja! Mentaal en fysiek. Ben na jouw Posts vandaag ook al 2x geweest😊 supertip! 
 

@Lilllydankjewel!😊 wilde het inderdaad natuurlijk dus bewust de eigen borst niet breder gemaakt, nu heel blij met die keuze 😳 k zal ook even een zijkant foto erop doen. Jaa komt vast goed! Is nog zo kort, met douchen durfde ik ze 6 dagen niet aan te raken🤣 alsof ze niet van mij waren heel apart gevoel. Heb jij al kunnen douchen? Jeetje wat balen ook van die buikpijn... drink je voldoende? Dat heeft mij echt geholpen, 2-3l water en kamille + brandnetel thee. Dooorspoelennnnn

 

@Daniëla89 dankjewel 😍 NOG 2 wekeeeen dan heb je je tietuuuuuu whoeee🥳🥳

 

Ik zal dus nog Ff zijkant foto posten. Maar dames; HOE DOEN JULLIE JE HAREN MY GOSH. Ik ben zo bang m’n armen te veel te tillen en onderpool te belasten.. alle tips welkom hhaha

 

Zou ik ook toegang mogen tot je album? 😇

 

Douchen : ik zette de douchekop lager en bukte dannmijn hoofd eronder. Zo was ik zeker dat mijn armen niet te hoog te gingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amaryllis als het goed is heb je dat al😊 heb iedereen die hier voor de operatie op gereageerd had toen gelijk toegevoegd 😇 

 

jaa douchen lukt me nog wel! Maar het daarna fatsoenlijk in een elastiek krijgen is een ander verhaal 🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Elis1994 zei:

@Amaryllis als het goed is heb je dat al😊 heb iedereen die hier voor de operatie op gereageerd had toen gelijk toegevoegd 😇 

 

jaa douchen lukt me nog wel! Maar het daarna fatsoenlijk in een elastiek krijgen is een ander verhaal 🤭

Ik heb zes weken met een lelijke lage dot rondgelopen. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Elis1994 zei:

@Amaryllis zo wat wordt mooi hè ❤️ Hoe is het nu met je wondjes? Zijn ze wat rustiger x

Nog een paar stukjes die de laatste week opengegaan zijn, weer draadjes... Hopelijk eind volgende week in orde want het is dan toch 9 weken geleden en dit is mentaal slopend. Maar ik prijs mezelf gelukkig dat ik geen ontstekingen heb gehad. 

 

Maar alles voor de boobies he! 

 

Hoe gaat het met jouw herstel? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

@Elis1994

Jeetje zeg, die stomme spiraaltjes!! Ik weet er alles van, klachten die ze kunnen veroorzaken, maar goed dat je hieraan dacht in combinatie met de operatie! 

Fijn dat je spiraal er nu uit is! Ben wel benieuwd of je klachten daarna ook duidelijk verminderd zijn! Idd handig om te weten voor andere meiden ;) 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.